Škoda 15T ForCity

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Brejšín
Uživatel
Příspěvky: 1402
Registrován: 03.5.2005 18:17
Bydliště: Kde dobře vařej

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Brejšín » 14.9.2013 9:00

žádné testy se neodflákly
Nezapomeňte, že projekt 15T měl samozřejmě chybně nastavený start a prostě všichni "ONI" věřili, že na poprvé trefí optimální variantu, tak byli napsány smlouvy na počty dodávek vozů na jednotlivé roky. Pak vývoj "ověřovacího vozu" 9200 nabral neuvěřitelné zpoždění a v době kdy se poprvé dotknul pražských kolejí už se drátovali 9201 a 9202, zbytek první série rostl v hrubých stavbách a do Škodovky proudili subdodávky. Přesně v okamžik kdy do prahy dorazila 9201 (a to předčasně díky poškozeným kolům 9200) už bylo ve Škodovce vyrobeno 24 dalších vozů.

Zkušební provoz byl nastaven tuším na 5 000 bez lidí a 20 000 s lidmi, tak aby se do konce roku 2010 dokázali dodat první sériové vozy. Takže se opět táži, kde přesně byla ta možnost změnit případné komponenty u kterých se vada či extrémní opotřebení projevuje po cca 50 000 až 100 000 km, které vozy dosahují v dnešních dnech?

Jo a ty deb*lní pražští technici zaklonili dřevěné sedáky u KT8 již od druhého vozu a při dotazu, zda je má zakloněné i ŠT se dozvěděli, že na vývoj vozu bylo dáno tolik a tolik a další změny už nejsou možné, tak až po zranění několika "zklouzivších" od vozu 9241 (na starších jsou vyměněny ty "před kterými nic není) jsou drsné sedáky a od vozu 9290 by snad měli být zakloněné dozadu po vzoru KT8.

Uživatelský avatar
chemik
Uživatel
Příspěvky: 1776
Registrován: 29.5.2009 10:02
Bydliště: Tam, kde jezdí třistačtrnda

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od chemik » 14.9.2013 2:32

neni náhodou důvod odfláknutí zkušebek a testů politická angažovanost Páji Horolezce?

Hhoonnzzaa
Uživatel
Příspěvky: 209
Registrován: 09.5.2009 18:15

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Hhoonnzzaa » 13.9.2013 23:40

Když tak celou tuhle kauzu sleduju, tak se neubráním myšlenkám, kde se stala chyba a jediné co mě napadá je, že selhalo testování. Jak dlouho se testovala 15t před tím, než svezla první cestující? Kolik km za tu dobu nalítala? Proč se na 99 % závad, nedostatků a chyb nepřišlo už tehdy? Když už řešíme malichernosti, tak proč například nikdo z testovačů nesedl na tu klouzající sedačku a neřekl "Chlapci, tak tohle není vono, klouže to" proč se nezjistilo během testů, že v kabině v zimě málo topí? Proč se tak pozdě přišlo na to, že původní dveře nestojí za nic? Proč se už u prototypu nezjistilo zvýšené opotřebení destiček? Proč se nepřišlo na prodírající se hadice? A pokud je pravda, že zajišťovací brzda vypomáhá ve vyšších rychlostech a přináší to zmíněné problémy, tak proč se neupraví řídící sw aby nevypomáhala?

Omlouvám se za sadu otázek, ale nejprve mě napadá, že se při testech otestovala funkčnost světýlek a ručního řadiče... v druhé řadě naprostá a nehorázná nepružnost Škody řešit okamžitě vzniklé problémy. Řekl bych, že její výmluvy na to, že přezouvání kol je pro ní velmi finančně náročné, jsou přinejmenším neakceptovatelné. Kdyby problém Škoda neřešila rok, možná by nemusela tak dlouho přezouvat.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od 9001 » 13.9.2013 20:28

Von: Kdyby předtím nebylo x-komedií okolo 2 článků, snižování dodávek, pak Švédi a nevím co ještě, tak bych i DPP posléze městu věřil, ale takhle mi to přijde jako další kroucení.

Samozřejmě, že je správně, že chce město přebírat pouze provozuschopné tramvaje. Otázka je co si vydupou a jak je postavená smlouva.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6706
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od demon » 13.9.2013 19:57

Jeste bych s dovolenim dodal, ze ta zajistovaci brzda u 14 a 15T neni tak uplne zajistovaci, obcas vypomaha i ve vyssi rychlosti a z toho mimo jine plynou potize u prevodu 14T a nizka trvanlivost desek u 15T.
A uz zas mlcim...

Uživatelský avatar
Brejšín
Uživatel
Příspěvky: 1402
Registrován: 03.5.2005 18:17
Bydliště: Kde dobře vařej

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Brejšín » 13.9.2013 19:48

až na to, že proběh obložení na ostatních vozech je přes 200 000km, na 15T 5 000-30 000km (v zimě).
Naposledy upravil(a) Brejšín dne 13.9.2013 20:18, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
petr03
Uživatel
Příspěvky: 415
Registrován: 10.3.2010 11:16
Bydliště: Praha

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od petr03 » 13.9.2013 19:38

Jinak dotaz, jak je to s tim procentem vad, kdy by se mohla vypivedet tato smlouva? Nesnazi se dpp na toto to uhrat? Jinak ja dpp uplne chapu a dpp se chova dobre. Ja bych take neprevzal neco, co ma vady, ktere jiz drive jsem reklamoval. To se skodovka muze stavet na hlavu.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od MF » 13.9.2013 19:32

Řekl bych, že na tu hroznou a rádobynebezpečnou závadu brzd to DP hraje ve snaze prodlužovat dodávky vozů na co největší dobu. Ono když se řekne závada brzd, tak to zní pro veřejnost hrozně, ale už se nikde nedodává, že se vlastně touto brzdou tramvaj nezastavuje (resp. nejedná se o brzdu provozní, ale jen parkovací i když někdy nastoupí i v nízké rychlosti a dobrzdí, nebo se použije jako brzda záskoková za případně nefunkční EDB)...

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4463
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od von Špilberk » 13.9.2013 18:45

G: Stav tratí v Praze a existence TT na Barrandov není a nikdy nebyla tajná. Škodovka se na jednu stranu chlubí, že vyvinula tramvaj speciálně pro náročné pražské podmínky, a zároveň se na ty náročné podmínky vymlouvá. To nejde dohromady, jedno nebo druhé.

9001: Nevidím důvod, proč plně platit za něco, co plně nefunguje. Neplacení je jediná páka, kterou Praha na Škodovku má. I když ji získala omylem a nechtěně, až když Horolezcův tunelovací komplex všechno vytuneloval. Jinak by to asi probíhalo tak, že by Škodovka vesele dodávala šmejdy a Praha by tiše platila dle smlouvy. Takový byznys by Škodě asi vyhovoval a asi to tak mělo původně probíhat, ale nepovedlo se. Takže chápu, že jsou v Plzni naštvaní, že Praha najednou chce pojízdné tramvaje, protože s tím se původně evidentně nepočítalo. 8-)

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1624
Registrován: 10.5.2006 17:36

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od DavidD » 13.9.2013 18:27

gabuliatko píše:...Mne spíš zaráží podle mého názoru malá snaha (a poměrný klid) přijít na to, proč se brzdy tak opotřebovávají.
Ale vždyť se to ví a proto už jezdí 9232 a 9249 s novým typem brzd, na kterých jsou vady již odstraněné..

JANEK L.
Uživatel
Příspěvky: 274
Registrován: 12.11.2007 17:18
Bydliště: dříve Praha, potom Neratovice a nyní opět Praha

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od JANEK L. » 13.9.2013 13:40

Dneska po 11 jsem potkal další z rodiny 15T v podobě vozu 9264 - odbočovala z Otakarovy na Náměstí bří Synků.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od 9001 » 13.9.2013 9:53

Tak to trochu upravím. Vodovodní řad, který je vedený pod TT.

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od gabuliatko » 13.9.2013 9:39

9001 píše: Tohle celkem chápu. Třeba mi ukažte v Praze, kdy se naposled REKONSTRUOVAL nějaký vodovod... Všechno se dělá vždy po haváriích s tím, že trubkám je 50+.
Ale pane no tak ... tohle nemůžete myslet vážně.
Namátkou na první klik
http://www.praha2.cz/5051_Rekonstrukce- ... es&Mnu=yes
http://www.praha1.cz/cps/doprava-a-parkovani-26990.html
http://tvstav.cz/clanek/1026-obnova-vod ... raze-1-a-2

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od 9001 » 13.9.2013 8:52

Bobik píše:
Jenda1989 píše: .....napadlo mne zdali by nebylo možné je zrenovovat stejnou metodou jako oblouk u st. Na Veselí.
Co vím tam ne vždy to lze. Bývají pod tím různé sítě, nějakej ouřada to bůhvíproč nepovolí a tak. Takže se TT musí vést v původní (blbé) stopě.
Tohle celkem chápu. Třeba mi ukažte v Praze, kdy se naposled REKONSTRUOVAL nějaký vodovod... Všechno se dělá vždy po haváriích s tím, že trubkám je 50+.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Bobik » 13.9.2013 7:06

Jenda1989 píše: .....napadlo mne zdali by nebylo možné je zrenovovat stejnou metodou jako oblouk u st. Na Veselí.
Co vím tam ne vždy to lze. Bývají pod tím různé sítě, nějakej ouřada to bůhvíproč nepovolí a tak. Takže se TT musí vést v původní (blbé) stopě.

Odpovědět