T6A5 a T6A5.3
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: T6A5 a T6A5.3
I would like to recommend You to take pictures of landscapes rather than trams.
- Karotka
- Uživatel
- Příspěvky: 1180
- Registrován: 09.2.2005 20:59
- Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.
Re: T6A5 a T6A5.3
Jo, pravda. Vyrábějí se v ukrajinském Dněpropetrovsku víceméně kusově. Stejné jsou jen na pohled, podle místních jsou prý tvrdší a hlučnější než původní z ČKD.Jenda1989 píše:No jestli se nemýlím tak se víceméně vyrábějí dodnes i když pod jiným označením. Na počátku 90 let vznikl Česko-Ruský frončaft a vozy T6B5 se začaly vyrábět přímo v Rusku pod označením TATRA-JUG. Tehdy vyrobené vozy byli stejné jako ty které vyrobila ČKD. Dnes mají jiná čela i dveře a změnili i název na K1, resp. K1M. Ztohoto vozu se pak odvodila kloubová verze, která nese název K8. Všechny tyto verze lze spatřit v Ukrajinském hlavním městě Kiev.
Některé T6B5-Jug mají výrobní čísla v řadě ČKD - http://transphoto.ru/list.php?mid=149
K1 je v podstatě facelift, K1M8 má vložený nízkopodlažní článek a nejnovější výstřelek K1M je v provedení wana.
- MKzB
- Uživatel
- Příspěvky: 318
- Registrován: 19.1.2007 16:49
- Bydliště: Bezkov (u Vídně)
- Kontaktovat uživatele:
Re: T6A5 a T6A5.3
Kdysi se někde, snad na K-reportu psalo, že po krachu ČKD tam zůstalo asi 12 nedokončených T6B5 a asi 10 holých skříní T6B5. To všechno potom koupil Inekon a zkompletoval z toho 10 T5B5 s výzbrojí TV3 a zbylé 2 nedokončené sešrotoval.
A z těch asi 10 holých skříní využil 4 pro nové vozy s výzbrojí TV Progress a zbylé opět sešrotoval.
Náhodou na 4 skříních byl ještě z ČKD zkušební nátěr pro vozy metra M1, takže jestli ten nátěr nebyl důsledkem toho, že ty skříně byly v lepším stavu, zatímco ostatní hnily někde venku.
A z těch asi 10 holých skříní využil 4 pro nové vozy s výzbrojí TV Progress a zbylé opět sešrotoval.
Náhodou na 4 skříních byl ještě z ČKD zkušební nátěr pro vozy metra M1, takže jestli ten nátěr nebyl důsledkem toho, že ty skříně byly v lepším stavu, zatímco ostatní hnily někde venku.
Re: T6A5 a T6A5.3
10ks T6B5 do Taškentu bylo na Zličíně vyrobeno ještě v roce 1998 nebo 99. Otázkou je, jak dlouho před tím byly vyrobené kastle a přidělená výr. čísla.
Re: T6A5 a T6A5.3
No jestli se nemýlím tak se víceméně vyrábějí dodnes i když pod jiným označením. Na počátku 90 let vznikl Česko-Ruský frončaft a vozy T6B5 se začaly vyrábět přímo v Rusku pod označením TATRA-JUG. Tehdy vyrobené vozy byli stejné jako ty které vyrobila ČKD. Dnes mají jiná čela i dveře a změnili i název na K1, resp. K1M. Ztohoto vozu se pak odvodila kloubová verze, která nese název K8. Všechny tyto verze lze spatřit v Ukrajinském hlavním městě Kiev.Karotka píše:Nejpřesnější odpověď bude "dokud to šlo"
- nejvyšší známé výrobní číslo je z roku 1996 http://transphoto.ru/vehicle/108392/#n104424
- po krachu ČKD ale ještě zůstalo pár rozdělaných kousků, které se dodělávaly jinde (tuším v Ostravě?) - tam pak uvádí rok výroby 2003 (10 ks Iževsk http://transphoto.ru/vehicle/23313/#n22106 ) a 2007 (4 ks Ufa, s výzbrojí Progress http://transphoto.ru/vehicle/24182/#n23828 )
- Karotka
- Uživatel
- Příspěvky: 1180
- Registrován: 09.2.2005 20:59
- Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.
Re: T6A5 a T6A5.3
Nejpřesnější odpověď bude "dokud to šlo"
- nejvyšší známé výrobní číslo je z roku 1996 http://transphoto.ru/vehicle/108392/#n104424
- po krachu ČKD ale ještě zůstalo pár rozdělaných kousků, které se dodělávaly jinde (tuším v Ostravě?) - tam pak uvádí rok výroby 2003 (10 ks Iževsk http://transphoto.ru/vehicle/23313/#n22106 ) a 2007 (4 ks Ufa, s výzbrojí Progress http://transphoto.ru/vehicle/24182/#n23828 )
- nejvyšší známé výrobní číslo je z roku 1996 http://transphoto.ru/vehicle/108392/#n104424
- po krachu ČKD ale ještě zůstalo pár rozdělaných kousků, které se dodělávaly jinde (tuším v Ostravě?) - tam pak uvádí rok výroby 2003 (10 ks Iževsk http://transphoto.ru/vehicle/23313/#n22106 ) a 2007 (4 ks Ufa, s výzbrojí Progress http://transphoto.ru/vehicle/24182/#n23828 )
-
- problémový jedinec
- Příspěvky: 300
- Registrován: 28.1.2011 18:42
- Bydliště: Praha 10
Re: T6A5 a T6A5.3
lepší foto je tohle http://transphoto.ru/vehicle/56984/
Re: T6A5 a T6A5.3
Asi sem tady mimo mísu, ale stejně se zeptám, nemáte někdo tucha, kdy se přestali vyrábět T6B5ky na vývoz do Ruska? Ptám se na základě týhle fotky: http://transphoto.ru/photo/206959/ vůz z roku 1995..
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2235
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: T6A5 a T6A5.3
Tak si važte T3M a SU, pokud je nikdo nečeše, je to pořád nejlepší informační systém...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 107
- Registrován: 04.3.2012 21:48
Re: T6A5 a T6A5.3
Díky za odpovědi. Tenhle problém se ostatně týká i digitálních T3M2.DVC, udivuje mě, že ani tam to nikoho nenapadlo...
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: T6A5 a T6A5.3
Karosák: Ve strašnicích byly až po tom "zrušení". Motol a Žižkov je měli standartně.
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: T6A5 a T6A5.3
Právě. Cedule se operativně vytiskne a přelepí, ale magnet se musí vyrábět celý. U nás jsem je za celou dobu nikde neviděl, jen v Motole v kurzu jsme se šli na svitky několika kusů podívat jako na korunovační klenoty
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: T6A5 a T6A5.3
Magenty se už hezkých pár let nedávají... Nevím co je na tom pravy, ale z nařízení nejvyšších... Ale i magnety byly na nic, protože uměli pouze trvalý stav a "známé" linky. Jakmile to vyjelo jinam, stejně magnet řidič nebral...
Re: T6A5 a T6A5.3
Nejen do 8680, z výroby je měla i celá druhá série (do č. 8730). Po příchodu poslední série se v motolském depu boční a vnitřní panely doplňovaly i na první dvě série.Petrpes píše:Což, T6 do 8680 už dříve částečně cedulové byly, možná se ty držáky ještě někde válí.
A z reko kachen jich musela zbýt tuna, to by se do 1. mohlo stihnout, přivrtat nějakejch 145 cedulníků, ať se v Motole zase naučí lepit cedule :]