Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2384
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od pawel » 03.4.2012 23:45

konečně víme, k čemu jsou BKV dobré: provizorní tratě. a provizorní zastávky :)

kasme
Uživatel
Příspěvky: 1183
Registrován: 28.8.2007 9:37
Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od kasme » 03.4.2012 20:47

opět slalomová dráha Horoměřická
http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... v2/120403/

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4740
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MOp » 02.4.2012 20:04

Nešlo, protože přídavný žlábek je asi 2x dražší než kolejnice. Vubec nechapu, co bys tim vylepsil, navic by vznikla mezera jako prase, do ktery by padali cyklisti jak hrusky..

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 02.4.2012 17:58

Mám dotaz (nejen svůj, ale i kolegy) k S49 u Vychovatelny - to skutečně šla dát jen na ten jeden mezizastávkový úsek s OKS?
Opravdu nebylo možné ji s přídavným žlábkem použít i do zaasfaltovaného W-tramu od Vychovatelny ke křižovatce Stírka?
Vždyť ten úsek není (narozdíl od TT ve Vyšehradském tunelu a u vedlejší porodnice) s ostřejšími oblouky!

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2384
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od pawel » 02.4.2012 12:43

par fotek z nabr. kpt. jarose: http://prahounakole.cz/2012/04/fotograf ... na-jarose/

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 02.4.2012 0:49

pawel: Přesně tohle myslím. Stará lampa, nahoře v oblouku a elektrické zařízení má na sobě takový dnes už plastový dekl. Asi záleží na místě, ale na P10 jsou docela vyhubené. I když na Břevnov poměrně často jezdím, tak tam jsem si nevšiml.

marek B. Souhlas. Třeba na Výtoni jsou dokonce dva pruhy a bez zábradlí.

Uživatelský avatar
Marek B.
Uživatel
Příspěvky: 455
Registrován: 17.6.2004 14:40
Bydliště: Praga Caput Regni Bohemiae

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Marek B. » 02.4.2012 0:06

S tím, že na 1+TT+1 zábradlí nepatří souhlasím. Ono i třeba na tom Palačáku je pouze k vzteku - kdysi se dalo na tramvaj čekat nad nábřežní zdí a čumět na Vltavu.

Přístaviště: Tam hlavně nepochopím, proč se při rekosntrukci SSZ nezřídil přechod pro chodce. Jednoduše se mohla dát přejít vozovka, když probíhá fáze, kterou využívají autobusové linky. Tedy ze severní strany Branické na Zast DC:

http://www.mapy.cz/#x=14.409911&y=50.03 ... zxXi0lJl61

Ale to v Praze? Chodci stojí, auta jedou. :(

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2384
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od pawel » 01.4.2012 23:41

9001: ad "bednění": podle mě je stále na dobrých 80% lamp (praha) - pokud tedy mluvíme o tomtéž: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... _ulice.jpg

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Fořtík » 01.4.2012 23:34

MM-Mikulovsky píše:Popravdě dnes mne (při pohledu na zastávku Přístaviště DC, kde je těsně vedle sebe svodidlo a trubkové zábradlí) napadlo,proč raději nejít podobnou cestou jakou šlo (před)loni Brno na TT vedené středem Vídeňské ulice mezi Modřicemi a cca nadjezdem nad D1, kde jsou cca 1m vysoká betonová svodidla - bránící vstupu do souběžných PK, jež jsou výpadovkou na R52 a při tom na životě neohrožující řidiče jedoucí po ní - ni maximálně při čelním střetu se svodidly na ně vyjedou (a pravděpodobně na nich uváznou jako se už párkrát stalo i v Praze - o čemž tu byly na TF fotky či odkazy na ně).
Kdyby se na Přístavišti postavila dvoumetrová zeď, tak to bude k ničemu. Přestup z autobusů od staré pošty je na Přístavišti natolik nekomfortní, že se nelze divit lidem, že přebíhají přes nábřeží. Původně tam taky nebylo nic víc, než svodidla. Pak se přišlo na to, že je to málo, tak se tam přidaly trubky. Trochu se to ztížilo, protože mezi trubkama a svodidlem není moc místa, ale když je člověk aspoň trochu šikovnej...

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Absolut » 01.4.2012 23:31

Jo, u trubkového zábradlí nechávám kolo při focení tramvají hodně často.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 01.4.2012 23:08

pawel: To bednění docela mizí. Aspon v okolí si fakt nevybavuji, kde to bednění je, aspon v Praze.

Jinak souhlas.

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2384
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od pawel » 01.4.2012 22:55

ad zábradlí: souhlas absolut i mop. včetně té nostalgie.
jinak trubkové zábradlí má ještě jednu výhodu: dá se k němu uvázat kolo - na rozdíl od většiny pouličních lamp, které mají v našich krajích už odnepaměti takové to nepochopitelné bednění.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 01.4.2012 21:41

MOp: 100% souhlas, ale na Vychovatelně jsou snad přece na každé straně 2 pruhy IAD - tam už dle mne to oddělení je dost potřebné pro bezepečí pěších, ale NESMÍ TO OPATŘENÍ BÝT NAOPAK NEBEZPEČÍM PRO IAD! Což Praha nyní nedodržuje.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4740
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MOp » 01.4.2012 20:25

Na zastavkach v sirkovem profilu komunikace typu 1+tt+1 nema z meho pohledu zabradli co delat. Komunikace se maji vratit zpet chodcum, nikoliv jim stavet prekazky do cesty. Zatimco doted si tam ridici davali pozor, nyni budou kolem zastavek se zabradlim jezdit intuitivne o neco rychleji a stane se tam par mimoradnosti..

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Absolut » 01.4.2012 20:04

V tom Brně to je montované betonové svodidlo, známé pod názvem New Jersey nebo CityBloc, jak název naznačuje, tak tento produkt pochází ze země svatého betonu (USA), vyrábí se v mnoha velikostech a v CZ to dělá několik betonárek, ta velikost v Brně je z největších. Betonové nebo ocelové svodidlo, furt je to svodidlo - ze strany pro lidi je to hnus a myslím že ani na Přístavišti by to nebylo extra hezké - asi by to bylo nastejno se stávajícím stavem :)

Proti trubkovému zábradlí u škol v podstatě nic nemám. Taky jsem na něm proseděl dětství a taky jsme měli ve třídě jeden otřes mozku po pádu ze zábradlí při drobné šťouchanici, což bylo velice výchovné a pro příště jsme si dávali pozor. Kdyby proti té škole bylo JCD, tak bychom tak dlouho zkoušeli se na tom udržet, až by se taky někdo zranil. Bolest je součást výchovy. Víc mi vadí právě již zmíněné trubkové zábradlí v místech, kde do toho za snížené viditelnosti může snadno vletět čelně auto - viz příklady níže od kolegů.

Odpovědět