Olomouc
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Olomouc
Bohužel ovšem k žádné senzaci ani zranění nedošlo a nové přestavníky jsou na místě ku spokojenosti všech. A nakonec i ten sníh slezl
Mimochodem, za ještě větší sněhové vánice se před rokem měnila skříň výhybky i na smyčce v Neředíně, což se dokonce sfouklo za 1 den...
Mimochodem, za ještě větší sněhové vánice se před rokem měnila skříň výhybky i na smyčce v Neředíně, což se dokonce sfouklo za 1 den...
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3140
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olomouc
Tak mě to při množství sněhu okolo a vzhledem ke sněžení během taky přijde jako nápad slaboduchý hraničící s debilitou ...MOp píše:Odkdy se nesmi menit v zime prestavnik?
A né proto že by se to nesmělo, ale proto že to je zbytečně práce navíc, navíc za blbých podmínek které si přímo říkají o vznik pracovního úrazu...
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4740
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olomouc
Odkdy se nesmi menit v zime prestavnik?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olomouc
Tak jsem včera při návštěvě Olomouce zjistil, že nejen v Praze, ale i tam mají odpovědní šílené nápady opravovat TT v zimě i za nemalé sněhové nadílky - viz fota z výměny přestavníků (včetně instalace jejich rádiového ovládání) i částí želez - "jazyků" výhybek za zastávkou Nám. Hrdinů od zastávky Okresní soud (což jsou hranice tento víkend vyloučeného úseku TT):
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Olomouc
Pokud jsem dobře pochopil otázku, pak ano, vozy s neotočnými podvozky (tj. Astry a Tria) přes centrum skutečně v pravidelném provozu nejezdí.Karosák píše:Dííky moc, tohle jsem chtěl vědět
Jinak jsem před časem kritizoval kolejové řešení rozpletu před nádražím DO centra, které by šlo jistě vyřešit elegantněji. Avšak po 2-3 letech co je ta divočina pojížděna, jsem si v létě nevšiml žádné masivnější devastace esíčka, ani jejího navaření. Ku chvále provozovatele připisuji postřeh, že vozy s neotočnými podvozky přes centrum nejezdí a tudíž nemusí na tomhle zázraku tancovat. Je tomu tak?
Díky
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olomouc
Dííky moc, tohle jsem chtěl vědět
Jinak jsem před časem kritizoval kolejové řešení rozpletu před nádražím DO centra, které by šlo jistě vyřešit elegantněji. Avšak po 2-3 letech co je ta divočina pojížděna, jsem si v létě nevšiml žádné masivnější devastace esíčka, ani jejího navaření. Ku chvále provozovatele připisuji postřeh, že vozy s neotočnými podvozky přes centrum nejezdí a tudíž nemusí na tomhle zázraku tancovat. Je tomu tak?
Díky
Jinak jsem před časem kritizoval kolejové řešení rozpletu před nádražím DO centra, které by šlo jistě vyřešit elegantněji. Avšak po 2-3 letech co je ta divočina pojížděna, jsem si v létě nevšiml žádné masivnější devastace esíčka, ani jejího navaření. Ku chvále provozovatele připisuji postřeh, že vozy s neotočnými podvozky přes centrum nejezdí a tudíž nemusí na tomhle zázraku tancovat. Je tomu tak?
Díky
Re: Olomouc
Ta kolej má zajímavou historii. Myslím, že v archivu zdejší diskuze se někde nachází foto, na kterém je tato kolej ještě v době před odpojením, které přišlo s rokem 1989 a dostavěním Rubiku. V podstatě tehdy sloužila k tomu samému, jako dnes. Po vybudování Rubiku ztratila smysl, takže byla z obou stran odpojena a začala na ní parkovat auta. Vzhledem k přetrvávajícím problémům s nedostatkem místa ve vozovně po dodávkách nových wan, jež jsou přece jen o fous delší než klasická T3, a proto se jich na jednu kolej vleze méně, bylo nakonec v roce 2008 v tichosti rozhoduto o snadném, historicky odzkoušeném a elegantním řešení - a sice o znovuzapojení této koleje. Pravidelně na ní stojí 1 souprava, případně 3 vozy, pokud není jinde místo. Vše je samozřejmě v dnešní době kryto kamerovým systémem a pokud vím, k žádnému většímu útoku vandalů zatím nedošlo. Ještě poznámka na závěr - nízkopodlahy ani T3R.P tam samozřejmě nehledejte, odstavují se tam jen nejstarší T3 a T3SUCS.
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olomouc
Vzpomněl jsem si na to až teď ale v srpnu jsem si povšiml opětovně zatrolejované a od nám. Hrdinů rozjezdovou výhybkou kolejově napojené odstavné koleje v Sokolské před vozovnou (http://www.mapy.cz/s/5wIK), na níž v posledku parkovala IAD. V odkaze je i důkaz o tvrzeném. Počin chválím, ale může někdo podat nějaké bližší odůvodnění, či informace o využití koleje? Díky
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10209
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olomouc
MM: Václavak zařval na to, že přesně ve stejné trase jede pod zemí metro. Kdyby v Praze nebylo metro, tak Příkopy a VN dodnes stojí!! Tohle opravdu v Olomoucí nehrozí
Trat Kosmonautů vede docela slušnou dobu zemí nikoho a rozhodně nemá možnost nahradit TT centrem.
Smasska: MM naprosto vždy hledá problémy, kde nejsou... Časem si zvyknete. Jak jsem pochopil, tak přímo v Olomouci žijete a máte lepší představu o tom jak to tam vypadá.
Trat Kosmonautů vede docela slušnou dobu zemí nikoho a rozhodně nemá možnost nahradit TT centrem.
Smasska: MM naprosto vždy hledá problémy, kde nejsou... Časem si zvyknete. Jak jsem pochopil, tak přímo v Olomouci žijete a máte lepší představu o tom jak to tam vypadá.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olomouc
Pro lehké porovnání hezká kulatá "scifi" čísla do/z vozovny denně po jednokolejné TT vyjede/zajede 100TRAM - po hlavní dvoukolejné TT zkrz centrum projede cca 20tinásobek TRAM (jezdících tam totiž neustále v obou směrech)!Smasska píše:... Zřejmě je podle vás asi potřeba okamžitě zrušit i vozovnu, jež se nachází v tom samém historickém centru a každý večer tam zatahují všechny vozy...
Která z těch dvou TT asi tak může způsobovat nesnesitelně časté otřesy pro okolní historickou zástavbu dimenzovanou pro mnohem lehčí provoz v ulicích?
PS: Viditelně si asi neuvědomuješ, jak byla původně pro Prahu významná TT v podélné ose VN!
Re: Olomouc
MMM: Jelikož nezabral ani příklad s Vodičkovou (a nikoliv VN), ani příklad s metrem, už vám dál nebudu zkoušet vysvětlit, jaký význam má trať v centru pro dopravu v Olomouci. Výlevy s překlenutím hradeb a eventuální drakonické snížení komfortu a nárůst docházkové vzdálenosti snad netřeba komentovat. Zřejmě si rád kreslíte do map a zaznačujete tratě tam, kde podle vás vypadají hezky, nicméně nejsou k ničemu. Také inspirace Plzní a z dlouhé chvíle hození něčeho podobného do centra Olomouce asi hovoří za vše. Patrně si nemůžete pomoci a neustále máte nějakou chorobnou touhu hledat problémy tam, kde nejsou. NIKDY nebylo a nebude uvažováno o omezení provozu z důvodu nějakého pádu zdiva. Tato událost, pokud tedy může přinést něco dobrého, teoreticky znamená urychlení rekonstrukce zbývajícího úseku (prakticky toto bude bohužel provedeno až po dostavbě tratě na NS). Zřejmě je podle vás asi potřeba okamžitě zrušit i vozovnu, jež se nachází v tom samém historickém centru a každý večer tam zatahují všechny vozy...
Nechci se vás nijak dotknout, ale kreslení vyfantazírovaných nicnepřinášejících kolejí do map, jak mě napadne, patrně nevede k obecně prospěšným cílům. Neustálé sýčkování i ve chvíli, kdy o problému vím stejně jako o stavu reaktoru Černobylu pod tlustou vrstvou olova, je nesmírně divné.
Nechci se vás nijak dotknout, ale kreslení vyfantazírovaných nicnepřinášejících kolejí do map, jak mě napadne, patrně nevede k obecně prospěšným cílům. Neustálé sýčkování i ve chvíli, kdy o problému vím stejně jako o stavu reaktoru Černobylu pod tlustou vrstvou olova, je nesmírně divné.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olomouc
Ještě se dovolím vrátit k inspiraci Plzní - na té mne přímo fascinuje, jak měli kdysi skvělý nápad využítí oddělení protisměrných kolejí k postavení vloženého obratiště mezi nimi. Byť to už v současné době z důvodu plného nezatrolejování TRAM v jednom směru po čumáku neprojedou, ale co nejde otočit popředu, tak lze otočit pomocí zpětného pohybu na jednokolejném obratového trojúhelníku.
Přičemž v OL by šlo vložit mezi oddělené protisměrné koleje např. zde jednu jednokolejnou propojku umožňující jízdu oběma směry.
Přičemž v OL by šlo vložit mezi oddělené protisměrné koleje např. zde jednu jednokolejnou propojku umožňující jízdu oběma směry.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olomouc
Dokonce i toto také vím - proto jsem nikde netvrdil, že negativní vlivy na historické budovy z nadměrné zátěže té TT TRAM provozem by byly řešitelné přebudováním TT - zejména zkvalitněním jejího podloží (izolace v něm).Absolut píše:Dovolil bych si podotknout, že do trati v centru OL se navíc nedávno poměrně dost investovalo.
I ty investice do oné TT (krom mé obliby TRAM) je důvod, proč se nažím uvažovat, jak provoz na TT zachovat, byť jen v přijatelném množství k cenné okolní zástavbě.
Ovšem ještě mne právě napadlo jestli (jako skoro u všeho v této republice) někdo při poslední REKO oné TT pořádně netuneloval a v jejím podloží je skutečně to co tam být mělo (dle projektu či jestli i projekt byl vůbec správně vypracován - s ohledem na zátěž TT a její okolní cennou zástavbu)
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Olomouc
Dovolil bych si podotknout, že do trati v centru OL se navíc nedávno poměrně dost investovalo.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olomouc
Smasska: Kde, že jsem to napsal "OL okruh TT KOLEM centra"?
NIKDE = srovnání OL TT Žižkovo nám. - Nám. Hrdinů s pražskou zrušenou TT v podélné ose VN a jejím mizivým nahrazením zbylou souběžnou TT Jíčínskou sedí 100% "jako pr.el na hrnec"! Pražské =M= nemůžeš srovnávat - to slouží pro cestu na větší dálku než pár stanic = pražské =M= se rovná nejen v OL, ale i v ostatních krajských městech železnici, protože Praha je nejen počtem obyvatel skutečně rovna kraji!
Jinak já jsem v nedávné minulosti ulice, které jsem uvedl jako variantu pro přeložení TT (aby u centra nekončila jedna slepá TT) prošel a to, že je mezi vlastním centrem a novou TT nějaká nyní nepropustná překážka, a je jedno jestli to jsou hradby, řeka či ohromný blok budov, neznamená, že tomu tak musí být do budoucna! Řeka se dá přemostit, hradby se také dají několika způsoby překonat (např. schody - přes jejich vrch, či průchodem - vedoucí skrz ně) a blok budov se dá "projít" třeba obchodní pasáží. Ve všech případech překonání překážky k centru by bylo logicky někde u zastávky na nové TT.
PS: Dále je ještě na zváženou jestli právě dotvoření OL TT okruhu KOLEM centra a převedení na něj cca1/2 poloviny TRAM spojů z centra by nakonec nezachránilo TT v samotném centru! Už jen podstatné snížení zátěže TT v centru by rozhodně výrazně snížilo negativní vliv TRAM provozu na okolní historické budovy, ale to by se dalo ještě dál (alespoň v západní polovině centra) znásobit (po vzoru Plzně) oddělením protisměrných kolejí do různých ulic.
NIKDE = srovnání OL TT Žižkovo nám. - Nám. Hrdinů s pražskou zrušenou TT v podélné ose VN a jejím mizivým nahrazením zbylou souběžnou TT Jíčínskou sedí 100% "jako pr.el na hrnec"! Pražské =M= nemůžeš srovnávat - to slouží pro cestu na větší dálku než pár stanic = pražské =M= se rovná nejen v OL, ale i v ostatních krajských městech železnici, protože Praha je nejen počtem obyvatel skutečně rovna kraji!
Jinak já jsem v nedávné minulosti ulice, které jsem uvedl jako variantu pro přeložení TT (aby u centra nekončila jedna slepá TT) prošel a to, že je mezi vlastním centrem a novou TT nějaká nyní nepropustná překážka, a je jedno jestli to jsou hradby, řeka či ohromný blok budov, neznamená, že tomu tak musí být do budoucna! Řeka se dá přemostit, hradby se také dají několika způsoby překonat (např. schody - přes jejich vrch, či průchodem - vedoucí skrz ně) a blok budov se dá "projít" třeba obchodní pasáží. Ve všech případech překonání překážky k centru by bylo logicky někde u zastávky na nové TT.
PS: Dále je ještě na zváženou jestli právě dotvoření OL TT okruhu KOLEM centra a převedení na něj cca1/2 poloviny TRAM spojů z centra by nakonec nezachránilo TT v samotném centru! Už jen podstatné snížení zátěže TT v centru by rozhodně výrazně snížilo negativní vliv TRAM provozu na okolní historické budovy, ale to by se dalo ještě dál (alespoň v západní polovině centra) znásobit (po vzoru Plzně) oddělením protisměrných kolejí do různých ulic.