Nevím, seškrtat závorky třeba?MM-Mikulovsky píše: Tak mi, prosím tě, předveď jak stejnou obsažnost mého předchozího příspěvku nacpat do kratšího popisu, aby to bylo "zajímavé" = neodpuzovalo to svojí délkou "lenochy" od čtení.
Nové tramvajové tratě
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- ZXS91
- Uživatel
- Příspěvky: 1019
- Registrován: 23.3.2010 19:11
- Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
Re: Nové tramvajové tratě
Promin, ale dnes i ja se pridam na druhou stranu. Jindy ctu poctive vse, ale ted jsem zacal cist, sjel jsem prstem delku prispevku a opustil jsem cteni. Jinak nic proti tobe nemam, asi to vedro a tak. K tematu.
Vezmu to trosku bokem, a rovnou rikam, ze jsem spis priznivcem varianty trate na vaclavak. Vetsi prinos, lepsi koordinace vedeni tram, hlavne pri vylukach. Tuto posunutou variantu sice nezatracuji ( asi lepsi nez nic ), ale nejak ji nevitam.
Navic panove, je leto, okurkova sezona, neni o cem psat, tak se vytahuje toto apod. To jeste ve Vltave odtece hodne vody, nez se neco zacne dit a drive se snad svezu tramvaji z Litochleb na Opatov
Vezmu to trosku bokem, a rovnou rikam, ze jsem spis priznivcem varianty trate na vaclavak. Vetsi prinos, lepsi koordinace vedeni tram, hlavne pri vylukach. Tuto posunutou variantu sice nezatracuji ( asi lepsi nez nic ), ale nejak ji nevitam.
Navic panove, je leto, okurkova sezona, neni o cem psat, tak se vytahuje toto apod. To jeste ve Vltave odtece hodne vody, nez se neco zacne dit a drive se snad svezu tramvaji z Litochleb na Opatov
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
Tak mi, prosím tě, předveď jak stejnou obsažnost mého předchozího příspěvku nacpat do kratšího popisu, aby to bylo "zajímavé" = neodpuzovalo to svojí délkou "lenochy" od čtení.cwapa píše:MM-Mikulovsky - víš kdyby to bylo trochu kratší tak by se to nechalo číst a mohlo to být i docela zajímavý, ale takto....
Re: Nové tramvajové tratě
MM-Mikulovsky - víš kdyby to bylo trochu kratší tak by se to nechalo číst a mohlo to být i docela zajímavý, ale takto....
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
A) Určitě i v centru města je možné stavět TT podpovrchové či alespoň zapuštěné (v nezakrytém zářezu/betonovém "korytě") a "jen" několikrát překřížené přemostěním vozovek či chodníků, ale měly by při tom splňovat:
1.) výjezdy/vjezdy z podpovrchových/zapuštěných částí by měly být bezpečné = neměly by být TT v jejich blízkosti úrovňově překříženy komunikacemi - ať již silnicemi (jako u zastávky Třebenická - kde při nefunkčnosti SSZ je nařízena přednost IAD, jejíž řidiči jsou s přispěním špatných rozhledových podmínek nedisciplinovaní a TRAM by nedávali přednost) či chodníky (např. Poliklinika Barrandov - u tunelu se smrtelnou MU)
2.) neměly by se (díky podpovrchovým/zapuštěným úsekům) vzájemně mimoúrovňově křížit samotné TT, jenž by tím měly omezené možnosti variability odklonů (což by byla obdobná blbost jako je dnes jediná TT Vinohrady - centrum Ječnou)
3.) zejména podpovrchové/zapuštěné TT by měly umožňovat TRAM využít výhody oddělení od ostatního provozu = maximální možné rychlosti = tyto TT by měly být mimo křížení co nejpřímější = bez "ostrých/prudkých" oblouků
B) Proto TT Vrchlického sady - těsně před odbavovací halou hlavního nádraží by v případě podpovrchové varianty měly být vedeny takto:
1.) Zrušení "spojovací" části ulice Politických vězňů mezi ulicemi Washingtonovou a Wilsonovou (= spojení pro IAD by zajišťovala Washingtonova ul. se SSZ řízenou křižovatkou na křížení TT a Vinohradské ul. s ulicí Wilsonovou), aby od úrovně ul. Politických vězňů mohla TT klesat do zářezu "betonového koryta" přemostěného lávkami pro pěší před minimálně 3 vstupy do haly hlavního nádraží. "Koryto" s TT by pokračovalo severně skoro až k prostoru dnešních zastávek Hlavní nádraží, kde by byl nově "zapuštěný" kolejový trojúhelník, k němuž by TT nově klesaly cca od podjezdu magistrály a od trojúhelníku na Senovážném nám. - tato "větev" by byla přemostěna silniční křižovatkou ulic Opletalova x Bolzanova, pod níž by byl vybudován další nový kolejový trojúhelník = odbočka do podzemního úseku TT Opletalovou ul. k Hybernské ul. ....
2.) TT podzemní úsek TT Opletalovou ul. by pokračoval přímo = podešel by křížení s Hybernskou ul., nákladové rampy pošty (Přesně zde by vznikly nové zastávky Pod Nádražím. Ty by měly výstupy do Hybernské ulice, na všechny železniční peróny - z podchodu vedeného kolmo od TT až do stávajícího vestibulu =M=B stanice Nam.Rep. u Masarykova nádraží - i do ul. na Florenci - jedním chodníkem/podchodem vedoucího odděleně západně podélně podzemní TT) a celé území Masarykova nádraží (jeho kolejiště, peróny i prostor jižně od ul. Na Florenci již určený k zástavbě). Následně by TT stoupala na povrch do dalších nových zastávek Na Florenci, jež by byly před křížením ul. Na Florenci s ul. Křižíkovou. V tom by vznikl jednokolejný kolejový trojúhelník s jednokolejnou blokovou smyčkou kolem Muzea hl.m. Prahy (TRAM ZC by jely jeho jihovýchodní půlí a TRAM DC jeho severozápadní),jenž by měla pro spoje od centra/Jindřišské další 2 výjezdy na křížení ulic Sokolovské a Ke Štvanici = do Karlína a na Hlávkův most. Zastávky Těšnov by byly zrušeny a nahrazeny zastávkami Florenc v ul. Ke Štvanici těsně u ul. Sokolovské, a současné zastávky Florenc v Sokolovské by byly přiblíženy k ul. Ke Štvanici. Současné obratiště Florenc, s vjezdem jen od Karlína, by bylo také zrušeno. Díky tomu by se dal smysluplně využít pro jakoukoliv výstavbu - nejlépe parkovací dům (v souběhu s úbytkem parkovacích míst v centru města) prostor mezi magistrálou a ulicemi Těšnov a Na Poříčí.
3.) TT mezi Florencí(Těšnovem) a Nam. Republiky by měla být částečně přeložena (mezi Nam. Republiky a Havlíčkovou ul. do ulice Na Florenci, aby spoje mezi Nam.Rep. a Karlínem jezdily přes Masarykovo nádraží (tam zastávky postaveny vždy před vjezdem do nového kolejového trojúhelníku = zrušena současná zastávka DC)
C) Z bezpečnostních důvodů uvedených výše v bodě A by měly být upraveny i již existující TT, které jsou už teď většinou z části vedeny zapuštěnými/podzemními úseky:
1.) u zastávky Třebenická - křížení TT s ul. Beštákova, kde by TT neměla v prostoru zastávky stoupat vzhůru, ale měla zůstat zapuštěná (v případě potřeby ještě trochu klesat) po křížení s IAD. Na vystoupání TT je dostatek prostoru mezi křížením s IAD a obloukem před obratištěm Sídl. Ďáblice - i za cenu, že výstupní zastávka bude ve stoupání a bezbariérový přístup (respektive východ) z ní bude jen u jejího označníku.
2.) kolem zastávky Geologická - bezpečnému křížení se stejnojmennou ulicí u jejího napojení na ulici k Barrandovu, kdyby ona TT od konce estakády nad údolím byla vedena cca vodorovně v zářezu/betonovém "korytě", tak uvedené křížení TT s IAD mohlo být bezkonfliktní - mimoúrovňové a dost místa na vystoupání TT je až za tím křížením k zastávce K Barrandovu
3.) okolí zastávky Poliklinika Barrandov - přechod za tunelem a křížení s ul. Do Klukovic, kdyby TT od zastávky Chaplinovo nám. cca od půlky tunelu nestoupala na povrch, ale pokračovala zářezem/betonovým "korytem" až k ul. Do Klukovic, tak aby ji nemusela křížit úrovňově u jejího napojení s ulicemi Werichovou, Tréglovou a Štěpařskou, které je navíc nepřehledné kvůli nynější nutnosti protihlukové stěny omezující pronikání hluku z TRAM směrem k sídlišti = ke křižovatce jmenovaných ulic.
Žel musím konstatovat velkou lítost nad skutečností, že:
1.) TT v uvedených kritických místech jsou poměrně nové či nedávno rekonstruované (což reálnou šanci na možnost jejich změny odsouvá do budoucnosti vzdálené ještě desítky let)
2.) zejména při výstavbě těch nových bylo vynaloženo nesmyslně enormní množství financí na extrémní pompéznost zastávek TRAM viditelnou z širokého okolí místo na bezpečnost provozu TRAM - díky čemuž by navíc (za účelem omezení hluku z jízdy TRAM) nebylo třeba TT zatravňovat a to včetně instalace (a denního používání) závlahy!
1.) výjezdy/vjezdy z podpovrchových/zapuštěných částí by měly být bezpečné = neměly by být TT v jejich blízkosti úrovňově překříženy komunikacemi - ať již silnicemi (jako u zastávky Třebenická - kde při nefunkčnosti SSZ je nařízena přednost IAD, jejíž řidiči jsou s přispěním špatných rozhledových podmínek nedisciplinovaní a TRAM by nedávali přednost) či chodníky (např. Poliklinika Barrandov - u tunelu se smrtelnou MU)
2.) neměly by se (díky podpovrchovým/zapuštěným úsekům) vzájemně mimoúrovňově křížit samotné TT, jenž by tím měly omezené možnosti variability odklonů (což by byla obdobná blbost jako je dnes jediná TT Vinohrady - centrum Ječnou)
3.) zejména podpovrchové/zapuštěné TT by měly umožňovat TRAM využít výhody oddělení od ostatního provozu = maximální možné rychlosti = tyto TT by měly být mimo křížení co nejpřímější = bez "ostrých/prudkých" oblouků
B) Proto TT Vrchlického sady - těsně před odbavovací halou hlavního nádraží by v případě podpovrchové varianty měly být vedeny takto:
1.) Zrušení "spojovací" části ulice Politických vězňů mezi ulicemi Washingtonovou a Wilsonovou (= spojení pro IAD by zajišťovala Washingtonova ul. se SSZ řízenou křižovatkou na křížení TT a Vinohradské ul. s ulicí Wilsonovou), aby od úrovně ul. Politických vězňů mohla TT klesat do zářezu "betonového koryta" přemostěného lávkami pro pěší před minimálně 3 vstupy do haly hlavního nádraží. "Koryto" s TT by pokračovalo severně skoro až k prostoru dnešních zastávek Hlavní nádraží, kde by byl nově "zapuštěný" kolejový trojúhelník, k němuž by TT nově klesaly cca od podjezdu magistrály a od trojúhelníku na Senovážném nám. - tato "větev" by byla přemostěna silniční křižovatkou ulic Opletalova x Bolzanova, pod níž by byl vybudován další nový kolejový trojúhelník = odbočka do podzemního úseku TT Opletalovou ul. k Hybernské ul. ....
2.) TT podzemní úsek TT Opletalovou ul. by pokračoval přímo = podešel by křížení s Hybernskou ul., nákladové rampy pošty (Přesně zde by vznikly nové zastávky Pod Nádražím. Ty by měly výstupy do Hybernské ulice, na všechny železniční peróny - z podchodu vedeného kolmo od TT až do stávajícího vestibulu =M=B stanice Nam.Rep. u Masarykova nádraží - i do ul. na Florenci - jedním chodníkem/podchodem vedoucího odděleně západně podélně podzemní TT) a celé území Masarykova nádraží (jeho kolejiště, peróny i prostor jižně od ul. Na Florenci již určený k zástavbě). Následně by TT stoupala na povrch do dalších nových zastávek Na Florenci, jež by byly před křížením ul. Na Florenci s ul. Křižíkovou. V tom by vznikl jednokolejný kolejový trojúhelník s jednokolejnou blokovou smyčkou kolem Muzea hl.m. Prahy (TRAM ZC by jely jeho jihovýchodní půlí a TRAM DC jeho severozápadní),jenž by měla pro spoje od centra/Jindřišské další 2 výjezdy na křížení ulic Sokolovské a Ke Štvanici = do Karlína a na Hlávkův most. Zastávky Těšnov by byly zrušeny a nahrazeny zastávkami Florenc v ul. Ke Štvanici těsně u ul. Sokolovské, a současné zastávky Florenc v Sokolovské by byly přiblíženy k ul. Ke Štvanici. Současné obratiště Florenc, s vjezdem jen od Karlína, by bylo také zrušeno. Díky tomu by se dal smysluplně využít pro jakoukoliv výstavbu - nejlépe parkovací dům (v souběhu s úbytkem parkovacích míst v centru města) prostor mezi magistrálou a ulicemi Těšnov a Na Poříčí.
3.) TT mezi Florencí(Těšnovem) a Nam. Republiky by měla být částečně přeložena (mezi Nam. Republiky a Havlíčkovou ul. do ulice Na Florenci, aby spoje mezi Nam.Rep. a Karlínem jezdily přes Masarykovo nádraží (tam zastávky postaveny vždy před vjezdem do nového kolejového trojúhelníku = zrušena současná zastávka DC)
C) Z bezpečnostních důvodů uvedených výše v bodě A by měly být upraveny i již existující TT, které jsou už teď většinou z části vedeny zapuštěnými/podzemními úseky:
1.) u zastávky Třebenická - křížení TT s ul. Beštákova, kde by TT neměla v prostoru zastávky stoupat vzhůru, ale měla zůstat zapuštěná (v případě potřeby ještě trochu klesat) po křížení s IAD. Na vystoupání TT je dostatek prostoru mezi křížením s IAD a obloukem před obratištěm Sídl. Ďáblice - i za cenu, že výstupní zastávka bude ve stoupání a bezbariérový přístup (respektive východ) z ní bude jen u jejího označníku.
2.) kolem zastávky Geologická - bezpečnému křížení se stejnojmennou ulicí u jejího napojení na ulici k Barrandovu, kdyby ona TT od konce estakády nad údolím byla vedena cca vodorovně v zářezu/betonovém "korytě", tak uvedené křížení TT s IAD mohlo být bezkonfliktní - mimoúrovňové a dost místa na vystoupání TT je až za tím křížením k zastávce K Barrandovu
3.) okolí zastávky Poliklinika Barrandov - přechod za tunelem a křížení s ul. Do Klukovic, kdyby TT od zastávky Chaplinovo nám. cca od půlky tunelu nestoupala na povrch, ale pokračovala zářezem/betonovým "korytem" až k ul. Do Klukovic, tak aby ji nemusela křížit úrovňově u jejího napojení s ulicemi Werichovou, Tréglovou a Štěpařskou, které je navíc nepřehledné kvůli nynější nutnosti protihlukové stěny omezující pronikání hluku z TRAM směrem k sídlišti = ke křižovatce jmenovaných ulic.
Žel musím konstatovat velkou lítost nad skutečností, že:
1.) TT v uvedených kritických místech jsou poměrně nové či nedávno rekonstruované (což reálnou šanci na možnost jejich změny odsouvá do budoucnosti vzdálené ještě desítky let)
2.) zejména při výstavbě těch nových bylo vynaloženo nesmyslně enormní množství financí na extrémní pompéznost zastávek TRAM viditelnou z širokého okolí místo na bezpečnost provozu TRAM - díky čemuž by navíc (za účelem omezení hluku z jízdy TRAM) nebylo třeba TT zatravňovat a to včetně instalace (a denního používání) závlahy!
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4462
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Nové tramvajové tratě
Já bych to taky nehrotil, ale když už projektujeme, tak z gruntu: Fojtík má v knize o pražském metru zmínku o projektu tram. tunelu pod Masaryčkou, někdy z roku 1926. V tom tunelu by mohla být zastávka, která by přivedla lidi přímo na peróny Masaryčky. Tunel by vylezl u ul. Na Florenci. Takže celá trasa nějak takhle:
http://www.mapy.cz/#!t=r&x=14.439563&y= ... UegYAJ0gNl
Spojení se stávající povrchovou sítí u křižovatky Opletalova x Bolzanova samozřejmě ano, ale ne kompletní. Do tunelu by se jelo jen od Hlavního nádraží, od Žižkova ani od Senovážného nám. ne. Aby byl zábor v parku co nejmenší.
P.S.: Linkové vedení nechám na ROPIDu.
http://www.mapy.cz/#!t=r&x=14.439563&y= ... UegYAJ0gNl
Spojení se stávající povrchovou sítí u křižovatky Opletalova x Bolzanova samozřejmě ano, ale ne kompletní. Do tunelu by se jelo jen od Hlavního nádraží, od Žižkova ani od Senovážného nám. ne. Aby byl zábor v parku co nejmenší.
P.S.: Linkové vedení nechám na ROPIDu.
- Neo_Moucha
- Uživatel
- Příspěvky: 71
- Registrován: 28.4.2007 13:29
Re: Nové tramvajové tratě
Když odhlédnu od toho, že oproti vedení tratě přes horní polovinu Václavského náměstí je tato varianta dle mého názoru dost nesmyslná z mnoha důvodů,
viděl bych to vzhledem k napojení na stávající tram síť logičtěji nějak takhle:
mapa
viděl bych to vzhledem k napojení na stávající tram síť logičtěji nějak takhle:
mapa
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10207
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
MM: Nehrotil bych to. Vsadím se klidně o 1000 Kč, že se za týden vyrojí banda zelených co bude kvičet, za rušení zeleně v centru Prahy a současný stav je lepší.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
Asi nejzajímavější z diskuze pod článkem:Valema píše:Tramvaje se na Václavské náměstí nevrátí. Budou jezdit „Sherwoodem“
http://praha.idnes.cz/tramvaje-v-praze- ... zpravy_sfo
Tereza Balcarova (29.7.2013 12:46) píše:Skodam ze tramvaje nepojedou na Vaclavak. Nechapu proc. Meli se spis zeptat lidi.
(cca dalších 8 reakcí)Martin Šubrt (29.7.2013 14:56) píše:Je paradoxem, že pan Lomecký píše o tom, jak to pomůže Sherwoodu, přitom stejný přínos (pohyb běžných Pražáků celý den i noc, víc nezpěčnosti, víc na všechno vidět, víc vzájemného potkávání místních) by to mělo i pro Václavák... No ale když místní nechtějí, není třeba jim zlepšení nutit.
Osobně doufám, že při realizaci TT Vrchlického sady (defakto obnově někdejší TT Opletalovou ulicí v ose výrazně přiblížené až přimknuté k průčelí "nové" výpravní haly hlavního nádraží = potažmo vestibulu =M=C) bude postupováno cca takto:Miroslav Grosmann (29.7.2013 16:24) píše:Je to delší, dražší, méně účelné a bude tím jezdit méně lidí než přes Václavák, ale je to lepší než nic.Pavel Mareš (29.7.2013 18:45 ) píše:Tak odbočku na Václavák tam je možné kdykoli později udělat - až na Praze 1 bude vládnout někdo rozumnější.
Důležité je že bude vyřešeno křížení s magistrálou
1.) zábor existující zeleně při výstavbě oné TT bude minimální - neustále minimálně cca 1/2 šíře bude vedena po pozemcích, kde dnes jsou komunikace (silnice či chodníky)
2.) nová TT - její zastávka Hlavní nádraží bude
a) co nejblíže stanici Hlavní nádraží =M=C (potažmo výpravní budově "meziměstských" drah)
b) co nejdále od zastávek a ulice Jindřišská
3.) zabrané prostranství zeleně bude nahrazeno přímo v přiléhající ploše k současnému parku = zúžením Oplatalovy ul., která dosud ve své severní části obsahuje zbytky kolejového pásu TT, které jsou využívány jako parkoviště (Toto by mělo výrazně zbezpečnit křížení dnes širší Opletalovy ulice s nyní užší Bolzanovou, která je vyznačena jako hlavní, protože jezdí TRAM, ale mnoho řidičů IAD jezdících Opletalovou ul. nikoliv podle DZ, ale svého pocitu z uspořádání prostoru jim přednost nedává.)
4.) jako náhrada současných TRAM zastávek Hlavní nádraží vzniknou zastávky Senovážné nám., které budou vzdálené cca:
a) 210m od zastávek Jindřišská
b) 325m od zastávek Masyrykovo nádraží
c) 800m od zastávek Husunecká = bude praktický důvod vzniku nových "vložených" zastávek v Seifertově ul. mezi ústím ulic Příběnická a Řehořova - potažmo Italská a Nám. Winstona Churchilla (jenž by byly vzdálené cca 310m od zastávek Husinecká a 430m od zastávek Senovážné nám. a 550m od nových zastávek Hlavní nádraží)
No a nikoliv nepodstatná je otázka kolik a jaké linky by měly jezdit přes nové zastávky Hlavní nádraží. Dle informací MŠ (jím uvedených v diskusi pod článkem idnes) křižovatky mezi budovami Národního muzea by už při dnešním nastavení SSZ "unesly" 3 až 4 TRAM linky = 2 metrolinky. Takže minumum by bylo "přes hlavák překřížit" upravené/prohozené trasy l 11 a 26 = l.11 Spořilov - Muzeum - Hl.nádraží (dále po současné 26) NNŽ - Želivského - Strašnická - Nádraží Hostivař (toto by konečně zrušilo, že stanice "koncových" oblastí =M=A Staršnická a Hradčanská/Dejvická kromě metra spojuje i TRAM linka) l.26 Divoká Šárka - Masarykovo nádraží - Hlavní nádraží - Muzeum (nalézající se mezi budovami Nár. muzea a dále po současné 11) - Flora - Olšanské hřbitovy (NNŽ - Ohrada - Spojovací) JE TŘEBA VYUŽÍT NOVOU TT K PŘÍMÉMU PROPOJENÍ (MINIMÁLNĚ JEDNOU TRAM LINKOU "V SOUPRAVÁCH") HLAVNÍHO A MASARYKOVA NÁDRAŽÍ - BYLO BY VHODNÉ, ABY PŘEPRAVA PŘÍMÝMI TRAM SPOJI MEZI OBĚMI NÁDRAŽÍMI BYLA MOŽNÁ NEJEN NA JÍZDNÉ PID, ALE I "VLAKOVÉ/ŽELEZNIČNÍ" PRO USNADNĚNÍ PŘESTUPNÍCH NÁVAZNOSTÍ MEZI VLAKY VYUŽÍVAJÍCÍ JINÉ Z NÁDRAŽÍ V CENTRU PRAHY toto řešení je výhodnější než stavebně složitější (a tedy i dražší nejen na vybudování, ale i provoz) než varianta propojení oněch nádraží tunelem-podchodem, který byl kvůli vzdálenosti vybaven pojízdným pásem/chodníkem.
Re: Nové tramvajové tratě
Pohádek kdy a kam pojede tramvaj či metro bylo / je / a bude mnoho. Dokud se ale nekopne do země, tak jsou jen pravidelná řečnická cvičení představitelů města (a následně novinářů).
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10207
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
Že se vůbec rozrušuješ . Řešili jsme to s Chemikem asi půl roku zpátky. Jsou v šuplíku články a o rozvoji TT a metra D. Když není co napsat použije se.Bobik píše:Hm, koukám že novináři už fakt nemaj o čem psát. A kdy to jako podle tý předběžný dohody hodlaj realizovat? Roku 2132? Později? Dříve ?
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Nové tramvajové tratě
Hm, koukám že novináři už fakt nemaj o čem psát. A kdy to jako podle tý předběžný dohody hodlaj realizovat? Roku 2132? Později? Dříve ?
- Radek
- Uživatel
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 19.7.2004 10:00
- Bydliště: Tento vlak tam končí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
V dnešní MFD článek, že se Praha 1 s magistrátem předběžně dohodly na realizaci TT Muzeum - Washingtonova - Hlavní nádraží.
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Nové tramvajové tratě
Na Českomoravské je malej kousek Rokytka, když to chtějí brát takhle
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2234
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
Mládež teď v mém XB řešila, proč se zavírala i Českomoravská, tam je snad nějakej potok???
Jak hluboko je metro založené je asi nenapadlo...
Jak hluboko je metro založené je asi nenapadlo...