Železniční doprava

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Bobek
Šťoura
Příspěvky: 935
Registrován: 18.1.2006 14:22
Bydliště: jsem všude zdejší

Re: Železniční doprava

Příspěvek od Bobek » 30.3.2012 23:04

Což je přesně ono pravidlo - před Moravany dodrženo nebylo, nyní je.

Krom toho, říznutá výhybka vypovídá o součinnosti strojvedoucího se zařízením mnohé. 8-[

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Železniční doprava

Příspěvek od XSC » 30.3.2012 21:55

Karosák píše:U jaké společnosti se to stalo je celkem fuk, zakopanej pes byl v technologii. Což bylo o vyladění proudů v relátkách, jež vyhodnocují obsazení koleje na základě nápravou uzavřeného obvodu, tedy nedostatečné šuntování.
V tomto nebyl hlavní problém. Ke zmizení vlaku docházelo i dřív, ale nic se nedělo. Na volné trati se totiž používá úplná bloková podmínka - již obsazený KO se nemůže stát volným, dokud nedojde k jeho uvolnění a zároveň obsazení následujícího KO. Ve stanicích, kde je aplikace úplné blokové podmínky díky větvení složitá, se to dřív neřešilo. Bylo to na výpravčím. Když se přešlo na automatiku, nechalo se to neřešené a problém byl na světě. V případě uvolnění se automaticky stavěla nová cesta, i když uvolněno bylo "zmizením" vlaku. Po nehodě v Moravanech byla provedena úprava softu, takže při zmizení vlaku padne všude stůj.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Železniční doprava

Příspěvek od Karosák » 30.3.2012 20:51

U jaké společnosti se to stalo je celkem fuk, zakopanej pes byl v technologii. Což bylo o vyladění proudů v relátkách, jež vyhodnocují obsazení koleje na základě nápravou uzavřeného obvodu, tedy nedostatečné šuntování. Jinak i přes aplikaci elektronických stavědel je na konci jako akční člen stále reléovka, protože tam nehrozí, že by nějaký tišťák prohořel naskrz a třeba vodil, nebo se zbláznil nějaký obvod řízený letním časem =P~ . Prostě relátko odpadne a veškěrá světýlka jdou buď do bezpečnějšího stavu (třeba "stůj"), nebo do tmy ("nejasná návěst") a případů, kdy by přestala fungovat gravitace je zatím opravdu mizivé procento, takže aby se na klacku místo rychlost 40 km/h a očekávej rychlost 40 km/h, rozsvítilo třeba rychlost 60 km/h a očekávej rychlost 100 km/h je situace velmi, velmi nepravděpodobná, zatímco případů s projetím návěsti "stůj" je známo diametrálně více :twisted:

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Železniční doprava

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 30.3.2012 14:04

Bobek píše:To pochybuju. Zlaté pravidlo říká, že výsledkem poruchy bezpečnostně relevantního zařízení musí být bezpečnější stav.
To jo, ale u SŽDC a ČD, kde před pár lety "mizely" vlaky na kolejích a ty byly (díky použití písku lokomotivami) vyhodnoceny místo obsazení jako volné (což proběhlo i tiskem/TV), jsem schopen očekávat vše!

Bobek
Šťoura
Příspěvky: 935
Registrován: 18.1.2006 14:22
Bydliště: jsem všude zdejší

Re: Železniční doprava

Příspěvek od Bobek » 30.3.2012 13:47

To pochybuju. Zlaté pravidlo říká, že výsledkem poruchy bezpečnostně relevantního zařízení musí být bezpečnější stav.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Železniční doprava

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 30.3.2012 13:20

piskvorrr: Tvůj popis asi sedí.

Ovšem ví někdo, jak na VELKÉ dráze funguje zpětně kontrola dávaných světelných návěstí? Nemohla být příčinou místo přehlédnutého "stůj!" strojvedoucím závada, jež způsobila spuštění jiného signálu (např. s významem "jeden úsek volný - jízda maximálně určitou rychlostí, páč další úsek obsazený")?

Uživatelský avatar
piskvorrr
Uživatel
Příspěvky: 391
Registrován: 09.6.2010 12:48

Re: Železniční doprava

Příspěvek od piskvorrr » 30.3.2012 12:54

Honza píše:Nějak si nedovedu představit, jak k tomu došlo, jsou nějaké bližší informace?
Jsou k tomu bližší spekulace :lol: - na K-reportu i na želpage se to živě diskutuje: http://www.k-report.net/discus/messages ... 1333102854 http://www.zelpage.cz/zpravy/8555
Zatím to podle oficiální zprávy vypadá, že strojvůdce projel z nádraží stůj, říznul výhybku a výpravčí všechno zastavil přes generální stop. Ke srážce o 22 metrů dlouhý fous nedošlo, škoda na majetku v řádu statisíců (nejvíc asi ta výhybka). Důraz na "vypadá to," více by měla zveřejnit DIČR, až něco konkrétního bude mít. Dále prý existují osobní svědectví, podle kterých to bylo jinak, leckdo píše že prý mluvil s tím a oním, který tam byl - a dost si to všechno navzájem odporuje, čili obvyklá internetová spekulace.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Železniční doprava

Příspěvek od 9001 » 30.3.2012 12:37

Rozříznutí a mechanismus v pánu... A pak to vyskočí, takhle vysoko.

Uživatelský avatar
Honza
Uživatel
Příspěvky: 272
Registrován: 02.10.2010 13:48

Re: Železniční doprava

Příspěvek od Honza » 30.3.2012 12:32

Mediafax píše:Škoda na místě události je odhadnuta na 450 tisíc korun na poškozené výhybce.
Nějak si nedovedu představit, jak k tomu došlo, jsou nějaké bližší informace?


Uživatelský avatar
cwapa
Uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: 05.7.2007 23:08
Bydliště: všude doma

Re: Železniční doprava

Příspěvek od cwapa » 19.2.2012 23:19


thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1074
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Železniční doprava

Příspěvek od thriller2 » 19.2.2012 19:12

Doporučuji tento díl Hledání ztraceného času vysílaný 5.6.2011. Je o české železnici v protektorátní době.

Uživatelský avatar
Láďa
Uživatel
Příspěvky: 954
Registrován: 24.8.2009 22:07

Re: Železniční doprava

Příspěvek od Láďa » 18.1.2012 22:12


Uživatelský avatar
Jirka
Uživatel
Příspěvky: 107
Registrován: 07.9.2004 17:53
Bydliště: JZM

Re: Železniční doprava

Příspěvek od Jirka » 08.1.2012 17:48

Já tedy taktéž doplním resp. opravím, že JOP není zařízení zabezpečovací, ale obslužné, pomocí kterého se zab. zař. obsluhuje (JOP = jednotné obslužné pracoviště). Ovládat se s ním může lecjaké zab. zař.

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2459
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Re: Železniční doprava

Příspěvek od Proxy » 06.1.2012 10:34

Jen doplním, že na trať 173 mám docela dobrý výhled a nějaká příprava na rekonstrukci zab.zař proběhla již vloni při velké podzimní výluce...

Odpovědět