A má cenu řešit, co bylo před 20 lety za jiného systému? To bych musel litovat i peněz posílaných roky na Slovensko. Jako pražák zas nemám chuť přispívat na kraviny typu přesun nádraží v Brně a taky s tím nic neudělám.J*M*B píše:... dnesXSC píše:... na metro státní rozpočet prakticky nepřispívá. ...
... a z jakých peněz se postavilo?
Metro D
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Metro D
Re: Metro D
... dnesXSC píše:... na metro státní rozpočet prakticky nepřispívá. ...
... a z jakých peněz se postavilo?
Re: Metro D
To určitě ne, na metro státní rozpočet prakticky nepřispívá. Teoreticky by to mohly být europeníze, ale čert ví, jak to bude s nimi vypadat za pár let.J*M*B píše:Nebude to tím, že na metro by to byly peníze z Kalouskova měšce, na tramvaj by to byl peníze z městského měšce?
Re: Metro D
Nebude to tím, že na metro by to byly peníze z Kalouskova měšce, na tramvaj by to byly peníze z městského měšce?9001 píše:Protože na metro se "lépe shánějí" prostředky ...
Re: Metro D
Takhle si vybrala Praha 6 při akci Béma s Chalupou a asi až po spuštění A se budou mnozí z nich chytat za hlavu9001 píše:Zkus udělat v Písnici průzkum. Chcete tramvaj, nebo metro hádej co si vyberou.
Ale jinak si taky myslím, že TT až do Písnice není vhodná volba, vždycky se tam s páteřní linkou metra počítalo. Vzhledem k tomu, že komunisti neměli za potřebí zhodnocovat pozemky a metro bylo drahá stavba, tak ty jejich výpočty byly obvykle správné.
Re: Metro D
Vybrat si mohou třeba Alweg, bez peněz jím to bude *** platný ...9001 píše:Zkus udělat v Písnici průzkum. Chcete tramvaj, nebo metro ...
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Metro D
JMB: Protože na metro se "lépe shánějí" prostředky a psychologicky natáhne více lidí než tramvaj.
Zkus udělat v Písnici průzkum. Chcete tramvaj, nebo metro hádej co si vyberou. Přece jenom víc user friendle jet na Pankrác za 15 minut a na Náměstí Míru, v lepším případě republiku za 25 než se spoléhat na povrchovou MHD, která bude na mnoha místech v kolizi s IAD.
Zkus udělat v Písnici průzkum. Chcete tramvaj, nebo metro hádej co si vyberou. Přece jenom víc user friendle jet na Pankrác za 15 minut a na Náměstí Míru, v lepším případě republiku za 25 než se spoléhat na povrchovou MHD, která bude na mnoha místech v kolizi s IAD.
Re: Metro D
A to by tedy mělo uvažovat o výstavbě metra?9001 píše:Pořád si stojím za tím, pokud není město schopno ufinancovat současnou tramvajovou sít nemělo by ani uvažovat o nových tratích...
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Metro D
Bobik: Rychlodrážní tramvaj se sice hrozně krásná, ale bojím se že nereálná. Budto se zachová více tramvajová a tím bude pomalejší a budou tam jezdit 15T a nebo to více rychlodrážní, ale bude potřeba pro to udělat komplet infrastrukturu, depo atd.
Už takhle je docela síla se kodrcat busem z Kačerova. Představa, že bych tramvají jel až na Pankrác mě docela děsi. Zvlášt když to nepůjde postavit ala brněnská Bystrc nebo Barrandov. Jedinou tramvaj co tam natáhnout je z Levského. Jinak nechat komplet na busech + D.
Pořád si stojím za tím, pokud není město schopno ufinancovat současnou tramvajovou sít nemělo by ani uvažovat o nových tratích...
Už takhle je docela síla se kodrcat busem z Kačerova. Představa, že bych tramvají jel až na Pankrác mě docela děsi. Zvlášt když to nepůjde postavit ala brněnská Bystrc nebo Barrandov. Jedinou tramvaj co tam natáhnout je z Levského. Jinak nechat komplet na busech + D.
Pořád si stojím za tím, pokud není město schopno ufinancovat současnou tramvajovou sít nemělo by ani uvažovat o nových tratích...
Re: Metro D
Oblast má výškové uspořádání jak dělané pro metro. Má tvar hřebene, naježeného k Vltavě - spousta roklí. V rovné podélné části je to metro a v kolmých výběžcích napájecí autobusy.Bobik píše:...ta oblast mi přijde poměrně rozsáhlá (plošně) na jednu díru v zemi, ke který se beztak ty lidi musej nějak dostat, tak nevím, zdali by možná nebylo vhodnější (a levnější) to propojit několika tram tratěmi...
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Metro D
Mno, jako doplněk na okrajích, kde to by to kapacitně vyhovovalo, mi to přijde vhodné a levné. Ono co si budem povídat, metro sice rychlé je, ale než jeden sfárá a vyfárá, něco času to zabere (o nákladech na stavbu se nezmiňuju). Ovšem chtělo by to řešit koncepčně, s možností dalšího prodloužení a jako částečně samostatný systém - např. rychlodráha Smíchov - Barrandov - Slivenec (Ořech). A hlavně muselo by to být skutečně rychlodrážního charakteru bez paskvilů typu Barrandovské přejezdy a smrtonosná past na Poliklinice.
Na druhou stranu, o D se mluví už dlouho že je potřeba, ale ta oblast mi přijde poměrně rozsáhlá (plošně) na jednu díru v zemi, ke který se beztak ty lidi musej nějak dostat, tak nevím, zdali by možná nebylo vhodnější (a levnější) to propojit několika tram tratěmi (včetně už kdysi plánované vozovny). Z jedné strany tam pravda trať nikdy nedošla, byť měla a z druhé ji stačili dřív zrušit. Ale fakt je, že dneska by se na spoustě míst ty koleje asi blbě protahovaly, protože se nikdy nepočítalo, že by tamtudy vůbec měly vést (resp. asi by to šlo, ale za cenu naprostého setření výhody té trakce. Pak by těm lidem bylo asi fakt jedno, jestli maj poskakovat v busu nebo v tram, krom toho že tram míň smrdí).
Na druhou stranu, o D se mluví už dlouho že je potřeba, ale ta oblast mi přijde poměrně rozsáhlá (plošně) na jednu díru v zemi, ke který se beztak ty lidi musej nějak dostat, tak nevím, zdali by možná nebylo vhodnější (a levnější) to propojit několika tram tratěmi (včetně už kdysi plánované vozovny). Z jedné strany tam pravda trať nikdy nedošla, byť měla a z druhé ji stačili dřív zrušit. Ale fakt je, že dneska by se na spoustě míst ty koleje asi blbě protahovaly, protože se nikdy nepočítalo, že by tamtudy vůbec měly vést (resp. asi by to šlo, ale za cenu naprostého setření výhody té trakce. Pak by těm lidem bylo asi fakt jedno, jestli maj poskakovat v busu nebo v tram, krom toho že tram míň smrdí).
Re: Metro D
Ovšem je potřeba říct, že klasické metro to nebylo ani předtím, jen tramvaje jezdící v podzemí nebo separované trati.Karotka píše:Protipříkladem z opačného konce je aktuální Krivoj Rog: místo toho, aby nákladně prodlužovali metro, jenom prodloužili linku rychlotramvaje po stávající TT.
- Karotka
- Uživatel
- Příspěvky: 1180
- Registrován: 09.2.2005 20:59
- Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.
Re: Metro D
Protipříkladem z opačného konce je aktuální Krivoj Rog: místo toho, aby nákladně prodlužovali metro, jenom prodloužili linku rychlotramvaje po stávající TT.
Re: Metro D
A není to cesta zpět před rok 1967, znovu úvahy o rychlotramvaji v Praze? Pořád si myslím, že tehdejší rozhodnutí bylo správné, nakonec i v Německu některá města převedla původní rychlotramvaj na páteřních linkách na metro. Já si dovedu představit takovéto tramvajové úseky jako krátké spojky v nejvytíženějších oblastech - třeba NM-IP-KN-AN, ale ne jako základ kapacitní trasy.Absolut píše:Namet k zamysleni: Misto m-D trasa rychle tramvaje, v centru podzemni, s nekolika napojenimi na povrchovou sit a s nekolika moznostmi pasmoveho ukonceni. Trasa vedena v relaci Bohnice - Letenske nam. - Nam. Republiky - Hlavni nadr. - Nam. Miru - Nadr. Vrsovice - Pankrac - Nemocnice Krc - Libus - Pisnice - Jesenice.
Re: Metro D
Podle me, nez tady bude neco jako D-cko, tak preprava tady bude jak ve futurame. Nebo teleporty.