Trolejové vedení, napájení a zabezpečení
Moderátor: TRAM-FÓRUM
-
- Uživatel
- Příspěvky: 136
- Registrován: 03.3.2005 20:01
- Bydliště: Blízko mě je obratiště Zvonařka a pod mým barákem je vedena železniční trať - tak kde to může být?
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení
předpokládám, že se nerozjel.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 102
- Registrován: 23.2.2012 21:33
- Bydliště: V noci s dalekohledem je to jediná zastávka, kde je vidět na tubus metra, ale jede se tam 20minut
Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení
Na této fotce jsem zachytil přímo pantograf na úsekovém děliči. Místo fotografování: Hlubočepy. Foceno s teleobjektivem.
http://fille.rajce.idnes.cz/tramvaje/#DSC_2414.jpg
http://fille.rajce.idnes.cz/tramvaje/#DSC_2414.jpg
Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení
Tady je nejlepší detailní fotka, co se mi podařilo udělat, že bych z ní ale pochopil, jak to má fungovat, to se říct nedá.
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení
Řekl bych, že průjezd ze zkratované sekce do normální se neřeší - když je tam zkratováno, tak odtamtud nic nepřijede. Ohledně propojení 2 měníren na chvíli přes lištu pantografu - to by se řešit mělo, protože jinak může dojít k opalování lišty na přechodu sekce. Ale ani konstrukčně složitější provedení nakreslené Karosákem toto neřeší.
Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení
K těm diodovým sekcím, to moje první schéma, stejně jako všechny ostatní odvozeniny jsou špatně. Proč? Když dvoulištový sběrač propojí izolovaný úsek, přemostí tím jednu diodu. A teď si představte, že široko daleko žádná jiná tramvaj není, a vlevo a vpravo jsou dvě měnírny se stejným napětím naprázdno U0 a vnitřním odporem Ri. Tramvaj přijíždí zleva silou. První měnírna maká, druhá se fláká. Napětí vlevo je (U0 - Ri*I) kde I je proud, který tramvaj odebírá. Vpravo nikdo nic neodebírá, je tam tedy napětí U0. Teď tramvaj přejede první dělič a přemostí levou diodu. Pravá dioda se okamžitě otevře a bude se snažit srovnat napětí na obou stranách – v tu chvíli sekce nefunguje, jak by měla. Nehledě na to, že ne jedné straně může být vypnuto a zkratováno, a pak by pokus o průjezd sekce znamenal zavlečení napětí do zkratovaného úseku a tedy vypaření diody a/nebo výpadek měnírny.
Jediná možnost, jak tomuto jevu zabránit, je přidat ještě jeden dělič, takto: Pak to bude zcela bezpečné pro projíždění pod proudem (a tedy zároveň odolné proti uvíznutí) ale stále to nebude bezpečné pro rekuperaci. Ale to normální sekce nejsou taky a v tramvaji se s tím počítá.
Jediná možnost, jak tomuto jevu zabránit, je přidat ještě jeden dělič, takto: Pak to bude zcela bezpečné pro projíždění pod proudem (a tedy zároveň odolné proti uvíznutí) ale stále to nebude bezpečné pro rekuperaci. Ale to normální sekce nejsou taky a v tramvaji se s tím počítá.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení
stažené ke straně je TV všude tam, kde se hrabe do kolejiště, ne? no nic, uvidíme
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení
pawel: Dovoluji si tipovat, že zrušená řetězovka bude, tam, kde je nyní tento typ TV stažený ke straně.
Jedná se tedy cca o úsek mezi zastávkami Černý kůň - U Libušského potoka.
(Z čehož se nemění kolejnice mezi přejezdy IAD u zastávek Čechova čtvrť a Poliklinika Modřany a žel asi i mezi zastávkami Nádraží Modřany a Modřanská škola - kde to je pro jejich stupeň ojetí, viditelný i na páteři na fotce 24 z 23.7.2011, velmi napováženou, tak jako neměněný esíčkový vjezd do obratiště Nádraží Braník, viditelný na fotkách 37 až 39 z 16.7.2011 - osobně mne zajímají spíše tato hazardní rozhodnutí).
Jedná se tedy cca o úsek mezi zastávkami Černý kůň - U Libušského potoka.
(Z čehož se nemění kolejnice mezi přejezdy IAD u zastávek Čechova čtvrť a Poliklinika Modřany a žel asi i mezi zastávkami Nádraží Modřany a Modřanská škola - kde to je pro jejich stupeň ojetí, viditelný i na páteři na fotce 24 z 23.7.2011, velmi napováženou, tak jako neměněný esíčkový vjezd do obratiště Nádraží Braník, viditelný na fotkách 37 až 39 z 16.7.2011 - osobně mne zajímají spíše tato hazardní rozhodnutí).
Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení
v kterém úseku KOMOKO bude zrušena řetězovka a proč? a obecně - je řetězovka u TT již v dnešní době zcela výběhový model, nebo je to jen pražská záležitost (unifikace atd.)? díky.
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3141
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení
No pokud by ten stred byl o kousek delsi nez obe hlavy ptg tak ne. Jen by se vyrazne zkratil doba kdy jede vuz bez napajeni protoze by na ten stred byl privedeny proud. Ale prutok proudu z jednoho useku na druhy snad pres jednosmerny diody proti sobe nejde,ne ?
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6710
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení
No a dle tvého nákresu by snad úseky propojeny nebyly ?trainzjohny píše:Nemá náhodou sekce trvale oddělovat dva úseky ? Tady by se při průjezdu vozu ale dva sousední spojily ...
Já bych spíš princip viděl takhle...
Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení
Ať na to koukám jakkoliv, tak jste z hlediska elektrotechniky nakreslily to samý, jen každej jinak.
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3141
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení
Nemá náhodou sekce trvale oddělovat dva úseky ? Tady by se při průjezdu vozu ale dva sousední spojily ...
Já bych spíš princip viděl takhle : (bez dovolení jsem si půjčil tvůj nákres, pardon).
Já bych spíš princip viděl takhle : (bez dovolení jsem si půjčil tvůj nákres, pardon).
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3858
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení
Sekce s diodami zpozorována i v podjezdu Bulhar. Taky jsem si to musel vyzkoušet a nekopla...tak nevim Jinak nevím, proč je prezentována jako Úsekový dělič s magnety A taky jsem koukal, že na rozdíl od klasické sekce má víc vrstev. Takže jestli to funguje jak načrtl Oskar, mohlo by to být nějak takhle
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení
Jo, já sledoval tu ve VO večer při zátazích a musím říct že i pěkně hoří, když se řízne pomalou jízdou natvrdo. Zajímala by mě životnost těch diod. Jestli je i "antivisící" se mi zatím zjistit nepodařilo, ale počítám že nebude dlouho trvat až se někomu se sólem na ní povede zastavit.
- BerryML
- Uživatel
- Příspěvky: 438
- Registrován: 27.3.2008 16:25
- Bydliště: Oni za to nemůžou, to je fáma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení
Ta sekce není konstruována na to, aby se přes ní jezdilo pod proudem, ale primárně proto, aby se na ní nezůstalo viset. Stejná sekce i na IPP ZC. Podle mě je to konstruováno tak, aby při 10 cm izolace měla vždy alespoň 1 lišta odběr a ty diody jsou tam proto, aby se netahal oblouk z druhý lišty do sousedního úseku, tudíž aby byl odběr vždy jen z jedné strany. Jinak jsem to včera zkoušel s T6 na Špejcharu a musím říct, že kope stejně jako každá jiná sekce.