Škoda 15T ForCity
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Škoda 15T ForCity
Foto rižské 15T s odkrytovanými podvozky.
Re: Škoda 15T ForCity
topení: je automatické - ovšem drobné niance mohou být. Nicméně realita je taková, že na konečné řidič vyleze z přetopené kabiny (24) do salonu a tam je 14-18 stupnu a zdá se mu tam zima a tak vypne automat a navolí full topení což salón vytápí taktéž na 24, to že cestujícím je to nepříjemné ho nezajímá, ale jemu je teplo i těch 30 vteřin co na konečné kontroluje vůz.
zastavení: nesmí se zaparkovat před zastavením vozu - bohužel to dělá problém přes 60% řidičům. Jinak 15T je na to svině, nejhorší jsem změny geometrie koleje, přechody rovina / kopec apd. tam dokáže pěkně škubnout i když si s tím hraješ a taky to rozhodí přepočty brzdových momentů a tramka si brzdnou dráhu umí protáhnout i o 2-3 metry. Pěkně zákeřná je na to zastávka Karlovy lázně - tam mi to udělala a asi o 1 metr jsem přehučel sloupek, neb jsem nechtěl jít do maximální brzdy, bo je to tam stejně úplně šumák. Nicméně mi ve voze seděl technik jízdy - a hádejte co mám v kartě řidiče.......
zastavení: nesmí se zaparkovat před zastavením vozu - bohužel to dělá problém přes 60% řidičům. Jinak 15T je na to svině, nejhorší jsem změny geometrie koleje, přechody rovina / kopec apd. tam dokáže pěkně škubnout i když si s tím hraješ a taky to rozhodí přepočty brzdových momentů a tramka si brzdnou dráhu umí protáhnout i o 2-3 metry. Pěkně zákeřná je na to zastávka Karlovy lázně - tam mi to udělala a asi o 1 metr jsem přehučel sloupek, neb jsem nechtěl jít do maximální brzdy, bo je to tam stejně úplně šumák. Nicméně mi ve voze seděl technik jízdy - a hádejte co mám v kartě řidiče.......
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Říkáš to určitě v zásadě správně - jen ještě dodám, že 15T (jako jediná TRAM - dle toho co mne naučili a mám odzkoušeno) při zastavování na rovině či do kopce zabrzdí na 2. stupeň ČB i při nulové poloze (ručního) řadiče! Při tomto postupu je dobrždění nejplynulejší, ale také nejpomalejší = osobně brzdím dle momentální situace a chuti preferovat rychlost či naopak pohodlí.chemik píše:15T má auto topení. A pokud jde o to dobržďování, tak pokud dobržďuju a před zastavením dám páku do polohy zaparkováno, dobrzdí to ošklivě - nepříjemně to škubne. Pokud tramvaj nechám dobrzdit na vyšší brzdovej stupínej a zaparkuju až když tramvaj zastaví, eliminuje se to ošklivý škubnutí.
Řikám to správně, žejo?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Škoda 15T ForCity
Ještě mám dotaz. Tuší někdo proč se na vnitřních transparentech nad klouby objeví název příští zastávky v posledním článku výrazně dřív neý v prvním a druhém?
(ve stanici je název konečné, za jízdy se pak změní na příští zastávku a čas této změny je pro zadní transparent jiný než u prvních 2)
ještě k tomu topení, je možné že by 15T topila vzadu výrazně méně než vpředu a nebo spíš je pravděpodobné že řidič automatku vypl a netopil ?
(ve stanici je název konečné, za jízdy se pak změní na příští zastávku a čas této změny je pro zadní transparent jiný než u prvních 2)
ještě k tomu topení, je možné že by 15T topila vzadu výrazně méně než vpředu a nebo spíš je pravděpodobné že řidič automatku vypl a netopil ?
Re: Škoda 15T ForCity
Mohl by nějaký zdejší pankrácký řidič vyřídit, že je zapotřebí připevnit bílý kryt kolem LCD ve 2. článku u 9218 i levým šroubem? Přeci jen pohled na plast (či co to je), který se v esíčku na náměstí Míru klepe více jak vnitřní obložení v Citybusech na kostkách není přijemný, obzvláště u 15T. Děkuji.
Re: Škoda 15T ForCity
15T má auto topení. A pokud jde o to dobržďování, tak pokud dobržďuju a před zastavením dám páku do polohy zaparkováno, dobrzdí to ošklivě - nepříjemně to škubne. Pokud tramvaj nechám dobrzdit na vyšší brzdovej stupínej a zaparkuju až když tramvaj zastaví, eliminuje se to ošklivý škubnutí.
Řikám to správně, žejo?
Řikám to správně, žejo?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Škoda 15T ForCity
Pěkně prosím, 15T má automatické topení? Já že sem jel dnes třemi vozy a v každém byla jiná teplota
Ohledně skřípotu v zatáčkách je problém, že ostatním typům hlučí výzbroj a 15T jak je tichá tak skřípot vynikne. I když je fakt že u Anděla, kde jsem čekal 30 min na dochvilně dorazivší manželku byl jeden stroj na 7 jasmým vítězem.
PS: prosil bych to dobržďování trochu poladit ...
Ohledně skřípotu v zatáčkách je problém, že ostatním typům hlučí výzbroj a 15T jak je tichá tak skřípot vynikne. I když je fakt že u Anděla, kde jsem čekal 30 min na dochvilně dorazivší manželku byl jeden stroj na 7 jasmým vítězem.
PS: prosil bych to dobržďování trochu poladit ...
Re: Škoda 15T ForCity
Koukám, že 9207 zůstal původní sběrač.kruťák píše:9207 na lince 7
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3166
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Dnes 15T 9241 na 415. pořadí linky 3.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Myslíš to co je zachyceno navrchu 1. přílohy? Viditelně tě asi nenapadlo, že jsou to madla pro snadnější manipulaci s dveřními křídly při jejich nouzovém otevření (viz schéma k ní zachycené v 2. příloze)!jaydee2008 píše:Se chci zeptat. V těch novejch dveřích ve výšce asi cca 1,5 m jsou uvnitř takový "díry". Ty jsou na držení cestujích nebo jakej maj účel?
PS: To schéma je naprosto totožné s původními dveřmi - viz příloha 3.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 49
- Registrován: 25.6.2010 22:11
- Bydliště: 6, 11, 56, 124, 139, 188 a blízko 18 a 53
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Se chci zeptat. V těch novejch dveřích ve výšce asi cca 1,5 m jsou uvnitř takový "díry". Ty jsou na držení cestujích nebo jakej maj účel?
... a tady pár fotek z dnešního focení
... a tady pár fotek z dnešního focení
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Škoda 15T ForCity
To musí být chyba zobrazení pořadí na voze, protože třináctá sedmička je Pankrácká
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3166
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
9207 dnes na 402. poradi linky 7. Nyni je ve smycce UDPP.
oprava pořadí - 401. není, tam je 301. poršák
Dale na teze lince vuz 9202. Poradi 713. Wtf?
.
oprava pořadí - 401. není, tam je 301. poršák
Dale na teze lince vuz 9202. Poradi 713. Wtf?
.
Naposledy upravil(a) kruťák dne 27.12.2011 13:40, celkem upraveno 1 x.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Takže od včerejšího rána, díky depákům, znám odpověď - mechanizmus uzamčení kličkou slutečně není ani na jednom z křídel nových dveří 15T, protože se nachází vevnitř na vrchu 1 sloupku - nad pákou nozového otevření (cca 190cm nad podlahou = každý/á řidič/ka by tam měl/a dosáhnout, páč určitě neznám menší než cca 160 cm.)kruťák píše:Takže při rozbití jedněch dveří je nelze uzamknout a vyřadit?MM-Mikulovsky píše:oběma křídlům dveří chybí mechanizmus uzamčení kličkou!
Když jsem pár kolegům za a přede mnou včera na l.11 toto sdělil (a někteří z nich si to mohli ověřit na také nasazené 9241), tak se opakovaně vyskytl názor ve smyslu - pro neznalého dobrý chyták. Dostane příkaz uzamčít dveře kličkou a on odpoví, že bylo zapomenuto jej nainstalovat = měli by všichni řidiči být (např. pomocí fotky ve výpravně) upozornění, že od určitého čísla (9236?) se uzamykací mechanismus nachází jinde.
Jen (jak je dveřní mechanismus za poklopem nad dveřma úplně odlišný) ještě nemám potvrzeno, že zároveň mechanismus na kličku ve sloupku nahrazuje spínač, který staré dveře mají za poklopem tak vysoko, že já se 186cm si při dosažení na něj musím stoupnout na špičky.