Orientační a informační systémy

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
ElWapp
Uživatel
Příspěvky: 542
Registrován: 14.5.2009 19:29

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od ElWapp » 14.10.2012 20:44

Linka 16 sice už měsíc do Nuslí nejezdí, ale zastávkový sloupek v Zámecké stále nese její číslo...
Obrázek

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1542
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Radek » 13.10.2012 13:32

Tak opět něco do sbírky...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4740
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MOp » 08.10.2012 8:03

trainzjohny píše:Ono uz se zase hlasi o prednosti tramvaje na prechodu ? Nebo je jen 9065 trosku mimo ?
souvisi s tímto:


DPP ve spolupráci s Policií ČR zahájí třetí ročník
dopravně bezpečnostního projektu „Není cesty zpět“

Praha, 5. října 2012 – Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) ve spolupráci s Krajským ředitelstvím policie hl. m. Prahy v pondělí 8. října odstartují třetí ročník projektu „Není cesty zpět“. Ten má upozornit chodce a zejména školáky na rizikové chování v silničním provozu, především s ohledem na provoz tramvají. Přednášky budou probíhat ve speciální tramvaji, a to od 8. do 12. října mezi 9.00 až 13.30 hod. Projekt je reakcí na stále vysoký počet srážek tramvají s chodci.

„Cílem projektu je poukázat na skutečnost, že tramvaj má podle platných pravidel silničního provozu vždy přednost v jízdě. A to i na přechodu pro chodce, kde musí ostatní vozidla umožnit bezpečné přecházení chodcům,“ uvedla Tereza Krásenská, tisková mluvčí DPP.

Následky srážek tramvají s chodci bývají tragické, v loňském roce došlo v Praze k 77 dopravním nehodám tramvají s chodci a z toho 7 chodců zemřelo a 16 bylo těžce zraněno. Během letošního roku v období od ledna do srpna se stalo 52 nehod tramvají s chodci, při kterých zemřel jeden chodec a 6 jich bylo těžce zraněno.

Ve dnech 8. až 12. října 2012 bude na třech místech v Praze přistavena speciální tramvaj s informačními materiály a výstavou fotografií s bezpečnostní tematikou. Zájemci se mohou zúčastnit přednášek a besed, na kterých policisté z preventivně informačního oddělení Krajského ředitelství hl. m. Prahy, dispečeři a řidiči DPP budou prezentovat základní bezpečnostní pravidla a specifika tramvajového provozu.

„K zabránění kolize s jiným vozidlem nebo s chodcem má řidič tramvaje jedinou možnost – včas tramvaj zastavit. Brzdná dráha nezatížené tramvaje T3 z 50 km/h činí 56 m. Osobní vůz stejnou rychlost ubrzdí na 28 metrech, a navíc se může na rozdíl od tramvaje překážce vyhnout,“ vysvětluje Krásenská specifika tramvajového provozu.

Vzdělávací akce je určena široké veřejnosti, zejména pak žákům základních škol, a probíhá za finanční podpory Zdravotní pojišťovny Ministerstva vnitra.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 08.10.2012 7:51

Bobik píše:Nene, zase se hlásá.
- jo vypadá to, že začali s nahráváním ve čtvrtek - má TRAM na l.7 to v pátek ještě neměla, když jsem jel pak jiným pořadím ze SA z Otakarky na Výtoň, tak ta tam hlásila (jako včera již i nějaká PA 3).

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Bobik » 08.10.2012 6:55

Nene, zase se hlásá.

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od trainzjohny » 08.10.2012 6:36

Ono uz se zase hlasi o prednosti tramvaje na prechodu ? Nebo je jen 9065 trosku mimo ?

ElWapp
Uživatel
Příspěvky: 542
Registrován: 14.5.2009 19:29

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od ElWapp » 06.10.2012 20:33

Máme tady další epizodu ze série "DPP radí a informuje".

Kublov DC se může pochlubit tímhle historickým schématem ze srpna 2011:
Obrázek

Křížová na Anděl. Staví tady ta 508 nebo ne?
Obrázek

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Jabberwocky » 03.9.2012 12:57

Rámečky se mi čtou podstatně hůř.

Sirka
Uživatel
Příspěvky: 525
Registrován: 11.6.2005 15:55
Bydliště: Praha 13

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Sirka » 02.9.2012 17:03

willyjeff píše:V čem je teda ten rozdíl oproti jiným linkám?
Očekávej odpověď ve stylu "je to nadstavbová síť, často jezdící nová spojení, která je třeba lidem zvýraznit"

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2235
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Petrpes » 02.9.2012 7:14

Rotoped metrolinkama doslova dýchá, jsme teď 1 světová skupina...
Ale jejich odlišení od ostatních linek je naprosto zbytečné až neopodstatněné.
Snad že to nasere ještě více lidí, bo to nejni vidět :]

I ten systém, které linky M jsou a které nikoli je dementní.
MoP již vysvětloval v sekci Humor.
Ale i tak, 176 a 191 jsou M i po 20-30 minutách a 107 a 143 M nejsou i při 5 minutách, protože o víkendu mají 20 a 30, což není dost eM.

Prostě konina...

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od XSC » 02.9.2012 0:48

willyjeff píše:V čem je teda ten rozdíl oproti jiným linkám?
V tom, že se Ropid svou blbostí ještě potřebuje chlubit. Jinak žádný důvod k odlišení neexistuje. Kdyby chtěli, tak si mohli pro metrolinky vyhradit třeba řadu 100 a pro zbytek 200. Přečíslovávalo a měnilo se toho stejně dost.

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od willyjeff » 02.9.2012 0:32

V pondělí mi začne dovolená, tak když si na to vzpomenu, plánuju sesmolit nějaký oficiální dotaz na R@pid, co je vedlo k tomu, že chtějí metrobusy odlišit. Vždyť tam platí úplně stejný tarif, jezdí tam obyčejné vozy, nemají žádné speciální výhody v provozu. V čem je teda ten rozdíl oproti jiným linkám?

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od P_V » 02.9.2012 0:20

Musím potvrdit, že číslo v rámečku nepřečtu ani já, kromě z bezprostřední blízkosti když autobus stojí, nebo jede přímo proti mému výhledu. Ta čára okolo rozbíjí obrysy číslic. Nejhorší jsou SORy, kde diody blikají a při pohybu (hlavy nebo autobusu) je to změť pixelů. Terčíkové displeje jsou o něco lepší, ale jen o trochu.
Žádné čáry, ani pouze vodorovné, bych nedělal. Vhodnější by byl puntík ¦136 nebo písmeno, ale s mezerou, aby to nerušilo M-136. A nejvhodnější by bylo nezvýrazňovat vůbec.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 01.9.2012 22:30

Když už nějak chtějí odlišit zobrazení čísel metrolinek, tak nešlo by to odvodit od označení na ZJŘ = místo tamního slova "METROBUS" nad symbolem BUS na vnějších orientacích vozidel jen snížit výšku číslic (nechat běžnou celkovou šířku a sílu čar) a nad nimi udělat vodorovnou čáru (cca o síle dvou bodů)?

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Karotka » 31.8.2012 21:48

Absolut píše:Zajímaly by mě nějaké postřehy o čitelnosti od někoho se zdravým zrakem. Jak jste na tom?
Stačilo by od někoho s "optimální korekcí"? (se současnými brejlemi u očařky přečtu i poslední řádek)
Podle mě je čitelnost třetinová. Bez rámečku číslo rozeznám ve dne na tři "koňské délky", s rámečkem až když bus vjíždí do zálivu. Myslím, že lepší než rámečkování by byla změna fontu - kulatější číslice, co používá např. Veolia na příměstských linkách, mi přijdou čitelnější.

Odpovědět