Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
romanek763
problémový jedinec
Příspěvky: 300
Registrován: 28.1.2011 18:42
Bydliště: Praha 10

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od romanek763 » 21.7.2013 11:13

cituji z FB Trat švehlova. Pražská integrovaná doprava okomentoval(a) váš příspěvek na zdi.
Pražská integrovaná doprava napsal(a): „Dobrý den, rekonstrukce měla proběhnout letos v létě, nicméně kvůli odvoláním neúspěšných uchazečů výběrového řízení na zhotovitele stavby se termín opět odkládá, zatím není stanoveno, kdy k rekonstrukci dojde, ale stejně jako vy doufáme, že to bude co nejdříve.“

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 19.7.2013 20:32

Mayk píše:... jsem zvědavý, kde bude sloupek v zastávce Vítězné nám. ZC, protože se v řidičově letargii může stát, že neodhlásí v čas zastávku a jazyky, které jsou v tuhle chvíli posunuty do zastávky by mohly mít za vinu, že se jazyky hodí jinam, něž by řidič chtěl a aby do nich nenajel ... a je jasný, že kaštanstvo vypusít ven a půjde si hodit vexle.
Jsem (z fotky č.21 příslušné fotogalerie) přesvědčen, že s tím nebude problém, protože podél pohyblivých částí jazyků výhybky do rozjezdové splýtky jsou viditelně osazeny obrubníky do výšky kolejnic = v prostoru NEBUDE NÁSTUPNÍ HRANA ZASTÁVKY, ale bude tam přechod chodců přes TT.
To navíc bude mít, proti původnímu stavu, tyto klady pro provoz:
1.) Správně stanicující TRAM (čelem u označníku zastávky) nezablokuje přechod chodců přes TT
2.) délka zastávky bude jistě "počítána" od označníku = zastavíli 1.vlak správně, tak zastávka bude dostatečně dlouhá pro určený počet vlaků (nestane se, jako dosud, že když první vlak nedojel k označníku - kvůli umožnění přechodu chodců atd., že další se už celou svou délkou do zastávky nevešel)
3.) řidiči IAD proti dosavadnímu stavu poznají, kdy TRAM ještě stanicuje a kdy už chce překřížit jejich kruhový objezd - když dosud TRAM předpisově stanicovala u označníku, tak někteří řidiči IAD zbytečně přibržďovali až zastavovali a chtěli jí pouštět (označník byl těsně před křížením TT s kruháčem IAD)

Uživatelský avatar
Mayk
Uživatel
Příspěvky: 54
Registrován: 06.6.2012 10:00
Bydliště: Praha

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Mayk » 19.7.2013 18:47

Fotogalerie je naprosto luxusní, díky za ní! Každopádně jsem zvědavý, kde bude sloupek v zastávce Vítězné nám. ZC, protože se v řidičově letargii může stát, že neodhlásí v čas zastávku a jazyky, které jsou v tuhle chvíli posunuty do zastávky by mohly mít za vinu, že se jazyky hodí jinam, něž by řidič chtěl a aby do nich nenajel, zůstane stát cca 2-3 m od sloupku a je jasný, že kaštanstvo vypusít ven a půjde si hodit vexle.

kasme
Uživatel
Příspěvky: 1183
Registrován: 28.8.2007 9:37
Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od kasme » 19.7.2013 10:05

tunelblanka.cz píše:Fotogalerie Trojský most / 17.7.2013
http://tunelblanka.cz/aktualni-vyvoj-fo ... allery=658

18.07.2013 Postup prací na staveništi nového Trojského mostu
Provedena pokládka izolace pod tramvajovou částí, pod chodníky a pod vozovkami. Provádí se armování a betonáž desky pod tramvajovou trať na inundačním mostě, armování a betonáž chodníků včetně pokládky chrániček v tramvajové části a na vnitřní straně vozovek. Provádí se montáž chodníkových konzol na inundačním mostě.

Fotogalerie staveniště Troja 17.7.2013
http://tunelblanka.cz/aktualni-vyvoj-fo ... allery=657
Prašný most a Svatovítská 18.7.2013
http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... st/130718/

kasme
Uživatel
Příspěvky: 1183
Registrován: 28.8.2007 9:37
Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od kasme » 16.7.2013 1:07

Dejvická http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... de/130715/

Svatovítská a PM http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... st/130715/

Hradčanská http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... ka/130715/

Letná http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... na/130715/

Trojský most http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... st/130715/

Troja http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... ja/130715/

kasme
Uživatel
Příspěvky: 1183
Registrován: 28.8.2007 9:37
Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od kasme » 15.7.2013 17:15

a já si říkal, že jim na jihu Francouzské chyběj sloupy, už je jasno...

http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... ka/130715/

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od P_V » 15.7.2013 15:29

von Špilberk píše:
Brejšín píše:Na Zátorách (letos stejně reko)
:shock: Co to :?: To jako že se tam bude něco dít :?:
Domnívám se, že zde se už jen čeká na dostavbu magistrály, kdy se trať zruší a přesune blíž k metru. Takže se to tu jen bude udržovat v nevyhovujícím stavu, jako např. navazující podjezd u elektrárny, co byl zrekonstruován v přesně stejně blbé šířce.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4463
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 15.7.2013 15:16

Brejšín píše:Na Zátorách (letos stejně reko)
:shock: Co to :?: To jako že se tam bude něco dít :?:

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 13.7.2013 20:03

Von: Děkuji za doplnění. Nešlo mi vůbec o "dokonalost" BKV, ale Hostivař díky některým úsekům bude brzy na zavření a zrovna tohle je TT, kde je ekonomičtější nechat lítat busy...
Potom se může s velkou slávou za pár let slavit "prodloužení" na Zahradní město k vlaku.

Uživatelský avatar
Mayk
Uživatel
Příspěvky: 54
Registrován: 06.6.2012 10:00
Bydliště: Praha

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Mayk » 12.7.2013 23:02

Mrzí mě, že rekonstrukce harfy v naší vozovně nebude kdo ví jak lepší. Co jsem viděl plánky na nástěnce ještě v době, kdy bylo depo otevřené, tak jsem poznal minimum rozdílu ohledně vedení kolejí.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4740
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MOp » 11.7.2013 13:06

Klasika znamena kolejnice na prazcich. Jak bude vypadat definitivni povrch ti zde na foru neni schopen nikdo napsat.

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2384
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od pawel » 11.7.2013 10:52

Absolut ad Evropská píše:Čili budou tři nové úseky v klasice a mezi nimi původní trať. Změna pouze pokud by se stal zázrak.
co presne zde znamena klasika? otevreny svrsek a S49, nebo zlabkove koleje a asfaltovy zakryt? diky.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4463
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 11.7.2013 8:05

Absolut píše:Já jsem měl v životě už taky období, kdy jsem metodě BKV fandil. Bohužel jsem postupně hlubším zkoumáním zjistil, že tahle technologie je velmi náchylná k tomu se na základě velmi malých chyb a nepřesností časem slušně posrat. V laboratorních podmínkách to funguje skvěle.
Já jsem měl v životě už taky období, kdy jsem metodě výběrových řízení na RTT fandil. Bohužel jsem postupně hlubším zkoumáním zjistil, že tahle technologie je velmi náchylná k tomu se na základě velmi malých chyb a nepřesností časem slušně posrat. V laboratorních podmínkách to funguje skvěle. :lol: :lol:

Jinak řečeno: To, že tu někteří vytáhli myšlenku oprav TT formou BKV, nebude způsobeno nadšením pro tuto technologii, ale je to už projev čirého zoufalství. Opravit Hostivař pomocí BKV je myšlenka v podstatě hrozná, ale furt lepší než otevřený svršek namalovaný na papíře, který reálně není a nikdo neví, kdy bude. Po stavebním výkresech tramvaje jezdit nemůžou. :wink:

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Martin Šubrt » 10.7.2013 23:18

Nicméně mě osobně poněkud trápí rezonance, či jak to nazvat, při průjezdech oblouků ve Spálené, na Národní a některých dalších "nových". Tyto zvuky z jiných provozů v podobných relativně nových obloucích středního poloměru v takové míře neznám...

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Absolut » 10.7.2013 23:11

Já jsem měl v životě už taky období, kdy jsem metodě BKV fandil. Bohužel jsem postupně hlubším zkoumáním zjistil, že tahle technologie je velmi náchylná k tomu se na základě velmi malých chyb a nepřesností časem slušně posrat. V laboratorních podmínkách to funguje skvěle. V reálném životě za předpokladu bezchybné technologie výroby panelů i provedení pokládky to taky umí fungovat dobře léta - příklad třeba trať v Mostě. Bohužel realita každodenní rutiny je o dost horší, sekat BKV jako Baťa cvičky se dost vymstilo. Přestože ve své době byla technologie BKV velikým pokrokem, dnes ji již považuju za překonanou. A jsem zvědav, zda v současné době hojně používaná technologie na místě betonovaných desek s upevněním w-tram dopadne lépe. První indicie vypadají dobře - například trať ve Vyšehradském tunelu vypadá lépe, než kdyby se tehdy udělala z BKV.

Odpovědět