Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 12.6.2013 20:32

V pořádku, jsou to však případy, kdy selhala ta tolerance a rozum :wink: Můžeš mít klidnou víkendovou cojávím, provoz na pohodu a o zvonek nezavadíš za celou směnu...někdy však...

Filip

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Filip » 12.6.2013 20:30

Nevím, jak zvoní kolega Milan. Ale já zvonek používám jen když to jinak nejde. Když přede mnou zastaví taxík na kolejích, kde nabírá klienty, tak mě to netěší. A zvoním v případech, když si nejsem jistý, že ostatní o mně ví. Nebo, když někdo stojí zbytečně na kolejích, i když má místa dost napravo. apod. A na Moráni zvoním snad při každé cestě, protože je vždy překvapením pro lidi, že tam přijíždí tramvaj.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 12.6.2013 20:19

9001 píše:chemik: Definice zastavit znamená pro dobu nezbytně nutnou pro výstup/nástup a vykládku/nákládku... To pro křižovatku neplatí...

Ale jak píše G. Chce to toleranci a používat rozum. Pak to jde i bez zvonku, klaksonu a s grácií.
1.) POZOR! Jsou dvě definice zastavit - opomenul si tu týkající se např. dávání přednosti, zastavení kvůli zastavení vozidla před sebou, na signál "STŮJ" (ať již od SSZ či osoby - např. policisty) ... !
Silniční zákon, §2 Vymezení základních pojmů píše:Pro účely tohoto zákona:
o) zastavit znamená uvést vozidlo do klidu na dobu nezbytně nutnou k neprodlenému nastoupení nebo vystoupení přepravovaných osob anebo k neprodlenému naložení nebo složení nákladu,
p) zastavit vozidlo znamená přerušit jízdu z důvodu nezávislého na vůli řidiče,
2.) Já se sice najednu stranu "nebojím vynutit si přednost zvonkem", ale nadruhou stranu zejména, když nepotřebuji jet (pro dostatek času k dodržení JŘ) či stejně nemohu jet (např. kvůli neodblokové výhybce přede mnou jedoucím vlakem), tak nemám problém pustit před sebe IAD z vedlejší PK - např. při mé jízdě od Karláku DC do Spálené IAD z Myslíkovi.

chemik: Já se za přezdívku "zvoník od matky boží" nestydím, páč se nestydím za to, že se "nebojím vynutit si přednost zvonkem". Zrovna včera díky tomu jsem alespoň zajistil po 1 až dvou cyklech "hlavní" SSZ na Karláku alespoň volný přímý směr TRAM v obou směrech (jel jsem se sólo "malé" 3 DC najel jsem do křižovatky, byť tam byly 2 auta v levém pruhu z Resslovy a ta teoreticky mohla uhnout za přímé koleje do pravého pruhu, ale minimálně jeden, ale spíše 2 cykly se nehla, tak až jsem viděl jet TRAM proti přímo, tak jsem podržel zvonek dokud nám oběma konečně neuhla.)
Naposledy upravil(a) MM-Mikulovsky dne 12.6.2013 20:33, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
chemik
Uživatel
Příspěvky: 1776
Registrován: 29.5.2009 10:02
Bydliště: Tam, kde jezdí třistačtrnda

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od chemik » 12.6.2013 20:06

MM-Mikulovsky píše:
9001 píše: Další Zvoník od matky boží? :lol: Tak to už tu máme dva :lol:
Když TRAM blokující IAD má (bezpečně) kam a nejede či by mělo kam, kdyby se mu tam necpala jiná IAD (např. na Staroměstské DC IAD od Mánesova mostu na doplňkovou šipku = "můžeš jet, ale musíš dát přednost vozidlům ve volných směrech" a 18 ZC i DC, pak nemůžou projet, pro stojící IAD přímo DC od Právnické fakulty), TAK BEZ ZVONKU TO FAKT NEJDE!
Ovšem, když IAD nemá kam (či není to bezpečné), tak použitý zvonek nemá smysl.
Jehehé, Milane, znáš to s tou potrefenou husou? :-D

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 12.6.2013 19:54

9001 píše:
Filip píše:Bez zvonku to nejde :roll:
Další Zvoník od matky boží? :lol: Tak to už tu máme dva :lol:
Když TRAM blokující IAD má (bezpečně) kam a nejede či by mělo kam, kdyby se mu tam necpala jiná IAD (např. na Staroměstské DC IAD od Mánesova mostu na doplňkovou šipku = "můžeš jet, ale musíš dát přednost vozidlům ve volných směrech" a 18 ZC i DC, pak nemůžou projet, pro stojící IAD přímo DC od Právnické fakulty), TAK BEZ ZVONKU TO FAKT NEJDE!
Ovšem, když IAD nemá kam (či není to bezpečné), tak použitý zvonek nemá smysl.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 12.6.2013 19:49

Filip píše:Bez zvonku to nejde :roll:
(-X Jak píše 9001, AŽ POTÉ co nefunguje tolerance a rozum. Často má chuť člověk na tyto věci rezignovat a třeba jsem měl tuhle 6ku, kde co jsem si nevyzvonil, to jsem neměl, ale bylo mi z toho na blití, celej uzvoněnej, jak nějakej milan :roll: Raději se vždy snažím variantu "brod" odsunout co nejdále, nebo nepoužít vůbec a nervy si nejprve vylévat do toho kýblu co máš u nohy. Nečekej, že se Ti hned zlepší karma, je to zřejmě boj s větrnými mlýny, ale za pokusy o pohodovější atmosféru to myslím stojí, když už člověk má tu nevýhodu, že není flegmouš :wink:

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 12.6.2013 19:27

von Špilberk píše:...A pak je tu výstavba různých administrativních center, která zkrátka nemají dost parkovacích míst pro své zaměstnance a návštěvníky. Jenže město přece nebude nutit investora, aby místo dvou pater podzemních garáží postavil 4 patra, protože by chudák investor na stavbě málo vydělal....
A ty chceš spoustu místa pro auta v centru? To už se tu myslím probíralo, že čím víc odstavných ploch v centru, tím víc aut tam pojede, neboť je motivováno tím, že dojede až na místo, kde v klídku zaparkuje. Chceme přece vytlačit z centra zbytnou dopravu...ponechat jen obsluhu, zásobování, IZS. Nechtějme po investorech, aby přistavovali parkovací stání, chtějme, aby kooperovali s městem a společně podpořili dostatek parkovacích míst na periferii a kvalitní průjezd MHD odpovídající úrovně, aby si mohl motorista říci: Co já budu poskakovat v Jindřišské/Karmelitské/Zenklově a pak půl hodiny kroužit Karlínem, když to můžu v klidu upíchnout na P+Rku v Kobylisích a do centra se pěkně sklouznu MC/M3... Asi v lepší náladě bude zaměstnanec, či zákazník, který si v klidu zaparkuje a na místo dorazí včas prostředkem MHD na úrovni 21. století, než motorista jež poskakoval na Argentinské, Jaroši, Revoluční a na vytouženém parkovišti v Palladiu, kde ho stáhnou vo páďo sotva tam strčí nos ještě krouží 10 minut, než někde najde flek... Z:idea: Vím, že trochu sním, ale jak říkal kolega A, bez snílků by lidéí nikdy neslezli ze stromů a nevynalezli tramvaj 8-)

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 12.6.2013 16:59

Filip píše:Bez zvonku to nejde :roll:
Další Zvoník od matky boží? :lol: Tak to už tu máme dva :lol:

Filip

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Filip » 12.6.2013 16:43

Bez zvonku to nejde :roll:

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 12.6.2013 16:04

chemik: Definice zastavit znamená pro dobu nezbytně nutnou pro výstup/nástup a vykládku/nákládku... To pro křižovatku neplatí...

Ale jak píše G. Chce to toleranci a používat rozum. Pak to jde i bez zvonku, klaksonu a s grácií.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 12.6.2013 15:52

gab.: Zařiďte mi, ať IAD nechává za křižovatkou 30 metrů prostoru a já onen předmětný předpis začnu s tramvají ihned dodržovat. 8-)

Jinak parkování: Neštěstí je, že to nikdo nechce řešit. Přitom ve vnitřním městě by většina aut mohla stát ve vnitroblocích (tam je habaděj místa, dokonce několik habadějů :lol: ), ale to by stálo peníze. Parkovací domy: je jich málo a je to kšeft jako každý jiný, takže provozovatel nasadí cenu, kterou si spousta lidí nemůže dovolit. A pak je tu výstavba různých administrativních center, která zkrátka nemají dost parkovacích míst pro své zaměstnance a návštěvníky. Jenže město přece nebude nutit investora, aby místo dvou pater podzemních garáží postavil 4 patra, protože by chudák investor na stavbě málo vydělal. A investor je přece kamarád a tomu se stavba musí vyplatit rychle a ne pomalu. :prase

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od gabuliatko » 12.6.2013 12:35

Bobik píše:Prosím o trochu pochopení, pane gabuliatko. Hlavně za cestující. Mnohdy nic jiného prostě nezbývá.
Já už dlouho prosazuju stávkovat dodržováním předpisů... :D
To bylo pouze myšleno pouze jako obrana na zákaz zastavení na tramvajovém pásu. Všichni se na silnici prostě musíme vejít.
Chyba je dle mne v nedostatečné preferenci a povolování parkování tam kde auta překáží.
Všichni prostě vidí, jak město na tramvaje zvysoka (rozuměj preferuje IAD) a pak se dle toho řídí. Je to smutné, osobně mi to štve, ale objektivně mi to tak připadá.
Jako důkaz třeba vratku do protismětu u žlutých lázní, postup MP při vozidlu v profilu, nepřednost a OR na vybraných křižovatkách ...

milbi
Uživatel
Příspěvky: 421
Registrován: 16.5.2009 19:26
Bydliště: Milovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od milbi » 12.6.2013 10:18

chemik píše:já bych řekl, že jedna tramvaj, vezoucí 20 lidí zabere v křižovatce daleko míň místa, než 20 aut obsazených pouze řidičem
Obávám se, že pokud by zablokovalo křižovatku 20 aut, tak se to jen tak nerozjede. Na nevjíždění do křižovatky se v Praze bohužel kašle, ono jak mohou mít řidiči z tohoto pravidla respekt, když do křižovatky, ze které nemohou vypadnout, najíždějí i policisté (bez majáku), protože by se jinak nikam nedostali. Osobně zažívám pravidelně dilema na Balabence od Harfy nebo Vysočan k Palmovce - když budu jako trouba dodržovat pravidlo nevjet do křižovatky, tak budu mnohdy před křižovatkou stát hodně dlouho, protože z kolmého směru tam najede taková dávka aut, že se nevyklidí prostor za křižovatkou do konce mé další zelené. A to se klidně bude opakovat několik cyklů... Přesto se, na rozdíl od ostatních, nezastavuji na kolejích nebo kde bych blokoval kolmé směry.

Uživatelský avatar
chemik
Uživatel
Příspěvky: 1776
Registrován: 29.5.2009 10:02
Bydliště: Tam, kde jezdí třistačtrnda

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od chemik » 12.6.2013 10:05

já bych řekl, že jedna tramvaj, vezoucí 20 lidí zabere v křižovatce daleko míň místa, než 20 aut obsazených pouze řidičem

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 12.6.2013 9:22

Jistě, pak to dopadne jako když kolega na Újezdě na 10 min zablokoval dopravu a na dotaz dispečinku co se děje, klidně odvětil že nic, že jenom nemůže pokračovat, bo má furt auta v křižovatce a tudíž tam dle předpisů nemůže najet. Kolona tram pomalu až k divadlu.
Prosím o trochu pochopení, pane gabuliatko. Hlavně za cestující. Mnohdy nic jiného prostě nezbývá.
Já už dlouho prosazuju stávkovat dodržováním předpisů... :D

Odpovědět