T6A5 a T6A5.3

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4740
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od MOp » 28.9.2012 17:46

I would like to recommend You to take pictures of landscapes rather than trams.

Miki
Uživatel
Příspěvky: 22
Registrován: 25.9.2012 19:37
Bydliště: Belgrade, Serbia

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od Miki » 28.9.2012 15:12

...
Naposledy upravil(a) Miki dne 17.10.2012 14:58, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od Karotka » 31.8.2012 22:06

Jenda1989 píše:No jestli se nemýlím tak se víceméně vyrábějí dodnes i když pod jiným označením. Na počátku 90 let vznikl Česko-Ruský frončaft a vozy T6B5 se začaly vyrábět přímo v Rusku pod označením TATRA-JUG. Tehdy vyrobené vozy byli stejné jako ty které vyrobila ČKD. Dnes mají jiná čela i dveře a změnili i název na K1, resp. K1M. Ztohoto vozu se pak odvodila kloubová verze, která nese název K8. Všechny tyto verze lze spatřit v Ukrajinském hlavním městě Kiev.
Jo, pravda. Vyrábějí se v ukrajinském Dněpropetrovsku víceméně kusově. Stejné jsou jen na pohled, podle místních jsou prý tvrdší a hlučnější než původní z ČKD.
Některé T6B5-Jug mají výrobní čísla v řadě ČKD - http://transphoto.ru/list.php?mid=149
K1 je v podstatě facelift, K1M8 má vložený nízkopodlažní článek a nejnovější výstřelek K1M je v provedení wana.

Uživatelský avatar
MKzB
Uživatel
Příspěvky: 318
Registrován: 19.1.2007 16:49
Bydliště: Bezkov (u Vídně)
Kontaktovat uživatele:

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od MKzB » 31.8.2012 21:51

Kdysi se někde, snad na K-reportu psalo, že po krachu ČKD tam zůstalo asi 12 nedokončených T6B5 a asi 10 holých skříní T6B5. To všechno potom koupil Inekon a zkompletoval z toho 10 T5B5 s výzbrojí TV3 a zbylé 2 nedokončené sešrotoval.
A z těch asi 10 holých skříní využil 4 pro nové vozy s výzbrojí TV Progress a zbylé opět sešrotoval.

Náhodou na 4 skříních byl ještě z ČKD zkušební nátěr pro vozy metra M1, takže jestli ten nátěr nebyl důsledkem toho, že ty skříně byly v lepším stavu, zatímco ostatní hnily někde venku.

Uživatelský avatar
Jirka
Uživatel
Příspěvky: 107
Registrován: 07.9.2004 17:53
Bydliště: JZM

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od Jirka » 31.8.2012 17:00

10ks T6B5 do Taškentu bylo na Zličíně vyrobeno ještě v roce 1998 nebo 99. Otázkou je, jak dlouho před tím byly vyrobené kastle a přidělená výr. čísla.

Jenda1989
Uživatel
Příspěvky: 234
Registrován: 22.6.2012 22:06

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od Jenda1989 » 31.8.2012 0:01

Karotka píše:Nejpřesnější odpověď bude "dokud to šlo" :)
- nejvyšší známé výrobní číslo je z roku 1996 http://transphoto.ru/vehicle/108392/#n104424
- po krachu ČKD ale ještě zůstalo pár rozdělaných kousků, které se dodělávaly jinde (tuším v Ostravě?) - tam pak uvádí rok výroby 2003 (10 ks Iževsk http://transphoto.ru/vehicle/23313/#n22106 ) a 2007 (4 ks Ufa, s výzbrojí Progress http://transphoto.ru/vehicle/24182/#n23828 )
No jestli se nemýlím tak se víceméně vyrábějí dodnes i když pod jiným označením. Na počátku 90 let vznikl Česko-Ruský frončaft a vozy T6B5 se začaly vyrábět přímo v Rusku pod označením TATRA-JUG. Tehdy vyrobené vozy byli stejné jako ty které vyrobila ČKD. Dnes mají jiná čela i dveře a změnili i název na K1, resp. K1M. Ztohoto vozu se pak odvodila kloubová verze, která nese název K8. Všechny tyto verze lze spatřit v Ukrajinském hlavním městě Kiev.

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od Karotka » 30.8.2012 22:48

Nejpřesnější odpověď bude "dokud to šlo" :)
- nejvyšší známé výrobní číslo je z roku 1996 http://transphoto.ru/vehicle/108392/#n104424
- po krachu ČKD ale ještě zůstalo pár rozdělaných kousků, které se dodělávaly jinde (tuším v Ostravě?) - tam pak uvádí rok výroby 2003 (10 ks Iževsk http://transphoto.ru/vehicle/23313/#n22106 ) a 2007 (4 ks Ufa, s výzbrojí Progress http://transphoto.ru/vehicle/24182/#n23828 )

romanek763
problémový jedinec
Příspěvky: 300
Registrován: 28.1.2011 18:42
Bydliště: Praha 10

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od romanek763 » 30.8.2012 22:46


HOnzula
Uživatel
Příspěvky: 194
Registrován: 23.9.2010 16:53

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od HOnzula » 30.8.2012 18:44

Asi sem tady mimo mísu, ale stejně se zeptám, nemáte někdo tucha, kdy se přestali vyrábět T6B5ky na vývoz do Ruska? Ptám se na základě týhle fotky: http://transphoto.ru/photo/206959/ vůz z roku 1995..

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2235
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od Petrpes » 29.8.2012 23:23

Tak si važte T3M a SU, pokud je nikdo nečeše, je to pořád nejlepší informační systém... :!:

Blaueminence
Uživatel
Příspěvky: 107
Registrován: 04.3.2012 21:48

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od Blaueminence » 29.8.2012 20:13

Díky za odpovědi. Tenhle problém se ostatně týká i digitálních T3M2.DVC, udivuje mě, že ani tam to nikoho nenapadlo...

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od 9001 » 26.8.2012 14:09

Karosák: Ve strašnicích byly až po tom "zrušení". Motol a Žižkov je měli standartně.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od Karosák » 26.8.2012 13:59

Právě. Cedule se operativně vytiskne a přelepí, ale magnet se musí vyrábět celý. U nás jsem je za celou dobu nikde neviděl, jen v Motole v kurzu jsme se šli na svitky několika kusů podívat jako na korunovační klenoty :roll:

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od 9001 » 26.8.2012 13:53

Magenty se už hezkých pár let nedávají... Nevím co je na tom pravy, ale z nařízení nejvyšších... Ale i magnety byly na nic, protože uměli pouze trvalý stav a "známé" linky. Jakmile to vyjelo jinam, stejně magnet řidič nebral...

Vašek
Uživatel
Příspěvky: 175
Registrován: 15.11.2006 19:11

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od Vašek » 26.8.2012 13:00

Petrpes píše:Což, T6 do 8680 už dříve částečně cedulové byly, možná se ty držáky ještě někde válí.
A z reko kachen jich musela zbýt tuna, to by se do 1. mohlo stihnout, přivrtat nějakejch 145 cedulníků, ať se v Motole zase naučí lepit cedule :]
Nejen do 8680, z výroby je měla i celá druhá série (do č. 8730). Po příchodu poslední série se v motolském depu boční a vnitřní panely doplňovaly i na první dvě série.

Odpovědět