Orientační a informační systémy
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3140
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Teď je to na nich, část prodává, část ne. Osobně bych ten poměr viděl tak na 50:50.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Orientační a informační systémy
Dozorčí už zas neprodávaj? Ptám se, protože to nevím. Jednu dobu to bylo na nich, jednu dobu museli a jednu dobu nesměli, co si pamatuji (když tak mne pls opravte).Proxy píše:že jízdenky se prodávají v trafikách, automatech a 32 prodejnách jízdenek v metru.
- Proxy
- Moderátor
- Příspěvky: 2459
- Registrován: 27.11.2003 14:29
- Bydliště: 4,5,12,20,94
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Milane, můžu ti z praxe na metru říci, že my ty samolepky máme a vůbec to nepomáhá - cestující vůbec nečtou. Zvláště text v několika různých světových jazycích je nevhodný, protože angličtina je sice pro většinu cizinců srozumitelná, ale není to jejich mateřština, takže by se na psaný text museli více soustředit - jenže na to není při stanicování čas, takže se stejně budou ptát.MM-Mikulovsky píše:TJ: Návrh umístit informaci o neprodávání jízdenek řidiči TRAM k JŘ na zastávkách není špatný, ale páč hrozí to co popasal Bobík, tak myslím, že je vhodné současně s mnou navrhovanými na dveřích kabin.
Podle mne je umístění informace o prodeji jízdenek na sloupku vhodnější, už z toho důvodu, že Ropid požaduje dávat na sloupky základní informaci o tarifu - takže by stačilo k těmto cedulkám dopsat, že jízdenky se prodávají v trafikách, automatech a 32 prodejnách jízdenek v metru.
Re: Orientační a informační systémy
hlavně telefon se smí používat jen při stání tramvaje!
Re: Orientační a informační systémy
Jako kaštan mohu říct, že jsem pokus o použití telefonu spolukaštanem zažil dvakrát a řidič ani jednou neodpověděl (shodou náhod šlo dvakrát o přejetí téže dočasné zastávky).Isidor píše:Jak často se vlastně v praxi používá telefon?
Re: Orientační a informační systémy
Jak často se vlastně v praxi používá telefon?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
TJ: Návrh umístit informaci o neprodávání jízdenek řidiči TRAM k JŘ na zastávkách není špatný, ale páč hrozí to co popasal Bobík, tak myslím, že je vhodné současně s mnou navrhovanými na dveřích kabin.
Jinak jsem si dnes uvědomil, že už teď v 15T jsou samolepky nového grafického stylu "metro Karlák" (jenž dle mediálních informací chce DPP "časem" rozšířit i do povrchové dopravy) - jedná o samolepky v příloze.
No to by si zaprvé jedna nemalá část lidí jich musela všimnout a zadruhé stojí-li venku či hned za kabinou, tak zbilá menšina v případě potřeby raději osobní hovor než telefon - z toho důvodu tvrdím, že umístění telefonů v 15T vždy u prvních dveří článku je nelogické, protože praktičtější užití by měli při instalaci co nejdál od kabiny (tedy vždy druhých dveří).gabuliatko píše:Sem tedy myslel že ve 14T a 15T se komunikuje pomocí telefonu. Takže bych hovoruchtivemu setujícímu ukázal směrem k telefonu a nazdar. Ve vlaku se taky na fíru neklepe. Nápad se zrcadlovou samolepkou přes celé dveře není špatný.
Jinak jsem si dnes uvědomil, že už teď v 15T jsou samolepky nového grafického stylu "metro Karlák" (jenž dle mediálních informací chce DPP "časem" rozšířit i do povrchové dopravy) - jedná o samolepky v příloze.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Orientační a informační systémy
Sem tedy myslel že ve 14T a 15T se komunikuje pomocí telefonu. Takže bych hovoruchtivemu setujícímu ukázal směrem k telefonu a nazdar. Ve vlaku se taky na fíru neklepe. Nápad se zrcadlovou samolepkou přes celé dveře není špatný.MM-Mikulovsky píše: 1.) Každé zbytečné zaklepání cestujících na přepážku ze salónu (která je narozdíl od 14T v 15T značně dostupná) zdržuje - nechce-li řidič vypadat jak hulvát a mít jistotu, že bude bez řvaní kvůli hluku v okolí skutečně slyšen musí se zvednout a k přepážce dojít a až pak ji otevřít.
2.) Klepe-li někdo z cestujících na vnější dveře kabiny 15T, tak velmi hrozí při jejich otvírání úraz, páč cestující neočekávají jejich cca půlmetrový manipulační prostor a na řidičovo mávnutí rukou, aby ustoupily nereagují - omezení nejčastějšího zbytečného dotazu na řidiče pomocí samolepky je nejlogičtěji nejjednodušší řešení bezpečnosti MHD (předcházení úrazům a následným zrdžením).
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Orientační a informační systémy
TJ - se sloupkem je to dobrej nápad, ale taky se obávám mine účelem, bo většina "neznalých" beztak čučí (kecá, kouří) na zastávce a teprve ve chvíli příjezdu tram běží ke sloupku a loví v JŘ kam jim to vlastně jede a jestli se jim to hodí. Menšina neloví nic a rovnou otravuje řidiče s tím kam jede (příp dalším). Takže nějakýho plakátku o jízdendách, navíc beztak většinou z druhý strany kvůli místu si nikdo nevšimne. Navíc tyhle informace o tarifu jsou už teď v boudách na nástěnce - pravda, není tam výslovně uvedeno že v tram ne.
MM-M - samolepka na dveřích kabiny, pokud nebude přes celé, ti v T3 nepomůže, protože si toho taky nikdo nevšimne. 14T, 15T by mohla, bude-li dostatečně veliká a v úrovni očí. Jenže to zas neprojde.
Závěrem - lidi jsou vesměs líný si zjištovat nějaký informace dostatečně včas, takže se to beztak mine účelem, akorát to bude zbytečně drahý.
Když už do nějakejch samolepek investovat, tak zrcadlovejch, jednostraně neprůhlednejch na CELÉ dveře kabiny.
MM-M - samolepka na dveřích kabiny, pokud nebude přes celé, ti v T3 nepomůže, protože si toho taky nikdo nevšimne. 14T, 15T by mohla, bude-li dostatečně veliká a v úrovni očí. Jenže to zas neprojde.
Závěrem - lidi jsou vesměs líný si zjištovat nějaký informace dostatečně včas, takže se to beztak mine účelem, akorát to bude zbytečně drahý.
Když už do nějakejch samolepek investovat, tak zrcadlovejch, jednostraně neprůhlednejch na CELÉ dveře kabiny.
Re: Orientační a informační systémy
Já tedy furt nechápu - když se mě někdo zeptá na busy, tak mu v klidu odpovím, že nevím, případně ať si zavolá na infolajnu. Nejsem informační služba , jsem řidič tramvaje
- willyjeff
- Uživatel
- Příspěvky: 1761
- Registrován: 30.11.2004 16:11
- Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Já třeba znám i autobusy, vem si do ruky mapku a za víkend se to nauč, když tě to tak trápí, ale pak by jsme měli dělat zkoušky z místopisu jako taxikáři (teda já si myslím, že něco podobného dělají).MM-Mikulovsky píše:Páč se mne na to už někdo opakovaně ptal a BUSy (až na vyjímky) neznám....
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3140
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
A nebylo by podstatně lepší a pro cizince i lépe nalezitelné, aby ta informace byla na zastávkovém sloupku pod JŘ spíš než ve voze ?! Obdobný systém aplikují v Rejkjavíku (lze nalézti i mé foto ve FŽS) a i jakožto zcela systému neznalý turista jsem se tam vše pro mě podstatné dočetl DŘÍV NEŽ VŮBEC DOPRAVNÍ PROSTŘEDEK PŘIJEL tedy bych už nemusel nikoho otravovat.
Já tedy většinou, když už náhodou vidím turisty že by se řidiče na něco ptali, tak to udělají tak že vlezou na první schod a buší na dveře (v T3), imho si tedy nějaký cedulky na těchto dveřích moc nevšimnou.
Já tedy většinou, když už náhodou vidím turisty že by se řidiče na něco ptali, tak to udělají tak že vlezou na první schod a buší na dveře (v T3), imho si tedy nějaký cedulky na těchto dveřích moc nevšimnou.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Ty se směješ, ono sice v T3, T6 a KT máš dveře na dosah ruky, ale ve 14T a hlavně nyní množících se 15T tomu tak není:OMH píše:A pak ještě tu samolepku "Prosíme, nekrmit"
1.) Každé zbytečné zaklepání cestujících na přepážku ze salónu (která je narozdíl od 14T v 15T značně dostupná) zdržuje - nechce-li řidič vypadat jak hulvát a mít jistotu, že bude bez řvaní kvůli hluku v okolí skutečně slyšen musí se zvednout a k přepážce dojít a až pak ji otevřít.
2.) Klepe-li někdo z cestujících na vnější dveře kabiny 15T, tak velmi hrozí při jejich otvírání úraz, páč cestující neočekávají jejich cca půlmetrový manipulační prostor a na řidičovo mávnutí rukou, aby ustoupily nereagují - omezení nejčastějšího zbytečného dotazu na řidiče pomocí samolepky je nejlogičtěji nejjednodušší řešení bezpečnosti MHD (předcházení úrazům a následným zrdžením).
Re: Orientační a informační systémy
A pak ještě tu samolepku "Prosíme, nekrmit"