TT Kobylisy - Sídliště Bohnice

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 21.11.2011 19:59

mart337 píše:Trať dle UP vůbec není nereálná ani co se týče stoupání. Musíš si uvědomit, že dole na Babě a v Podhoří bude trať na mostě - trať musí přejít přes řeku a i přes údolí po mostní konstrukci, či následně po náspu v dostatečné výšce (jako most v Troji)...
Nezbláznil si se náhodou? Jako most/násep nad "středem" ZOO? Totální nesmysl - zejména, když mnozí diskutující argumentovaly, že "moje" TT mezi ZOO a Vltavou by musela vést na náspu/mostu a to právě kvůli ZOO (a Trojskému zámku - památkářům) není možné!!!!
petr03 píše:Ať tak či tak, pak bych rozhodně nerušil trať přes Hercovku, a to jen z jednoho prostého důvodu, a to vozovna Kobylisy. Nájezd na trasu. Přeci jen, kdyby najížděli na trasu přes Bulovku a Holešovice zpátky do Bohnic by bylo trošku mimo mísu.
Ale jinak celkově myšlenka dobrá, realizace v nedohlednu. I když současná situace volá po nějakém řešení. Ať už Tram nebo Bus řešení. Most přes řeku by to dole pod Podbabou chtělo. Určitě by se tím odvedla velká část kaštanstva tímto směrem, nakonec by tam byla odvedena i IAD. Nejvhodnější řešení by to bylo tunelem pod Zoo. Možna i pod řekou.
1.) Ano UP, počítající s TT do Bohnic přímo od ZOO, zachovává stávající TT Trojskou, jenže v Tróji ty TT nepropojuje = neumožňuje nespočet možných řešení "propletení" linek a zejména jejich operativních (i plánovaných) odklonů!!!
2.) Proti "mé" TT jižně od ZOO podél řeky bylo brojení, právě kvůli tomu, že by se s ní "svezla" i IAD (zatímco skrz ZOO na ní prý místo není). Asi tady všichni zapomínají na ohromnou stavbu, která právě směr IAD Trója - Dejvice vyřeší! Ano je to tunel Blanka a je nesmysl mu dělat duplicitu Trója - Podbaba.
3.) TT mezi Podbabou a Trójou pod řekou je naprosto nemožná - kvůli potřebě pokračování obou na sever do velkého stoupání (do Suchdolu a Bohnic).

Uživatelský avatar
petr03
Uživatel
Příspěvky: 415
Registrován: 10.3.2010 11:16
Bydliště: Praha

Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice

Příspěvek od petr03 » 21.11.2011 11:45

Ať tak či tak, pak bych rozhodně nerušil trať přes Hercovku, a to jen z jednoho prostého důvodu, a to vozovna Kobylisy. Nájezd na trasu. Přeci jen, kdyby najížděli na trasu přes Bulovku a Holešovice zpátky do Bohnic by bylo trošku mimo mísu. Ale jinak celkově myšlenka dobrá, realizace v nedohlednu. I když současná situace volá po nějakém řešení. Ať už Tram nebo Bus řešení. Most přes řeku by to dole pod Podbabou chtělo. Určitě by se tím odvedla velká část kaštanstva tímto směrem, nakonec by tam byla odvedena i IAD. Nejvhodnější řešení by to bylo tunelem pod Zoo. Možna i pod řekou.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice

Příspěvek od mart337 » 20.11.2011 23:42

Trať dle UP vůbec není nereálná ani co se týče stoupání. Musíš si uvědomit, že dole na Babě a v Podhoří bude trať na mostě - trať musí přejít přes řeku a i přes údolí po mostní konstrukci, či následně po náspu v dostatečné výšce (jako most v Troji), aby nešlo za povodní k zaplavení. Řeka se tam hrázovat nebude. A následně trať má stoupat svahem a horní polovinu projít tunelem pod Salabkou do oblasti sídliště. V té staré debatě se diskutovalo ukončení na straně Prahy 6, někdo navrhoval posunout konec až směrem k Sedleci, kde silnice pak stoupá na Suchdol.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice

Příspěvek od 9001 » 20.11.2011 23:30

MM: 1) Já jsem taky nenapsal, že ji neplánuješ. Tady si nerozporujeme.
3) Asi tam nějak řešili, když tram naplánovali, ale i tak je to hraní s čísly. Tvoje TT je delší o 2 km a ještě závislá na Vltavě. K tomu si mi hlavně neodpověděl. :wink:
Viděl si tu ulici? Tam je minimální provoz(záleží teda na slonech jak budou výkonní a jak budou žrát :lol: ), takže zdržení není nijak markantní, ale chápu riziko to je pořád

Na závěr se vyjádřím k busům. Nemám nic proti busům pokud budou rychlejší, efektivnější. Skoro bych řekl, že ty stavíš souběžnou komunikaci s Blankou. Proč vyhazovat další miliardy, když se to dá vyřešit busem. Ve své podstatě by se dali zabít dvě mouchy jednou ranou.
Bus v trase Holešovice - Hradčanská - Anděl

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 20.11.2011 22:57

9001 píše:Co kdyby ses trochu klidnil. Omezující je tvůj přístup. :!:
Tak to prvně přestaň ty i někteří další naprosto zkreslovat údaje:
9001 píše:...I o dopravím řešení se dá pochybovat. Bohnice chtějí na C. Ano teoreticky tam může být přínos a ulehčení letné, ale to se dá vyřešit i poměrně levnějším řešení a to je obdoba 125 Blankou....
Možná další věc proti tvé trase a to nárůst samotné cesty o 4 km. To není zrovna málo...
1.)TT Bohnice - Kobylisy (metro) jsem nikdy nerozporoval, ba naopak jsem zrovna tebe opakovaně upozornil, že má verze jim na ní přidá minimálně jednu ze dvou linek jezdící nyní přes zastávku Hercovka!
2.) Nezdá se ti nepřípustné ulehčovat TRAM méně kapacitními BUSy více méně korespondujícími s jejich směry? Mne určitě jo!
3.) Návrh nového UP v Bohnicích počítá s těmito TT (stojí za upozornění značně velmi krátká trasa TT mezi Bohnicemi a ZOO mající velmi velké až nereálné % převýšení), takže reálnější je tato délka cca 3,1km z Bohnic na Podbabu
a "moje" TT Bohnice - Podbaba je sice delší, ale protože má cca 4,9km, tak o rozhodně méně jak polovinu tebou uváděných 4km! A znovu opakuji TT mezi starou a novou částí ZOO je plánována jako součást komunikace (na jiné řešení tam není prostor), zatímco "má" varianta vede TT v celém úseku po samostatném tělese = větší délka je vynahrazena vyšší přepravní rychlostí a cestující ji na čase pozná minimálně!

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice

Příspěvek od mart337 » 20.11.2011 22:51

Tak sory sory. Moje chyba, nečetl jsem totiž celý vlákno ale soustředil se jen na konec debaty o oblasti ZOO.
Jinak to řešení z oblasti Nad Trojou už tady před nějakým časem taky bylo. Pokud se dobře pamatuju, tak nakonec nejlepší bylo řešení z Hercovky uhnout na Kobyliské nám. Uzavřenou a pak nahoru Čimickou.
Tvoje úvaha z oblasti Nad Trojou je podle mne nerealizovatelná (už jsem o tom tehdy taky uvažoval a narazil). Problémem je stávající zástavba v pravé části svahu a v levé části svahu pak areál botanické zahrady a několik přírodních památek. Tam se podle mne moc dobře projít nedá.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice

Příspěvek od 9001 » 20.11.2011 22:06

.
Naposledy upravil(a) 9001 dne 20.11.2011 22:55, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice

Příspěvek od 9001 » 20.11.2011 22:02

MM: Musíš trochu brát i v potaz finanční náročnost a pokud spojíš TT s hrází tak se pěkně prohne. Další problém bych viděl v labilnosti takové trati. Aby pravidelně každé jaro při tání sněhu byla preventivně mimo provoz + když je deštivé léto tak si dát repeté ještě v létě.

I o dopravím řešení se dá pochybovat. Bohnice chtějí na C. Ano teoreticky tam může být přínos a ulehčení letné, ale to se dá vyřešit i poměrně levnějším řešení a to je obdoba 125 Blankou.

Co brání tomu od Mazurské udělat tunel/most pod Suchdolský kopec a pak rovnou na Dejvickou. Nebudou se rušit zvířata, Troja nebude řvát, že ji tam jezdí tramvaje.
Možná další věc proti tvé trase a to nárůst samotné cesty o 4 km. To není zrovna málo...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 20.11.2011 21:49

mart337 píše:Já ale zavrhuji obě řešení. Obě budou rušit zvěř v ZOO. A navíc i trať podél ZOO musíš pak nějak dostat do Bohnic - mezi starou a novou částí ZOO, když chceš zrušit trať na Hercovku. Ono by se to mohlo nakonec i spojit s městským okruhem pro IAD. Zvířata snesou všechno.
Si tupej či jakej? Já jsem právě našel řešení (proti návrhu architekta/starosty MČ) jak tuto TT nevést do Bohnic od ZOO (a nové Botaniky), ale cca od nynější zastávky Nad Trójou svahem (násypy, zářezy tunelem/y v něm) k Čimické ul., kde by TT zase byla oddělena od IAD a umožnilo to právě (proti dosavadním plánům) opustit (zrušit) TT přes zastávku Hercovka, kde jsou TRAM nepříjemně omezovány IAD parkující na hranici průjezdního profilu!!!! A stavba s údržbou této TT Nad Trójou - Čimická se musí vzhledem k sloučení dosud dvou samostatně plánovaných přepravních směrů rozhodně vyplatit!

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice

Příspěvek od mart337 » 20.11.2011 21:41

Já ale zavrhuji obě řešení. Obě budou rušit zvěř v ZOO. A navíc i trať podél ZOO musíš pak nějak dostat do Bohnic - mezi starou a novou částí ZOO, když chceš zrušit trať na Hercovku. Ono by se to mohlo nakonec i spojit s městským okruhem pro IAD. Zvířata snesou všechno.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 20.11.2011 21:27

mart337 píše:.... A stále není vyřešeno hlukové zatížení zahrady od tohoto typu dopravy. Zvěř by měla mít klid a ne tudy vést hlavní dopravní tah na Bohnice.
A proto je prosazována (respektive návrh nového UP počítá s) varianta vedení TT mezi dvěma částmi ZOO rozdělených (jak bylo již někým uvedeno) poměrně úzkou ulicí! #-o #-o #-o #-o #-o
A když se objeví řešení k obyvatelům ZOO ohleduplnější (a navíc i dopravně mnohem lepší - účiněji spojí více oblastí a navíc TRAM vede odděleně od IAD), je nesmyslně zavrhováno s odůvodněním neohleduplnosti ke zvířatům!
mart337 píše:.... Aby došlo k vyšší úrovni zabezpečení, musela by se nasypat hráz do výše hráze v oblasti mostů, tzn. cca 4 m výšky a to nikdo v oblasti dolní Troje dělat nebude. A řešení ochrany Troje se stále odkládá dokud se nedodělá Blanka. Projektově to je hotové....
Budu-li vycházet z tvého údaje čtyřmetrového rozdílu výšek dnešní úrovně břehu u ZOO a výšky protivodňových zábran u budovaného nového Trojského mostu, tak je jasné (z mého předchozího příspěvku), že TT by byla postavena v rozmezí 1/4 až 1/2 toho rozdílu a zbytek (2 až 3m) by byl v případě hrozící povodně vyřesen instalací mobilních hrází ukotvených ve zdi toho tělesa TT. No a důvod nestavění takto vysoké ochrany ZOO je ve velké cenové náročnosti, jenže postaví-li se TT v trase hráze, tak to jde z jiných peněz a finance na protipovodňovou ochranu se použijí až na tu mobilní část nad ní a budou mít při obdobném celkovém objemu takřka 100% účinnost proti nynějším plánům!!!
Naposledy upravil(a) MM-Mikulovsky dne 20.11.2011 21:42, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice

Příspěvek od mart337 » 20.11.2011 20:49

Rúzné části Prahy se ochraňují různým způsobem, respektive na různou úroveň povodně. Troja v oblasti ZOO je zrovna částí ve které se počítá s nižší zabezpečeností, tzn. že při větší povodni dojde k zaplavení oblasti zahrady a tudíž i zaplavení TT. Aby došlo k vyšší úrovni zabezpečení, musela by se nasypat hráz do výše hráze v oblasti mostů, tzn. cca 4 m výšky a to nikdo v oblasti dolní Troje dělat nebude. A řešení ochrany Troje se stále odkládá dokud se nedodělá Blanka. Projektově to je hotové.
A stále není vyřešeno hlukové zatížení zahrady od tohoto typu dopravy. Zvěř by měla mít klid a ne tudy vést hlavní dopravní tah na Bohnice.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 20.11.2011 19:23

mart337: Jestli se nic ohledně ochrany ZOO proti velké vodě nezměnilo z dob po povodni v roce 2002, tak z dolní části v záplavové oblasti se natrvalo vystěhovávají velká zvířata (viz. nový sloninec za ulicí v níž je stále TT oficiálně plánována) do horní části (a malá by se v případě potřeby ze záplavové oblasti evakuovala) = mobilní zábrany se tam nemontují a to z důvodu (jak sám uvádíš) vnější strana oblouků koryta je vodou vymýlána (když tam není nic - respektive zeď, co tomu dokáže zabránit). Nelze nedodat, že neexistence takové zdi je důvod neinstalace mobilních zábran, jež je potřeba kotvit do pevného základu, jímž může být ta zeď = např. těleso tam vedoucí nové TT!

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice

Příspěvek od P_V » 20.11.2011 16:29

V archivu územních plánů můžete vidět hlavní komunikaci Bohnice K Pazderkám - U Trojského zámku - Císařský ostrov - Mlýnská - Jugopárty nám. Interbrigády, s napojením nové Povltavské podél břehu od Pelc Tyrolky. Což právě vystihuje žádané přepravní vztahy v oblasti... ovšem na úkor prostředí. Představte si místo toho tramvaj :-)

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice

Příspěvek od mart337 » 20.11.2011 15:10

Ale Ale pánové. Vy nevíte co všechno voda dokáže. Vemte si příklad z povodní na Moravě, jak se Vám obyčejný potok rozvodní a jde hlava nehlava a bourá celé domy.
Myslíte že rozvodněná Vltava by nic takového nesvedla? Když jí do profilu vystrčíte nějaký drážní násyp tak Vám ho sebere a nebude se Vás vůbec ptát. Je to na vnější straně oblouku koryta, kde se nachází největší proud s největším průtokem a tudíž největší silou (na vnitřní straně oblouku je proud nejslabší a dochází zde k usazování splavenin - normální přírodní stav - meandrování). Nějaké rozšíření koryta na jih moc nepomůže, voda bude narážet na překážku vysunutého náspu a naruší se a zpomalí proudění a hladina se vzedme výš.
Taky je potřeba se podívat na výškové poměry. Terén u Trojského zámku v oblasti parkoviště je pomerně nízko nad hladinou. Podle mého názoru zde protipovodňová ochrana bude řešena nejspíš nějakou mobilní stěnou jako na Malé Straně, protože pro vybudování hrází zde není prostor. Navíc hráz by hyzdila zdejší oblast. Tram trať by tedy vedla v záplavové oblasti.
A ředitele ZOO celkem chápu. Budeš zvířatům dělat kryté výběhy s protihlukovými okny? ZOO je oblast s koncentrovaným výskytem zvěře, která nemá být rušena hlukem a to tram trať určitě zdrojem je. A navržená trasa mezi starou a novou částí ZOO se mi taky moc nelíbí. Za prvé z důvodu hluku a za druhé z prostorových důvodů. Ta ulice není zrovna moc široká, auto se am jen tak tak vyhne s autobusem. Jak tam ještě nacpat tramvajovou trať upravenou aby byla co nejméně hlučná.

Odpovědět