Linkové vedení

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Linkové vedení

Příspěvek od Bobik » 14.6.2012 19:33

Karosák píše:>>..... že nejdřív je potřeba těm spojům zajistit plynulost a až pak řešit posilování, protože se taky může ukázat, že ani posílení není třeba, neboť PRAVIDELNĚ jezdící spoje stíhají v klidu vyhovět poptávce.
Zlatý slova. Vygravírovat je do ocelový tyče a tou tyčí ty pitomce co to vymysleli 3x denně řezat místo jídla.
Dále, vypustím-li všechna sprostá slova, k tomu návrhu vlastně nemám co dodat.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Linkové vedení

Příspěvek od Martin Šubrt » 14.6.2012 19:29

Karosák: No nepotěšil jsem tě M5/26 tam je, jen s tou 5 na Černokoseleckou místo 11... U M3 samozřejmě skončí půlka spojů v tom Braníku. Ale hlavně, že se posílí Václavák :-).

K té 10/16...Než se 16 dokodrcá k Palmovce, už bude úplně mimo čas a v návrhu je na ní postaven celý úsek od Balabenky přes Vysočanskou k vozovně. Nádhernej příklad. Za Vysočanskou plýtváme dvojicemi ve všech obdobích, před Vysočanskou jedna linka po 8 minutách s tragickou pravděpodobností, že bude jezdit včas a prodloužením intervalu ve špičce ze 4 minut na 8...Hmmm.

Nasypu tam vozy a uvidíme Ano, takto se v praxi provádí šetření.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Linkové vedení

Příspěvek od Martin Šubrt » 14.6.2012 19:21

z hlavy:
3 - zdvojená metrolinka, půl spojů jen do Braníka, od Bílé Labutě přes Karlín a Zenklovu na Březiněveskou.
4 - na Kotlářku a na Kubánské nám. (stále 6-20)
5 - Černokostelecká - Olš. nám. - dále po 26 - Divoká Šárka (dvojice, mimo Špičky jen na Špejchar nebo tak nějak)
6 - Barrandov (jen ráno) - Smícháč - Újezd - Karlák - Nusle - Spořilov (stále 6-20)
8 - Podbaba - Malostranská - Čechův most - Republika - Karlín - Starý Hloubětín (asi sólo?)
11 - zdvojená metrolinka, zkrácena na Olšanské hřbitovy, půl spojů v nějakých obdobích končí na Otakarově
12 - přes Letnou
14 - z Masaryčky přes Těšnov a Dělnickou na Nádr. Hol. kde se převlíkne za 24 (fujtajxl, řekla pravidelnost a emigrovala)
15 - zrušena
16 - jak bylo řečeno, zůstává současná výluková trasa
17 - místo do Ďáblic k Vozovně Kobylisy
19 - zrušena
21 - zrušena
24 - z Masaryčky na Republiku, Stross, Výstaviště a Nádr. Hol a tam se převlíkne za 14 (výživné)
25 - z Palmovky na Lehovec přes Harfu místo 3
36 - zrušena

Takže na Václaváku se nám linka přidá, v Ječné ubere, posílí se Zenklova a Kolbenova a Nusle, oslabí Bělehradská, Poliklinika Vysočany, posílí se Karlín, přidá se souběh s metrem až z Palačáku, na Chorkovu se přidají 2 linky navíc, paráda :-). V celém návrhu není kromě požadavku Prahy 1 na spojení Republika - Klárov vůbec žádný důvod, který by jakoukoli změnu odůvodnil. Přibývá nehomogenních míst, hlavně další plýtvání, přetržené vazby apod. Inu, Ropid si hrál a v září vyhraje...

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Linkové vedení

Příspěvek od Karosák » 14.6.2012 19:09

>>V tom odkazu od Lomoze jsou dále uvedeny i souběhy (např. ta 10+16), jako tzv. páteřní svazky. Nápad z laického pohledu nezatracuji. Místo pásmování uděláš souběh, který je na okrajích užitečný každý jinde. Přijde mi to míň trhlý, než M26, o které se naštěstí nemluví. Na Evropské souběh s =MA=, na Letnou/Hradčanskou se už skoro nevejde, přes Žizkov souběh s M9 a v závěru, mimo centrum, souběh s M22, to by mi přišlo fakt hodně uhozený.

>>M11 mi přijde nejvytíženější Pod Jezerkou > Muzeum, tam se ve špičce ty 4 minuty možná uživí. Za prasárnu ale považuji přetržení přímé vazby Strašnice < > centrum, a neřešené popojíždění v koloně na Vinohradské.

>>M3..nevím co na to souběh s M17? Nemyslím, že je do/z Modřan takovej nával. Zrušit 21 budiž, ale 2xM linku až nakonec mi přijde marný! Nestačilo by jednou z nich pásmovat na Braníku? Ovšem zase jsme u problému pásmování, kdy má jedna linka mrtě konečných. V tomhle je označení zvláštním číslem (21, 23, 27) přehlednější.

>> die19...šotouš pláče, ale z hlediska racionalizace mi to nepřijde taková šílenost, "3" linky na Jarov myslím stačí.

Vycházím z vlasntího pozorování, kdy jsem jel kudy jak plný. Jinak koukám, že uchýlky M-linek je stále nepouští, pawlovi se to bude líbit, ale já si furt myslím, že nejdřív je potřeba těm spojům zajistit plynulost a až pak řešit posilování, protože se taky může ukázat, že ani posílení není třeba, neboť PRAVIDELNĚ jezdící spoje stíhají v klidu vyhovět poptávce. Tím se ostatně netají ani článek v DPK a v odpovědi na již 3 stížnost na přeplněnost 135ky ve Vršovicích mi samotnej Jelínek z Ropidu napsal, že k přeplňování dochází díky narušení taktu. No, ale místo aby se lince udělalo místo, tak je v návrhu na Mko #-o Přesně jak řikal MŠ > Nasypu tam vozy a uvidíme :evil:

Uživatelský avatar
petr03
Uživatel
Příspěvky: 415
Registrován: 10.3.2010 11:16
Bydliště: Praha

Re: Linkové vedení

Příspěvek od petr03 » 14.6.2012 18:29

No jo, a ta 19 je už veřejná. Tak přeci byla před výlukou poslední vyjížďka. Jinak dnes jsem jel náhodou přes ohradu, a viděl jsem 16, no podle obsazení bych to viděl na jeden vůz, a to by ještě všichni seděli. Jinak tyto změny se dali čekat. Ta jedenáctka v intervalu 4 minut je blbost, zajímavé, že se nezmínila metrolinka 10/16, tam je jistý souběh velký. Podle mě by se mělo ve velké míře udělat pásmování na těchto linkách, nebát se toho, lidi si zvyknou, a naučí se.
Např.
3 - Modřady - Lehovec ( NB nebo Podolí - Starý hloubětín nebo Harfa )
9 - Spojovací - Řepy ( VŽ - Kotlářka ),
10 - Řepy-SĎ ( Kotlářka - Palmovka ) ,
11 - UDDP-Spořilov ( Černokostelecká nebo olšanská-synkáč) ,
16 - přetrasovat z kotlářky třeba na barandov, pak by bylo tedy Barandov - Lehovec ( SN - Vysočanská ) ,
17 - Modřany - Vozovna Kobylisy ( NB nebo podolí - Kobylisy metro popřípadě Troja )
22 - NH-BH ( NŠ nebo Kubáň - Malovanka nebo Vypich ) ,
26 - NH - DŠ ( tady by to šlo asi udělat těžko, ale asi by to šlo po zprovoznění ČV, pak tedy NŠ - ČV ) ,
Ostatní linky by se přizpůsobily k těmto páteřním linkám jako doplňkový provoz. Interval 4 v centru města, dál 8, v hostivaři by mohl být proklad 22 a 26. Je to jen střelení od boku, které mě teď napadlo, ale.....

Silas87
Uživatel
Příspěvky: 2
Registrován: 14.6.2012 17:33

Re: Linkové vedení

Příspěvek od Silas87 » 14.6.2012 17:38

Martin Šubrt píše:Když to mají všechna média, předpokládám, že je to veřejný dokument. Tj. celá 11 nepřežije, bude to mrzáček. Na jednom konci je stříhnuta úplně, na druhém je střihnutá půlka spojů, které nahradí 6. Ta tam ale dojede jinudy. V centru se nesestřelí nic, Václavák se posiluje o celou linku, Ječná o linku oslabuje. Kdo by to čekal? ;-) Ostatně Karlín se také posiluje o linku, neb jedna nejmenovaná neležatá přežila svou smrt. Jejda, to je ale veselý plán. Ale podle očekávání. Přišlo mi zajímavé to přepsat trošku pro mozkové závity :-).
a kde se dají najít podrobnější info? co sem našel bylo obecně o změnách, ale nic extra dopodrobna...popřípadě je možnost napsat změny?... díky

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Linkové vedení

Příspěvek od Martin Šubrt » 14.6.2012 17:13

Když to mají všechna média, předpokládám, že je to veřejný dokument. Tj. celá 11 nepřežije, bude to mrzáček. Na jednom konci je stříhnuta úplně, na druhém je střihnutá půlka spojů, které nahradí 6. Ta tam ale dojede jinudy. V centru se nesestřelí nic, Václavák se posiluje o celou linku, Ječná o linku oslabuje. Kdo by to čekal? ;-) Ostatně Karlín se také posiluje o linku, neb jedna nejmenovaná neležatá přežila svou smrt. Jejda, to je ale veselý plán. Ale podle očekávání. Přišlo mi zajímavé to přepsat trošku pro mozkové závity :-).

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Linkové vedení

Příspěvek od 9001 » 14.6.2012 16:45

To jsem zvědavý co 11 bude v intervalu 4 minuty vozit. To je jasná linka na interval 6 minut, vzhledem k tomu, že stejně jede 80% trasy sama.

Osobně si myslím i ta 3 za PN bude vzduchovozič pokud se nesestřelí nějaká další linka v centru + 8 na Starý Hloubětín...

Sirka
Uživatel
Příspěvky: 525
Registrován: 11.6.2005 15:55
Bydliště: Praha 13

Re: Linkové vedení

Příspěvek od Sirka » 04.6.2012 20:24

thriller2 píše:7036: ha ha. Pak si ale nestěžuj, až bude M26.
Myslim, že 7036 to vtipně vystihl, protože představa, že by na základě nějakých pochval se odehrály/neodehrály nějaké změny, mi přijde úsměvná. Jakkoli se mi taky nějaká masivní metrolinkizace nelíbí (ačkoliv 8 přes Klárov prostě má leccos do sebe), tak tohle asi nepomůže...

Uživatelský avatar
DG7021
Uživatel
Příspěvky: 972
Registrován: 08.11.2010 12:07

Re: Linkové vedení

Příspěvek od DG7021 » 04.6.2012 18:09

No já jezdím linkami 11 a 5 vůbec nejvíc a za sebe mohu říci, že chystané změny naznačené níže mi jedině nepotěší...

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1074
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Linkové vedení

Příspěvek od thriller2 » 04.6.2012 12:25

7036: ha ha. Pak si ale nestěžuj, až bude M26.

7036
Uživatel
Příspěvky: 134
Registrován: 21.11.2003 20:10

Re: Linkové vedení

Příspěvek od 7036 » 04.6.2012 12:13

A to si konkrétně představuješ jak? "Vážený Dopravní podniku, již několik let jezdím ze Strossmayerova náměstí k Výstavišti tramvajovou linkou 5 a po celou dobu je tento přímý spoj nesnesitelně přetížen, domnívám se, že je třeba ho posílit."

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1074
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Linkové vedení

Příspěvek od thriller2 » 04.6.2012 7:32

Je tady někdo, kdo v současnosti používá linku 5, 8 nebo 11 v trasách, které mají zaniknout při metrolinkizaci? Napište ihned na Ropid a DPP pochvalný dopis, jak je to kvělé spojení, žádost o posílení tohoto spojení nebo stížnost, že to zde jezdí málo často. Třeba to k něčemu bude.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Linkové vedení

Příspěvek od von Špilberk » 04.6.2012 7:26

Martin Šubrt píše:A M17 a M22 přežije všechno,
Nezbývá než doufat, že vedení Ropidu všechno nepřežije. [-o<

Uživatelský avatar
Marek B.
Uživatel
Příspěvky: 455
Registrován: 17.6.2004 14:40
Bydliště: Praga Caput Regni Bohemiae

Re: Linkové vedení

Příspěvek od Marek B. » 04.6.2012 3:03

Chtěl bych se tu všem omluvit. Myšlenka nějak posílit 17 v jejím centrálním úseku mě přišla dobrá. Ale aby se kvůli tomu musely omezovat vytížené linky jinde, jako 19, tak to jsem si věru nepředstavoval.

Odpovědět