Pražské metro

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Pražské metro

Příspěvek od Absolut » 06.3.2012 23:18

Pán tady teď promazal pár příspěvků a nebude to více komentovat.

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1624
Registrován: 10.5.2006 17:36

Re: Pražské metro

Příspěvek od DavidD » 06.3.2012 22:05

Absolut píše:Vojta Tramvaj: Ženské se téměř nedá vysvětlit, že nemá pravdu. A učitelce už vůbec ne. Vykašli se na ni a užívej si ten pocit, že víš víc, než učitelka.
@3644 Pán je zkušený.. :lol:

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Pražské metro

Příspěvek od Absolut » 06.3.2012 22:03

Vojta Tramvaj: Ženské se téměř nedá vysvětlit, že nemá pravdu. A učitelce už vůbec ne. Vykašli se na ni a užívej si ten pocit, že víš víc, než učitelka.

Uživatelský avatar
Vojta Tramvaj
Uživatel
Příspěvky: 468
Registrován: 25.8.2010 15:16
Bydliště: Bohužel u "255002"
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od Vojta Tramvaj » 06.3.2012 21:59

Jo, po hodině jsem se jí to snažil vysvětlit. Jinak moc děkuju, po odeslání příspěvku mě napadl DP Kontakt 5/2009 o 35 letech Metra

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Pražské metro

Příspěvek od Absolut » 06.3.2012 21:30

Ta učitelka je krutě nevzdělaná.

Odkaz zní http://www.dpp.cz/historie/

Uživatelský avatar
Vojta Tramvaj
Uživatel
Příspěvky: 468
Registrován: 25.8.2010 15:16
Bydliště: Bohužel u "255002"
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od Vojta Tramvaj » 06.3.2012 21:10

Mám prosbu, a asi bude na pana Absoluta. V pondělí jsme probírali ve škole dopravu a pak se to nějak zvrtlo k MHD a pak na Metro. A tak jsem řekl, že e v Praze od 9.5.1974 přístupné lidu. Ona mi řekla, že jezdilo jen v trase I.P.Pavlova - Kačerov. Je jí jenom 28, takže je to sporné. I děda mi to říkal, jak stál fronty a jezdili za 5 kčs pořád dokola. Potřebuji odkaz na publikaci, nebo na nějaký odkaz, ten by byl nejlehčí. Dík Vojta

jara
Uživatel
Příspěvky: 2303
Registrován: 16.11.2003 17:38
Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od jara » 05.2.2012 22:16

9001 píše:To běžně jezdí MARS na C? :D
Přejezd z DZ do DK na soustruh

Uživatelský avatar
Honza
Uživatel
Příspěvky: 272
Registrován: 02.10.2010 13:48

Re: Pražské metro

Příspěvek od Honza » 05.2.2012 21:22

9001 píše:http://citybus.cz/fotogalerie/displayim ... play_media

To běžně jezdí MARS na C? :D
Ono to tak běžný asi nebude, viz Manip v názvu souboru.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od 9001 » 05.2.2012 21:18

http://citybus.cz/fotogalerie/displayim ... play_media

To běžně jezdí MARS na C? :D

ElWapp
Uživatel
Příspěvky: 540
Registrován: 14.5.2009 19:29

Re: Pražské metro

Příspěvek od ElWapp » 24.1.2012 21:00

Díky. Ta trasa na Háje je teda pěkná šílenost (mapa), ale lépe to asi nejde.

kasme
Uživatel
Příspěvky: 1183
Registrován: 28.8.2007 9:37
Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od kasme » 24.1.2012 20:20

co zkusit gůgl...

např. Roztyly - Háje http://www.praha11.cz/filemanager/files ... ?file=4672

ale někde to psané bylo, snad i na dpp.cz ale nevidím to tam

ElWapp
Uživatel
Příspěvky: 540
Registrován: 14.5.2009 19:29

Re: Pražské metro

Příspěvek od ElWapp » 24.1.2012 19:03

Dovolte mi dotaz, jsou někde k dispozici plány náhradní dopravy za metro? Vím, že u některých úseků se provádí změny vedení tramvajových linek, ale to se netýká jihu céčka. Zajímalo by mě především, kudy jezdí náhradní doprava Háje - Kačerov, Kačerov - Pražského Povstání a Háje - Pražského Povstání včetně detailu konečných zastávek.

Uživatelský avatar
Tonda Ježek
Uživatel
Příspěvky: 1080
Registrován: 30.11.2003 22:54
Kontaktovat uživatele:

Re: Přerušení provozu Kačerov - Háje

Příspěvek od Tonda Ježek » 24.1.2012 16:52

ElWapp píše:V okamžiku, kdy došlo k obnovení provozu, byla okamžitě zrušena náhradní doprava. Jeden z dispečerů doběhl k autobusu, který se zrovna chystal odjet k Hájům, a sdělil cestujícím i řidiči, že metro už jede. Většina lidí pochopila a vydali se zpět do metra. Ne však jedna slečna, která si doběhla za dispečerem a z plných plic mu sdělila, že "to si děláte p*del né? Z nás děláte k*etény! Nahoru a dolu!" Respekt, pochopení, rozum ani slušné vychování se dnes už asi nenosí.
Díky za report.
Kdysi jeden kolega reagoval na podobný agresivní výpad cestujícího tak, že naprosto v klidu řekl něco ve smyslu: "Jó, to si musíte stěžovat tomu, kdo to zavinil. Ale asi se vám to nepovede, protože leží v kolejích v louži krve, obalenej střevama a hlava je zakutálená tři metry vedle." Prej to pomohlo a dotyčný se zklidnil ...

ElWapp
Uživatel
Příspěvky: 540
Registrován: 14.5.2009 19:29

Přerušení provozu Kačerov - Háje

Příspěvek od ElWapp » 24.1.2012 16:35

Dnes kolem jedné hodiny byl kvůli skokanovi na Opatově přerušen provoz metra od Hájů po Kačerov a zavedena náhradní autobusová doprava. Já jsem se na Kačerov dostal chvíli po druhé, zhruba deset minut před obnovením provozu.

Už cestou autobusem od Libuše bylo znát, že se něco děje, spoj, kterým jsem chtěl jet, vynechal a ten další byl neobvykle plný. Na Kačerově bylo nástupiště směr Nemocnice Krč pěkně našlapané a na opačné straně přes ulici to nebylo o nic lepší. Metro bylo otevřené, tak jsem nakoukl a cedule mě informovala, kde je provoz přerušen a proč. Ačkoliv jsem měl v plánu pokračovat do centra, řekl jsem si, že to trochu obhlédnu.

Dispečeři dělali, co mohli, směrovali autobusy náhradní dopravy, stahovali vozy přijíždějící z běžných linek na náhradní dopravu, radili s kódováním linky a ještě v rámci možností radili cestujícím, řidiči jezdili snad bez přestávky. Nejsilnější zážitky se ale týkají chování cestujících. Říká se, že pravý charakter člověka se odhalí ve vypjatých situacích. Zastavení provozu metra má sice daleko k povodním nebo zemětřesení, přesto si myslím, že i to málo tady stačilo, aby se projevilo, co jsme za lidi.

V okamžiku, kdy došlo k obnovení provozu, byla okamžitě zrušena náhradní doprava. Jeden z dispečerů doběhl k autobusu, který se zrovna chystal odjet k Hájům, a sdělil cestujícím i řidiči, že metro už jede. Většina lidí pochopila a vydali se zpět do metra. Ne však jedna slečna, která si doběhla za dispečerem a z plných plic mu sdělila, že "to si děláte p*del né? Z nás děláte k*etény! Nahoru a dolu!" Respekt, pochopení, rozum ani slušné vychování se dnes už asi nenosí.

Naštěstí můj dekadentní pohled na lidskou masu vzápětí zachránil muž, který se nabídl pomoci paní s invalidním vozíčkem. Tu tady vysadil autobus náhradní dopravy a ona marně vymýšlela, jak se dostat na Budějovickou. Kdo to na Kačerově znáte, asi víte, že to je skoro neřešitelný problém, pokud nechcete absolvovat zajížďku přes Nemocnici Krč. Zatímco dispečer marně přemýšlel, co paní poradí, tento muž přispěchal a nabídl paní, že jí snese podchodem na druhou stranu ulice, odkud se dá jet celkem snadno. Má víra v lidskost byla tímto obnovena, já bych si tahat vozík do schodů asi netroufl.

Provoz byl obnoven, ještě jsem poradil zmateným cizincům co a jak a vyrazil jsem do města. Závěrem připojím drobnou výtku, náhradní doprava odjížděla od různých sloupků (asi podle zvyklostí řidiče), což způsobovalo pohyby davu sem a tam po ne zrovna krátkém nástupišti.

Přikládám pár dokumentačních snímků, foceno na mobilní telefon.
Obrázek
výstup cestujících z NAD přímo na odstavné ploše (asi kvůli krátké výstupní hraně?)

Obrázek
Překódovávání autobusu z NAD na běžný spoj a vysazení zrovna nastoupivších cestujících na několik minut zablokovalo zastávku Kačerov

Obrázek
Ještě nějakou dobu po obnovení provozu přijížděly další spoje z Hájů

Uživatelský avatar
Tonda Ježek
Uživatel
Příspěvky: 1080
Registrován: 30.11.2003 22:54
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od Tonda Ježek » 24.1.2012 14:12

Martin Šubrt píše:Pendl po povodních byl...mám bohatou videodokumentaci ;-). Nicméně to se bavíme o situaci, kdy je Nuselák průjezdnej a nejezdilo se od Muzea do Holešovic. Situace tuším z roku 2000, kdy byl Nuselák neprůjezdnej, byla tuším s malým přesahem i do všechních dnů a skutečně se jezdilo malé kolo HA-PP a NH-IPP (6 min) se střidavým pojížděním obou kolejí. Také existuje bohatá videodokumentace :-). Měl bych jí digitalizovat a dát na youtube...
Tyhle výluky byly jenom víkendové. Proto já vycházím z provozu po povodních, který byl i v PD.
doprava.cx píše:Víkendem 21. a 22. listopadu 1998 začalo období nepřetržitých výluk pražského metra v období od ukončení pátečního do zahájení pondělního provozu. Pro nezbytnou opravu roštu v Nuselském mostě se předpokládají 26 týdnů trvající výluky, přerušované o svátečních víkendech. V sobotu a v neděli nejezdí vlaky metra v úseku mezi stanicemi Pražského povstání a I. P. Pavlova, kde je nahrazují kloubové autobusy... ... Soupravy metra od Hájů se vrací po pravé spojce ve stanici Pražského povstání (zhlaví je na straně směrem k Vyšehradu). Vlaky jedoucí z depa a do depa jedou vždy přes Háje, kromě jedné soupravy na konci sobotní dopolední špičky, která zatahuje ze stanice Pražského povstání v 10.59. Soupravy ve druhém provozovaném úseku trasy C využívají kolejové křížení ve stanici Florenc (na straně směrem k hlavnímu nádraží) a v celém úseku mezi stanicemi Florenc a I. P. Pavlova jedou po téže koleji tam i zpět. Neobvyklá situace tím vzniká ve stanici Hlavní nádraží, která má boční nástupiště. Docela často tam lze spatřit oba vlaky metra současně - střídavě při jízdě po správných a nesprávných kolejích. V období dlouhého intervalu k tomuto křižování dochází občas u nástupiště stanice Muzeum (s ostrovním nástupištěm). Tím však není divům konec. Při provozu lze na odstavných kolejích stanice Nádraží Holešovice odstavit dvě soupravy (při zachování dvou volných kolejí - obratové a koleje pro případný vadný vlak) a provoz zajišťují celý den tři soupravy. Provozní ošetření jim vždy po několika hodinách na trati zajišťuje depo Zličín. Takže čas od času jede souprava bez cestujících z Nádraží Holešovice na Florenc, kde vystoupí strojvedoucí v čele vlaku a souprava odjede zpět do tunelu. Pokud sejdete na nástupiště trasy B, ještě si na ni počkáte a pak vás sveze do Zličína. Při cestě zpět přijíždí po nesprávné koleji do stanice Florenc, a až strojvedoucí přejde na druhé stanoviště, odjíždí k Nádraží Holešovice.

Odpovědět