TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
OMH
Moderátor
Příspěvky: 1789
Registrován: 23.3.2009 21:11
Bydliště: Praha 1
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od OMH » 18.10.2011 17:35

7036: Tak uvidíme, zda přijde s příčinou a pravým viníkem. Zatím mluví Tom jen o přechodu, což je také kategorie důsledek.

7036
Uživatel
Příspěvky: 134
Registrován: 21.11.2003 20:10

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od 7036 » 18.10.2011 17:32

.
Naposledy upravil(a) 7036 dne 14.12.2011 15:32, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
OMH
Moderátor
Příspěvky: 1789
Registrován: 23.3.2009 21:11
Bydliště: Praha 1
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od OMH » 18.10.2011 10:54

Rozumím, tady brečet ano, stěžovat si nikoliv. A příp. si stěžovat jen na někoho, nejlíp aby to bylo populisticky oblíbené téma. =D>

Uživatelský avatar
Tom
Uživatel
Příspěvky: 864
Registrován: 15.11.2003 21:58
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od Tom » 18.10.2011 10:40

OMH píše:Tom: A co stížnost na DPP. Bude poslána? Nebo to není moc populistické? :)
Nebude, protože to je to co vidí každý v autobuse a řekl bych, že každý píše na DPP. Já jdu po příčinnách ne po důsledcích...

Uživatelský avatar
OMH
Moderátor
Příspěvky: 1789
Registrován: 23.3.2009 21:11
Bydliště: Praha 1
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od OMH » 18.10.2011 9:47

Tom: A co stížnost na DPP. Bude poslána? Nebo to není moc populistické? :)

Uživatelský avatar
Tom
Uživatel
Příspěvky: 864
Registrován: 15.11.2003 21:58
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od Tom » 18.10.2011 9:40

Sem se tu dozvěděl, že se tu v pozadí připravuje forma petice, pokud by nás vyhnali do tramvaje, udělá se dvouhodinová blokáda přechodu na V. nám. ráno. Forma má být taková, že tam budeme neustále chodit sem a tam, aby neproklouzlo žádné auto.
http://maps.google.cz/maps/myplaces?hl= ... 0&t=h&z=20

Uživatelský avatar
OMH
Moderátor
Příspěvky: 1789
Registrován: 23.3.2009 21:11
Bydliště: Praha 1
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od OMH » 18.10.2011 9:14

Tom: V tomto případě je lepší stížnost postoupit DPP.

Uživatelský avatar
Tom
Uživatel
Příspěvky: 864
Registrován: 15.11.2003 21:58
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od Tom » 18.10.2011 8:38

Dneska sem tím jel dostal sem se ke dveřím, řidič nadával už při příjezdu na Dejvickou, hlásil špatně zastávky, nebzučel při zavírání dveří, rozjížděl se s otevřenými dveřmi, že sem málem vypad ven, projížděl zastávky i když bylo zmáčknuto stop. Nevím jestli je dobré, když už je ta linka za trest, ji dávat takovým nemehlům. Prostě tohle je zase špatně.

Uživatelský avatar
petr03
Uživatel
Příspěvky: 415
Registrován: 10.3.2010 11:16
Bydliště: Praha

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od petr03 » 17.10.2011 22:47

No abych rekl pravdu, bydlim kousek od d1. A nevadi mi. Dost ji vyuzivam,a jsem pro takove komunikace a vim, ze kolem Prahy dosti chybi okruh, ktery by odvedl tranzit mimo mesto. Plus chybi i poradny MO.

Uživatelský avatar
piskvorrr
Uživatel
Příspěvky: 391
Registrován: 09.6.2010 12:48

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od piskvorrr » 17.10.2011 15:28

petr03 píše: nevim co v Bechovicich blazni, vzdyt uz tam kus PO je, to chtej stavet jinej? Verejny zajem na ne, a stavet hlavne.
Klasicky NIMBY efekt: "dalnice je nutna, ale proc zrovna tady? At vede za barakem nekomu jinymu; no reknete, vy byste za svym barakem dalnici chteli?" Vzhledem k tomu, jak dlouho se MD pretahovalo s ruznymi entitami o dve ste metru pudy u HK, tady to bude taky na dlouho - uplne prinejmensim bude treba udelat novy projekt kvuli snizeni hluku.

S "verejnym zajmem" bych jen tak mirnyx-dirnyx nesermoval - z toho se da velmi rychle udelat univerzalni obusek na kohokoli, kdo se postavi proti spratelenemu Frantovi (viz Philips v Hranicich). Nicmene je zajimave, ze tady se stretava tech "verejnych zajmu" (nebo jak to nazvat) nekolik - Ricansti organizuji petici *pro* stavbu 511, ocekavam, ze Sporilovsti je podpori.

Uživatelský avatar
petr03
Uživatel
Příspěvky: 415
Registrován: 10.3.2010 11:16
Bydliště: Praha

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od petr03 » 17.10.2011 14:49

Kdyz uz je tu diskuze o okruhu, na prvni misto bych urcite dal spojeni D1-Bechovice. Minimalne aspon 50% casti dalnice. Tim se aspon da rici, ze je spojeni od letiste po R10 na Boleslav splneno i s tim, ze se musi objet cela Praha z jihu. Pak bych prodluzoval blanku na severu smerem vychod. Uz ted je spojeni Troja-Liben kolem reky, a pak dale po hloubetinske. Takze kamiony na prazsky okruh, osobaky na mestky. Ale porad tu je ta veledulezita spojka d1 s bechovicemi. Navic nevim co v Bechovicich blazni, vzdyt uz tam kus PO je, to chtej stavet jinej? Verejny zajem na ne, a stavet hlavne.

Uživatelský avatar
piskvorrr
Uživatel
Příspěvky: 391
Registrován: 09.6.2010 12:48

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od piskvorrr » 17.10.2011 14:11

JirkaR píše:při ceně podobných staveb, možnostech různých rozpočtů, neustálých zdrženích, námitkách a změnách v politice je prakticky nulová šance na únosně rychlé dokončení celého systému
Veď hovorím, při pohledu na složení posledních 5 pražských samospráv je to pravé slovo "halucinace" - vzhledem k tomu, že i pražská samospráva reprezentuje elektorát (a to v nejširším smyslu - do toho patří i "kreativní" úpravy volebních obvodů a podobné malé domů), strana prosazující omezení IAD v Praze propadne. Tedy v praxi podpora IAD co to půjde, neb voliči si přejí "svůj pojízdný obývák, neb do veřejného prostoru lezou jen socky a magoři". Pak je otázka, zda je správné řešení pouze prvoplánově zlepšovat auto-průjezdnost, protože "voliči chtějí auta (skrz Prahu)" - ono to taky koliduje s "voliči nechtějí auta (u sebe v ulici Franty Vopršálka)", a jsou to koneckonců tíž voliči.

V žádném případě netvrdím, že IAD, potažmo její uživatelé, jsou zhoubci a škůdci, natož že bych doporučoval jejich buzeraci - konečně, jsem (mimo jiné) jeden z nich, nicméně "postavíme dálnice všude" taky problém neřeší. Čím kapacitnější komunikace, tím více dopravy přitáhne - v existující praxi viz SJM, kudy až do relativně nedávné minulosti jezdila tranzitní nákladní doprava (Teplice -> Brno, např.); k prvotnímu omezení došlo, pokud vím, před 10 lety zcela nahodilým a nesouvisejícím způsobem (vojenská ochrana RFE a související zákaz nákladní dopravy kolem Muzea). Totiž "dopravní indukce" není článek víry, ale prostý důsledek sumy individuálních rozhodnutí - jednoduchý příklad: pokud mám dostat tři dospělé osoby z Roztyl na Kavčí hory ve dvou hypotetických scénářích, kdy v jednom existuje Praha v podobě roku 2011, a ve druhé končí D1 pouze napojením na Jižní spojku, pak ve scénáři B využiju metro a bus, protože to bude časově výhodnější, zatímco ve scénáři A využiju z téhož důvodu auto po SJM. Špunty se pak tvoří bez ohledu na dobrou vůli všech jejich účastníků - já vím, že Pankrác bude ucpaná, Pepa to ví, Franta to ví, a Máňa to taky ví, ale všichni tam pojedeme, protože 1) je to pro nás jednodušší a to i 2) po započítání vlivu předpokládaných zácp.

Hlavní neštěstí současného stavu vidím v tom, že se nejprve dobuduje Městský okruh v podstatě ve stopě ZÁKOSU ("čím víc dálnic, tím lépe; kdo bydlí poblíž, ten má prostě smůlu"), a pak nebude spěch s výstavbou Pražského okruhu (nemluvě o NIMBY efektu mj. v Suchdole a Běchovicích). Mimo jiné tím pádem nejjednodušší tranzitní trasa západ-východ povede přes obě Blanky, zcela logicky a racionálně; a opět se budeme všichni dusit v kolonách, i bez buzeračních opatření. V zásadě mi ale připadá, že nejsme ve sporu :)

(že by ty dlouhosáhlé výlevy byly nakažlivé? :wink: )

Uživatelský avatar
JirkaR
Uživatel
Příspěvky: 147
Registrován: 04.9.2010 17:27
Bydliště: Praha

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od JirkaR » 17.10.2011 13:02

piskvorrr píše:Paradoxně jak Blanka, tak právě teď schvalováním procházející "Blanka 2" ..... prezentují nad-optimistické grafy snížení přepravní zátěže v okolí, a velmi tiše k tomu dodávají "pouze pokud bude zpoplatněn vjezd do centra a dokončen Pražský okruh, jinak to dopravu do centra naopak přitáhne", viz oficiální web MO. Pouze s touto halucinací má totiž B2 šanci projít EIA.
Tak já to v principu úplně za halucinaci nepovažuji, spíš máme vážný problém v tom, že při ceně podobných staveb, možnostech různých rozpočtů, neustálých zdrženích, námitkách a změnách v politice je prakticky nulová šance na únosně rychlé dokončení celého systému patřičně ekologicky ošetřených okruhů a radiál (tunely, protihlukové stěny, hojné lávky/podchody proti přerušení pěších/cyklo vazeb v okolí atd.) Nicméně jsem ochoten věřit, že by takový systém sběrných komunikací v kombinaci s omezeným vjezdem přímo do zástavby jednotlivých čtvrtí nakonec opravdu fungovat mohl. Každý by samozřejmě chtěl zklidnit levně a izolovaně právě jen tu svoji ulici, ale tak to nefunguje, město je celek, a bez sběrných komunikací bude vždy existovat potřeba tranzitu přes ostatní čtvrti, což právě nechceme. Pouhé zužování a přidávání dalších překážek nevede dle mého k odbourání nadbytečné dopravy (možná lokálně a relativně k okolí, ale není to řešení pro celek), ale vede v globálu jen ke zhoršování její kvality až po úplný kolaps, který odnesou i ty potřebnější složky celé té dopravní směsi. Představa, že ve městě nebude žádný pohyb aut potřebný je nereálná (resp. neprůchodná), i když omezit by to jistě chtělo (a podle rozumnějšího kritéria než ekonomická síla řidiče, jak jsem se pokusil nastínit). Potíž Blanky jistě dokážu vidět i v tom, že dokud je v podstatě jen fragmentem bez potřebných návazností, přetěžuje bezprostřední okolí v místech vyústění, budiž - ale to bych přece jen vnímal jako přechodný stav etapovité stavby. Nedělat nic není řešení, a celé naráz se to postavit nedá. Jistě, slyšel jsem už pojem "dopravní indukce", ale takovou tezi lze myslím přijímat jedině pokud uživatele aut nebudeme považovat za občany a voliče (byť by měli být motivováni k odpovědnému chování) ale za škůdce a nepřátele (kteří se sice chovají v mezích zákona, ale škodit jim je vlastně správné). Jakkoliv bych si i já přál ve městě větší klid a jakkoliv sám autem skoro vůbec nejezdím, s takovým pohledem souhlasit nemohu, představoval bych si důstojnější a racionálnější způsob zklidňování než nechat všechny bez rozdílu "vydusit" v kolonách (které se nesmí nikde lokálně "odšpuntovat" = dopr. indukce).

Nějak jsem se rozepsal, pardon. Nechci nikomu nic vnucovat, ale nějak to ze mě muselo ven :shock:

Uživatelský avatar
piskvorrr
Uživatel
Příspěvky: 391
Registrován: 09.6.2010 12:48

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od piskvorrr » 17.10.2011 11:17

JirkaR píše:Abychom si rozuměli - já si taky nemyslím, že by zrovna zpoplatňování vjezdu bylo nějak dobrým řešením (a má tyto nevýhody v každé podobě), ale protože se čas od času spekuluje o zpoplatnění centra fixní taxou (což by byl vysoký práh pro řadového občana a nulový vliv na firmy, ale zřejmě nás to nakonec nemine, v dnešní době, kdy je vše až v první řadě o penězích), pokusil jsem se vymyslet *jako alternativu k tomu* něco aspoň trochu příznivějšího.
Paradoxně jak Blanka, tak právě teď schvalováním procházející "Blanka 2" (Troja-Libeň (s odbočkou na Proseckou radiálu)-Malešice-DH-Jižní spojka, stavby 0081, 0094 a 8313) prezentují nad-optimistické grafy snížení přepravní zátěže v okolí, a velmi tiše k tomu dodávají "pouze pokud bude zpoplatněn vjezd do centra a dokončen Pražský okruh, jinak to dopravu do centra naopak přitáhne", viz oficiální web MO. Pouze s touto halucinací má totiž B2 šanci projít EIA. http://mestskyokruh.info/vychodni-cast- ... ka-spojka/

Uživatelský avatar
8750
Uživatel
Příspěvky: 583
Registrován: 17.12.2005 14:54
Bydliště: 2, 3, 17, 21, 92

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od 8750 » 16.10.2011 10:27

9001 píše:Zvýraznil jsem základní problémy, které budou řvouny zajímat. Ta omáčka okolo je jim jedno...
To jistě, ale jiné řvouny teď zajímá cestování do Suchdola a další by zase zajímalo rušení parkovacích míst. Takže to byl takový návrh kompromisního řešení.
9001 píše:Jinak na TT si nemůžeš v létě lehnout jako v parku
V okolí Jugoslávských partyzánů je tolik parků, že opravdu nehrozí, že by si někdo neměl kam jít lehnout. A když je ta travnatá plocha nevyužívaná, tak je jedno, jestli je na TT nebo v parku.

Odpovědět