Asi to bude tím, že na Plzeňské je ta výluka tuším 2x 1den (necelý, ale pro mnohé lidi jako by byl celý), zatímco v Nuslích je mnohem delší, takže cedule "stojí za to" dávat. Pro cestujícího je ale úplně jedno na jak dlouho to je. Netvrdím že by museli v DP nějak řešit hodinovou operativní změnu, nebo místo kde v téže zastávce či v bezprostřední blízkosti stanicuje NAD, ale u plánované výluky "od rána do večera", kde 3 zastávky na trase (Klamovka, U Zvonu, Bertramka - vše DC) nemají odpovídající NAD ani v téže ulici (natož v dohledu) by ten pytel neškodil. Asi tolik jsem měl na mysli.piskvorrr píše:A já už se radoval, když v Nuslích byly cedule jako kráva "TRAMVAJ NEJEZDÍ, NA NÁHRADNÍ AUTOBUS TÁMHLETUDY" - asi se to příliš osvědčilo, nebo co.
Orientační a informační systémy
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Orientační a informační systémy
Re: Orientační a informační systémy
A já už se radoval, když v Nuslích byly cedule jako kráva "TRAMVAJ NEJEZDÍ, NA NÁHRADNÍ AUTOBUS TÁMHLETUDY" - asi se to příliš osvědčilo, nebo co.JirkaR píše:by nebylo na škodu v takovémto případě, kdy je zastávka de facto zcela zrušena
Pytel by se hodil, to jo - hlavně třeba v těch Nuslích bych nebyl běhal jako osoba nevalného rozumu mezi třemi zastávkami, koumaje, odkud mi to dneska pojede
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3166
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Jako bys citoval můj dopis nedávno směřovaný na DPP. Zkus to poslat taky...JirkaR píše:označník takové zastávky nějak výrazněji odlišit. Pomohl by třeba červený pytel navlečený přes horní část, přeškrtnutí označníku, názvu zastávky nebo výčtu linek samolepící páskou (jako se zneplatňují dopravní značky) apod.
Bus je tam jakoby včas a po odhlášení dané zastávky z tabla zmizí. Např. bus s odjezdem ve 14:00, odhlásí zastávku ve 13:59:30 a při refreshi MPVnetu v 13:59:31 tam už ten spoj zmíněn nebude.gabuliatko píše:online tablo ROPIDu, viděli jste na něm někdy předjetí?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
JirkaR: Ano, zneplatnění zastávky by pomohlo. Bohužel se v DP toto nedaří prosadit již cca od roku 1996... Zatím se nenašel nikdo, kdo by si uvědomil, že je to třeba a někdo, kdo by to chtěl/přikázal dělat v jednom dni odpytlovat/zapytlovat. Vždy se odkážou na krátkost výluky a že to nemá cenu... S DP to v některých směrech asi opravdu nemá cenu, protože právě při těhle krátkodobkách naštve nejvíce lidí. A jen proto, že neumí udělat naprostou drobnost.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Orientační a informační systémy
Když se tady řeší online tablo ROPIDu, viděli jste na něm někdy předjetí? Nebo nesmí být ukazováno a BUS pak jakoby jede včas.
Re: Orientační a informační systémy
Dovolím si opět zavadit o téma krátkodobých výluk a lidí čekajících marně na zastávce, kde nic nejede. Sám jsem se dnes stal jedním z nich na Bertramce DC, když jsem při příchodu na zastávku od zadního konce "naletěl" na zcela běžný obrázek solidního počtu čekajících a volného kolejiště. Déle jsem už tudy nejel, takže jsem nějak neusledoval že se dnes brousí koleje, a protože jedu jen na Anděl tak nemám moc ve zvyku zkoumat aktuální linky - ostatně vršek zastávkového sloupku viditelný nad lidmi stojícími u něj byl zcela normální (a žluté papíry zde taky visí poměrně často při délce tras zde projíždějících linek, ale dnes nebyl přes lidi vidět vůbec). Až když se v opačném směru místo tram objevil bus X-9 mi došlo, že čekám zbytečně - očividně to ale nedošlo většině ostatních lidí na zastávce, kteří logicky předpokládali že když jede NAD po TT v jednom směru, pojede i ve směru opačném. Já naštěstí vím, že v tomto úseku bývá zpravidla NAD zaváděna jen v jednom směru, opačně se jezdí o blok vedle Vrchlického a Duškovou, kde zastávka NAD (pokud je vůbec zřízena, což nebylo vždy pravidlem, a pokud člověk zná místní poměry a ví kde ji hledat) není zas tak po ruce. Nakonec jsem tedy zvolil pěší pochod přímo na Anděl, pro mne žádný velký problém...
Proč to ale píšu - myslím si, že by nebylo na škodu v takovémto případě, kdy je zastávka de facto zcela zrušena (přičemž třeba zde je NAD daleko z dohledu a z výlukového papíru toto vyplývá spíš jen nepřímo přes výčet zastávek NAD, pro toho kdo zná okolní ulice a jejich názvy), tedy že by neškodilo označník takové zastávky nějak výrazněji odlišit. Pomohl by třeba červený pytel navlečený přes horní část, přeškrtnutí označníku, názvu zastávky nebo výčtu linek samolepící páskou (jako se zneplatňují dopravní značky) apod. Přece jen je podstatný rozdíl v důležitosti informace "linka xx pojede po přespříští křižovatce odklonem" nebo "zde dnes žádná tramvaj nejede", čemuž by měla odpovídat i její viditelnost. Domnívám se, že takováto informovanost je právě u jednodenních výluk pro lidi důležitá (troufám si říci že i více, než třeba bazírování na vteřinovém předjetí spoje apod.)
Proč to ale píšu - myslím si, že by nebylo na škodu v takovémto případě, kdy je zastávka de facto zcela zrušena (přičemž třeba zde je NAD daleko z dohledu a z výlukového papíru toto vyplývá spíš jen nepřímo přes výčet zastávek NAD, pro toho kdo zná okolní ulice a jejich názvy), tedy že by neškodilo označník takové zastávky nějak výrazněji odlišit. Pomohl by třeba červený pytel navlečený přes horní část, přeškrtnutí označníku, názvu zastávky nebo výčtu linek samolepící páskou (jako se zneplatňují dopravní značky) apod. Přece jen je podstatný rozdíl v důležitosti informace "linka xx pojede po přespříští křižovatce odklonem" nebo "zde dnes žádná tramvaj nejede", čemuž by měla odpovídat i její viditelnost. Domnívám se, že takováto informovanost je právě u jednodenních výluk pro lidi důležitá (troufám si říci že i více, než třeba bazírování na vteřinovém předjetí spoje apod.)
Re: Orientační a informační systémy
Někteří pidoví dopravci mají sledování GPS i na nepidových linkách a třeba v Jesenici se dálkové linky zobrazují. Tady jde o nepidového dopravce, takže buďto to bude tak, jak naznačil Martin Šubrt, nebo to nebude umět zpoždění...kruťák píše:Drobný postřeh z PIDího sloupku v autobusové zastávce Mukařov: K mému údivu ukazuje veškeré autobusy, jenž v zastávce zastavují, nejen ty "svoje" v síti PID. Tady konkrétně spoj č. 700996 dopravce ČSAD Ústí nad Orlicí, a.s.
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3166
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Dneska jsem si na LED tablu v SORu všimnul cedulky "JKZ Olomouc, id.číslo: 1615512, 20V, 4A". Je-li id.číslo jakési sériové číslo a 20V napájecí napětí, pak doudám, že 4A není jmenovitá hodnota odběru Potom zlatý ITT-1, ten baští jenom 700mA a svítí stejně, ne-li líp.
Re: Orientační a informační systémy
Takhle by se mi zátahy líbily, aspoň co se vnitřního panelu týká - jen trochu to zrychlit...
http://www.youtube.com/watch?v=ESUkOM76pCw (čas 0min-1min)
http://www.youtube.com/watch?v=ESUkOM76pCw (čas 0min-1min)
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Mělo, nicméně tito dopravci asi mají volnější pravidla (mimo standardy), takže si tam možná mohou nastavit pouze odjezdový level. Ale to už jen dovozuju, blíže bude vědět nekdo z Ropidu.kruťák píše:Takze by to melo umet i jejich zpozdeni?
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3166
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Takze by to melo umet i jejich zpozdeni?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Prox: Pokud vím, tam mi bylo na Ropidu řečeno, že dopravci mimo pID, pokud jedou z podobných zastávek, mohou projevit zájem o zapracování do systému, doplnit si příslušné vybavení a na tablech se vyskytovat. Takže si myslím, že nejde o chybu.
- Proxy
- Moderátor
- Příspěvky: 2459
- Registrován: 27.11.2003 14:29
- Bydliště: 4,5,12,20,94
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Asi mají špatně nastavený filtr ale koukám, že i do veřejné části občas nějaká ta vnější linka uteče - aktuální screen v příloze:kruťák píše:Pozor, nečerpá! Koukal jsem hned na veřejný mpvnet a tam tato linka nebyla. Takže asi čerpá ještě z neveřejné části toho systému, nikoliv volně z netu.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3166
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Pozor, nečerpá! Koukal jsem hned na veřejný mpvnet a tam tato linka nebyla. Takže asi čerpá ještě z neveřejné části toho systému, nikoliv volně z netu.
- Proxy
- Moderátor
- Příspěvky: 2459
- Registrován: 27.11.2003 14:29
- Bydliště: 4,5,12,20,94
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
JJ, ten sloupek čerpá data z netu: http://www.mpvnet.cz/kruťák píše:Drobný postřeh z PIDího sloupku v autobusové zastávce Mukařov: K mému údivu ukazuje veškeré autobusy, jenž v zastávce zastavují, nejen ty "svoje" v síti PID. Tady konkrétně spoj č. 700996 dopravce ČSAD Ústí nad Orlicí, a.s.
A občas se tam nějaká linka mimo PiD připlete, nicméně stávat pravidelně by se to nemělo