Orientační a informační systémy

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 14.9.2011 21:32

TJ: Návrh umístit informaci o neprodávání jízdenek řidiči TRAM k JŘ na zastávkách není špatný, ale páč hrozí to co popasal Bobík, tak myslím, že je vhodné současně s mnou navrhovanými na dveřích kabin.
gabuliatko píše:Sem tedy myslel že ve 14T a 15T se komunikuje pomocí telefonu. Takže bych hovoruchtivemu setujícímu ukázal směrem k telefonu a nazdar. Ve vlaku se taky na fíru neklepe. Nápad se zrcadlovou samolepkou přes celé dveře není špatný.
No to by si zaprvé jedna nemalá část lidí jich musela všimnout a zadruhé stojí-li venku či hned za kabinou, tak zbilá menšina v případě potřeby raději osobní hovor než telefon - z toho důvodu tvrdím, že umístění telefonů v 15T vždy u prvních dveří článku je nelogické, protože praktičtější užití by měli při instalaci co nejdál od kabiny (tedy vždy druhých dveří).

Jinak jsem si dnes uvědomil, že už teď v 15T jsou samolepky nového grafického stylu "metro Karlák" (jenž dle mediálních informací chce DPP "časem" rozšířit i do povrchové dopravy) - jedná o samolepky v příloze.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od gabuliatko » 14.9.2011 19:22

MM-Mikulovsky píše: 1.) Každé zbytečné zaklepání cestujících na přepážku ze salónu (která je narozdíl od 14T v 15T značně dostupná) zdržuje - nechce-li řidič vypadat jak hulvát a mít jistotu, že bude bez řvaní kvůli hluku v okolí skutečně slyšen musí se zvednout a k přepážce dojít a až pak ji otevřít.
2.) Klepe-li někdo z cestujících na vnější dveře kabiny 15T, tak velmi hrozí při jejich otvírání úraz, páč cestující neočekávají jejich cca půlmetrový manipulační prostor a na řidičovo mávnutí rukou, aby ustoupily nereagují - omezení nejčastějšího zbytečného dotazu na řidiče pomocí samolepky je nejlogičtěji nejjednodušší řešení bezpečnosti MHD (předcházení úrazům a následným zrdžením).
Sem tedy myslel že ve 14T a 15T se komunikuje pomocí telefonu. Takže bych hovoruchtivemu setujícímu ukázal směrem k telefonu a nazdar. Ve vlaku se taky na fíru neklepe. Nápad se zrcadlovou samolepkou přes celé dveře není špatný.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4301
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Bobik » 14.9.2011 15:51

TJ - se sloupkem je to dobrej nápad, ale taky se obávám mine účelem, bo většina "neznalých" beztak čučí (kecá, kouří) na zastávce a teprve ve chvíli příjezdu tram běží ke sloupku a loví v JŘ kam jim to vlastně jede a jestli se jim to hodí. Menšina neloví nic a rovnou otravuje řidiče s tím kam jede (příp dalším). Takže nějakýho plakátku o jízdendách, navíc beztak většinou z druhý strany kvůli místu si nikdo nevšimne. Navíc tyhle informace o tarifu jsou už teď v boudách na nástěnce - pravda, není tam výslovně uvedeno že v tram ne.
MM-M - samolepka na dveřích kabiny, pokud nebude přes celé, ti v T3 nepomůže, protože si toho taky nikdo nevšimne. 14T, 15T by mohla, bude-li dostatečně veliká a v úrovni očí. Jenže to zas neprojde.
Závěrem - lidi jsou vesměs líný si zjištovat nějaký informace dostatečně včas, takže se to beztak mine účelem, akorát to bude zbytečně drahý.
Když už do nějakejch samolepek investovat, tak zrcadlovejch, jednostraně neprůhlednejch na CELÉ dveře kabiny.

Uživatelský avatar
chemik
Uživatel
Příspěvky: 1776
Registrován: 29.5.2009 10:02
Bydliště: Tam, kde jezdí třistačtrnda

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od chemik » 14.9.2011 12:00

Já tedy furt nechápu - když se mě někdo zeptá na busy, tak mu v klidu odpovím, že nevím, případně ať si zavolá na infolajnu. Nejsem informační služba , jsem řidič tramvaje

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od willyjeff » 14.9.2011 11:15

MM-Mikulovsky píše:Páč se mne na to už někdo opakovaně ptal a BUSy (až na vyjímky) neznám....
Já třeba znám i autobusy, vem si do ruky mapku a za víkend se to nauč, když tě to tak trápí, ale pak by jsme měli dělat zkoušky z místopisu jako taxikáři (teda já si myslím, že něco podobného dělají).

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 2883
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od trainzjohny » 14.9.2011 8:34

A nebylo by podstatně lepší a pro cizince i lépe nalezitelné, aby ta informace byla na zastávkovém sloupku pod JŘ spíš než ve voze ?! Obdobný systém aplikují v Rejkjavíku (lze nalézti i mé foto ve FŽS) a i jakožto zcela systému neznalý turista jsem se tam vše pro mě podstatné dočetl DŘÍV NEŽ VŮBEC DOPRAVNÍ PROSTŘEDEK PŘIJEL tedy bych už nemusel nikoho otravovat.
Já tedy většinou, když už náhodou vidím turisty že by se řidiče na něco ptali, tak to udělají tak že vlezou na první schod a buší na dveře (v T3), imho si tedy nějaký cedulky na těchto dveřích moc nevšimnou.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 14.9.2011 8:23

OMH píše:A pak ještě tu samolepku "Prosíme, nekrmit" =D>
Ty se směješ, ono sice v T3, T6 a KT máš dveře na dosah ruky, ale ve 14T a hlavně nyní množících se 15T tomu tak není:
1.) Každé zbytečné zaklepání cestujících na přepážku ze salónu (která je narozdíl od 14T v 15T značně dostupná) zdržuje - nechce-li řidič vypadat jak hulvát a mít jistotu, že bude bez řvaní kvůli hluku v okolí skutečně slyšen musí se zvednout a k přepážce dojít a až pak ji otevřít.
2.) Klepe-li někdo z cestujících na vnější dveře kabiny 15T, tak velmi hrozí při jejich otvírání úraz, páč cestující neočekávají jejich cca půlmetrový manipulační prostor a na řidičovo mávnutí rukou, aby ustoupily nereagují - omezení nejčastějšího zbytečného dotazu na řidiče pomocí samolepky je nejlogičtěji nejjednodušší řešení bezpečnosti MHD (předcházení úrazům a následným zrdžením).

Uživatelský avatar
OMH
Moderátor
Příspěvky: 1789
Registrován: 23.3.2009 21:11
Bydliště: Praha 1
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od OMH » 14.9.2011 6:22

A pak ještě tu samolepku "Prosíme, nekrmit" =D>

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 13.9.2011 23:36

Nevím proč nemá smysl u T3 lepit jinam než na sklěněnou část dvěří kabiny info, že řidič neprodává jízdenky? Naopak těsně vedle dvěří - viz. příloha (ať již vlevo či vpravo) je výhodná viditelnost i při otevřených dveřích (řidič střídá/jde na výhybku/větrá si/ odpovídá někomu na jiný dotaz...).
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9661
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od 9001 » 13.9.2011 22:39

u 14/15T je to celkem jedno. To máš pravdu, ale problém u T3, že jinde to nemá smysl lepit, ale to je možná můj názor.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 13.9.2011 22:16

9001 píše:K nálepce na kabině. Vsad se, že 10 z 10 odborových organizací budou proti, protože to zhorší výhled :lol:

K té nálepce. Tady souhlas s TJ. Nálepek tam je požehnaně.
Od konce:
1.) na dveřích do vozu skutečně nálepek již hodně
2.) na dveřích do kabiny ze salónu minimum či nic - zejména u nejnovějších typů TRAM - 14 / 15T a představ si, že už i v těch na mne někdo klepal kvůli jízdence!
3.) Umístění samolepky shodné velikosti s BUS na dveře kabin TRAM výhled zhoršit nemůže (u 14 /15T - kde jsou celo prosklené dveře za zády řidiče) či nemusí - v ostatních typech TRAM by byla nalepena mimo prosklenou část dveří kabiny!

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9661
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od 9001 » 13.9.2011 22:03

MM- Víš s čím bych konečně byl spokojený já? Aby konečně BUSE panely zohlednily výluky a netvářily se jako pravidelná linka... To je možná podstatně důležitější než přestupy. Od tohohle máme sloupky a plánky...

K nálepce na kabině. Vsad se, že 10 z 10 odborových organizací budou proti, protože to zhorší výhled :lol:

K té nálepce. Tady souhlas s TJ. Nálepek tam je požehnaně.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 13.9.2011 22:01

trainzjohny píše:
MM-Mikulovsky píše:....ale také hlavně, že by byla vhodná jejich obdoba (a to včetně dvoujazyčnosti) pro tramvaje, kde by uváděli, že u řidiče TRAM se jízdenky neprodávají.
Ono je toho už takhle na těch dveří a okolí nalepeno málo samolepek #-o
POZOR - toto by bylo jako v BUSU ne na vstupních dveřích do vozu, ale na dveřích kabiny a na těch není nic (sice u nich jsou samoleky "nemluvit s řidičem" či "zachovat výhled předními dveřmi")!

MŠ: Pro aktuálnost vidím výhodnost, mnou uváděné, naprogramování "elektronických jezevčíků"!
chemik píše:Milane, ty jsi se zbláznil, proč bych já měl mít v deskách přestupy a cíle? Já jsem placenej jako řidič, né jako informační služba...
Páč se mne na to už někdo opakovaně ptal a BUSy (až na vyjímky) neznám, ale uvádím, že tento "polský" systém se mi jasně zdá výhodnější - vynechává "mezičlánek" mezi informací a cestujícím, jímž řidič v mém původním řešení byl.
Naposledy upravil(a) MM-Mikulovsky dne 13.9.2011 22:04, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
chemik
Uživatel
Příspěvky: 1776
Registrován: 29.5.2009 10:02
Bydliště: Tam, kde jezdí třistačtrnda

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od chemik » 13.9.2011 21:59

Milane, ty jsi se zbláznil, proč bych já měl mít v deskách přestupy a cíle? Já jsem placenej jako řidič, né jako informační služba...

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Martin Šubrt » 13.9.2011 21:58

Já bych to Polsko zas tak nechválil. Pokud si vybavuji svou návštěvu Varšavy a Krakova, tak podobné tabule měli též, nicméně při změnách s nimi nic nedělali a půlka přestupů neplatila, dokonce ani trasa té tramvajové linky často neseděla. Ostatně podobný jezevčík s přestupy na linky busů byl jednou z variant do metra v Praze. Nakonec vznikl návrh nikoli s čísly linek, ale pouze s hlavními směry jízdy těch busů (konečné a čtvrtě). Nicméně i u něho se ukázala logická nemožnost a nákladnost jej udržovat tak, aby byl vždy aktuální.

Odpovědět