Orientační a informační systémy

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
chemik
Uživatel
Příspěvky: 1776
Registrován: 29.5.2009 10:02
Bydliště: Tam, kde jezdí třistačtrnda

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od chemik » 12.1.2012 13:42

a nevim, zda to tu někdo zmínil, ale když budu zatahovat s 15T z modřan, do hkásiče dám 4037 a v orientaci budu mít např 1217, tak na čele budu mít vozovnu a číslo linky nebude zobrazeno žádné. 15T neumí "zinverznit" číslo linky, která má v orientaci nestandartní dvoumístné/jednomístné čísln. Pro zobrazení inverzního čísla na zatahující 17 musim přepsat orientaci na 1017, kde 1 je inverze a 17 je linka (kdyby místo 0 bylo jiný číslo, nezobrazovalo by se na BUSE číslo linky)
1) chápete, co jsem napsal?
2) nevim, zda už se tento problém nepodařilo odstranit, ale cca půlrok zpět to takhle bylo

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od willyjeff » 12.1.2012 12:35

Onehdá tu proběhla informace, že pokud hloubětínský řidič na lince 8 dá v Podbabě zatahovací kód (1033 myslím), tak se mu nezobrazí na orientaci "Vozovna Hloubětín". To je mylná informace, stále tento kód označuje jako cíl vozovnu a ne Starý Hloubětín. Takže jestli se řidič nechce při zatažení patlat s ručním stavěním výhybek a to drtivá většina nechce (možná tak mimo mě), tak se jim zobrazuje orientace Vozovna Hloubětín. Zrovna dnes mám linku 8 :)

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Karosák » 12.1.2012 11:43

Přesuneme to...
JO, s tím, že dávám nádcházející hlásič do orientace již o konečnou dříve, je dobrej tríček, s dotykáčem jsem neměl tu možnost. K tomu zadání cíle při zátahu: Pokud je vozovna, nebo určená zastávka mimo mojí pravidelnou trasu, nechť je zobrazena vozovna klasicky inverzně (např. 22 do SA z NH, nebo VO z BH). Pokud je ale cílová zastávka na mojí pravidelné trase, budu po zásluze potrestán, když označím vlak vpředu a na všech bočních tabulkách nikoliv názvem vozovny, ale ...nebo určené zastávky? Tedy např. zatahující 26 z NH bude mít inverzní vozovnu, ale v cíli Strašnická, 7 z ÚDu Solidarita, 8 z PDB Nový Hloubětín apod. Z:idea:
Protože název cílové zastávky je jasnější, než někde nějaké vozovny a pak už je to o gramotnosti, ale velmi často mne někdo na Strašnické, či Solidaritě přemlouvá, jestli by se mnou nemohl ještě k vozovně, když tam jedu. Pokud mám přehazku "vlak končí v zastávce Strašnická", ukážu na ni a na to už málokdo co řekne, zvlášť když tam celou trasu visela. Já bych si to nastavil, ale znáte to-když Pepa dostal za čtyřlístek, někdo by se mohl rád povozit i po tomhle, přestože mi nepřijde, že by to bylo v rozporu s ustanoveními §9, odst. 11 současného a odst. 5 nového vydání předpisu D 1/2.
Ale uznávám, že jsem hračička a lidi to nečtou, no ale když zařízení tyto možnosti nabízí... :twisted:

Ty panáčci, to jsou manželé, ale nedrží se za ruce, takže už po rozvodu, jak říká Petr. Jinak jdou zadat i držící se za ruce a místo cíle Novomanželé, tam střelíte Není cesty zpět II. a jede se :lol:

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2384
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od pawel » 04.1.2012 20:03

panely na MA poslední dobou děsně zlobí - šance, že bude/budou fungovat, je tak 50%, přičemž poslední řádek ukazuje vždy (pokud tedy panel funguje) nesmyslný údaj. proč?

Uživatelský avatar
chemik
Uživatel
Příspěvky: 1776
Registrován: 29.5.2009 10:02
Bydliště: Tam, kde jezdí třistačtrnda

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od chemik » 26.12.2011 11:30

Milane, tvoje starosti na mojí hlavu... Kaštanstvo stejně transparenty nečte a snaha o informování o tom, co znamená inverzní číslo/vozovna se rovná házení luštěnin na stěnu...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 26.12.2011 10:42

Brejšín: Ad1 - Nemohu souhlasit, v uvedených případech inverzní slovo "vozovna" na čele vlaku (a dle mne by mělo být i na boku) v kombinaci s klasickým pozitivním číslem říká "Pozor tento vlak jede celou pravidelnou trasu a ještě o kus dále!" (= "Vážení, upozorňujeme, tento spoj, uvedené linky, se může hodit více cestujícím než běžně, ale ti běžní si musí dát větší pozor, aby nepřejeli.")

Ad2 - Nad řešením této situace také již nějaký čas přemýšlím, zejména po potkání takové l.9. Pro odlišení od případu výše i od případů "odvezení do řiti" (po sjetí z pravidelné trasy jede bůhví přes kolik dalších zastávek) bych navrhoval neinverzní cíl - slovo "vozovna", ale inverzní číslici. Toto by měl říkat "Pozor (jen) tento spoj jede po pravidelné trase, ale nedokončí ji celou." (= Nezlobte se na řidiče, že Vás vysadí dříve než je, u uvedené linky, běžné a osobám hůře pohyblivým, jimž dělá problém nástup a výstup do/z vysokopodlažních vozidel, doporučujeme vyčkat následujícího spoje.)

S tím, že DP by měl samozřejmě cestující seznámit (nějakou kampaní a poznámkami v ZJŘ) s významem způsobu označení spojů.

Dovolím se vrátit k l. 18 - označení je alespoň na vozech zatahujících na PA (prý delší dobu) v pořádku, ale Mastodonti na Hradčanské a Staroměstské DC ještě určitě minulý týden u nich ukazovali nesmyslně slovo "vozovna"!

Uživatelský avatar
Brejšín
Uživatel
Příspěvky: 1402
Registrován: 03.5.2005 18:17
Bydliště: Kde dobře vařej

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Brejšín » 26.12.2011 9:01

Jo, ale stejně jsou inverzní u linek:
HL: 5( od olšan), 8, 12, 15
KO: 12, 24
MO: 6, 16
SA: 4, 6, 24
A to je s prominutím na palici.

Taktéž je můj názor, že pokud je vozovna pouhou nácestnou zastávkou a vlak jede "přes celé město" tak se taky nemá jakkokoli zvýrazněně označovat, NEB TĚ NEDOVEZE NIKAM DO ŘITI, A VYSADÍ TĚ TAM KDE DALŠÍ NABERE.
20+26 VO, 16+9 MO+ZI, 19 HL

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 26.12.2011 0:16

Gregory píše:Milane, už hodně dlouho se při zadání zátahového kodu na l.14 a 25 do Vozovny Kobylisy slovo" vozovna " inverzně nezobrazuje.
Díky za zprávu - u naší PA l.18 tomu tak je prý také již několik měsíců. Ovšem když bez toho ty zatahující vlaky vypadají stejně, což je pro cestující dobře, tak jsem si změny nevšiml a tady ji snad nikdo neuvedl. Či jsem to přehlédl (případně zapomenul)? #-o #-o #-o #-o #-o

Gregory
Uživatel
Příspěvky: 75
Registrován: 14.9.2010 21:03

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Gregory » 25.12.2011 20:01

Milane, už hodně dlouho se při zadání zátahového kodu na l.14 a 25 do Vozovny Kobylisy slovo" vozovna " inverzně nezobrazuje.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 25.12.2011 10:13

1.) "Hraní" s APEXem při jízdě ke konečné Pankrác je nesmysl:
a) Ručně se tam nastavují ROV pokaždé - jenže do obratiště se volí vlevo (dle VJŘ pravidelná kolej) či vpravo (dle poznámky cca každý druhý vlak má určenu k průjezdu tuto vnitřní) a k vozovně rovně. (Jestli je náhodou pravidelnost kolejí v obratišti opačně, tak je to nelogické - s poznámkou jede určitě krapek méně vlaků a průjezd vnitřní opotřebovává více o 1 ROV, trochu více délky kolejí a jedno jejich esíčko navíc, které musí být znát i na opotřebování kol.)
b) Nastavuje se to při odhlášení předchozí zastávky Na veselí - čili zmáčkne se odhlášení (ať již před či po zastavení v ní) a při stanicování po zaznění "pozor ruční stavění výhybek" řidič klikne na symbol požadovaného směru a OK.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od 9001 » 24.12.2011 23:42

1) S tím naprosto souhlasím. Jenom rozdíl tady je v tom, že první variantu uděláš na Petřinách a jedeš až do vrat. Takhle si s Apexem může někdo hrát za jízdy ke konečné a tím i snížená pozornost.
3) APEX mi nepřijde tak složitý, abych s návodem to nezvládl. Druhá věc je, od čeho jsou pak školení. Možná místo kravin typu kolik stojí sklo na 15T by vás mohli vzít na 5516 aby si každý trochu pohrál s APEXEM.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 24.12.2011 22:26

9001: 1.) Jeden známý a jeden příbuzný mi kdysi nezávisle na sobě řekli jednu radu - Člověk je od přírody líný tvor, který je schopný vyvinout neskutečné množství energie vymýšlení, jak svou energií šetřit.
2.) Výše uvedené odůvodňuje, proč nejen já, ale i většina PA kolegů nezadává při zatažení z l.18 zátahový kód - proč dělat něco složitěji než je nutné?
3.) Když něco neumíš, tak skutečně pro naučení je potřeba si opakovaně nacvičit, jenže má to jeden háček - kde si to nacvičit? Zejména, když případně (právě díky špatné znalosti) můžeš při zkoušení si APEXu udělat "zmatek" v DORISu = "zamotat hlavu" PD = mít průser!

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od 9001 » 24.12.2011 0:11

MM: Ted si mi naprosto připoměl jednu doktorku v nemocnici u které jsem byl cca v 15. Vzala si papírek a dělala si čárky na počet kliků co musí udělat pro recept. Měla asi tři verze. :lol:

Kdo APEX umí, tak pro něj není problém namrskat předpisově. Pokud s ním neumí, tak by měl pár večerů věnovat tomu, aby spadal do kategorie 1. Bohužel i Pankrác, která je hezkých pár bez cedulí se takoví jedinci najdou.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 23.12.2011 23:09

Tak jsem dnes zjistil (páč před zatažením jsem měl na Hradčanské BP - a VO "svačinář" si naprosto zbytečně až chybně "pohrál" s APEXem ), že při zadání zátahového kódu l.18 z Petřin na PA se na čelním vnější orientačním panelu nezobrazuje slovo "vozovna" inverzně - asi jsme tu opravdu fest monitorováni! =D> =D> =D> =D> =D>. Může mi někdo potvrdit, že k této změně došlo i při zátahu z l. 14 a 25 do KO?

PS: Ten VO kolega mi přivezl 18 navíc s inverzní číslicí - budiž mu omluvou, že tato vozovna asi jako jediná nemá nyní pravidelně žádnou linku, z níž by se do ní zatahovalo po projetí všech zastávek na její pravidelné trase.
Jinak osobně (jako další kolegové) nakonec, proti někdejším svým prohlášením, i po instalaci ROV před PA z l.18 nezatahuji se zátahovým kódem v hlásiči, protože jeho zadání = minimálně 6 stisků (bráno na nové verzi APEXu v 15T: 1. klik do kolonky hlásiče = naskočení "okna" s numerickou klávesnicí, 2. až 5. klik = zadání zátahového čtyřmístného kódu, 6. klik na "Enter" = potvrzení.) - na "starém" APEXU je to stisků ještě více. Zatímco když jedu na běžný kód, tak po vyhlášení zastávky Na Veselí vždy (na "starém" i novém APEXu) automaticky naskočí ruční stavění ROV a celkem 2 stisky navolím a potvrdím přímý směr do výstupní zastávky před vraty vozovny PA.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Martin Šubrt » 18.11.2011 14:18

JirkaR: Jak píšu na K-repu, nový šéf zastávkové služby zlepšuje kvalitu těchto informací. Na Synkáči je to vidět. Na krátkodobky snad tedy konečně brzo dojde taky ;-)

Odpovědět