Preference / antipreference MHD
Moderátor: TRAM-FÓRUM
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Preference / antipreference MHD
Měl bych poznámku k tomuto: http://www.dpp.cz/mimoradne-udalosti/1212191200/
Včera jsem měl l.20 a byl to děs. Stálo se od nám. Kinských, občas už od Újezdu. Hlavní problém je na křižovatce Štefánikova x V Botanice. A tím problémem je naprosto d*bilní cyklus SSZ. Zelená pro auta od Jiráskova mostu je moc dlouhá. Výsledkem je, že ulicí V Botanice nejede už ani kolo, ale zelená je ještě skoro půl minuty Přitom by už dávno mohla být zelená pro Štefánikovu a tedy i volno pro tramvaje. Další problém je propustnost Kartouzské a vjezd na Plzeňskou, ale to asi nevyřešíme.
Včera jsem měl l.20 a byl to děs. Stálo se od nám. Kinských, občas už od Újezdu. Hlavní problém je na křižovatce Štefánikova x V Botanice. A tím problémem je naprosto d*bilní cyklus SSZ. Zelená pro auta od Jiráskova mostu je moc dlouhá. Výsledkem je, že ulicí V Botanice nejede už ani kolo, ale zelená je ještě skoro půl minuty Přitom by už dávno mohla být zelená pro Štefánikovu a tedy i volno pro tramvaje. Další problém je propustnost Kartouzské a vjezd na Plzeňskou, ale to asi nevyřešíme.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1183
- Registrován: 28.8.2007 9:37
- Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
SSZ Vinohradská x Pod Židovskými hřbitovy v provozu
to je to poslední, co na Želvě chybělo...
viděl jsem to jen z "velké" křižovatky, takže jak to funguje nevím...
jinak před chvílí v trase Pankác - Žižkov (autem po trase linek 18 - 7 - 150 - 26) zastavení jen na chvilinku na Otakarce, Edenu a zcela nesmyslně Benešovská x U Zdravotního ústavu
na blikačku Vladimírka, Vrš. nádr., Petrohradská, Sportovní, Koh-i-noor
to je to poslední, co na Želvě chybělo...
viděl jsem to jen z "velké" křižovatky, takže jak to funguje nevím...
jinak před chvílí v trase Pankác - Žižkov (autem po trase linek 18 - 7 - 150 - 26) zastavení jen na chvilinku na Otakarce, Edenu a zcela nesmyslně Benešovská x U Zdravotního ústavu
na blikačku Vladimírka, Vrš. nádr., Petrohradská, Sportovní, Koh-i-noor
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4740
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Hradčanskou potvrzuji, dnes jsem zazil neco podobneho jako Brejsin.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Preference / antipreference MHD
Jo, ta Hradčanská to kdysi uměla, pak nějak zapomněla. Koukám že už umí zas.
Jinak k tomu vychvalovanému Dlabačovu, resp. Belohorská x Vaníčkova. Sice od Pohořelce umí v noci Dlabačov krásně volno do jízdy, nicméně se musí jet na hranici max rychlosti (čili 15 a pak to osolit), neboť jinak se nestihne následující volno. SSZ hodí na stůj a zelenou šipku do Vaníčkovy. Samozřejmě mluvím o situaci kdy nikde není ani kolo.
V obráceném směru (DC) Vaníčkova krásně drží volno a Dlabačov díky ve většině případů trvalému volnu přímo nedělá problémy. Ovšem pokud svítí "celá zelená", SSZ následně po projetí kontaktu hodí volno vlevo a čeká kam se ne/přestaví vexle. Takže při jízdě přímo po potvrzení ukončí zelenou a dá zelenou šipku rovně a volno přímo a vlevo, příp. jen přímo.
Zdržení není nijak velké a chápu že se v tom nejspíš nikdo šťourat nebude bo se to nevyplatí, takže jen informativně. Nicméně nepříjemné to je a řešení by bylo - na noc VYPNOUT!!!
Dále - koukal jsem na tu večerní Vltavská - Tržnice a ano, skutečně se přihlášení do dalších světel děje odhlašovákem předchozích. Nicméně aby se to projelo plynule bez zastavení, musí se jet tak 20 - 25 km. Jinak se přihlašuje až kontaktem u těch kterých světel, což znamená výrazné zpomalení (z dané rychlosti).
Ano, někomu to možná přijde jako blbosti a malichernosti, nicméně toto je jeden z dílků skládačky, proč se celkově MHD stává čím dál víc uživatelsky nepoužitelnou. Malý příklad z praxe - výjezd z VO 56/6 jako 24/50 ve 21:21. Dejvická +1 díky omezením na Evropské. Na Prašňáku přede mě 1, takže HR +3 a jentaktak tam nevjela 12. Stross stanicuju jako 2., na školení se onehdá chlubili jak to tam umí pustit druhou linku a ať nedojíždíme ke sloupku bo to uteče. Prdlajs. 1 odjíždí, leč já nee a háže volno po Dukelskejch. Nicméně zde si ho dokážou tram podržet téměř neomezeně dlouho, takže minuty letí a vesele se jezdí. Čili 24 zatahující co má být 3 min po mě přede mnou. Argentinskou dodnes nechápu, někdy umí vložit volno po zelené vlevo na most, někdy ne. V rámci možností a povolenejch rychlostí na to šlapu co se dá, ale Senovážné -vjela 9, Anděl -vjela 20, Buranov +7!! V tuto dobu! Ano, l 14 má trošku ostřejší JŘ, nicméně vyjet se to dá, jen se mimo jiné nesmí čumákovat na spoustě zbytečnejch světel. Stačilo málo, vypnout Stross (resp. Prašňák) a stihl bych se zařadit a srovnat to. Takovýchto příkladů mám nepočítaně. Přitom spousta linek má po 21hod interval 15-20 min. Jako cestujícího mě to neskutečně se.e, když např. mi Idos napíše při 20min intervalu 26 alternativu z Letný "něčím" na HR a tam pohodlné 3min na přestup na 20, leč v reálu se to použít nedá, bo v lepším případě mávám koncovejm světlům, v ostatních tu 20 ani nezahlídnu. Tak se snažim lidi vozit včas. Nicméně taky díky spoustě SSZ (ve smyslu semafory svítící zbytečně), to holt nějak nejde.
Jinak k tomu vychvalovanému Dlabačovu, resp. Belohorská x Vaníčkova. Sice od Pohořelce umí v noci Dlabačov krásně volno do jízdy, nicméně se musí jet na hranici max rychlosti (čili 15 a pak to osolit), neboť jinak se nestihne následující volno. SSZ hodí na stůj a zelenou šipku do Vaníčkovy. Samozřejmě mluvím o situaci kdy nikde není ani kolo.
V obráceném směru (DC) Vaníčkova krásně drží volno a Dlabačov díky ve většině případů trvalému volnu přímo nedělá problémy. Ovšem pokud svítí "celá zelená", SSZ následně po projetí kontaktu hodí volno vlevo a čeká kam se ne/přestaví vexle. Takže při jízdě přímo po potvrzení ukončí zelenou a dá zelenou šipku rovně a volno přímo a vlevo, příp. jen přímo.
Zdržení není nijak velké a chápu že se v tom nejspíš nikdo šťourat nebude bo se to nevyplatí, takže jen informativně. Nicméně nepříjemné to je a řešení by bylo - na noc VYPNOUT!!!
Dále - koukal jsem na tu večerní Vltavská - Tržnice a ano, skutečně se přihlášení do dalších světel děje odhlašovákem předchozích. Nicméně aby se to projelo plynule bez zastavení, musí se jet tak 20 - 25 km. Jinak se přihlašuje až kontaktem u těch kterých světel, což znamená výrazné zpomalení (z dané rychlosti).
Ano, někomu to možná přijde jako blbosti a malichernosti, nicméně toto je jeden z dílků skládačky, proč se celkově MHD stává čím dál víc uživatelsky nepoužitelnou. Malý příklad z praxe - výjezd z VO 56/6 jako 24/50 ve 21:21. Dejvická +1 díky omezením na Evropské. Na Prašňáku přede mě 1, takže HR +3 a jentaktak tam nevjela 12. Stross stanicuju jako 2., na školení se onehdá chlubili jak to tam umí pustit druhou linku a ať nedojíždíme ke sloupku bo to uteče. Prdlajs. 1 odjíždí, leč já nee a háže volno po Dukelskejch. Nicméně zde si ho dokážou tram podržet téměř neomezeně dlouho, takže minuty letí a vesele se jezdí. Čili 24 zatahující co má být 3 min po mě přede mnou. Argentinskou dodnes nechápu, někdy umí vložit volno po zelené vlevo na most, někdy ne. V rámci možností a povolenejch rychlostí na to šlapu co se dá, ale Senovážné -vjela 9, Anděl -vjela 20, Buranov +7!! V tuto dobu! Ano, l 14 má trošku ostřejší JŘ, nicméně vyjet se to dá, jen se mimo jiné nesmí čumákovat na spoustě zbytečnejch světel. Stačilo málo, vypnout Stross (resp. Prašňák) a stihl bych se zařadit a srovnat to. Takovýchto příkladů mám nepočítaně. Přitom spousta linek má po 21hod interval 15-20 min. Jako cestujícího mě to neskutečně se.e, když např. mi Idos napíše při 20min intervalu 26 alternativu z Letný "něčím" na HR a tam pohodlné 3min na přestup na 20, leč v reálu se to použít nedá, bo v lepším případě mávám koncovejm světlům, v ostatních tu 20 ani nezahlídnu. Tak se snažim lidi vozit včas. Nicméně taky díky spoustě SSZ (ve smyslu semafory svítící zbytečně), to holt nějak nejde.
Re: Preference / antipreference MHD
No já jsem taky nevěřil, ale s 25 mi uteklo volno, tak se plížim ke světlům a pustilo do odbočení od Letné do Badenky, potom vpravo od Hračanské a v tom se navolila 8, tak jsem by ********, že mě to odrbe ještě o to prodloužení do Badenky a čuměl jsem na šraňky, potom koukam a mám volno na přímo a projíždíme oba s tou 8.Grossák píše:Ano, přihlášení je tam už někdy od jara. Tomu druhému nevěřím.
Re: Preference / antipreference MHD
Ano, včera už OK.Karosák píše:Odpoledne Seifertova x Italská na blikačku, večer již ZC držela volno. Snad se konal úspěch. Díííky
Re: Preference / antipreference MHD
Oba směry se takto navolují už dávno. Nedávno se tam zřejmě zrušilo koordinované řízení a funguje tam izolované. A ano, také jsem si všiml, že v některých případech to padne rychleji. Jenže pak jsem viděl, jak tam první TRAM čekala svých cca 60 sekund. Takže budu spekulovat, ale myslím, že podstata problému zůstala, jen v některých případech není tak hrozný jeho dopad. Řešení to však není...Brejšín píše:Dneska dva příjemné postřehy:
Dlabačov/Myslbekova při jízdě DC rovnou navoluje u sloupku na Malovance i odbočení 25 do Myslbekovy, takže výsledné zdržení do 20 vteřin.
Ano, přihlášení je tam už někdy od jara. Tomu druhému nevěřím.Brejšín píše:Hradčanská/Badeniho od Malostranské vzdálené přihlášení hned za esíčkem u Chotkáčů, umí i kombinovat fáze. Málem jsem upadl ze sedačky když od Hradčanské bylo volno jak do Badeniho tak na Letnou.
Ano, je to fixlující kamerou pro BUSy. Dělá to podle mě hlavně za tmy. Zdržuje to všechny. I ty autobusy, které to zase naopak nevybírá, když má. Stojí tam i několik minut, nebo jedou na červenou. Také jsem to několikrát předával, ale žádné zlepšení nevidím. Možná je chybovost kamer někde už neřešitelná a v řadě míst je třeba se vrátit ke starým dobrým smyčkám.Brejšín píše:A trošku skepse:
Nevím proč, ale poslední dobou na Strašnické všechny 7 ZC zastavují na 10-15 vteřin. Pozorováno každé ráno ve všední dny.
Re: Preference / antipreference MHD
SSZ Koh-i-noor od Bohemky. Ano, to jsem si také všímal, ale hlavně v minulosti. V poslední době už ne. Ještě se na to zaměřím. Každopádně může tam být i vliv BUS, který si také může volno prodlužovat, stejně jako TRAM.
Re: Preference / antipreference MHD
Blbne tam detekce BUS, cyklicky to uděluje volno výjezdu BUSu ze zastávky, i když tam žádný není. Brzdí to jak auta, tak tram. Hlásil jsem to asi před týdnem na TSK, ale zatím bez reakce. Teda nechybuje to každý den, ale dost často to ráno takto pozoruji..Brejšín píše:Nevím proč, ale poslední dobou na Strašnické všechny 7 ZC zastavují na 10-15 vteřin. Pozorováno každé ráno ve všední dny.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Možná proto, že to valí o trochu víc. 26 se navolí ještě když je v oblouku od Hroudy.
Re: Preference / antipreference MHD
Dneska dva příjemné postřehy:
Dlabačov/Myslbekova při jízdě DC rovnou navoluje u sloupku na Malovance i odbočení 25 do Myslbekovy, takže výsledné zdržení do 20 vteřin.
Hradčanská/Badeniho od Malostranské vzdálené přihlášení hned za esíčkem u Chotkáčů, umí i kombinovat fáze. Málem jsem upadl ze sedačky když od Hradčanské bylo volno jak do Badeniho tak na Letnou.
A trošku skepse:
Nevím proč, ale poslední dobou na Strašnické všechny 7 ZC zastavují na 10-15 vteřin. Pozorováno každé ráno ve všední dny.
Dlabačov/Myslbekova při jízdě DC rovnou navoluje u sloupku na Malovance i odbočení 25 do Myslbekovy, takže výsledné zdržení do 20 vteřin.
Hradčanská/Badeniho od Malostranské vzdálené přihlášení hned za esíčkem u Chotkáčů, umí i kombinovat fáze. Málem jsem upadl ze sedačky když od Hradčanské bylo volno jak do Badeniho tak na Letnou.
A trošku skepse:
Nevím proč, ale poslední dobou na Strašnické všechny 7 ZC zastavují na 10-15 vteřin. Pozorováno každé ráno ve všední dny.
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Odpoledne Seifertova x Italská na blikačku, večer již ZC držela volno. Snad se konal úspěch. Díííky
Re: Preference / antipreference MHD
Taky jsem si toho všiml ale koncem minulého týdne už to fungovalo normálněKarosák píše:Opět děkuji za info. Jinak všiml si také někdo (pokud tomu tak ještě je, já to postřehl cca před 10-14 dny), že pod Nuselskou radnicí od Horek padá jen volno přímo a VPRAVO
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Opět děkuji za info. Jinak všiml si také někdo (pokud tomu tak ještě je, já to postřehl cca před 10-14 dny), že pod Nuselskou radnicí od Horek padá jen volno přímo a VPRAVO
Re: Preference / antipreference MHD
dík za info k ND.
Nicméně Koh-i-noor od Bohemky nevím proč, ale občas utíná volno těsně před TRAM a to i v takový okamžik, kdy volno padne těsně před průjezdem vzdáleného přihlašováku (tak na to šlápnu neb počítám s tím, že to určitě podrží), takže docela podivně neb k úspěšnému průjezdu by stačilo 5 vteřin navíc. Jindy přihlašovák projedu v okamžik, že si říkám "to už na mě nepočká" a ono to drží a drží, no a 20 metrů před "prásk" (se zkušebkou, systémem plná jízda přibrzdění na nouzovku před výhybkou to vychází na stůj na úrovni čela, čili se projede, jen to jaksi nelze aplikovat s linkou).Pak proběhne nějaká hodně zkrácená kolizní fáze a za 20 vteřin to dá znovu volno.
Nicméně Koh-i-noor od Bohemky nevím proč, ale občas utíná volno těsně před TRAM a to i v takový okamžik, kdy volno padne těsně před průjezdem vzdáleného přihlašováku (tak na to šlápnu neb počítám s tím, že to určitě podrží), takže docela podivně neb k úspěšnému průjezdu by stačilo 5 vteřin navíc. Jindy přihlašovák projedu v okamžik, že si říkám "to už na mě nepočká" a ono to drží a drží, no a 20 metrů před "prásk" (se zkušebkou, systémem plná jízda přibrzdění na nouzovku před výhybkou to vychází na stůj na úrovni čela, čili se projede, jen to jaksi nelze aplikovat s linkou).Pak proběhne nějaká hodně zkrácená kolizní fáze a za 20 vteřin to dá znovu volno.