Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 11.5.2013 11:40

Grossák píše:Výzva nesvítí samoúčelně, ale jen v případě, že volno padne. A když nepadne, nemůže svítit. To víme. :) I když volno někdy padá, i když výzva nesvítí.
Ano, to mi pomůže. :lol: :lol:

Kobylisy: Je pravda, že jsem od Březiněveské už párkrát s kličkou šel, ale taky je pravda, že to je jednou za uherský rok. Až přijdu na to, proč se to děje, napíšu. Možná je to nějaká náhodná chyba.
Flora: Ono to volno od Olšanského nám. zkrátka nevypadalo dobře. Možná to ničemu nevadilo, ale musíte se na to podívat z pohledu řidiče. Když tam člověk stál každé kolo půl minuty nebo déle a musel koukat na volno do směru kam nic nejezdí a nechce jet, tak to naštve. Zkrátka z hlediska PR to nevypadá hezky. 8-)
Bobik píše:Každopádně celkově děkuji za snahu.
To já taky. Máte s námi svatou trpělivost, to se musí uznat. =D> =D>
Naposledy upravil(a) von Špilberk dne 11.5.2013 11:42, celkem upraveno 1 x.

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 11.5.2013 11:34

Blikání před STŮJ se může jevit jako užitečné. Na druhou stranu se jedná o faktické prodloužení mezičasů. Po odhlášení TRAM by muselo nejprve následovat blikání, pak teprve STŮJ a s ním začátek mezičasu před kolizním signálem. Čili by se vše zpomalilo. Je to podobné jako v Rakousku, kde bliká 4 sekundy zelená pro auta. Takže když sjede poslední auto ze smyčky, 4 sekundy bliká zelená, 3 sekundy jde žlutá a teprve tou začíná mezičas, kterým se odpočítává doba do začátku kolizních signálů. Zdržení, kapacitní ztráty...

Blikání výzvy navíc není systémově ošetřeno v řadiči jako u tříbarevné soustavy, u které jsou jasně dány posloupnosti a délky. Blikání se programuje v logice. Takže by sice mohlo fungovat v běžném režimu, ale jakmile by si to vzal policista do ruky, nebo by se z HDŘÚ dělala nějaká zelená vlna pro papaláše, žádné blikání by nebylo. To bychom se asi divili.

"Tříbarevná" soustava je podle mého názoru lepší. Signály v dané posloupnosti a délce by musely proběhnout vždy v jakémkoli způsobu řízení. Samozřejmě je ale nezbytná změna v legislativě a také změnu výpočtu mezičasů u tramvají, kde by měla být zavedena bezpečnostní doba, ale zároveň by se jim mohla zvednout vyklizovací i najížděcí rychlost v přímých úsecích.

Nevidím to však jako reálné, v dohledné době. Líbilo by se mi více SPOLEHLIVĚ fungujících předvěstí tak, kde je to třeba...

Uživatelský avatar
Brejšín
Uživatel
Příspěvky: 1402
Registrován: 03.5.2005 18:17
Bydliště: Kde dobře vařej

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Brejšín » 11.5.2013 8:31

Ono, vůbec s těma zkracováníma, prodlužováníma, nepřihlášeníma a falešnými odhlášeními by stálo za to prostě zavést třísignální soutavu, jako pro auta. Že

Jinak Želivského pod zastávkou, můžež napsat proč je tam asi 8 vteřin volno a po prvním volnu se tram odhlásí, aniž by odjela. stanicoval jsem 38 vteřin do času a volno bylo ukončeno v 52 vteřinu. a šel jsem s kličkou.
dík

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 11.5.2013 7:07

Grossák:
Baumax - dneska v noci šlapal normálně, tj trvalé volno po hlavní, nestál jsem ani jednou. Tak nevím co se tam včera dělo.

Blikání výzvy - mě je vcelku šumák, kolikrát a zda vůbec to bliká před volnem, to považuju za takový malý nepodstatný bonus. Co mi však vadí víc a co bych rád aby bylo všude a všude stejné, tak blikání před stůj. To pokládám za podstatné, možná podstatnější než ty mezičasy, protože podle toho a podle momentální rychlosti a vzdálenosti od křižovatky se dá skvěle odhadnout zdali to stihnu zabrzdit nebo ne. Být to na Pavláku, být to na Starodejvické, vůbec k těm nehodám nemuselo dojít.

Každopádně celkově děkuji za snahu.

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 10.5.2013 23:05

Vy mě chlapi dáváte. Tak poslední příspěvek.

SSZ Flora je asi první nástřel dynamiky. Rádio od Korunní není daleko. V mnohých případech, když se tramvaj přihlásí v blbé poloze, tak SSZ ani nestačí reagovat a TRAM na chvíli zastaví. Takže klídek.

Po doladění se to pozvedne. Lze učinit:
1) Nárok pro TRAM od vzdáleného rádia od malé Jičínské jde nyní hned. Měl by jít později, přičemž od přihlášení do nároku by se měla prodlužovat jakákoli aktuální fáze.
2) Při přihlášení v zelené pro Jičínskou by se tato fáze měla prodlužovat dokonce až do nároku na EOV. Tedy vytlačení případných vozidel v profilu.
3) Počítat s trochu pomalejší jízdou TRAM pro ukončování volna. Občas to fakt nedají.
3) Delší doba jízdy od přihlášení na prodlužování pro BUS. Týká se hlavně malé Jičínské. Aby si to také před sebou autobus pěkně vymačkal.

Jakékoli rozumné návrhy prosím klidně přidejte, pokusím se tlumočit. Ne kouzelné myšlenky typu doplnění KO za křižovatku do zastávky, což by stálo mraky peněz, fungovalo by to na 50% a zbytečně by to zdržovalo tramvaje. To byste si zanadávali. Prosím některé, přeberte si každou myšlenku, než ji sdělíte. Já občas lituji, když to neudělám. Díky.

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 10.5.2013 22:44

Petrpes píše:Proč upřednostnit na Floře směr DC?
Třeba jenom proto, že všech 5 linek stojí u jedinejch světlech a zdržují se.
Směr ZC by se primárně podřizoval směu DC a možná by pak ani nestíhaly přijíždět do zastávky ZC 3 soupr. po sobě :]

2: Po letech včera v Ďáblicích.
Tramvaj ZC na přejezdu za Třebenickou se sice navolí už na prvním přihlašováku, ale i tak se musí dost brzdit, neb to padá až po projetí druhého, asi...
Ptám se znovu. Proč upřednostňovat směr DC? Nějak asi nechápu. :) Zkuste si uvědomit, že Flora není úplně jednoduchá křižovatka a vnášení různých "inteligentních" podmínek snadno vznikne nová mnohem horší situace. Třeba 5ka ZC bude mít smůlu a odstojí několik svých poloh, protože přece preferujeme směr do centra. :) Všimněte si jedné základní věci. Pokud se sjíždí víc tramvají z Jičinských z centra, poctivě je to vybírá v mezipolohách na střídačku, aby se dostalo na všechny.

Možná by pak nestíhaly přijet do zastávky 3 soupravy po sobě? Ano, opravdu jen možná.

V Ďáblicích se tramvaje přihlašují jen na vjezdu do tunelu. Kontakt za výjezdem slouží jen pro pražcovou signalizaci. V tunelu je návrhová rychlost 30 nebo 35 km/h. S ní mi to vždy vycházelo... Je to línější než dříve?

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 10.5.2013 22:21

von Špilberk píše:
MM-Mikulovsky píše:"Volno padne ještě jednou." :lol: :lol: - jako by nebyla jediná křižovatka, kde tomu tak není (a je jedno jestli je SSZ tak nastaveno či je to závada na nějakém zařízení - nejčastěji detekci)!
=D> =D> =D>
Onehdá jsem se chytil v Kobylisích. Jel jsem z Březiněveské DC jako druhý a neprojel jsem, padlo stůj. V Kobylisích ZC l.17. Tak jsem si říkal, jestli mě to pustí s ní. Nepustilo, takže hurá do krabičky. Pravda byla to moje chyba, protože jsem si v prudkém odpoledním sluníčku nevšiml, že stromeček zhasl. Ale proč zhasíná :?: Je spousta křižovatek, kde je určitý směr přihlášen trvale, a zrovna na Kobylisích od Březiněveské by ten stromeček mohl přímo svítit pořád, aby se to nezdržovalo a nehrozilo ani omylem odhlášení. Hlavně, že na Floře od Olšanského nám. byl směr přímo pro tramvaj přihlášen natrvalo, i když tam nic nejezdí. :zadnice
Výzva nesvítí samoúčelně, ale jen v případě, že volno padne. A když nepadne, nemůže svítit. To víme. :) I když volno někdy padá, i když výzva nesvítí. Ale abychom se v tom neztratili, tramvaj přece jen v KK vyklizuje déle, takže je logické, že se někde její volno vybírá jen na výzvu, právě aby se to nezdržovalo. Pokud jste nezůstal přihlášen, když odjela jen první tramvaj, je to chyba. Z Kobylis je tohle pro mne nová informace. Stalo se to opakovaně? Drobné, velmi drobné rozdíly na detektorech jsou běžné...

A komu to volno po Jičínské na Floře v režimu takřka pevného programu vadilo? Nikomu, protože nestálo nikoho ani sekundu navíc. :) Teď už tam není, protože je tam dynamika a auta po Jičínské lze díky tomu lépe krátit i prodlužovat.

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 10.5.2013 22:14

Bobik:

Ano, horní Brusnici by bylo fajn v noci vypnout. Mě to neříkejte. :)

Ano, tak nějak to s těmi mezičasy asi bude.

Blikání výzev je pravda různé. Obecně se dnes používá 2,5 - 3 sekundy z volné trati. Ze zastávky 4,5 - 5 sekund. To je, myslím, správné. Ale přežívají staré věci, jako např. cca 5 sekund na Újezdě, nebo 4,5 sekundy na Geologické. Někde to nebliká vůbec: Spojovací ZC, Čechův most. V některých případech je blikání výzvy uměle zkráceno, aby nebylo zbytečně odkládáno volno = všichni zdržováni. To je případ Výtoně, která normálně bliká ZC cca 5 sekund, ale při druhém výběru volna přímo jen cca 3 sekundy, protože mezičas (po odbočení aut vlevo) je krátký a není důvod bránit tramvaji v dřívějším odjezdu. Ty 2 sekundy by navíc občas rozhodly i o tom, že se cyklus natáhne tak, že se volno už nevloží. :) Nebo pokud se volno dobybírá dle EOV (Palmovka, když byla zapnutá, nebo donedávna a zanedlouho opět Špejchar od Badeniho), tak blikání jen uměle odsunuje začátek volna. Brr. Ale obecně se ke sjednocení směřuje, byť výjimky v nějakých malých nebo nulových rychlostech asi zůstanou, pokud budou ku prospěchu.

Na Baumaxu vůbec nevím, co se teď děje. Vůbec tam nefungovalo přihlašování ZC kvůli závadě. Už svítí výzva? Jestli ano a soustavně se skoro zastavuje, tak je to dobrý podnět.

kasme
Uživatel
Příspěvky: 1183
Registrován: 28.8.2007 9:37
Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od kasme » 10.5.2013 14:14

a jak psal tuším Grossák, tak by bylo lepší, aby bylo nejdřív volno pro auta a ta stihla před tram odjet
ale to by je nesmělo zastavit SSZ s Přemyslovskou nebo BUS v zastávce...

v situaci na videu to tram nestihla, i když jí v cestě nic nebránilo :(

každopádně by to nějakou úpravu chtělo, asi začnu jezdit jinudy

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 10.5.2013 10:20

kasme: Film bych promítal pod jménem "Příliš vzdálený přihlašovák" :D (něco jako "Příliš vzdálený most", ale akčnější)
S tím vzdáleným přihlášením se to fakt přehnalo, a když tam ještě blbě stojí BUS... #-o

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 10.5.2013 9:56

Bobik píše:nějak to sjednotit, aby to nebylo každej pes jiná ves, třeba konkrétně ty stromečky. Ať blikaj všude a všude stejně, ne někde 2x, jinde 6x a onde vůbec. Ostatně v čem je problém, proč tohle na příklad "nejde"?
=D> =D> =D>
Ono nejde jen o sjednocení na různých křižovatkách, ono jde i o sjednocení na stejných křižovatkách. :) To dělala (dělá) zrovna Flora l.11. Jedu od Radhošťské ZC, dojedu k semaforu, svítí stůj a stromeček. Padne volno a stromeček neblikal. Jedu další kolo, stojím u stůj a ejhle: stromeček před volnem bliká.
Taky se na některých křižovatkách stává, že volno padne, i když se stromeček vůbec nerozsvítil (a je tam, samozřejmě :lol: ). No ale jak jsem napsal v předchozím příspěvku, tak zrovna Kobylisy to nedělají. Takže toto bych taky prosil sjednotit. :D
Ideálně počítám, že když jsem to sem dnes napsal, že to do zítra bude, protože už včera bylo pozdě. 8-)

kasme
Uživatel
Příspěvky: 1183
Registrován: 28.8.2007 9:37
Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od kasme » 10.5.2013 9:54

dopravní peklo :) na Floře...

http://www.youtube.com/watch?v=tTFduSSpg70

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2235
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Petrpes » 10.5.2013 9:38

Proč upřednostnit na Floře směr DC?
Třeba jenom proto, že všech 5 linek stojí u jedinejch světlech a zdržují se.
Směr ZC by se primárně podřizoval směu DC a možná by pak ani nestíhaly přijíždět do zastávky ZC 3 soupr. po sobě :]

2: Po letech včera v Ďáblicích.
Tramvaj ZC na přejezdu za Třebenickou se sice navolí už na prvním přihlašováku, ale i tak se musí dost brzdit, neb to padá až po projetí druhého, asi...

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 10.5.2013 8:04

MM-Mikulovsky píše:"Volno padne ještě jednou." :lol: :lol: - jako by nebyla jediná křižovatka, kde tomu tak není (a je jedno jestli je SSZ tak nastaveno či je to závada na nějakém zařízení - nejčastěji detekci)!
=D> =D> =D>
Onehdá jsem se chytil v Kobylisích. Jel jsem z Březiněveské DC jako druhý a neprojel jsem, padlo stůj. V Kobylisích ZC l.17. Tak jsem si říkal, jestli mě to pustí s ní. Nepustilo, takže hurá do krabičky. Pravda byla to moje chyba, protože jsem si v prudkém odpoledním sluníčku nevšiml, že stromeček zhasl. Ale proč zhasíná :?: Je spousta křižovatek, kde je určitý směr přihlášen trvale, a zrovna na Kobylisích od Březiněveské by ten stromeček mohl přímo svítit pořád, aby se to nezdržovalo a nehrozilo ani omylem odhlášení. Hlavně, že na Floře od Olšanského nám. byl směr přímo pro tramvaj přihlášen natrvalo, i když tam nic nejezdí. :zadnice
Naposledy upravil(a) von Špilberk dne 10.5.2013 9:50, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 10.5.2013 6:56

Grossák píše:Vladycká. Pokud to za TRAM padá na stůj, SSZ zřejmě bylo ve stavu, kdy bylo překročeno maximální prodlužování dle aut.
Nehádám se, protože to nevím. Co vím ale jistě, že široko daleko žádná auta nebyla a tak mi to přijde divné.
Grossák píše:V pravidelném provozu to je od Hradu ošetřené, i když jinak. Od dolní Brusnice se to možná dodělá, přesně si nepamatuji. Každopádně k vyladění by zde mělo dojít.
Ano, od Hradu to přes den funguje, v noci víceméně taky. Z opačného směru ale víceméně ne (i když umí i překvapit)
Otázka - nebylo by lepší a levnější, než vymejšlet složitosti, to na noc prostě vypnout?
Grossák píše: Příliš vysoké mezičasy vedly už někdy v 60. letech mimo jiné k nárůstu jízd na červenou.

A od těch dob se, kromě zkrácení těch mezičasů, prakticky nic nezměnilo. Jestli to nebude tím, že to není o mezičasech, ale o dodržování předpisů a jejich účinném vymáhání.
Jak psal Brejšín, normy, počty a technický fígle mě nezajímají, pro mě je podstatný, aby když mi padne na stůj ve vzdálenosti, která je menší než zábrzdná, abych věděl, že to na stůj můžu bezpečně protáhnout, aniž bych se potkal s čímkoli z kolizního směru. A je mi jedno, jestli to u konkrétní křižovatky dělá nula nebo deset sekund, s tím ať si poradí příslušní technici.
Viz ten zmíněnej Pavlák - pokud se prokáže, že kolega nedokázal bezpečně zastavit ještě před SSZ, pak je to projetí dle platných předpisů zcela legální a je naprosto nepodstatné, jak dlouho jaká šipka kde svítila. Ostatně stalo se mi (a nejen mě) to tam taky, jen jsem naštěstí neboural. A problém byl v tom, že to tam "léta" fungovalo nějak a najednou se to ze dne na den bez varování změnilo. Ostatně to je to, po čem se volá už dlouho, nějak to sjednotit, aby to nebylo každej pes jiná ves, třeba konkrétně ty stromečky. Ať blikaj všude a všude stejně, ne někde 2x, jinde 6x a onde vůbec. Ostatně v čem je problém, proč tohle na příklad "nejde"?

Ještě k SSZ v Michli u Baumaxu či co to je (Chodovská). Tam je nějakej noční režim trvalé červené? Proč? Navíc to tam ani "nepadá do jízdy" musí se před SSZ skoro zastavit.
Mám 56 i dneska v noci, tak ještě zkouknu co to tam blblo.

Odpovědět