Chování zaměstnanců DP

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 14.7.2012 17:59

von Š: 100% souhlasím (a proto jsem tu dal onen odkaz)

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4463
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od von Špilberk » 14.7.2012 15:00

MM-Mikulovsky píše:mám tu něco zejména pro 9001:
...jsou stížnosti zaměstnanců neméně cenné než stížnosti zákazníků...
Chyba :!:: Stížnosti zaměstnanců by u skutečně moudré firmy měly být ještě cennější než stížnosti zákazníků. Pokud na problém upozorní zaměstnanec dříve než si začnou stěžovat zákazníci nebo dříve než se objeví kritika v médiích, měla by být firma ráda, že to může řešit interně, tedy "doma", a nemusí s tím ven. Bohužel realita je opačná. Dokud neřvou klienti nebo není ostuda v médiích, neděje se obvykle nic.
Stížnost zaměstnance by měla být chápána jako způsob jak předejít stížnostem zákazníků a ostudě v televizi nebo novinách. Dnes je stížnost zaměstnance chápána většinou jako obtěžování nebo útok na nadřízené.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 14.7.2012 13:43

mám tu něco zejména pro 9001:
Jak přistupovat ke stížnostem zaměstnanců
http://www.novinky.cz/kariera/273118-ja ... nancu.html
...Marketing zadarmo
Byť to ne vždy doceňujeme, jsou stížnosti zaměstnanců neméně cenné než stížnosti zákazníků. Je to marketingový průzkum zdarma, proto je nelze apriori odmítat.
Moudré firmy naopak stížnosti svých pracovníků podporují.
Spolu s přísunem dobrých nápadů tak shromáždí informace o tom, čím jejich zaměstnanci žijí.
Způsob přístupu ke stížnostem zaměstnanců totiž přímo ovlivňuje ovzduší ve firmě. Pokud stížnosti neřešíme, vytváříme atmosféru zloby, nízké morálky i produktivity a zvýšené fluktuace zaměstnanců. Jestli naopak zaměstnanci cítí, že s nimi zacházíme spravedlivě a s respektem, snáze přijmou navrhované řešení i když neodpovídá jejich původním představám. ...

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4463
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od von Špilberk » 11.7.2012 18:02

P_V: občas se hrabou i v zapnuté výhybce. Ono když jí vypnou, tak jaksi nepoznají jestli už funguje správně.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od P_V » 11.7.2012 17:16

Čekal bych, že pokud se někdo hrabe v mechanismu výhybky a nechtěl by, aby se přestavila, tak vypne jistič a pověsí na něj cedulku Nezapínej, na zařízení se pracuje.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4463
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od von Špilberk » 11.7.2012 15:52

9001 píše:Ale jak píšu, tohle je hraní na slovíčka. Kdo k tomu půjde selským rozumem, tak se domluví a projedou podle situace.
Je to tak, ale problém nastává, když je selský rozum a předpis v rozporu. Nejhorší v tom předpisu je právě ten "obvod výhybky" a "práce na výhybce".
Je jasné, že když se hrabou v přestavníku, že jim přes kontakt nepřejedu. Ale když svářeči brousí srdcovku, tak je to ještě práce na výhybce? Nebo když brousí kolejnici půl metru před jazyky? Tak oni pracují už v obvodu výhybky a já bych měl čekat, i když je jasné, že je přestavení výhybky nijak neohrozí. Stejně tak čistění: Když vím, že výhybku přestavovat nebudu, tak klidně dojedu až k výhybkáři. Když výhybku potřebuji hodit, čekám až přestane pracovat a uhne. Podle selského rozumu je to v pořádku, ale podle předpisu je to špatně. A teď raďte...

Takže souhlasím s kolegou MMM, původní znění předpisu bylo rozhodně lepší.
Naposledy upravil(a) von Špilberk dne 11.7.2012 18:03, celkem upraveno 2 x.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 10.7.2012 21:49

WF: Takže pár vysvětlení pojmů (a upozornění na dění v terénu)- snad pomohou k pochopení problému:
1.) obvod výhybky - začíná návěstí "radiový přijímač" či "pracovní trolejový kontakt" = může být i desítky metrů před výhybkou - např. v zastávce Malostranská DC to je jistě na celou TRAM soupravu 30m!
2.) práce na výhybce = nejen její oprava - ať již jejích "želez"(svářeči majících vždy u sebe "dozorového pracovníka") či jejího stavěcího mechanismu (většinou dvojicí "Elektrolineistů"), ale také její "pouhé" čištění - prováděné samostatným výhybkářem majícího v nejednom případě v uších sluchátka!
3.) přejetí vlaku přes výhybku = překonání jazyků výhybky, ale se nerovná opuštění obvodu výhybky - končícího odblokovacím kontaktem o několik metrů dál!

Zejména skutečnost v bodě 1 nejde dohromady se skutečností kolika (a jak se chovajícími) pracovníky je výhybka čištěna!

TJ: Značně si "uhodil 2. hřebíček přesně na hlavičku" - ona sice někdy ROV dočasně zůstane při provádění prací během jejího zablokování vlakem zablokovaná i po jeho opuštění obvodu výhybky, ale když stejně ono nařízení povoluje započít práce po opuštění "vlastní" výhybky a ne jejího obvodu, tak se to i při 100% dodržení onoho předpisu stejně může stát!

9001: Nemáš pravdu a proto znova cituji začátek: "Jsou-li prováděny práce na výhybce, nesmí řidič vjíždět do obvodu výhybky. ..."= dokud se v té výhybce "kdokoliv hrabe" nesmím do jejího kontaktu/obvodu vjet a díky skutečnostem připomenutým WF, tam mohu vystát "důlek" = jde to proti preferenci MHD!
jedna reakce SZ píše:No já teda nevim, co na tom je divnýho, z právního hlediska je jenom jedinej výklad a to sice: Jsou-li prováděny práce na výhybce, nesmí řidič vjíždět do obvodu výhybky. Tedy musí počkat, až bude práce přerušena. Pokud tam vjede, byť třeba omylem, jde to na jeho triko. Po přerušení práce smí do obvodu výhybky vjet a vjede-li do obvodu výhybky, smí pak práce na výhybce pokračovat, teprve až vlak přejede přes výhybku. Tedy musí pro změnu počkat pracovníci. Výklad je jednoznačný

Na kolik si pracovníci všímají příjezdu TRAM je z hlediska tohodle § zcela jedno = "udělat si cestu" je věc řidiče a jeho zodpovědnost.
Práce na výhybkách často probíhají "po ránu" (čištění) či naopak večer (vyvařování) - v obou případech odmítáme já i kolega co mne na problematiku nařízení upozornil v takový čas "vyzvánět" na několik desítek metrů, a stejně mnohdy pro sluchátka či hluk ze strojů pracovníky neslyšený!
dodatek reakce SZ píše:Jinak ještě dodatek: neznám přesné fungování výhybky, resp. odblokovacího kontaktu, ale tam je zas, pokud vím, jiným předpisem zakázáno vlakům vjíždět do neodblokované výhybky, takže tu výměnu nemůže přestavět, tedy pracovníky nemůže nic ohrozit, začnou-li pracovat po odjetí vlaku z výhybky ještě před jeho odjetím z "obvodu výhybky" (tj. před projetím odblokovacím kontaktem).
Nová D1/2 (jak se i tu na TF již probíralo) už netrvá na odblokování, ale "pouze" na opuštění obvodu výhybky předchozím vlakem - navíc ty výhybky často (jak jsem psal TJ) při ručním "hrabání" v nich během průjezdu vlaku přes odblokovací kontakty zůstávají zablokované (naštěstí většinou stačí průjezd a odblokování dalším vlakem).

PROSTĚ SPRÁVNĚ BYLO V TOMTO OHLEDU NAŘÍZENÍ PŮVODNÍ D1/2 - TO JISTĚ UMOŽŇOVALO VJET DO OBVODU VÝHYBKY PŘI NEOHROŽENÍ PRACOVNÍKŮ = (PRO MNE) PŘI JEJÍM NEPŘESTAVOVÁNÍ VLAKEM!

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od 9001 » 10.7.2012 21:42

w: Pokud si budeme opět hrát na slovíčka, tak předpis nezakazuje řidiči tam vjet, spíš přikazuje svářečům tramvaji okamžitě uskočit...

tj: Logika v tom je, ale spíš pro lidi co se hrabou v elektronice výhybky, aby např. nedošlo k podhození atd. Svářeči mechanismus nebo přestavení neovlivní.

Ale jak píšu, tohle je hraní na slovíčka. Kdo k tomu půjde selským rozumem, tak se domluví a projedou podle situace.

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od trainzjohny » 10.7.2012 21:30

willyjeff píše:No zkusil sem si přesednout, abych si náhodou neseděl na vedení. Ale já tam prostě problém nevidim :-O Ten předpis jen dává zodpovědnost řidiči za vjezd do výhybky. Tedy pokud se stane nějakej průšvih, tak za to ponese zodpovědnost řidič, protože je to psáno v předpisech. Osvětlete mi prosím tu chybějící část, co vám tam chybí :)
Spíš mě přebývá, proč by se muselo po vjezdu vlaku do blokovaného úseku nutně přestat dělat ... čemu to vadí ?

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od willyjeff » 10.7.2012 21:14

9001 píše:Tady musím souhlasit s MM na blbosti papírové verze.....
No zkusil sem si přesednout, abych si náhodou neseděl na vedení. Ale já tam prostě problém nevidim :-O Ten předpis jen dává zodpovědnost řidiči za vjezd do výhybky. Tedy pokud se stane nějakej průšvih, tak za to ponese zodpovědnost řidič, protože je to psáno v předpisech. Osvětlete mi prosím tu chybějící část, co vám tam chybí :)

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od 9001 » 10.7.2012 21:02

Tady musím souhlasit s MM na blbosti papírové verze. Předpis říká, pokud vlak zajede za návěst Přijmač radiového signálu tak by měli podle něj svářeči zmizet a nechat vlak projet. Aspon takhle to chápu.

Jinak souhlas s ostatními. Zastavím tak, abych je neohrozil a počkám až dodělají to je potřeba technologicky dodělat a pak projedu.

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od trainzjohny » 10.7.2012 20:51

Pamatuji si osobně jak jsem je viděl na Andělu opravovat vexli od újezda a asi tři se v ní vrtali zatímco další stál opodál s tágem a sám iniciativně házel všem vozům co projížděli, dokonce se tehdy nějaké manipulačky ptal kam pojede, to jsem :shock: valil bulvu... Takže vše jde, když se nesejde moc blbců...

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od willyjeff » 10.7.2012 20:46

MM-Mikulovsky píše:Asi to dám sem - páč výhybkáři jsou také zaměstnanci DP, ale týká se to i externích pracovníků fy Elektroline ROV opravujících:
Kdy (na jakou vzdálenost) výše uvedení pracovníci si všímají příjezdu TRAM vlaků, jimž svou činností brání v průjezdu výhybkou?

Táži se, protože jsem byl upozorněn, že v nové D1/2 je velmi nešťastně formulovaná povinnost:
§24 Ochrana pracovních míst - odst. 3 "Jsou-li prováděny práce na výhybce, nesmí řidič vjíždět do obvodu výhybky. Vjede-li vlak do obvodu výhybky, smí práce na výhybce pokračovat, až vlak přejede přes výhybku."
Co je natom nešťastnýho? Když se ti hrabou ve výhybce, tak tam přece nenajedeš a neufikneš jim prsty. Taky trochu mysli na jejich bezpečnost...Stačí zastavit a pokud si tě nevšimnou třeba cinknout (ne tam vyzvánět jak k*k*t) a nebo se vyklonit ze dveří a zavolat...Nikdy sem neměl problém.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 10.7.2012 20:42

Asi to dám sem - páč výhybkáři jsou také zaměstnanci DP, ale týká se to i externích pracovníků fy Elektroline ROV opravujících:
Kdy (na jakou vzdálenost) výše uvedení pracovníci si všímají příjezdu TRAM vlaků, jimž svou činností brání v průjezdu výhybkou?

Táži se, protože jsem byl upozorněn, že v nové D1/2 je velmi nešťastně formulovaná povinnost:
§24 Ochrana pracovních míst - odst. 3 "Jsou-li prováděny práce na výhybce, nesmí řidič vjíždět do obvodu výhybky. Vjede-li vlak do obvodu výhybky, smí práce na výhybce pokračovat, až vlak přejede přes výhybku."

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od Bobik » 03.7.2012 7:51

Ano, Fořtík má pravdu, mám tytéž informace od vícero lidí z JPA. Proraženou gumu platí ze svýho. A prodřít gumu (zboku) prý není zádný velký umění. Jak pravil jeden kolega "a to se pak modlíš abys měl třetí protektor, protože to je zdarma" (vyhazuje se).
Čímž se nikoho nezastávám, jen konstatuju jak je nastaven "systém".

Odpovědět