Preference / antipreference MHD
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: křižovatky s antipreferencí
Předpokládám že to bude fungovat 24 hod. denně, jak je dobrým zvykem. Už se těším, jak tam budu tvrdnout s 57 v půl třetí ráno na úplně prázdný křižovatce....
- willyjeff
- Uživatel
- Příspěvky: 1761
- Registrován: 30.11.2004 16:11
- Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
- Kontaktovat uživatele:
Re: křižovatky s antipreferencí
Ubyla další křižovatka, kde se dá mávnutím ruky upravit průjezd tramvají. Myslím tím, když jsem s l. 25 byl předjetý (a to se stává celkem často) tak jsem 22 pouštěl před sebe, protože se narvaná supěla z centra zpožděná...Bohužel, to můžeme odpískat.kasme píše:SSZ U Brusnice x Jelení už stojí, křižovatka je přelajnována
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1183
- Registrován: 28.8.2007 9:37
- Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
- Kontaktovat uživatele:
Re: křižovatky s antipreferencí
a výstavba další už finišuje
SSZ U Brusnice x Jelení už stojí, křižovatka je přelajnována
http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/ss ... ce/110906/
SSZ U Brusnice x Jelení už stojí, křižovatka je přelajnována
http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/ss ... ce/110906/
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: křižovatky s antipreferencí
No ten nešvar s volnem co nestiheš kvůli nutnosti stanicovat jsem pozoroval na dost křižovatkách. Takže zřejmě chyba v systému, zde pouze dovedená k dokonalosti.
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6707
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: křižovatky s antipreferencí
Může mi někdo ze znalých vysvětlit logiku cyklu křižovatky nad zast. Kobylisy ?
Už v půlce zastávky se rozbliká stromeček, takže společně se zastavením dostane tram volno, které ovšem při nejlepší vůli nemůže stihnout vybrat (ledaže by řidič použil známou hlášku ze Slunce, sena,...), takže společně s dveřní výstrahou pozoruje změnu na stůj, nastává dlouhé volno pro souběžnou IAD, která se zde ale obvykle nenachází, takže stojí celá křižovatka a všichni se vzájemně pozorují, hypnotizujíc přitom svá světla, ať jsou právě ona na řadě.
Nastává volno pro chodce, následované velmi krátkým volnem pro kolizní IAD (+ BUS) do Střelničné, tak pro 3 auta a až pak konečně nastává vysněná chvíle odjezdu tram...
Další bonbónek představuje křižovatka Trojská x Klapkova, kde průjezd tram sám o sobě trvá poměrně dlouhou dobu, takže bych očekával, že v zájmu zrychlení provozu projedou dvě tram v nekolizním směru najednou, ale ouha, nejspíš ta později přihlášená si počká do dalšího cyklu...
Už v půlce zastávky se rozbliká stromeček, takže společně se zastavením dostane tram volno, které ovšem při nejlepší vůli nemůže stihnout vybrat (ledaže by řidič použil známou hlášku ze Slunce, sena,...), takže společně s dveřní výstrahou pozoruje změnu na stůj, nastává dlouhé volno pro souběžnou IAD, která se zde ale obvykle nenachází, takže stojí celá křižovatka a všichni se vzájemně pozorují, hypnotizujíc přitom svá světla, ať jsou právě ona na řadě.
Nastává volno pro chodce, následované velmi krátkým volnem pro kolizní IAD (+ BUS) do Střelničné, tak pro 3 auta a až pak konečně nastává vysněná chvíle odjezdu tram...
Další bonbónek představuje křižovatka Trojská x Klapkova, kde průjezd tram sám o sobě trvá poměrně dlouhou dobu, takže bych očekával, že v zájmu zrychlení provozu projedou dvě tram v nekolizním směru najednou, ale ouha, nejspíš ta později přihlášená si počká do dalšího cyklu...
Re: křižovatky s antipreferencí
Ano, ano, tenhle případ byl na dvou místech, jedno je křižovatka s Melounovou a druhý případ, se zvýšeným pásem byl v Břevnově, mezi zastávkami Drinopol a U kaštanu, kde visela VPZ 30 a dále tam byla silniční 30. VPZ byla řádně ukončena, přesto za tímto úsekem jednoho dne stála dopravní kontrola s radarem a u Břevnovského kláštera stála dopravní kontrola společně s policií. Podle jejich mínění postižený řidič byl sesazen z vozu, vystřídán pracovníem dopravní kontroly a byla s ním na místě řešena pokuta. Po ohrazení se několika řidičů došlo až ke správnímu řízení. Tehdejší velitel dopravní policie Bambas tvrdil, že se nejedná o křižovatku, protože je tam tramvajový pás. Podle ČVUT, která na to dělala posudek, ale o křižovatku šlo, protože se tam dvě komunikace spojují(zákon o tramvajovém pásu ani směrově rozdělené křižovatce nemluví). Celé to pak bylo zahráno do autu.MM-Mikulovsky píše:ElWapp: Druhý příklad je dle učení v kurzu a umístění kontrolních majáků o doržování rychlosti 30km/h (bez ukončení DZ) TRAM DC!
Vzpomínaný zákon platí i v uvedených případech, páč komunikace se tam spojují - jednosměrnost jedné z nich (či dokonce obou - v případě Ječné nepočítaje TRAM DC) je naprosto irelevantní! Kdyby nebylo, tak potřebuješ velmi kritizované nařízení - zákon na každé uprdnutí!
Byl prý v minulosti případ, kdy se snad přímo policie snažila vybírat pokuty od IAD i (zpětně přes DPP) řidičů TRAM na místě, kterému by odpovídalo např. toto, kde je TRAM na zvýšeném pásu a křížení komunikace jen typu "T" bez možnosti přejetí TT, čili pouze pro opačný směr IAD na přímé komunikaci, a rozhodně to neprošlo = musela toho zanechat (a vybrané pokuty snad i vrátit).
Jinak i první mnou uvedené místo je dle zákona křižovatkou tvaru "T" - páč na úhlu připojované komunikace k té přímé nezáleží!
chemik: Dle mne, tvému příkladu naprosto odpovídá ten můj druhý Ječná - Ke Karlovu, kde pro TRAM DC křižovatka není značena určitě vůbec a totéž očekávám i ZC pro IAD (a kdyby byla, tak z levého pruhu nemusí být vidět).
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: křižovatky s antipreferencí
ElWapp: Druhý příklad je dle učení v kurzu a umístění kontrolních majáků o doržování rychlosti 30km/h (bez ukončení DZ) TRAM DC!
Vzpomínaný zákon platí i v uvedených případech, páč komunikace se tam spojují - jednosměrnost jedné z nich (či dokonce obou - v případě Ječné nepočítaje TRAM DC) je naprosto irelevantní! Kdyby nebylo, tak potřebuješ velmi kritizované nařízení - zákon na každé uprdnutí!
Byl prý v minulosti případ, kdy se snad přímo policie snažila vybírat pokuty od IAD i (zpětně přes DPP) řidičů TRAM na místě, kterému by odpovídalo např. toto, kde je TRAM na zvýšeném pásu a křížení komunikace jen typu "T" bez možnosti přejetí TT, čili pouze pro opačný směr IAD na přímé komunikaci, a rozhodně to neprošlo = musela toho zanechat (a vybrané pokuty snad i vrátit).
Jinak i první mnou uvedené místo je dle zákona křižovatkou tvaru "T" - páč na úhlu připojované komunikace k té přímé nezáleží!
chemik: Dle mne, tvému příkladu naprosto odpovídá ten můj druhý Ječná - Ke Karlovu, kde pro TRAM DC křižovatka není značena určitě vůbec a totéž očekávám i ZC pro IAD (a kdyby byla, tak z levého pruhu nemusí být vidět).
Vzpomínaný zákon platí i v uvedených případech, páč komunikace se tam spojují - jednosměrnost jedné z nich (či dokonce obou - v případě Ječné nepočítaje TRAM DC) je naprosto irelevantní! Kdyby nebylo, tak potřebuješ velmi kritizované nařízení - zákon na každé uprdnutí!
Byl prý v minulosti případ, kdy se snad přímo policie snažila vybírat pokuty od IAD i (zpětně přes DPP) řidičů TRAM na místě, kterému by odpovídalo např. toto, kde je TRAM na zvýšeném pásu a křížení komunikace jen typu "T" bez možnosti přejetí TT, čili pouze pro opačný směr IAD na přímé komunikaci, a rozhodně to neprošlo = musela toho zanechat (a vybrané pokuty snad i vrátit).
Jinak i první mnou uvedené místo je dle zákona křižovatkou tvaru "T" - páč na úhlu připojované komunikace k té přímé nezáleží!
chemik: Dle mne, tvému příkladu naprosto odpovídá ten můj druhý Ječná - Ke Karlovu, kde pro TRAM DC křižovatka není značena určitě vůbec a totéž očekávám i ZC pro IAD (a kdyby byla, tak z levého pruhu nemusí být vidět).
Re: křižovatky s antipreferencí
Počkej, počkej, počkej... Představ si křižovatku ve tvaru "T", kde nožička bude jednosměrná směrem dolu a místo nebude osazeno žádným DZ. To jako není křižovatka?ElWapp píše:Zákon o silničním provozu definuje křižovatku jako místo, v němž se pozemní komunikace protínají nebo spojují, tedy nikoli kde se rozdělují. Uvedené příklady nejsou křižovatkami a proto neruší platnost značky omezující rychlost.
Re: křižovatky s antipreferencí
Zákon o silničním provozu definuje křižovatku jako místo, v němž se pozemní komunikace protínají nebo spojují, tedy nikoli kde se rozdělují. Uvedené příklady nejsou křižovatkami a proto neruší platnost značky omezující rychlost.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: křižovatky s antipreferencí
Ještě jsem si na toto vzpoměl ve čtvrtek - samozřejmě ukončení "silniční" 30, tam být i dle mne mělo, ale v tomto případě defakto nemuselo - pod magistrálou by mi s OS tak mohli zkusit napařit pokutu za 50km/h. Vždyť před tím podjezdem je vlevo křížení/odbočka a je naprosto jedno, že jen pro protisměr - je to takřka stejná situace jako v Ječné, kdy TRAM DC musejí za křížením s ulicí Melounová jet 30km/h, ale za s. ul Ke Karlovu již nikoliv.Bobik píše:...Něco podobnýho bylo v protisměru o kus výše (když se vjíždí do podjezdu magistrály) - šťourali se tam v kanále, stavební zábor cca 10m, značka 30, ale ukončení té 30 už jaksi nebylo. A když se podíváte po JAKÉMKOLI dočasném značení, nikde to není úplně v pořádku.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: křižovatky s antipreferencí
To tam stále je.Bobik píše:...Něco podobnýho bylo v protisměru o kus výše (když se vjíždí do podjezdu magistrály) - šťourali se tam v kanále, stavební zábor cca 10m, značka 30, ale ukončení té 30 už jaksi nebylo. A když se podíváte po JAKÉMKOLI dočasném značení, nikde to není úplně v pořádku.
Co se mnou uváděného záboru prostoru pro stavební techniku při vyměňování sloupu TV i mimo pracovní dobu týká, tak "fór" je, že od brzského jara se dělaly etapově výkopy pro nějaké kabely od Pankráce (Bauhausu) u vyústění ulice Na Veselí podešly vozovku na druhou stranu a asi před měsícem s těmi výkopy byli až skoro u Kongresového centra. No a vrámci těchto prací byl chvíli i výkop na konci ulice Táborské - za tebou uváděným podjezdem a IAD byla také svedena na TT, jenže přes většinu nocí byly DZ staženy ke straně a TRAM nebyly zbytečně omezovány když se na souběžné vozovce nevyskytovala stavební technika!
Re: křižovatky s antipreferencí
ví někdo, jak se věci mají se SSZ brusnice? stále je tam rozkopáno a vypadá to tam podobně jak před měsícem, když jsem tam byl naposledy.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: křižovatky s antipreferencí
Ale to je v tomhle státě normální. Přes den se dělá, je tam 30, večer to zabalej a místo aby 30 změnili na 50 nebo zrušili úplně, nechaj to tam. Víkendy to samý. Pak se všichni diví, že se u nás nedodržujou rychlosti ( ai jiný značky) - bodejť by jo, když to DZ je většinou nesmyslný nebo neúplný.
Něco podobnýho bylo v protisměru o kus výše (když se vjíždí do podjezdu magistrály) - šťourali se tam v kanále, stavební zábor cca 10m, značka 30, ale ukončení té 30 už jaksi nebylo. A když se podíváte po JAKÉMKOLI dočasném značení, nikde to není úplně v pořádku.
Něco podobnýho bylo v protisměru o kus výše (když se vjíždí do podjezdu magistrály) - šťourali se tam v kanále, stavební zábor cca 10m, značka 30, ale ukončení té 30 už jaksi nebylo. A když se podíváte po JAKÉMKOLI dočasném značení, nikde to není úplně v pořádku.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: křižovatky s antipreferencí
Počítám, že PD již ve čtvrtek moc dobře (na rozdíl ode mne) věděl důvod výkopových prací. No a odpověděl mi, že DZ tam zůstaly kvůli pokračování druhý den a jejich ponechání přes noc tam vadit nebude páč menší provoz.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: křižovatky s antipreferencí
Faktem, že je to je bylo hodně zákeřné. Za zatáčkou, bez nějakého předvoje. Za to by někdo zasloužil nakopat
Jenom pro zajímavost co ti řekl PD? Osobně si myslím, že tě poslali do háje, protože tohle všechno řeší stavební odbor dané MČ...
Jenom pro zajímavost co ti řekl PD? Osobně si myslím, že tě poslali do háje, protože tohle všechno řeší stavební odbor dané MČ...