Tarif, revizoři a vše kolem...

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1074
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od thriller2 » 28.9.2013 18:32

A nejen mimopražští. I pražáci samotní by měli se zónami určitě problém. Maximálně bych byl pro zavedení spešl kuponu jen na cestu do práce a z práce, pevná trasa, nižší cena.

Uživatelský avatar
cwapa
Uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: 05.7.2007 23:08
Bydliště: všude doma

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od cwapa » 28.9.2013 18:21

MM-Mikulovsky píše: Už jsem to tu psal - dnes cestující pravidelně jezdící na předplatné jízdné vzdálenosti, na něž by potřebovali jízdenku na 90min. (za 32 Kč) jsou výrazně zvýhodněni proti cestujícím, kteří za stejné předplatné jízdné jezdí jen vzdálenosti, na které by jim stačil (v případě užití krátkodobého/jednorázového jízdného) lístek na 30 min. (za 24 Kč).
Myslím, že to zbytečně moc hrotíš. Podle mne má být jízdné jednoduché, aby i lidi kteří sem do Prahy přijedou poprvé se v něm dokázali vyznat.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 28.9.2013 3:40

P_V píše:
-KUBI- píše:... informace, že se nacházím v pásmu P je mi zbytečná, protože v jiném pásmu na tramvaj nenatrefím...
Co není, může být, zvlášť v souvislosti s avizovaným zoufalstvím, jak nové tramvaje zaplatit :smt003
Já rozdělení předplatného jízdného dle zón (odvozených ze spádovosti čtvrtí/MČ a nikoliv vytvořených jako pásma v kruzích kolem centra) rozhodně nepovažuji za zoufalství, ale za narovnání zvýhodnění pravidelných cestujících na dlouhých trasách "přes celé město" s pravidelnými cestujícími na krátkých trasách "po sousedních zónách" (4 z nichž jedna je širší centrum), tak aby zvýhodnění obou skupin bylo v porovnání s pro ně potřebným krátkodobým/jednorázovým jízdným co nejpodobnější.

Už jsem to tu psal - dnes cestující pravidelně jezdící na předplatné jízdné vzdálenosti, na něž by potřebovali jízdenku na 90min. (za 32 Kč) jsou výrazně zvýhodněni proti cestujícím, kteří za stejné předplatné jízdné jezdí jen vzdálenosti, na které by jim stačil (v případě užití krátkodobého/jednorázového jízdného) lístek na 30 min. (za 24 Kč).

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od 9001 » 27.9.2013 21:15

Celkem musím souhlasit. Mě strojky přijdou také dost velké, vzhledem k tomu, že jejich efektivita je stejná jako starých děrovacích. :lol:

To bych se radši vydal cestou obrazovek ala SOR nebo 13T. Na stropě nikomu nepřekáží a může tam být informací daleko více.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4077
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od P_V » 27.9.2013 21:07

-KUBI- píše:... informace, že se nacházím v pásmu P je mi zbytečná, protože v jiném pásmu na tramvaj nenatrefím...
Co není, může být, zvlášť v souvislosti s avizovaným zoufalstvím, jak nové tramvaje zaplatit :smt003

-KUBI-
Uživatel
Příspěvky: 118
Registrován: 05.2.2012 18:39

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od -KUBI- » 27.9.2013 17:55

Lehce nechápu, proč má v 21. století moderní označovač jízdenek rozměry jako má tenhle. Když to vezmu z pohledu tramvají, tak informace, že se nacházím v pásmu P je mi zbytečná, protože v jiném pásmu na tramvaj nenatrefím, no a čas umí ukazovat i menší označovače, jako jsou například ve Wanách a 14T. Tyto přístroje v tramvajích 15T považuji za špatně použité, jelikož díky svým rozměrům a výrazné žluté barvě opticky zužují uličku i prostornost jinak dobře řešeného interiéru, viz. obrázek

Obrázek

Omlouvám se za lehčí off-topic...

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od kruťák » 27.9.2013 15:29

Já to potkal včera v noci na 170, byla to 3679, myslím, že na jiných to není. Hned jsem musel vyzkoušet :) A jinak by mě zajímalo, jestli to problikávání zelené šipky má být signalizace správné funkčnosti, či nějakej vakl. Připadalo mi, že to probliknulo jen při přejezdu díry...
Obrázek
(kvalita odpovídá době focení - 23:22)

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od Absolut » 18.9.2013 19:51

Asi sem... ve zkušebním provozu se objevily označovače, které známe z 15T s instalovaným displejem. Ten je menší, než plexisklo na označovači a umí ukazovat pásmo, čas a zelenou šipku :) Pod displejem je trvale (asi samolepka zevnitř) umístěn nápis OZNAČTE JÍZDENKU - INSERT TICKET. Lítá to na SORce 3679 na a-124 (viděno v pátek a znovu dnes).
IMG_3588.JPG
Možná je to na více SORkách, ale já potkal jen tuhle.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
piskvorrr
Uživatel
Příspěvky: 391
Registrován: 09.6.2010 12:48

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od piskvorrr » 14.9.2013 15:43

MM-Mikulovsky píše: Hned mne napadlo, že v SPP pořád nejsou uvedeny koloběžky (a to ani ty skládací - jež minimálně v některých případech jsou delší než je povolený největší rozměr zavazadla 80cm).
Nejsou? Já je tam teda našel:
SPP, 7.2.9 píše: Ustanovení týkající se přepravy jízdních kol se vztahují i na jednokolová jízdní kola (monokolo)
a na koloběžky bez pomocného motorku přesahující svými rozměry rámec povolené přepravy
zavazadel.

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od trainzjohny » 11.9.2013 9:18

Když jsem to hledal v práci dopadl jsem stejně, chtěl jsem se vztek, ale strýc google mi to našel.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 10.9.2013 21:09

trainzjohny píše:
MM-Mikulovsky píše:PS: Sice ROPID vyvěsil nové plné znění SPP, ale nějak opomenul na vyvěšení samostatného 10. dodatku - http://www.ropid.cz/tarif/smluvni-prepr ... x1218.html!
Nezapomněl, jen blbě seřadil, takže je mezi 1. a 2. ... hold nějaké automatické řazení
Á jó - velmi díky za upozornění na mé přehlédnutí.
To je automatické řazení dle názvu = měli by si to předělat např. dle uvedeného data platnosti, ať to má logiku.

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od trainzjohny » 10.9.2013 21:02

MM-Mikulovsky píše:PS: Sice ROPID vyvěsil nové plné znění SPP, ale nějak opomenul na vyvěšení samostatného 10. dodatku - http://www.ropid.cz/tarif/smluvni-prepr ... x1218.html!
Nezapomněl, jen blbě seřadil, takže je mezi 1. a 2. ... hold nějaké automatické řazení

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od 9001 » 10.9.2013 20:50

MM: Všechno je o používání mozku. Nejvíc mě dokáže ****** cyklista v odpolední spičce v metru, kdy se jede jako dobytek...
Ale koloběžka v buse, kde sedí 6 lidí mě fakt nevadí...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 10.9.2013 20:39

Možná si to ještě někteří nevšimli - SPP mají od 1.9.2013 10. dodatek!
Největší změnou je:
SPP, bod 7.4, konec odtavce 6 píše:Stanovené rozměry může v jednom rozměru překročit hudební nástroj včetně jeho obalu, sbalené skládací jízdní kolo, dětské odrážedlo nebo dětské jízdní kolo pro dítě do 6 let věku. Objemné předměty dosahující výše uvedených rozměrů lze vzít do vozidla jako zavazadlo jen s ohledem na okamžité obsazení vozidla.
na vozovnách a místnostech pro čerpání BP jsou rozmístěny A4 s citací dodatku a vysvětlením stylem "pro narovnání předpisu s praxí, kdy tyto jsou MHD stejně přepravovány".
Hned mne napadlo, že v SPP pořád nejsou uvedeny koloběžky (a to ani ty skládací - jež minimálně v některých případech jsou delší než je povolený největší rozměr zavazadla 80cm).

A ejhle už si tu někdo chybně vykládá úpravu SPP:
S koloběžkou už můžete do MHD - http://www.metro.cz/me-hlidac.aspx?idc=13090919643

PS: Sice ROPID vyvěsil nové plné znění SPP, ale nějak opomenul na vyvěšení samostatného 10. dodatku - http://www.ropid.cz/tarif/smluvni-prepr ... x1218.html!

Sirka
Uživatel
Příspěvky: 525
Registrován: 11.6.2005 15:55
Bydliště: Praha 13

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od Sirka » 02.3.2013 18:31

gabuliatko píše:
Absolut píše:Tarif není zas tak složitý. Je nelogický. Ale dá se pochopit. Zažil jsem horší.
Že existují horší o tom žádná, ale o nesložitosti bych polemizoval. Vychytávky typu dítě ve vlaku platí (o víkendu jinak s rodičem zdarma) a za město levněji než po městě jsem jinde neviděl. A že by jinde měli specialitu den za 110 a 3 dny za 310 to jsem si taky nevšiml.
Jestli je víc složitý a míň logický nebo naopak, to neumim posoudit, na jednu stranu je sice pravda, že obsahuje různý speciality typu že jízdenka za 160 Kč platí i na neintegrovaných tratích, což nikdo moc neví apod., ale zase kde jsi vzal "za město levněji než po městě"? A co je divnýho na "den za 110 a 3 dny za 310"?
Na druhou stranu jak píše 9001, každej si zjistí svojí trasu a pak kupuje to samý...
syverin píše:včera jsem viděl něco, co mě trochu zarazilo. Jízdenka za 7 Kč, platná 2 stanice metra nebo 5 minut na povrchu.
Proboha, co to je za blbost? Nebylo to jiný město?

Odpovědět