Liberec a Jablonec nad Nisou

Vše o tramvajových provozech v bývalém Československu

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
malesak
problémový jedinec
Příspěvky: 176
Registrován: 15.10.2009 17:41
Bydliště: MHD neni slyset

Re: Liberec a Jablonec nad Nisou

Příspěvek od malesak » 12.1.2013 20:21

MM-Mikulovsky píše:
P_V píše: ...Osobně mne zajímá spíše - jak daleko nově zamýšlený objekt leží od nějaké TT?
Jestli se iQland plánuje proti Babylonu, to znamená že je to 200m od vozovny a je to hned u vlečky na SŽDC

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Liberec a Jablonec nad Nisou

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 12.1.2013 20:05

P_V píše:Jsem se domníval, že tramvaje jezdí na kolejích, a ne na atraktivních konceptech. @3667
(-X Nepleť význam slov "svézt se" a "jet" - TRAM skutečně jezdí po kolejích, ale sami se fyzicky svezou jedině na silničním podvalníku či železničním vagónu (např. při cestě od prodejce - jímž může být výrobce či "jen" původní provozovatel k novému majiteli/provozovateli).

A článek pojednával o "obrazném" svezení TRAM - respektive vzniku expozice prezentující jejich historii v Liberci a okolí - s budováním jiného "naučně zábavného projektu"!

Osobně mne zajímá spíše - jak daleko leží od nějaké TT nově zamýšlený objekt pro TRAM expozici?
Bude technicky možné jej na ni kolejově napojit = umožnit jednoduchý výjezd vystavených vozů při různých akcích (jíž může být např. i pravidelná propagační jízda na onen "zábavně naučný projektů)?
Jak se k návrhu "staví" další dotčené subjekty (DP, město, klub ...)?
Píše se, že expozice TRAM by byla ve dvou podlažích = jedno v přízemí, kde by byly jistě vlastní vozy (nejlépe na kolejích propojených na TT v ulici) a v dalším podlaží by byly různé "dopňkové" expomáty (dokumenty, jízdenky, zastávkové označníky ....) či i zde "vlastní" vozy které by si "vynucovaly" existenci "dostatečně velkého" výtahu, jímž by byly do onoho podlaží dopraveny (a zase z něj mohly být odvezeny)?
Naposledy upravil(a) MM-Mikulovsky dne 12.1.2013 20:21, celkem upraveno 1 x.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Liberec a Jablonec nad Nisou

Příspěvek od P_V » 12.1.2013 18:11

Jsem se domníval, že tramvaje jezdí na kolejích, a ne na atraktivních konceptech. @3667

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Liberec a Jablonec nad Nisou

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 12.1.2013 17:22

Díky odkazům pod článkem na nějž jsem zde odkázal ve svém minulém příspěvku, jsem narazil na dva jiné velmi zajímavé starší články:
Je rozhodnuto. Muzeum tramvají za desítky milionů v Liberci nevznikne
http://liberec.idnes.cz/muzeum-tramvaji ... zpravy_ddt (ze 13.12.2012)

Boj o tramvajové muzeum pokračuje. Možná vznikne naproti Babylonu
http://liberec.idnes.cz/muzeum-tramvaji ... zpravy_ddt (z 1.1.2013)
Kontroverzní muzeum tramvajové dopravy má šanci, že zakotví v budovaném centru iQlandia naproti Babylonu v Liberci. Město by pak provoz muzea, které opozice kritizovala, nic nestál. Muzeum u Babylonu by také oproti původnímu předraženému projektu bylo o polovinu menší.
Na nové adrese navíc nebude o návštěvníky nouze. Jen v prvním roce otevření projde podle odhadů iQlandií na čtvrt milionu návštěvníků. Naleštěné staré tramvaje by se tak svezly na atraktivním a moderním konceptu zábavného poznávání.
"Vědecké centrum by se s muzeem tramvají doplňovaly, zapadá dobře do naší koncepce, máme o ně velký zájem. Město by navíc nemělo s provozem vůbec žádné výdaje. Rozpustily by se v rámci celého komplexu iQlandie," nastínil Pavel Coufal, ředitel obecně prospěšné společnosti Labyrint Bohemia a manažer projektu iQlandia.
Proti muzeu v Lidových sadech byla nejen opozice. Vybudovat muzeum podle dosavadního projektu městu před časem nedoporučil ani posudek auditorské firmy FSG Finaudit. Posudek považoval Centrum historie tramvajové dopravy za zátěž, která by přispěla ke zvýšení zadluženosti a zhoršení hospodářského výsledku Dopravního podniku. ...

Uživatelský avatar
chemik
Uživatel
Příspěvky: 1776
Registrován: 29.5.2009 10:02
Bydliště: Tam, kde jezdí třistačtrnda

Re: Liberec a Jablonec nad Nisou

Příspěvek od chemik » 11.1.2013 14:47

vidíte, já doteďka netušil, že PX je oficiální termín...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Liberec a Jablonec nad Nisou

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 11.1.2013 14:34

Z Liberce do Jablonce se svezete tramvají pohodlněji. Za 300 milionů
http://liberec.idnes.cz/modernizace-tra ... zpravy_ddt

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1074
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Liberec a Jablonec nad Nisou

Příspěvek od thriller2 » 22.11.2012 12:28

9001 píše:http://www.dpmlj.cz/historie/pronajem-h ... o-vozidla/

V Liberci jsou hodně prošotouští. :devilsmokin U soupravy T2 je v nabídce i PX pro širokou veřejnost..
Kolik taková tříhodinová fotojízda stojí?

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Liberec a Jablonec nad Nisou

Příspěvek od 9001 » 21.11.2012 20:19

http://www.dpmlj.cz/historie/pronajem-h ... o-vozidla/

V Liberci jsou hodně prošotouští. :devilsmokin U soupravy T2 je v nabídce i PX pro širokou veřejnost..

Kamera
Uživatel
Příspěvky: 35
Registrován: 29.1.2007 20:57

Liberec a Jablonec nad Nisou

Příspěvek od Kamera » 19.11.2012 20:23

Video v čase 10:30: "Jízda historické tramvajové linky číslo 1 v Liberci" (Vůz 8106 v Liberci)

http://www.tvrtm.cz/zpravy-ivysilani-4794.html

Uživatelský avatar
J*M*B
Uživatel
Příspěvky: 105
Registrován: 02.4.2008 19:18
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Liberec a Jablonec nad Nisou

Příspěvek od J*M*B » 18.11.2012 12:52

No to nebylo schvalování do provozu v ČR neschváleného vozu, to bylo jen dokončení schválení přerušeného schvalovacího řízení nového vozu (pro schválení typu byly dány podmínky, které byly splněny jiným subjektem v jiném časovém horizontu)

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Liberec a Jablonec nad Nisou

Příspěvek od trainzjohny » 18.11.2012 12:39

J*M*B píše:
P_V píše:V Brně se to povedlo.
:?: :?: :?:
RT6

Uživatelský avatar
J*M*B
Uživatel
Příspěvky: 105
Registrován: 02.4.2008 19:18
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Liberec a Jablonec nad Nisou

Příspěvek od J*M*B » 18.11.2012 12:34

P_V píše:V Brně se to povedlo.
:?: :?: :?:

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Liberec a Jablonec nad Nisou

Příspěvek od P_V » 17.11.2012 0:11

MKzB píše:...současná legislativa bohužel neumožňuje schválit starou tramvaj k provozu....
V Brně se to povedlo.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Liberec a Jablonec nad Nisou

Příspěvek od 9001 » 16.11.2012 21:46

MKzB: To dražní zákon nezná něco jako u aut veterán? Taky spousta veteránů u nás nejezdila a mají veteránské značky.

Uživatelský avatar
MKzB
Uživatel
Příspěvky: 318
Registrován: 19.1.2007 16:49
Bydliště: Bezkov (u Vídně)
Kontaktovat uživatele:

Re: Liberec a Jablonec nad Nisou

Příspěvek od MKzB » 16.11.2012 21:43

To je ve hvězdách. Celá sranda je v tom, že ačkoli se všechny KT4 vyrobily u nás, tak je u nás nikdo neprovozoval a tudíž nejsou v ČR shváleny k provozu. A současná legislativa bohužel neumožňuje schválit starou tramvaj k provozu. Naštěstí je ta KT4 v Liberci jenom jedna.

Odpovědět