TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od Martin Šubrt » 02.11.2011 21:42

pawel: Útlum IAD úzce provázaný na nabídnutí alternativy. Protože pokud alternativa není, tak útlum vyvolá celkový nárůst. Stažení JuPa do 1 pruhu stáhlo intenzitu na JuPa dc denně na 10 000, ale tragická MHD způsobila, že ze suchdolského směru v součtu s Horoměřickou intenzita nepoklesla o 4000, ale vzrostla o 1000.

Stejné je to s magistrálou. Je fajn si malovat stažení na dva pruhy, ale když neuspokojím ty cíle, nebo je z centra nějak nedostanu, bude tam IAD tlak stále stejný, jen přes jiné méně kapacitní komunikace a odstřelení MHD, která by měla 25 000 cest ze severu a 25 000 cest z jihu pojmout. K tomu bude sloužit ovšem minibus kroužící po Václaváku z Můstku na Muzeum...

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2384
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od pawel » 02.11.2011 20:53

ad JP: všechno prostě nasvědčuje tomu, že jediné udržitelné řešení je útlum IAD a definitivní konec navyšování kapacity silnic v praze. zde uváděné nápady na podkopání kulaťáku, stavbu podchodů, rozšiřování silnic apod. nakonec vždycky skončí tak, že se ty silnice znovu zaplní - a to za cenu obřích finančních nákladů a s důsledkem zhoršování životního prostředí a podmínek ke kvalitnímu životu ve městě obecně.

jako obyvatel prahy 6 (břevnova) už žiju několik let s blankou a dělá se mi z toho čím dál víc mdlo. arogantní relalizace stavby, dopady pro okolí, budoucí podoba, naprosté zpotvoření malovanky a dalších oblastí nad tunelem, finanční zátěž, přivedení dalších a dalších aut. všichni to platíme z našich kapes. dát ty peníze do MHD a modernizace/humanizace stávající dopravní sítě a jejího okolí, tak praha jistě poskočí na žebříčku kvality života o hodně míst výš.

ach jo...

(sorry za OT, berte to jako takové zamyšlení na okraj)

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od 9001 » 01.11.2011 20:08

OHM- Ale je to o tom, jestli máš možnost zaparkovat. Což ve Vodičkově v 8 ráno být problém může.

Banán- O tom by se taky dalo diskutovat. Třeba pro mě je to naprostý relax. Pustím si rádio nebo CD a jedu :D Každý má něco.

Uživatelský avatar
OMH
Moderátor
Příspěvky: 1789
Registrován: 23.3.2009 21:11
Bydliště: Praha 1
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od OMH » 01.11.2011 19:59

Ale třeba Střešovice - Vodičkova vychází autem rychleji, příp. stejně rychle. A tramvají to je bez přestupu.

Uživatelský avatar
Láďa
Uživatel
Příspěvky: 954
Registrován: 24.8.2009 22:07

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od Láďa » 01.11.2011 19:52

OMH píše:Oponent: Jak můžete srovnávat čas dle idosu s časem jízdy auta. Za prvé se obojí musí počítat dveře x dveře, aby se dalo srovnávat. A pak zkrátka pokud není cesta jen metrem (a start a cíl blízko metra), auto vyhraje. MHD velmi ztrácí už na cestě k zastávce, čekání na spoj (nikdy nepřijdete na minutu přesně k odjezdu spoje, +jakékoliv nastavování času spoji uměle domu před vyjitím se musí též započítat - jelikož k autu prostě vyrazíte kdykoliv a hned jedete). Totéž platí na druhém konci u výstupu z MHD a docházce ke dveřím. Takže jestli idos říká 32 min, nebo 46 min není vůbec ve výsledku směrodatné.
Moje cesta do školy. Můj domov, ani škola nejsou blízko metra. I přesto mě vyjde MHD rychleji. Na tram to mám 3 minuty a stojí mi pak před školou. Cestou mám 1 přestup (když se snažím, mám i více :-) ). Je to také tím, že jezdím přes centrum. Ráno bych autem trčel hlavně v Londýnské a Žitné. Odpoledne zase hned na Plzeňské u Kotlářky a pak v Resslovce a Ječné. Takže tvrzení, že ,,pokud není cesta jen metrem (a start a cíl blízko metra), auto vyhraje", není tak úplně pravdivé.

Zakutaleny.banan
Uživatel
Příspěvky: 93
Registrován: 14.2.2007 11:14

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od Zakutaleny.banan » 01.11.2011 19:39

OMH píše:Oponent: Jak můžete srovnávat čas dle idosu s časem jízdy auta. Za prvé se obojí musí počítat dveře x dveře, aby se dalo srovnávat. A pak zkrátka pokud není cesta jen metrem (a start a cíl blízko metra), auto vyhraje. MHD velmi ztrácí už na cestě k zastávce, čekání na spoj (nikdy nepřijdete na minutu přesně k odjezdu spoje, +jakékoliv nastavování času spoji uměle domu před vyjitím se musí též započítat - jelikož k autu prostě vyrazíte kdykoliv a hned jedete). Totéž platí na druhém konci u výstupu z MHD a docházce ke dveřím. Takže jestli idos říká 32 min, nebo 46 min není vůbec ve výsledku směrodatné.
Nesmí se ale zapomínat na (přinejmenším pro mě) naprosto zásadní výhodu MHD: Čas, v ní strávený, lze nějak využít. Sice omezeně, ale lze. Čtením, přemýšlením, odpočíváním. Čas strávený za volantem nelze využít vůbec nijak. V tomhle ohledu je MHD naprosto bezkonkurenční. Omlouvám se za rozšiřování OT.

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1074
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od thriller2 » 01.11.2011 9:57

OMH píše:Oponent: Jak můžete srovnávat čas dle idosu s časem jízdy auta. Za prvé se obojí musí počítat dveře x dveře, aby se dalo srovnávat. A pak zkrátka pokud není cesta jen metrem (a start a cíl blízko metra), auto vyhraje. (...)
Srovnávat to můžeme úplně snadno, auto se často zdrží v zácpách nebo jízdou po nepřímých trasách, zatímco tram či bus mívá leckde preferenční pruhy či samostatnou trať a preferenci na ssz. Např Letňany-Holešovice u mě rozhodně vede bus, obsazenost nízká, že si vždy sednu i ve špičce a díky bus pruhu před Vltavou jsem dole vždy rychle. Též metro, jede každou chvíli a nastupuju do prázdného vozu. Nebo Holešovice-Vozo. Střešovice autem to trvá přes Letnou celou věčnost, tramvají se tam pohodlně dostanu, možná ne rychleji, ale (obvykle s výjimkou Vltavská-Letenské nám.) taky v sedě.
Já mezi domovem a prací jezdím sice se dvěma přestupy, ale vždy dopravními prostředky jedoucími v prům. intervalu do 4 minut. Takže řeči že to nejede hned..tss. Navíc bydlím u bus zastávky, tedy cesta na bus je stejná jako cesta na parkoviště k autu, práce mi stojí 3 min od výstupní zastávky, v létě jdu kolem hrušní nebo meruňěk, které bych z auta rozhodně neochutnal.

Uživatelský avatar
j p
Uživatel
Příspěvky: 34
Registrován: 28.9.2004 11:46

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od j p » 01.11.2011 9:04

OMH píše:Oponent: Jak můžete srovnávat čas dle idosu s časem jízdy auta. Za prvé se obojí musí počítat dveře x dveře, aby se dalo srovnávat. A pak zkrátka pokud není cesta jen metrem (a start a cíl blízko metra), auto vyhraje. MHD velmi ztrácí už na cestě k zastávce, čekání na spoj (nikdy nepřijdete na minutu přesně k odjezdu spoje, +jakékoliv nastavování času spoji uměle domu před vyjitím se musí též započítat - jelikož k autu prostě vyrazíte kdykoliv a hned jedete). Totéž platí na druhém konci u výstupu z MHD a docházce ke dveřím. Takže jestli idos říká 32 min, nebo 46 min není vůbec ve výsledku směrodatné.
No prave.
Dvere x dvere muze byt ve meste nekdy vyhodnejsi pro MHD, protoze ne vzdycky se podari zaparkovat primo pred domem. Totez u cile cesty. Kdyz pripocteme 20 minut hledani mista k zaparkovani a naslednou chuzi 10-15 minut, tak to auto nemusi byt rychlejsi.

Uživatelský avatar
OMH
Moderátor
Příspěvky: 1789
Registrován: 23.3.2009 21:11
Bydliště: Praha 1
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od OMH » 01.11.2011 7:55

Oponent: Jak můžete srovnávat čas dle idosu s časem jízdy auta. Za prvé se obojí musí počítat dveře x dveře, aby se dalo srovnávat. A pak zkrátka pokud není cesta jen metrem (a start a cíl blízko metra), auto vyhraje. MHD velmi ztrácí už na cestě k zastávce, čekání na spoj (nikdy nepřijdete na minutu přesně k odjezdu spoje, +jakékoliv nastavování času spoji uměle domu před vyjitím se musí též započítat - jelikož k autu prostě vyrazíte kdykoliv a hned jedete). Totéž platí na druhém konci u výstupu z MHD a docházce ke dveřím. Takže jestli idos říká 32 min, nebo 46 min není vůbec ve výsledku směrodatné.

Uživatelský avatar
piskvorrr
Uživatel
Příspěvky: 391
Registrován: 09.6.2010 12:48

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od piskvorrr » 01.11.2011 7:40

Oponent píše:Deset minut od konečné 51 je stanice metra Strašnická i Skalka. A ze Skalky lze prázným metrem dojet za 3 minuty k depu a 223 jede 19 minut na Černý most.
To je sice pěkný, ale oproti "sednu a (sedě a nemačkaje se) jedu bez přestupů, od dveří ke dveřím, v dobrém čase" je to hodně velká znouzectnost. MHD nemůže IAD konkurovat ve všech relacích - zrovna to, co uvedl 9001, je pro IAD ideální.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od 9001 » 31.10.2011 23:49

oponent: Tu 223 doufám vážně nebereš :wink: Stačí co mi vypráví kolegyně za story s linkou 240. Myslím, že dopravce jmenovat nemusím :wink:

Ještě si zapoměl 296, ale to bych tam byl asi rychleji i pěšky :lol:

Oponent
Uživatel
Příspěvky: 15
Registrován: 08.11.2007 21:05

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od Oponent » 31.10.2011 23:45

9001: rýpnutí dovoleno, nakonec jsem s tím začal 8-) . Podle IDOSu se řídím asi tak, jako po Tatrách s turistickým značením. Čas vydělím dvěma a s rezervou mi vyjde skutečná doba cesty. V tomto případě zkrátka odjedu o metro dřív, než říká IDOS a deset minut chůze od metra začínají Horní Počernice :D
Deset minut od konečné 51 je stanice metra Strašnická i Skalka. A ze Skalky lze prázným metrem dojet za 3 minuty k depu a 223 jede 19 minut na Černý most.
Takže jen s tím fitkem jsem špatně hádal, ale za ušetřené flexipasy se dají pořídit i jiné věci...

Tom: angličtina se dobře učí i vestoje se sluchátky na uších. Telefon moc místa nezabere. A v metru se dá najít ten správný vagon, zvlášť ráno směrem z centra.

Uživatelský avatar
Tom
Uživatel
Příspěvky: 864
Registrován: 15.11.2003 21:58
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od Tom » 31.10.2011 23:10

9001 píše:
Tom píše:Samozřejmě provoz auta nakonec vyjde dráž a cesta MHD levněji. Nicméně, každý chce na cestách strávit co nejméně času, kdyby to jelo, jezdil bych MHD jako dřív.... A to v některých případech se mi cestovat vyplatí např. 125,240 ale úplně stupidně se to sráží jinde. Vůbec 125 až na Suchdol by byla ideální 8-[
Ted si to vystihl. Třeba kdyby ti jela kombinace 125+něco z SN/Anděla tunely na Dejvickou tak o autu ani nepípneš...
Jenže prostě nejezdí... :?

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od 9001 » 31.10.2011 23:09

Tom píše:Samozřejmě provoz auta nakonec vyjde dráž a cesta MHD levněji. Nicméně, každý chce na cestách strávit co nejméně času, kdyby to jelo, jezdil bych MHD jako dřív.... A to v některých případech se mi cestovat vyplatí např. 125,240 ale úplně stupidně se to sráží jinde. Vůbec 125 až na Suchdol by byla ideální 8-[
Ted si to vystihl. Třeba kdyby ti jela kombinace 125+něco z SN/Anděla tunely na Dejvickou tak o autu ani nepípneš...

Uživatelský avatar
Tom
Uživatel
Příspěvky: 864
Registrován: 15.11.2003 21:58
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od Tom » 31.10.2011 23:08

Já teda nevím, ale když jedu 107 na Dejvickou - plno, na podbabě 8 plno, na Dejvické metro plno... na Muzeu C plno :)
Někdy je bez šance tam cokoliv vytahovat ... :) Víceméně si v klidu sednu až tak někde na Kačerově....

Odpovědět