Škoda 15T ForCity

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
chemik
Uživatel
Příspěvky: 1776
Registrován: 29.5.2009 10:02
Bydliště: Tam, kde jezdí třistačtrnda

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od chemik » 27.3.2012 20:15

thriller2 píše:To mám radost, že si někdo jen tak pro radost může dovolit v padesádce přeskočit zlomenou kolejnici u Vychovatelny..
a tebe to nějak ohrožuje?

Uživatelský avatar
piskvorrr
Uživatel
Příspěvky: 389
Registrován: 09.6.2010 12:48

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od piskvorrr » 27.3.2012 18:19

thriller2 píše:To mám radost, že si někdo jen tak pro radost může dovolit v padesádce přeskočit zlomenou kolejnici u Vychovatelny..
To zřejmě zodpovídá předchozí dotaz: byl to test letových vlastností. :lol:

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1074
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od thriller2 » 27.3.2012 17:04

To mám radost, že si někdo jen tak pro radost může dovolit v padesádce přeskočit zlomenou kolejnici u Vychovatelny..

Uživatelský avatar
chemik
Uživatel
Příspěvky: 1776
Registrován: 29.5.2009 10:02
Bydliště: Tam, kde jezdí třistačtrnda

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od chemik » 27.3.2012 16:54

Zkušebky jak známo jezdí technická a ta jak známo II. sama sobě může udělit vyjímku z D1/2

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1074
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od thriller2 » 27.3.2012 16:46

Copak se dneska odpoledne testovalo na 9206, že řidič zkušební jízdy nemusel v Zenklově dodržovat OR? Aneb, když se na OR15 jede 50, je to docela děsivé.

Uživatelský avatar
JirkaR
Uživatel
Příspěvky: 145
Registrován: 04.9.2010 17:27
Bydliště: Praha

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od JirkaR » 27.3.2012 14:06

Bobik: Naprostý souhlas :D :lol: Ale jinak - 2036, 2038... Krátkozrakost holt vládne oboru, kde se cokoliv starší než cca. rok považuje za oživlou mrtvolu - vždyť už máme za sebou "Y2K", kdy pro změnu vypršel ten textově-řetězcový formát (v tehdy obvyklé podobě 12-31-99), měli jsme najednou rok 19100, a bylo z toho o poznání horší překopávání - Unixový formát stačí (včas) natáhnout o další bity a/nebo zrušit znaménko, pořád je to "jen" jediné číslo. I když i z toho asi bude chyb a problémů dost.

Opravdu asi bylo nejlíp v době, kdy stačilo seřídit nějaké off-line hodinky na místní čas, a i ten timestamp v tehdejších počítačích byl maximálně pro oko uživatele a nijak se s ním dál nepracovalo (tam nějaký pád z 99 na 00 opravdu nevadil). Ale to už nikdo z nás nevrátí...

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Bobik » 27.3.2012 6:14

:shock: :shock: 8-[ #-o :oops:
Zlatý starý ruský automatický hodinky - natáhly se a pak automaticky šly.... :lol:

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4073
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od P_V » 27.3.2012 1:46

piskvorrr píše: S tím TZoffsetem bych byl opatrný - proč to neposlat v UTC? Konzument ať si sám poradí...
Jak vidno, neporadil si, proto bych ten TZoffset nakázal natvrdo, když už jste mi nedovolili komponentní timestamp :)

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Oskar » 26.3.2012 22:30

gabuliatko píše:Měl jsem pocit, že MATRA funguje tak, že zprávy musí býti odesílány s přesným časem a proto se do všech vozů instalovala GPS za účelem zjištění přesného času? Mám špatné informace?
O tom, proč přesně je v tramvaji GPS, nevím. V každém případě právě z GPS například vylézá čas v UTC, takže pokud má počítač ukazovat lokální čas, musí si ho do něj nějak přelouskat, ergo musí mít v sobě správně nakonfigurované (a správně naprogramované) časové pásmo.
P_V píše:Tak pošlu UTCYYYYMMDDhhmmss+TZoffset…
Posílání UTCYYYYMMDDhhmmss+TZoffset je šíleně dlouhý řetězec, který se musí složitě parsovat. UNIXový čas je jedno 32-bitové číslo.
piskvorrr píše:(jinak 2038 bude průser, právě kvůli 32bitovému času v toustovačích a jiných embedded zařízeních (SSZ?); o tom žádná)
Obrázek
(zdroj)

Ještě před tím nás ale čeká konec epochy NTP v roce 2036. NTP sice používá bezznaménkové 32-bitové číslo (~4 miliardy), ale měří sekundy už od roku 1900.

Uživatelský avatar
piskvorrr
Uživatel
Příspěvky: 389
Registrován: 09.6.2010 12:48

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od piskvorrr » 26.3.2012 21:18

P_V píše:
XSC píše:Ono to zas není tak výhodné. Při tomto typu přenosu je pak potřeba ještě zjistit, v jakém čase mi to stroj poslal. Pokud to přenesu v Unixové formě, je jasné, že to dostanu v UTC a zobrazím si to podle vlastního uvážení. V tramvaji je to sice jedno, ale pro konstrukci se používají univerzální systémy.
Tak pošlu UTCYYYYMMDDhhmmss+TZoffset a je to betonové, nerozhází mě ani změna pravidel pro letní čas. :)
Ha, flamewar o Víře Pravé a já u toho nejsem? S tím TZoffsetem bych byl opatrný - proč to neposlat v UTC? Konzument ať si sám poradí, v jakém je časovém pásmu (hlavně kvůli podzimnímu přechodu, na jaře to IMHO tolik nevadí, tam není dvakrát "stejný" lokální čas, byť s jiným TZ offsetem)

(jinak 2038 bude průser, právě kvůli 32bitovému času v toustovačích a jiných embedded zařízeních (SSZ?); o tom žádná)

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od gabuliatko » 26.3.2012 21:13

Oskar píše:Tak ještě drobné vysvětlení. UNIXové operační systémy měří a synchronizují takzvaný unixový čas, což je zhruba řečeno počet sekund, které uplynuly od 0:00:00 1.1.1970 UTC. Tento čas běží stále a zcela nezávisle na zavádění letního času a podobných zhůvěřilostech.
Je starostí systémové knihovny toto číslo převést na místní čas a vzít při tom v potaz, jaké časové pásmo aktuálně platí. A právě v téhle knihovně je chyba, která způsobila, že na CEST se přejde až 1.4. v 0:00:00. To, jestli se čas zasynchronizoval, nebo ne, by nemělo hrát roli. Počítačové systémy jsou stavěné na to, aby změnu času provedly v daný čas samy.
Takže počkáme do 1.4.2012?
Měl jsem pocit, že MATRA funguje tak, že zprávy musí býti odesílány s přesným časem a proto se do všech vozů instalovala GPS za účelem zjištění přesného času? Mám špatné informace?

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4073
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od P_V » 26.3.2012 20:58

XSC píše:Ono to zas není tak výhodné. Při tomto typu přenosu je pak potřeba ještě zjistit, v jakém čase mi to stroj poslal. Pokud to přenesu v Unixové formě, je jasné, že to dostanu v UTC a zobrazím si to podle vlastního uvážení. V tramvaji je to sice jedno, ale pro konstrukci se používají univerzální systémy.
Tak pošlu UTCYYYYMMDDhhmmss+TZoffset a je to betonové, nerozhází mě ani změna pravidel pro letní čas. :)

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od XSC » 26.3.2012 20:44

P_V píše:Přenášel bych nějaké YYYYMMDDhhmmss, aby nehrozila špatná interpretace. Takže nejpozději při příjmu nějakého datagramu by se ta bota od interní časomíry napravila.
Ono to zas není tak výhodné. Při tomto typu přenosu je pak potřeba ještě zjistit, v jakém čase mi to stroj poslal. Pokud to přenesu v Unixové formě, je jasné, že to dostanu v UTC a zobrazím si to podle vlastního uvážení. V tramvaji je to sice jedno, ale pro konstrukci se používají univerzální systémy.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4073
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od P_V » 26.3.2012 20:43

Systém ať si počítá čas jak chce, ale při výměně dat bych volil takový formát, který je požadován na výstupu. Co kdyby se třeba změnila pravidla pro stanovení počátku a konce letního času. Tak je snažší říct takovému jednoúčelovému počítači, kolik hodin má být, než ho přeprogramovávat. On si pak sice interně poběží o hodinu jinak, ale na výstupu to bude správně.
Co myslíte, dožije se 15T roku 2038? Pak si něco povíme o starodávnosti unixového času :-)

Uživatelský avatar
JirkaR
Uživatel
Příspěvky: 145
Registrován: 04.9.2010 17:27
Bydliště: Praha

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od JirkaR » 26.3.2012 20:16

Tak já sice nevím co se tam přenáší, a zda neprobíhá ještě i při importu toho údaje do Unixového systému nějaká další konverze... Ale "starodávný a proprietární formát" bych tomu neřekl. Proprietární určitě ne - nepatří jedné softwarové firmě, není pod licencemi, naopak je používán především ve svobodném softwaru. A je celosvětově jednotný, navíc kompaktní, jednoznačnější a pro počítač snáze zpracovatelný než ještě starodávnější textové vyjádření, jehož používání v nejhlubších vrstvách systémů bych naopak považoval za přežitek. Ale ono je to v dnešní době skoro jedno, stejně rozhoduje spíš popularita softwarových produktů v nichž to je, než co tam vlastně je, a výkonné stoje dnešní doby sežerou všelicos. Spíš bych řekl: Používejte si tam co chcete, ale jednotně a správně. A to je holt problém tam i tam.

Odpovědět