Pražské metro

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od 9001 » 22.1.2012 0:39

8750: Zase bych z toho nedělal kovbojku.
Posílí se 125 + linky z Budějovické co už jezdí na SN
Posílí se linky na Skalku/Želivského.
11 odkloněná na Vozovnu Pankrác + vložáky možná i na Čechovo náměstí. To by bylo kratší než na Olšany.
Z pražského povstání protáhnout 148 na Palačák, resp KN.

Plus jako bonus by šel udělat bus co by projel údolím, za IPP se napojil na magistrálu a jezdil až na Florenc.

Jestli jde o IAD, tak se podle mě rozmělní. Mezi Barrandák, Strahovský tunel, Mrázovku a Blanku. V lepším případě i dostavěnou východní část vnitřního okruhu. Ono i při troše šikovnosti a gulích by se dala udělat obnova povodnových "P".

Uživatelský avatar
petr03
Uživatel
Příspěvky: 415
Registrován: 10.3.2010 11:16
Bydliště: Praha

Re: Pražské metro

Příspěvek od petr03 » 21.1.2012 23:55

K tomuto navrhu jen par veci:
Tolik linek na voz. Pankrac nedostanes. Tam dat jednu linku, max. dve ( 18 normalne, 31 na ipp a olsant). Proc prekopavat pul Prahy, ze. A k tomu metru a pasmovani. To by asi taky neproslo, neb zabezpecovacka. Leda ze by se za ipp prokopla spojka mezi tunely. A ze by to bylo zapotrebi. To se nejak pri vystavbe podcenilo.

Uživatelský avatar
8750
Uživatel
Příspěvky: 583
Registrován: 17.12.2005 14:54
Bydliště: 2, 3, 17, 21, 92

Re: Pražské metro

Příspěvek od 8750 » 21.1.2012 20:18

K diskuzi o náhradní dopravě při výluce Nuseláku, která se rozjela ve vlákně o D, bych měl toto:
Při uspořádání 2+2 bych na Nuseláku buspruh nevyznačoval, protože pak by pro IAD zůstal jenom 1+1 pruh, ta by se přelila do okolních ulic, kde MHD segregovaná není a zkolabovala by celá oblast. Viděl bych to spíš tak, že by se Nuselák obětoval pro IAD a díky tomu by okolní ulice zůstaly průjezdné. Omezení na 2+2 pruhy by pak ani nebylo tak zásadní, protože na Nuseláku není žádný semafor, takže v těch dvou pruzích auta pojedou pořád.
MHD bych organizoval následovně:
C Háje - Pražského povstání a Letňany - IPP, v PD do 20 hod. pásmové spoje Ládví - Muzeum
Posílit autobusové linky z jižních sídlišť na A (Skalka, Želivského) na modřanskou TT a na B (Smíchovské nádr.)
Náhradní dopravu v úseku IPP - Pražského povstání by zajišťovaly tramvaje:
11 odklonit k Vozovně Pankrác, zavést vložené spoje Voz. PA - Olš.hřbitovy., na Spořilov vést 18
Dále pak rozdělit některé linky projíždějící přes IPP, třeba následovně.
16 Spojovací - IPP - Voz. PA + 36 (S. Řepy -) Kotlářka - IPP - Voz. PA
22 standardní interval
32 Nádr. Hostivař - IPP - Voz. PA + 23 Bílá Hora - IPP - Voz. PA.
Aby se urychlil průjezd přes křižovatku Otakarova, tak 18 ulicí Na Zámecké, 6 nejspíš zrušit úplně a vozy použít na linky NTD.
Tak by by v úseku IPP - Praž. povstání interval 1 min. Kdyby se nasadily pouze vozy s rekuperací, tak by to snad měnírna utáhla.
Provoz metra na severní větvi C bych si představoval takto:
1. vlak na jedné koleji na IPP, 2. vlak po stejné koleji na Muzeum, 3. vlak po druhé koleji na IPP, 4. vlak za ním na Muzeum, na IPP/Muzeu co nejrychlejší obrat a návrat zpět.
Co myslíte - bylo by to tak technicky i provozně možné?

Uživatelský avatar
Tonda Ježek
Uživatel
Příspěvky: 1080
Registrován: 30.11.2003 22:54
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od Tonda Ježek » 31.12.2011 18:19

MM-Mikulovsky píše:Co brání zavedení zabezpečení hran nástupišť proti skokanům (či jiným pádům) do kolejiště pomocí obdobného "paprsku", jenž hlídá prostor dveří TRAM 14T a 15T při použití jejich automatického zavírání?
Vzhledem k tomu, že už to k tomuto tématu bylo vše podstatné řečeno, dovolím si to shrnout a uzavřít 8-)

Zavedení tohoto systému by stálo velké peníze a další peníze by stála jeho údržba. Jak již bylo zmíněno, na Dejvické se to raději přestalo zkoušet, protože to pořád zastavovalo provoz. Raději se na vyjíždějícím čele soupravy nechal při bezobslužném obratu strojvedoucí.

Proti sebevrahům to nepomůže, protože ti skáčou do kolejiště krátce před příjezdem soupravy a s hlavou na kolejnici očekávají její příjezd nebo přímo šipkou pod přijíždějící vlak. I kdyby tam bylo 50 různých bezpečnostních systémů včetně termovize, tak tu soupravu už nikdo není schopen zastavit. Na provoz by to mělo velice špatný vliv, protože stačí, aby v novinách byly vložené letáky a na některých stanicích by stál každý druhý vlak. Jediné skutečné 100% zabezpečení jsou stěny oddělující prostor kolejí. Ale to by byla obrovská investice, na kterou momentálně není a v nejbližších letech ani nebude.

Podle mě by se spíše vyplatilo investovat do mediální kampaně, která by instruovala lidi, jak v těchto případech jednat, dále zvýraznit a zvýšit počet tlačítek NZV na nástupištích a v neposlední řadě natáhnout na všechna provozní stanoviště ve stanici monitory PTV (více očí více vidí). To by oproti instalaci různých systémů stálo zlomek peněz a mělo by to větší efekt.

K pádům do kolejiště bez přejetí dochází celkem často (dle vlastního pozorování tak cca 2-3 týdně a to počítám jenom ty evidované). Většinou si toho všimne dozorčí nebo někdo z cestujících a zmáčkne tlačítko NZV. Případně to vidí fíra přijíždějící soupravy včas a dokáže zastavit před osobou. Nejčastěji však dotyčná osoba zmizí z kolejí dříve, než si toho někdo všimne.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od 9001 » 31.12.2011 14:36

MM Dva příspěvky výše to řeší OHM a jara. :wink: Problém dělal i leták.

V tomhle směru bych zůstal u lodýnského typu. Prostě to nechat. Samotné ZZ pro provoz je ok a skokak soupravu ani cestující neohrozí a zase tolik případů kdo spadl do kolejiště není resp. nesebevrahů.

romanek763
problémový jedinec
Příspěvky: 300
Registrován: 28.1.2011 18:42
Bydliště: Praha 10

Re: Pražské metro

Příspěvek od romanek763 » 31.12.2011 13:58

nevíte nějaké info s praskáním rámů u M1??

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 31.12.2011 13:51

Láďa: Musím souhlasit, že u úmyslných (což je pravděpodobně většina) skoků by to skutečně nepomohlo.

Láďa, OMH: Napsal jsem úmyslně hranu = nemyslel jsem prostor cca půlmetrového bezpečnostního pásu u ní - navíc ten v několika stanicích (např. Nádr. Hol.) často narušují i pracovníci metra (včetně střídajících strojvedoucích) při vstupu/výstupu z technického zázemí!

Jinak nezkoušel se nějaký takový systém před pár lety na Dejvické? Víte někdo o tom něco víc, než já, že právě byl narušován poletujícími odpadky?
OMH píše:Když jim zakážeme skákat pod metro, půjdou skákat pod vlak či z mostu...

K paprsku bych byl opatrný. Jen se podívejme, jak se lidé hrnou k soupravě při příjezdu. To by každou chvílí byl spuštěn "alarm".
ad 1: Zpravidla to napáchá ve vztahu k ostatním 1000x menší škody než v metru, protože je to lehčeji objetitelné.
ad 2: Dobře ještě 3. čidlo - na výjezdu z tunelu do stanice, jakmile by jím projelo čelo vlaku zapne se jen alarm = konečně se by ti tupí kaštani snad alespoň naučili nastupovat až po uvolnění vozů vystupujícími, kterým dnes nesutále zatarasují cestu od hrany nástupitě!
Naposledy upravil(a) MM-Mikulovsky dne 31.12.2011 14:02, celkem upraveno 1 x.

jara
Uživatel
Příspěvky: 2303
Registrován: 16.11.2003 17:38
Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od jara » 31.12.2011 13:44

OMH píše:V Nürnbergu stačilo stát na místě naší čáry a metro neodjelo....
No tam je to velmi neštěstné řešení a to zrovna skrze tento princip tam mají nejlepší řešení.

Uživatelský avatar
OMH
Moderátor
Příspěvky: 1789
Registrován: 23.3.2009 21:11
Bydliště: Praha 1
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od OMH » 31.12.2011 13:42

V Nürnbergu stačilo stát na místě naší čáry a metro neodjelo... Myslím, že by to v Praze přineslo jen větší narušení JŘ.

Uživatelský avatar
Láďa
Uživatel
Příspěvky: 954
Registrován: 24.8.2009 22:07

Re: Pražské metro

Příspěvek od Láďa » 31.12.2011 13:40

Problém je v tom, že mnoho cestujících pás ignoruje a tak by kolikrát metro více stálo, než jezdilo. Navíc sebevrazi skáčou přímo pod soupravu, a to by tento paprsek nevyřešil.

jara
Uživatel
Příspěvky: 2303
Registrován: 16.11.2003 17:38
Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od jara » 31.12.2011 13:38

Tento systém se již myslím 2x různé provodení testuje na 1.koleji ve stanici dejvická. A pořádně to nefunguje. Ono to vypadá zvláštně ale díky větracím šachtám, se vzduch točí na různé strany a občas nepořádky lítají všude možně. A zrovna na těch dejvicích, mašiny zastavoval třeba i leták z novin metro.

Uživatelský avatar
OMH
Moderátor
Příspěvky: 1789
Registrován: 23.3.2009 21:11
Bydliště: Praha 1
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od OMH » 31.12.2011 13:36

Když jim zakážeme skákat pod metro, půjdou skákat pod vlak či z mostu...

K paprsku bych byl opatrný. Jen se podívejme, jak se lidé hrnou k soupravě při příjezdu. To by každou chvílí byl spuštěn "alarm".

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 31.12.2011 13:33

Dopolene jsem se trohu při vyřízení nějakých věcí projel =M= C a napadla mne otázka: Co brání zavedení zabezpečení hran nástupišť proti skokanům (či jiným pádům) do kolejiště pomocí obdobného "paprsku", jenž hlídá prostor dveří TRAM 14T a 15T při použití jejich automatického zavírání?
S tím, že ten by zase měl být cca ve výšce 50 až 100cm nad podlahou (čímž by se dalo předpokládat nerušení poletujícími odpadky případně se válejících po podlaze). A paprsek by se vypínal/zapínal pomocí dvou čidel monitorujících výskyt vlaků na kolejích (vyplo by jej zastavení čela vlaku v určeném prostoru pro stanicování a zaplo vyjetí z něj do následného úseku/tunelu - toto je řešení respektující existenci občasného provozu historické kratší soupravy či častějších případů manipulačních průjezdů vlaků stanicemi).

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Pražské metro

Příspěvek od P_V » 04.12.2011 14:54

Karosák píše:Wooow, to podsvícený =M= je hodně přísný :twisted:
To snad nééé... takový tuzing. Co třeba tam dát ještě mračítka na světla, v nichž budou xenóny, díru ze které hřezne sání motoru, baterii mlhovek, pět různě laděných klaxónů, rychlé pruhy, ozvučení se supvolfery a vzadu přítlačné křídlo a umělohmotné koule na spřáhlo!

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od Karosák » 04.12.2011 14:17

Wooow, to podsvícený =M= je hodně přísný :twisted:

Odpovědět