Škoda 15T ForCity
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Škoda 15T ForCity
žádné testy se neodflákly
Nezapomeňte, že projekt 15T měl samozřejmě chybně nastavený start a prostě všichni "ONI" věřili, že na poprvé trefí optimální variantu, tak byli napsány smlouvy na počty dodávek vozů na jednotlivé roky. Pak vývoj "ověřovacího vozu" 9200 nabral neuvěřitelné zpoždění a v době kdy se poprvé dotknul pražských kolejí už se drátovali 9201 a 9202, zbytek první série rostl v hrubých stavbách a do Škodovky proudili subdodávky. Přesně v okamžik kdy do prahy dorazila 9201 (a to předčasně díky poškozeným kolům 9200) už bylo ve Škodovce vyrobeno 24 dalších vozů.
Zkušební provoz byl nastaven tuším na 5 000 bez lidí a 20 000 s lidmi, tak aby se do konce roku 2010 dokázali dodat první sériové vozy. Takže se opět táži, kde přesně byla ta možnost změnit případné komponenty u kterých se vada či extrémní opotřebení projevuje po cca 50 000 až 100 000 km, které vozy dosahují v dnešních dnech?
Jo a ty deb*lní pražští technici zaklonili dřevěné sedáky u KT8 již od druhého vozu a při dotazu, zda je má zakloněné i ŠT se dozvěděli, že na vývoj vozu bylo dáno tolik a tolik a další změny už nejsou možné, tak až po zranění několika "zklouzivších" od vozu 9241 (na starších jsou vyměněny ty "před kterými nic není) jsou drsné sedáky a od vozu 9290 by snad měli být zakloněné dozadu po vzoru KT8.
Nezapomeňte, že projekt 15T měl samozřejmě chybně nastavený start a prostě všichni "ONI" věřili, že na poprvé trefí optimální variantu, tak byli napsány smlouvy na počty dodávek vozů na jednotlivé roky. Pak vývoj "ověřovacího vozu" 9200 nabral neuvěřitelné zpoždění a v době kdy se poprvé dotknul pražských kolejí už se drátovali 9201 a 9202, zbytek první série rostl v hrubých stavbách a do Škodovky proudili subdodávky. Přesně v okamžik kdy do prahy dorazila 9201 (a to předčasně díky poškozeným kolům 9200) už bylo ve Škodovce vyrobeno 24 dalších vozů.
Zkušební provoz byl nastaven tuším na 5 000 bez lidí a 20 000 s lidmi, tak aby se do konce roku 2010 dokázali dodat první sériové vozy. Takže se opět táži, kde přesně byla ta možnost změnit případné komponenty u kterých se vada či extrémní opotřebení projevuje po cca 50 000 až 100 000 km, které vozy dosahují v dnešních dnech?
Jo a ty deb*lní pražští technici zaklonili dřevěné sedáky u KT8 již od druhého vozu a při dotazu, zda je má zakloněné i ŠT se dozvěděli, že na vývoj vozu bylo dáno tolik a tolik a další změny už nejsou možné, tak až po zranění několika "zklouzivších" od vozu 9241 (na starších jsou vyměněny ty "před kterými nic není) jsou drsné sedáky a od vozu 9290 by snad měli být zakloněné dozadu po vzoru KT8.
Re: Škoda 15T ForCity
neni náhodou důvod odfláknutí zkušebek a testů politická angažovanost Páji Horolezce?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 209
- Registrován: 09.5.2009 18:15
Re: Škoda 15T ForCity
Když tak celou tuhle kauzu sleduju, tak se neubráním myšlenkám, kde se stala chyba a jediné co mě napadá je, že selhalo testování. Jak dlouho se testovala 15t před tím, než svezla první cestující? Kolik km za tu dobu nalítala? Proč se na 99 % závad, nedostatků a chyb nepřišlo už tehdy? Když už řešíme malichernosti, tak proč například nikdo z testovačů nesedl na tu klouzající sedačku a neřekl "Chlapci, tak tohle není vono, klouže to" proč se nezjistilo během testů, že v kabině v zimě málo topí? Proč se tak pozdě přišlo na to, že původní dveře nestojí za nic? Proč se už u prototypu nezjistilo zvýšené opotřebení destiček? Proč se nepřišlo na prodírající se hadice? A pokud je pravda, že zajišťovací brzda vypomáhá ve vyšších rychlostech a přináší to zmíněné problémy, tak proč se neupraví řídící sw aby nevypomáhala?
Omlouvám se za sadu otázek, ale nejprve mě napadá, že se při testech otestovala funkčnost světýlek a ručního řadiče... v druhé řadě naprostá a nehorázná nepružnost Škody řešit okamžitě vzniklé problémy. Řekl bych, že její výmluvy na to, že přezouvání kol je pro ní velmi finančně náročné, jsou přinejmenším neakceptovatelné. Kdyby problém Škoda neřešila rok, možná by nemusela tak dlouho přezouvat.
Omlouvám se za sadu otázek, ale nejprve mě napadá, že se při testech otestovala funkčnost světýlek a ručního řadiče... v druhé řadě naprostá a nehorázná nepružnost Škody řešit okamžitě vzniklé problémy. Řekl bych, že její výmluvy na to, že přezouvání kol je pro ní velmi finančně náročné, jsou přinejmenším neakceptovatelné. Kdyby problém Škoda neřešila rok, možná by nemusela tak dlouho přezouvat.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10209
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Von: Kdyby předtím nebylo x-komedií okolo 2 článků, snižování dodávek, pak Švédi a nevím co ještě, tak bych i DPP posléze městu věřil, ale takhle mi to přijde jako další kroucení.
Samozřejmě, že je správně, že chce město přebírat pouze provozuschopné tramvaje. Otázka je co si vydupou a jak je postavená smlouva.
Samozřejmě, že je správně, že chce město přebírat pouze provozuschopné tramvaje. Otázka je co si vydupou a jak je postavená smlouva.
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6706
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Jeste bych s dovolenim dodal, ze ta zajistovaci brzda u 14 a 15T neni tak uplne zajistovaci, obcas vypomaha i ve vyssi rychlosti a z toho mimo jine plynou potize u prevodu 14T a nizka trvanlivost desek u 15T.
A uz zas mlcim...
A uz zas mlcim...
Re: Škoda 15T ForCity
až na to, že proběh obložení na ostatních vozech je přes 200 000km, na 15T 5 000-30 000km (v zimě).
Naposledy upravil(a) Brejšín dne 13.9.2013 20:18, celkem upraveno 1 x.
Re: Škoda 15T ForCity
Jinak dotaz, jak je to s tim procentem vad, kdy by se mohla vypivedet tato smlouva? Nesnazi se dpp na toto to uhrat? Jinak ja dpp uplne chapu a dpp se chova dobre. Ja bych take neprevzal neco, co ma vady, ktere jiz drive jsem reklamoval. To se skodovka muze stavet na hlavu.
Re: Škoda 15T ForCity
Řekl bych, že na tu hroznou a rádobynebezpečnou závadu brzd to DP hraje ve snaze prodlužovat dodávky vozů na co největší dobu. Ono když se řekne závada brzd, tak to zní pro veřejnost hrozně, ale už se nikde nedodává, že se vlastně touto brzdou tramvaj nezastavuje (resp. nejedná se o brzdu provozní, ale jen parkovací i když někdy nastoupí i v nízké rychlosti a dobrzdí, nebo se použije jako brzda záskoková za případně nefunkční EDB)...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4463
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Škoda 15T ForCity
G: Stav tratí v Praze a existence TT na Barrandov není a nikdy nebyla tajná. Škodovka se na jednu stranu chlubí, že vyvinula tramvaj speciálně pro náročné pražské podmínky, a zároveň se na ty náročné podmínky vymlouvá. To nejde dohromady, jedno nebo druhé.
9001: Nevidím důvod, proč plně platit za něco, co plně nefunguje. Neplacení je jediná páka, kterou Praha na Škodovku má. I když ji získala omylem a nechtěně, až když Horolezcův tunelovací komplex všechno vytuneloval. Jinak by to asi probíhalo tak, že by Škodovka vesele dodávala šmejdy a Praha by tiše platila dle smlouvy. Takový byznys by Škodě asi vyhovoval a asi to tak mělo původně probíhat, ale nepovedlo se. Takže chápu, že jsou v Plzni naštvaní, že Praha najednou chce pojízdné tramvaje, protože s tím se původně evidentně nepočítalo.
9001: Nevidím důvod, proč plně platit za něco, co plně nefunguje. Neplacení je jediná páka, kterou Praha na Škodovku má. I když ji získala omylem a nechtěně, až když Horolezcův tunelovací komplex všechno vytuneloval. Jinak by to asi probíhalo tak, že by Škodovka vesele dodávala šmejdy a Praha by tiše platila dle smlouvy. Takový byznys by Škodě asi vyhovoval a asi to tak mělo původně probíhat, ale nepovedlo se. Takže chápu, že jsou v Plzni naštvaní, že Praha najednou chce pojízdné tramvaje, protože s tím se původně evidentně nepočítalo.
Re: Škoda 15T ForCity
Ale vždyť se to ví a proto už jezdí 9232 a 9249 s novým typem brzd, na kterých jsou vady již odstraněné..gabuliatko píše:...Mne spíš zaráží podle mého názoru malá snaha (a poměrný klid) přijít na to, proč se brzdy tak opotřebovávají.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 274
- Registrován: 12.11.2007 17:18
- Bydliště: dříve Praha, potom Neratovice a nyní opět Praha
Re: Škoda 15T ForCity
Dneska po 11 jsem potkal další z rodiny 15T v podobě vozu 9264 - odbočovala z Otakarovy na Náměstí bří Synků.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10209
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Tak to trochu upravím. Vodovodní řad, který je vedený pod TT.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Škoda 15T ForCity
Ale pane no tak ... tohle nemůžete myslet vážně.9001 píše: Tohle celkem chápu. Třeba mi ukažte v Praze, kdy se naposled REKONSTRUOVAL nějaký vodovod... Všechno se dělá vždy po haváriích s tím, že trubkám je 50+.
Namátkou na první klik
http://www.praha2.cz/5051_Rekonstrukce- ... es&Mnu=yes
http://www.praha1.cz/cps/doprava-a-parkovani-26990.html
http://tvstav.cz/clanek/1026-obnova-vod ... raze-1-a-2
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10209
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Tohle celkem chápu. Třeba mi ukažte v Praze, kdy se naposled REKONSTRUOVAL nějaký vodovod... Všechno se dělá vždy po haváriích s tím, že trubkám je 50+.Bobik píše:Co vím tam ne vždy to lze. Bývají pod tím různé sítě, nějakej ouřada to bůhvíproč nepovolí a tak. Takže se TT musí vést v původní (blbé) stopě.Jenda1989 píše: .....napadlo mne zdali by nebylo možné je zrenovovat stejnou metodou jako oblouk u st. Na Veselí.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Škoda 15T ForCity
Co vím tam ne vždy to lze. Bývají pod tím různé sítě, nějakej ouřada to bůhvíproč nepovolí a tak. Takže se TT musí vést v původní (blbé) stopě.Jenda1989 píše: .....napadlo mne zdali by nebylo možné je zrenovovat stejnou metodou jako oblouk u st. Na Veselí.