Orientační a informační systémy

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od kruťák » 18.9.2011 15:53

Drobný postřeh z PIDího sloupku v autobusové zastávce Mukařov: K mému údivu ukazuje veškeré autobusy, jenž v zastávce zastavují, nejen ty "svoje" v síti PID. Tady konkrétně spoj č. 700996 dopravce ČSAD Ústí nad Orlicí, a.s.

Obrázek

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od trainzjohny » 16.9.2011 15:51

Teď je to na nich, část prodává, část ne. Osobně bych ten poměr viděl tak na 50:50.

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od gabuliatko » 16.9.2011 15:50

Proxy píše:že jízdenky se prodávají v trafikách, automatech a 32 prodejnách jízdenek v metru.
Dozorčí už zas neprodávaj? Ptám se, protože to nevím. Jednu dobu to bylo na nich, jednu dobu museli a jednu dobu nesměli, co si pamatuji (když tak mne pls opravte).

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2458
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Proxy » 16.9.2011 10:23

MM-Mikulovsky píše:TJ: Návrh umístit informaci o neprodávání jízdenek řidiči TRAM k JŘ na zastávkách není špatný, ale páč hrozí to co popasal Bobík, tak myslím, že je vhodné současně s mnou navrhovanými na dveřích kabin.
Milane, můžu ti z praxe na metru říci, že my ty samolepky máme a vůbec to nepomáhá - cestující vůbec nečtou. Zvláště text v několika různých světových jazycích je nevhodný, protože angličtina je sice pro většinu cizinců srozumitelná, ale není to jejich mateřština, takže by se na psaný text museli více soustředit - jenže na to není při stanicování čas, takže se stejně budou ptát.

Podle mne je umístění informace o prodeji jízdenek na sloupku vhodnější, už z toho důvodu, že Ropid požaduje dávat na sloupky základní informaci o tarifu - takže by stačilo k těmto cedulkám dopsat, že jízdenky se prodávají v trafikách, automatech a 32 prodejnách jízdenek v metru.

Uživatelský avatar
chemik
Uživatel
Příspěvky: 1776
Registrován: 29.5.2009 10:02
Bydliště: Tam, kde jezdí třistačtrnda

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od chemik » 15.9.2011 1:25

hlavně telefon se smí používat jen při stání tramvaje!

Uživatelský avatar
Honza
Uživatel
Příspěvky: 272
Registrován: 02.10.2010 13:48

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Honza » 15.9.2011 1:23

Isidor píše:Jak často se vlastně v praxi používá telefon?
Jako kaštan mohu říct, že jsem pokus o použití telefonu spolukaštanem zažil dvakrát a řidič ani jednou neodpověděl (shodou náhod šlo dvakrát o přejetí téže dočasné zastávky).

Uživatelský avatar
Isidor
Uživatel
Příspěvky: 291
Registrován: 03.11.2004 20:44
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Isidor » 15.9.2011 1:08

Jak často se vlastně v praxi používá telefon?

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 14.9.2011 21:32

TJ: Návrh umístit informaci o neprodávání jízdenek řidiči TRAM k JŘ na zastávkách není špatný, ale páč hrozí to co popasal Bobík, tak myslím, že je vhodné současně s mnou navrhovanými na dveřích kabin.
gabuliatko píše:Sem tedy myslel že ve 14T a 15T se komunikuje pomocí telefonu. Takže bych hovoruchtivemu setujícímu ukázal směrem k telefonu a nazdar. Ve vlaku se taky na fíru neklepe. Nápad se zrcadlovou samolepkou přes celé dveře není špatný.
No to by si zaprvé jedna nemalá část lidí jich musela všimnout a zadruhé stojí-li venku či hned za kabinou, tak zbilá menšina v případě potřeby raději osobní hovor než telefon - z toho důvodu tvrdím, že umístění telefonů v 15T vždy u prvních dveří článku je nelogické, protože praktičtější užití by měli při instalaci co nejdál od kabiny (tedy vždy druhých dveří).

Jinak jsem si dnes uvědomil, že už teď v 15T jsou samolepky nového grafického stylu "metro Karlák" (jenž dle mediálních informací chce DPP "časem" rozšířit i do povrchové dopravy) - jedná o samolepky v příloze.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od gabuliatko » 14.9.2011 19:22

MM-Mikulovsky píše: 1.) Každé zbytečné zaklepání cestujících na přepážku ze salónu (která je narozdíl od 14T v 15T značně dostupná) zdržuje - nechce-li řidič vypadat jak hulvát a mít jistotu, že bude bez řvaní kvůli hluku v okolí skutečně slyšen musí se zvednout a k přepážce dojít a až pak ji otevřít.
2.) Klepe-li někdo z cestujících na vnější dveře kabiny 15T, tak velmi hrozí při jejich otvírání úraz, páč cestující neočekávají jejich cca půlmetrový manipulační prostor a na řidičovo mávnutí rukou, aby ustoupily nereagují - omezení nejčastějšího zbytečného dotazu na řidiče pomocí samolepky je nejlogičtěji nejjednodušší řešení bezpečnosti MHD (předcházení úrazům a následným zrdžením).
Sem tedy myslel že ve 14T a 15T se komunikuje pomocí telefonu. Takže bych hovoruchtivemu setujícímu ukázal směrem k telefonu a nazdar. Ve vlaku se taky na fíru neklepe. Nápad se zrcadlovou samolepkou přes celé dveře není špatný.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Bobik » 14.9.2011 15:51

TJ - se sloupkem je to dobrej nápad, ale taky se obávám mine účelem, bo většina "neznalých" beztak čučí (kecá, kouří) na zastávce a teprve ve chvíli příjezdu tram běží ke sloupku a loví v JŘ kam jim to vlastně jede a jestli se jim to hodí. Menšina neloví nic a rovnou otravuje řidiče s tím kam jede (příp dalším). Takže nějakýho plakátku o jízdendách, navíc beztak většinou z druhý strany kvůli místu si nikdo nevšimne. Navíc tyhle informace o tarifu jsou už teď v boudách na nástěnce - pravda, není tam výslovně uvedeno že v tram ne.
MM-M - samolepka na dveřích kabiny, pokud nebude přes celé, ti v T3 nepomůže, protože si toho taky nikdo nevšimne. 14T, 15T by mohla, bude-li dostatečně veliká a v úrovni očí. Jenže to zas neprojde.
Závěrem - lidi jsou vesměs líný si zjištovat nějaký informace dostatečně včas, takže se to beztak mine účelem, akorát to bude zbytečně drahý.
Když už do nějakejch samolepek investovat, tak zrcadlovejch, jednostraně neprůhlednejch na CELÉ dveře kabiny.

Uživatelský avatar
chemik
Uživatel
Příspěvky: 1776
Registrován: 29.5.2009 10:02
Bydliště: Tam, kde jezdí třistačtrnda

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od chemik » 14.9.2011 12:00

Já tedy furt nechápu - když se mě někdo zeptá na busy, tak mu v klidu odpovím, že nevím, případně ať si zavolá na infolajnu. Nejsem informační služba , jsem řidič tramvaje

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od willyjeff » 14.9.2011 11:15

MM-Mikulovsky píše:Páč se mne na to už někdo opakovaně ptal a BUSy (až na vyjímky) neznám....
Já třeba znám i autobusy, vem si do ruky mapku a za víkend se to nauč, když tě to tak trápí, ale pak by jsme měli dělat zkoušky z místopisu jako taxikáři (teda já si myslím, že něco podobného dělají).

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od trainzjohny » 14.9.2011 8:34

A nebylo by podstatně lepší a pro cizince i lépe nalezitelné, aby ta informace byla na zastávkovém sloupku pod JŘ spíš než ve voze ?! Obdobný systém aplikují v Rejkjavíku (lze nalézti i mé foto ve FŽS) a i jakožto zcela systému neznalý turista jsem se tam vše pro mě podstatné dočetl DŘÍV NEŽ VŮBEC DOPRAVNÍ PROSTŘEDEK PŘIJEL tedy bych už nemusel nikoho otravovat.
Já tedy většinou, když už náhodou vidím turisty že by se řidiče na něco ptali, tak to udělají tak že vlezou na první schod a buší na dveře (v T3), imho si tedy nějaký cedulky na těchto dveřích moc nevšimnou.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 14.9.2011 8:23

OMH píše:A pak ještě tu samolepku "Prosíme, nekrmit" =D>
Ty se směješ, ono sice v T3, T6 a KT máš dveře na dosah ruky, ale ve 14T a hlavně nyní množících se 15T tomu tak není:
1.) Každé zbytečné zaklepání cestujících na přepážku ze salónu (která je narozdíl od 14T v 15T značně dostupná) zdržuje - nechce-li řidič vypadat jak hulvát a mít jistotu, že bude bez řvaní kvůli hluku v okolí skutečně slyšen musí se zvednout a k přepážce dojít a až pak ji otevřít.
2.) Klepe-li někdo z cestujících na vnější dveře kabiny 15T, tak velmi hrozí při jejich otvírání úraz, páč cestující neočekávají jejich cca půlmetrový manipulační prostor a na řidičovo mávnutí rukou, aby ustoupily nereagují - omezení nejčastějšího zbytečného dotazu na řidiče pomocí samolepky je nejlogičtěji nejjednodušší řešení bezpečnosti MHD (předcházení úrazům a následným zrdžením).

Uživatelský avatar
OMH
Moderátor
Příspěvky: 1789
Registrován: 23.3.2009 21:11
Bydliště: Praha 1
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od OMH » 14.9.2011 6:22

A pak ještě tu samolepku "Prosíme, nekrmit" =D>

Odpovědět