Jestli se iQland plánuje proti Babylonu, to znamená že je to 200m od vozovny a je to hned u vlečky na SŽDCMM-Mikulovsky píše:P_V píše: ...Osobně mne zajímá spíše - jak daleko nově zamýšlený objekt leží od nějaké TT?
Liberec a Jablonec nad Nisou
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Liberec a Jablonec nad Nisou
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Liberec a Jablonec nad Nisou
Nepleť význam slov "svézt se" a "jet" - TRAM skutečně jezdí po kolejích, ale sami se fyzicky svezou jedině na silničním podvalníku či železničním vagónu (např. při cestě od prodejce - jímž může být výrobce či "jen" původní provozovatel k novému majiteli/provozovateli).P_V píše:Jsem se domníval, že tramvaje jezdí na kolejích, a ne na atraktivních konceptech.
A článek pojednával o "obrazném" svezení TRAM - respektive vzniku expozice prezentující jejich historii v Liberci a okolí - s budováním jiného "naučně zábavného projektu"!
Osobně mne zajímá spíše - jak daleko leží od nějaké TT nově zamýšlený objekt pro TRAM expozici?
Bude technicky možné jej na ni kolejově napojit = umožnit jednoduchý výjezd vystavených vozů při různých akcích (jíž může být např. i pravidelná propagační jízda na onen "zábavně naučný projektů)?
Jak se k návrhu "staví" další dotčené subjekty (DP, město, klub ...)?
Píše se, že expozice TRAM by byla ve dvou podlažích = jedno v přízemí, kde by byly jistě vlastní vozy (nejlépe na kolejích propojených na TT v ulici) a v dalším podlaží by byly různé "dopňkové" expomáty (dokumenty, jízdenky, zastávkové označníky ....) či i zde "vlastní" vozy které by si "vynucovaly" existenci "dostatečně velkého" výtahu, jímž by byly do onoho podlaží dopraveny (a zase z něj mohly být odvezeny)?
Naposledy upravil(a) MM-Mikulovsky dne 12.1.2013 20:21, celkem upraveno 1 x.
Re: Liberec a Jablonec nad Nisou
Jsem se domníval, že tramvaje jezdí na kolejích, a ne na atraktivních konceptech.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Liberec a Jablonec nad Nisou
Díky odkazům pod článkem na nějž jsem zde odkázal ve svém minulém příspěvku, jsem narazil na dva jiné velmi zajímavé starší články:
Je rozhodnuto. Muzeum tramvají za desítky milionů v Liberci nevznikne
http://liberec.idnes.cz/muzeum-tramvaji ... zpravy_ddt (ze 13.12.2012)
Boj o tramvajové muzeum pokračuje. Možná vznikne naproti Babylonu
http://liberec.idnes.cz/muzeum-tramvaji ... zpravy_ddt (z 1.1.2013)
Je rozhodnuto. Muzeum tramvají za desítky milionů v Liberci nevznikne
http://liberec.idnes.cz/muzeum-tramvaji ... zpravy_ddt (ze 13.12.2012)
Boj o tramvajové muzeum pokračuje. Možná vznikne naproti Babylonu
http://liberec.idnes.cz/muzeum-tramvaji ... zpravy_ddt (z 1.1.2013)
Kontroverzní muzeum tramvajové dopravy má šanci, že zakotví v budovaném centru iQlandia naproti Babylonu v Liberci. Město by pak provoz muzea, které opozice kritizovala, nic nestál. Muzeum u Babylonu by také oproti původnímu předraženému projektu bylo o polovinu menší.
Na nové adrese navíc nebude o návštěvníky nouze. Jen v prvním roce otevření projde podle odhadů iQlandií na čtvrt milionu návštěvníků. Naleštěné staré tramvaje by se tak svezly na atraktivním a moderním konceptu zábavného poznávání.
"Vědecké centrum by se s muzeem tramvají doplňovaly, zapadá dobře do naší koncepce, máme o ně velký zájem. Město by navíc nemělo s provozem vůbec žádné výdaje. Rozpustily by se v rámci celého komplexu iQlandie," nastínil Pavel Coufal, ředitel obecně prospěšné společnosti Labyrint Bohemia a manažer projektu iQlandia.
Proti muzeu v Lidových sadech byla nejen opozice. Vybudovat muzeum podle dosavadního projektu městu před časem nedoporučil ani posudek auditorské firmy FSG Finaudit. Posudek považoval Centrum historie tramvajové dopravy za zátěž, která by přispěla ke zvýšení zadluženosti a zhoršení hospodářského výsledku Dopravního podniku. ...
Re: Liberec a Jablonec nad Nisou
vidíte, já doteďka netušil, že PX je oficiální termín...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Liberec a Jablonec nad Nisou
Z Liberce do Jablonce se svezete tramvají pohodlněji. Za 300 milionů
http://liberec.idnes.cz/modernizace-tra ... zpravy_ddt
http://liberec.idnes.cz/modernizace-tra ... zpravy_ddt
Re: Liberec a Jablonec nad Nisou
Kolik taková tříhodinová fotojízda stojí?9001 píše:http://www.dpmlj.cz/historie/pronajem-h ... o-vozidla/
V Liberci jsou hodně prošotouští. U soupravy T2 je v nabídce i PX pro širokou veřejnost..
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Liberec a Jablonec nad Nisou
http://www.dpmlj.cz/historie/pronajem-h ... o-vozidla/
V Liberci jsou hodně prošotouští. U soupravy T2 je v nabídce i PX pro širokou veřejnost..
V Liberci jsou hodně prošotouští. U soupravy T2 je v nabídce i PX pro širokou veřejnost..
Liberec a Jablonec nad Nisou
Video v čase 10:30: "Jízda historické tramvajové linky číslo 1 v Liberci" (Vůz 8106 v Liberci)
http://www.tvrtm.cz/zpravy-ivysilani-4794.html
http://www.tvrtm.cz/zpravy-ivysilani-4794.html
Re: Liberec a Jablonec nad Nisou
No to nebylo schvalování do provozu v ČR neschváleného vozu, to bylo jen dokončení schválení přerušeného schvalovacího řízení nového vozu (pro schválení typu byly dány podmínky, které byly splněny jiným subjektem v jiném časovém horizontu)
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3140
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: Liberec a Jablonec nad Nisou
RT6J*M*B píše:P_V píše:V Brně se to povedlo.
Re: Liberec a Jablonec nad Nisou
P_V píše:V Brně se to povedlo.
Re: Liberec a Jablonec nad Nisou
V Brně se to povedlo.MKzB píše:...současná legislativa bohužel neumožňuje schválit starou tramvaj k provozu....
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Liberec a Jablonec nad Nisou
MKzB: To dražní zákon nezná něco jako u aut veterán? Taky spousta veteránů u nás nejezdila a mají veteránské značky.
- MKzB
- Uživatel
- Příspěvky: 318
- Registrován: 19.1.2007 16:49
- Bydliště: Bezkov (u Vídně)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Liberec a Jablonec nad Nisou
To je ve hvězdách. Celá sranda je v tom, že ačkoli se všechny KT4 vyrobily u nás, tak je u nás nikdo neprovozoval a tudíž nejsou v ČR shváleny k provozu. A současná legislativa bohužel neumožňuje schválit starou tramvaj k provozu. Naštěstí je ta KT4 v Liberci jenom jedna.