Železniční doprava
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Železniční doprava
Což je přesně ono pravidlo - před Moravany dodrženo nebylo, nyní je.
Krom toho, říznutá výhybka vypovídá o součinnosti strojvedoucího se zařízením mnohé.
Krom toho, říznutá výhybka vypovídá o součinnosti strojvedoucího se zařízením mnohé.
Re: Železniční doprava
V tomto nebyl hlavní problém. Ke zmizení vlaku docházelo i dřív, ale nic se nedělo. Na volné trati se totiž používá úplná bloková podmínka - již obsazený KO se nemůže stát volným, dokud nedojde k jeho uvolnění a zároveň obsazení následujícího KO. Ve stanicích, kde je aplikace úplné blokové podmínky díky větvení složitá, se to dřív neřešilo. Bylo to na výpravčím. Když se přešlo na automatiku, nechalo se to neřešené a problém byl na světě. V případě uvolnění se automaticky stavěla nová cesta, i když uvolněno bylo "zmizením" vlaku. Po nehodě v Moravanech byla provedena úprava softu, takže při zmizení vlaku padne všude stůj.Karosák píše:U jaké společnosti se to stalo je celkem fuk, zakopanej pes byl v technologii. Což bylo o vyladění proudů v relátkách, jež vyhodnocují obsazení koleje na základě nápravou uzavřeného obvodu, tedy nedostatečné šuntování.
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Železniční doprava
U jaké společnosti se to stalo je celkem fuk, zakopanej pes byl v technologii. Což bylo o vyladění proudů v relátkách, jež vyhodnocují obsazení koleje na základě nápravou uzavřeného obvodu, tedy nedostatečné šuntování. Jinak i přes aplikaci elektronických stavědel je na konci jako akční člen stále reléovka, protože tam nehrozí, že by nějaký tišťák prohořel naskrz a třeba vodil, nebo se zbláznil nějaký obvod řízený letním časem . Prostě relátko odpadne a veškěrá světýlka jdou buď do bezpečnějšího stavu (třeba "stůj"), nebo do tmy ("nejasná návěst") a případů, kdy by přestala fungovat gravitace je zatím opravdu mizivé procento, takže aby se na klacku místo rychlost 40 km/h a očekávej rychlost 40 km/h, rozsvítilo třeba rychlost 60 km/h a očekávej rychlost 100 km/h je situace velmi, velmi nepravděpodobná, zatímco případů s projetím návěsti "stůj" je známo diametrálně více
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Železniční doprava
To jo, ale u SŽDC a ČD, kde před pár lety "mizely" vlaky na kolejích a ty byly (díky použití písku lokomotivami) vyhodnoceny místo obsazení jako volné (což proběhlo i tiskem/TV), jsem schopen očekávat vše!Bobek píše:To pochybuju. Zlaté pravidlo říká, že výsledkem poruchy bezpečnostně relevantního zařízení musí být bezpečnější stav.
Re: Železniční doprava
To pochybuju. Zlaté pravidlo říká, že výsledkem poruchy bezpečnostně relevantního zařízení musí být bezpečnější stav.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Železniční doprava
piskvorrr: Tvůj popis asi sedí.
Ovšem ví někdo, jak na VELKÉ dráze funguje zpětně kontrola dávaných světelných návěstí? Nemohla být příčinou místo přehlédnutého "stůj!" strojvedoucím závada, jež způsobila spuštění jiného signálu (např. s významem "jeden úsek volný - jízda maximálně určitou rychlostí, páč další úsek obsazený")?
Ovšem ví někdo, jak na VELKÉ dráze funguje zpětně kontrola dávaných světelných návěstí? Nemohla být příčinou místo přehlédnutého "stůj!" strojvedoucím závada, jež způsobila spuštění jiného signálu (např. s významem "jeden úsek volný - jízda maximálně určitou rychlostí, páč další úsek obsazený")?
Re: Železniční doprava
Jsou k tomu bližší spekulace - na K-reportu i na želpage se to živě diskutuje: http://www.k-report.net/discus/messages ... 1333102854 http://www.zelpage.cz/zpravy/8555Honza píše:Nějak si nedovedu představit, jak k tomu došlo, jsou nějaké bližší informace?
Zatím to podle oficiální zprávy vypadá, že strojvůdce projel z nádraží stůj, říznul výhybku a výpravčí všechno zastavil přes generální stop. Ke srážce o 22 metrů dlouhý fous nedošlo, škoda na majetku v řádu statisíců (nejvíc asi ta výhybka). Důraz na "vypadá to," více by měla zveřejnit DIČR, až něco konkrétního bude mít. Dále prý existují osobní svědectví, podle kterých to bylo jinak, leckdo píše že prý mluvil s tím a oním, který tam byl - a dost si to všechno navzájem odporuje, čili obvyklá internetová spekulace.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Železniční doprava
Rozříznutí a mechanismus v pánu... A pak to vyskočí, takhle vysoko.
Re: Železniční doprava
Nějak si nedovedu představit, jak k tomu došlo, jsou nějaké bližší informace?Mediafax píše:Škoda na místě události je odhadnuta na 450 tisíc korun na poškozené výhybce.
Re: Železniční doprava
Doporučuji tento díl Hledání ztraceného času vysílaný 5.6.2011. Je o české železnici v protektorátní době.
Re: Železniční doprava
Já tedy taktéž doplním resp. opravím, že JOP není zařízení zabezpečovací, ale obslužné, pomocí kterého se zab. zař. obsluhuje (JOP = jednotné obslužné pracoviště). Ovládat se s ním může lecjaké zab. zař.
- Proxy
- Moderátor
- Příspěvky: 2459
- Registrován: 27.11.2003 14:29
- Bydliště: 4,5,12,20,94
- Kontaktovat uživatele:
Re: Železniční doprava
Jen doplním, že na trať 173 mám docela dobrý výhled a nějaká příprava na rekonstrukci zab.zař proběhla již vloni při velké podzimní výluce...