Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 20.10.2013 22:23

Bobik: Jenže hledání toho posledního kdo dá razítko, je hledání obětního beránka, který ve výsledku za nic nemůže a pokud nebude razítko dávat, tak bude nahrazen novým kývačem...

Bohužel jediná metoda jak vyhrát je to co tu prezentuje MŠ.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobik » 20.10.2013 21:19

No dobře, ale snad na konci těch jednání vyleze nějakej závěr, papír, na kterým je všecko napsaný a nakreslený. A na kterym je snad vidět, co všecko za nesmysly tam díky těm kompromisům vzniklo. No a za ten papír přece musí bejt někdo odpovědnej. Nebo ne? Snad mi nechceš říct, že se to mění i v průběhu stavby? To snad ne? To by bylo, jako bych vyjel z Petřin s jedničkou na Spojovací, na Sibeliový přišla bába že potřebuje na Hládkov, OK, tak tam pojedem, na Pohořelci zase děda potřebuje na Republiku, fajn, z Dlouhý lidi do Karlína, prima, tam při objíždění Palmovky to už rovnou můžu vzít přes Hl vozovnu, protože tam chce víc lidí než na Ohradu a demokraticky rozhodli, a když už se vyškrábu na ten Krejcárek, tak zjistim že mi pomalu končí šichta a musim točit přes Vápenku. Ale vždyť vlastně o nic nešlo, ne, celou dobu jsem taknějak držel směr a hlavně jezdil tak jak to lidi chtěli.
No potěš koště, jestli to takhle funguje.
A to ses z toho ještě nezbláznil? Mě by šiblo. :D Ostatně pokud hodláš věci měnit tou tvou plíživou, postupnou jednoprocentní metodou, kolika let se hodláš dožít, než alespoň něčeho dosáhneš? Vidim to na minimálně 250. Minimálně. :lol:

petr91
Uživatel
Příspěvky: 324
Registrován: 31.10.2008 8:25
Bydliště: 7 a 22

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od petr91 » 20.10.2013 19:34

Pár fotek z dnešní Moskevské ulice, kde jsou vidět finišující práce na zastávce Ruská (přístřešek a sloupky) a další. http://petr91fotky.rajce.idnes.cz/Rekon ... 0.10.2013#

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Martin Šubrt » 20.10.2013 16:48

To měla být jen ilustrace, že pako dost velkých rozměrů jsem též... Ostatně právě proto lezu na diskuse a bavím se se všemi občanskými sdruženími, abych nezakrněl v těch kolejích, které jsou ve městě zajety.

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od gabuliatko » 20.10.2013 16:12

Pípe neber to osobně.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Martin Šubrt » 20.10.2013 12:08

Ještě příklad. Jeden "píp" dostane na stůl zastávkové mysy Krymská v okamžiku, kdy ví, že jsou vyměněné koleje a nedá se hnout se sloupy trolejového vedení, osovou vzdáleností apod. Takže se soustředí na to, jak vypadá řešení těch mysů. Nelíbí se mu délky přechodů, vedení cyklistů, ve směru dc cyklovídeňská zastávka, šířky jízdních pruhů v klesání, parkování částečně na chodníku apod. Nezabývá se tím, že tam jsou mysy a zpomalí se doprava. Proč to neudělá? Protože předložené řešení má v průvodních informacích info o tom, že je schváleno KVP-ÚRM, MČ Praha 10, Policií, nevidomými, cyklisty, DP, síťaři a projektant jej přepracoval na základě jejich požadavků, ač si to sám představoval jinak. Tudíž automaticky ten "píp" připomínkuje jen to, co může ještě teoreticky ovlivnit. Nakonec ten "píp" sepíše stránku připomínek k těm detailům. Pak se dozví, že 4/5 těch připomínek už také byly řešeny projektantem (který by s nimi souhlasil), ale výše uvedení je zamítli na jednáních jako neodůvodněné. Zůstane jedna připomínka na jednu šířku přechodu, kterou je snad možné ještě zapracovat... "Píp" jde pak na jedno diskusní fórum a až tam si uvědomí, že automaticky ze své pozornosti vyřadil samotnou existenci mysů v obou směrech, protože se v tom procesu přípravy vyskytl v okamžiku, kdy věděl, že se téhle věci prostě nemá smysl věnovat. Protože mu to nepřísluší a vzpoura nemá smysl, protože si jí nikdo nevšimne, když i z drobných připomínek 4/5 neměly smysl.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Martin Šubrt » 20.10.2013 11:56

Ale ono není proti komu se bouřit. Když jsi projektant, namaluješ, dle tvého nejlepší řešení. Už v této fázi můžeš být projektant s nějakým názorem, který třeba není ideální. Každý jsme jiný. Přineseš to na první jednání a dozvíš se, že MČ chce zastávkový mys. Namítneš, že to není úplně vhodné, ale ukážou ti dopis od místní školy a řeknou, že je třeba zajistit bezpečný přístup pro děti na zastávku. Názor MČ podpoří Policie a dá se to do zápisu. Do další schůzky holt přimaluješ mys. Na dalším jednání přijde TSK a řekne, že na tuhle část nebude mít peníze a jestli má projekt projít, bude třeba to či ono ubrat, nebo to zastavit. Dá se to do zápisu a holt do příště ubereš to a ono, zmenšíš rozsah opravovaných chodníků, zapomeneš na obnovy povrchů, na něco raději nešáhneš. Celou dobu není nějaký zlý vlk, proti kterému by ses měl bouřit. Načež v dalším kole přijde ÚRM s návrhem cyklozastávky, nevidomí chtějí polohu přechodu jinde, nebo jinak vybavený, městská část si vzpomene na studii, která to řešila jinak apod. Objeví se nějaký dopis nějakého poilitika, něco se vyskytlo na webu, zjistilo se, že někde vede plyn, že někde překáží kanál, někde nebude vidět vpravo nebo vlevo a Policie chce další úpravu. V tomto procesu by dle tvého přístupu muselo proces opustit ihned 100% projektantů VŽDY. Problém je, že projektant dnes nenavrhuje řešení, většinou technicky zpracovává soubor nesourodých požadacků, které ale všichni zúčastnění myslí obecně dobře. A i ten, kdo nakonec dá razítko, si přečte ty zápisy a holt posvěcuje "dohodu". která se rodila třeba 3 roky. Pochopitelně, během té dohody se stírá ta odpovědnost.

A k těm občanským iniciativám. Ano, je fajn, když se zapojí do procesu na začátku a co je možné se zapracuje. Ale když 9001 navrhuje, aby se s nimi zametlo a nemluvilo, dostávají se do procesu až v závěrečné fázi nebo během realizace. Pak to znamená, že ten vstup je už většinou přes média, nepřímým tlakem, o to silnějším, který vede k tvrdým požadavkům na zapracování, ale k dalšímu rozvatu nějaké koncepce řešení, byla-li alespoň nějaká do té chvíle udržena.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobik » 20.10.2013 4:53

Hmm.
Když se vzbouříš a s tebou 85% lidi co to dělá, protože si řeknou že takhle fakt ne, co se stane? Nebude to mít kdo dělat. Není nějaká šance, že by třeba potom těm "nahoře" to došlo?
Já bych ty "demokratický kompromisy" poslal na ty jejich paskvily, ať po nich jezděj 24 hod v kuse.
Nějak mi furt neleze do hlavy, jak to, že za to nikdo nezodpovídá. Vždyť prostě "musí" být nějaká osoba, která je nejvejš a má největší razítko. klidně bych tu osobu za zpackanou práci vyhodil. A ať mi nikdo netvrdí, že by si ty další osoby, co přijdou po ní, nedaly pozor co pouštěj, aby neskončili stejně.
A co se týče všelijakejch automatickejch zelenejch matek a podobnýho - ok, ať řeknou svůj názor, kterej se dle možností a reálnosti zapracuje, ale odsud podsud. Nebo snad když založim organizaci třeba Pražští broučci potemníčci a budu požadovat přechod pro chrobáky, tak se sakra musí najít někdo, kdo mi řekne že jsem se zbláznil a ne že se bude hledat možnost jak by to šlo.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Martin Šubrt » 19.10.2013 21:34

Bobik: No jo, ale když budeš chtít v oboru něco změnit, musíš se snažit to 1% prosadit, ne se nechat vyhodit ;-). Musíš být uvnitř, aby se občas něco povedlo. Kromě toho, když ti správní úřad schválí jen něco, nebo máš usnesení Rady města, že musíš akceptovat návrh někoho jiného, je úplně jedno, jak moc se vzbouříš, stejně to bude tak, jak chce většina. Tady to skutečně není o tom, že by byl někdo zlý a na just to dělal špatně a pak ten dobrý projektant, který to svým statečným postojem zachrání. Problém je v tom, že projektant je manipulován demokratickou většinou do kompromisů, které prostě musí poslouchat. Když se na něčem shodne Policie, něco chce městská část, tak projektant sice na jednání může vznést námitku, ale pak je v zápise nějaký požadavek a fakt nemá smysl se bouřit. Většina se dohodla, že je něco správné a pak to není o hrdinném postoji odbojáře...jediné řešení je v tom zkusit tu většinu stále znova a znova přesvědčovat, argumentovat, vysvětlovat. A zkusit jí dostat na svou stranu. Máme semafory přes koleje, ale už se to pomalu stáčí směrem, že by být nemusely. Už i to vypínání světel v noci zaznívá více. Rok se bojovalo o přechody přes TT. Kdysi Pražské matky chtěly všude světla, nyní klidně neřízené přechody a okružní křižovatky. Všechno se vyvíjí. Doprava totiž nemá jednu pravdu a jednoho spravedlivého a úkolem není kopat kolem sebe, ale pomalu prostě zvyšovat povědomí o jednotlivých věcech, zájem o řešení a spolupráci. Když praštím do stolu a se mnou 85% lidí, co sopravu v Praze dělá, tak absolutně ničeho nedosáhneme...

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobik » 19.10.2013 20:35

Martin Šubrt píše: ....Je zcela běžné, že se projektant stydí za odevzdané dílko a ani rozpisku by tam raději nedal, ale nemůže s tím nic moc dělat. Teda může, jít hlídat tenisové kurty a přenechat stejné starosti jinému.
Ano, to co tady popisuješ, to je ta typická česká shrbenost a předposranost. Právě přesně z těhle důvodů za války riskovalo krk pouze pár jedinců a většina "povstala" až když už bylo prakticky po všem, právě proto tady 40 let nerušeně vládli soudruzi, přestože "většina" byla přece proti nim. A právě proto, že většina pořád drží "hubu a krok" jen proto aby neměla problémy, tu po dvaceti letech od revoluce máme prakticky stejnej marazmus jako před ní (neschopnost a korupce), akorát nám nikdo necpe navíc do hlav nějakou ideologii a nevyhazuje se kvůli původu a předkům.
Takže asi tak.

P.S. A aby sis nemyslel že jenom blbě kecám, tak za svůj krátkej život ani ne 40 let jsem již vystřídal poměrně dost zaměstnání. No a co. Zdravý ruce mám, práce se nebojim žádný, jenže jsou věci, který prostě dělat nebudu. A hlavně, co je důležitý, můžu klidně spát, protože díky tomu mám svědomí čistý. To je pocit k nezaplacení. :wink:

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od gabuliatko » 19.10.2013 15:08

Martin Šubrt píše:Aktuálně se zřídila Kancelář veřejného prostoru na ÚRM, která by to měla koordinovat ve významu, který je zde poptáván.
@3652 Prosím Tě, nemáš někde jak bude vypadat výjezd z tunelu na straně Troje?

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Martin Šubrt » 19.10.2013 11:02

9001: Ovšem vzhledem k tomu, že Praha nemá metodiku, jak má vypadat přechod přes koleje, zastávka, ulice nějakého typu, tak tomu asi nerozumí nikdo... Problém je opačný, proč vznikají tyhle organizace? Protože politikou města bylo 20 let s nimi nemluvit a vypráskat je. Výsledek byl jasný, přes média a pak přes pokyn radnice do skoro hotových projektů kolikrát přilétl další požadavek, který musel být uplatněn. A vznikl paskvil. Proč paskvil? Když s někým nemluvíte, ignorujete ho, nemá informace, co máte vy. Ale není cílem se mu za ně smát, je třeba mu je dát a pak získat podněty od něho. Cílem není vypráskat, cílem je naopak zapojit od počátku a hlavě mluvit, mluvit a mluvit, nikam se před lidmi a organizacemi veřejnosti nezavírat. Zavíráme se nejen před nimi, ale i městské instituce moc nespolupracují. Spolupráce znamená práci navíc. Město ale není zrovna dobrá značka, kdo by se snažil, když to nahoře vypadá jak vypadá...

Bobik: Nepodepíšeš se pod něco. Fajn. Jseš-li soukromník, přijdeš o práci, protože tě zaměstnavatel vyhodí, protože od klienta už nedostane další zakázku. Soukromí projektanti musí brát všechno a v rámci snahy přežít musí vyhovět klientovi. A na městě se už moc neprojektuje, spíš jen posuzují ty vyprojektované výsledky. A když máš tu integritu a sepíšeš stránku připomínek, z podniku ten papír v té podobě nikdy neodejde. A už když to píšeš, tak přesně víš, které body už nejdou uplatnit, protože je projekt v nějaké fázi... Přesně víš, koho naštveš, kdo si bude stěžovat u tvého ředitele, že tím vyvoláš jednání, kde bude 20 poněkud nevraživých lidí, že tím ohrozíš financování projektu, evropské peníze atd. Je zcela běžné, že se projektant stydí za odevzdané dílko a ani rozpisku by tam raději nedal, ale nemůže s tím nic moc dělat. Teda může, jít hlídat tenisové kurty a přenechat stejné starosti jinému.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobik » 19.10.2013 10:51

Martin Šubrt píše: ....Řada věcí nevychází ideálně, takže nespíte a furt si to přehazujete v hlavě, jak to udělat lépe a vyhovět tomu či onomu požadavku a zároveň dopravě neuškodit....
Dobře. Takže projektant, architekt, či jak se ten kreslič jmenuje, je buďto rychlokvaška z VŠ, která má velikost ega přímo úměrnou vlastní nezkušenosti, nebo člověk s malou morální integritou, který prostě nedokáže říct nezlobte se, tohle ale nejde, tlustý do tenkýho se prostě nacpat nedá a bydlet na samotě u lesa 5min od centra taky ne, pod tohle já se prostě nepodepíšu. A díky té snaze zavděčit se všem a všemu pak vznikají paskvily. Chápu to správně?

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 19.10.2013 10:33

Bobik: Bohužel když bude hlavní osoba, tak to pouze řeší tu funkci, kdo půjde na popraviště, když se něco takhle zvoře jako Francouzská. Reálně to chce vypráskat Automaty, SONSy a nevím co ještě, aby se necpali někam čemu nerozumí...

Problém 90% řidičů co to mají z praxe, že si neodseděli 5 let na VŠ a proto to řidí rychlokvašky s Ing...

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Martin Šubrt » 19.10.2013 10:10

Bobik: Bingo. Není odpovědnost. Setkává se řada organizací a každá si vloží to své. Projektant stále zapracovává. A když to má dostat razítko, je u toho tolik zápisů s "kompromisní" shodou na něčem, že už to ten štempl dostane, protože nikdo nechce a ani nemůže začínat znova. Aktuálně se zřídila Kancelář veřejného prostoru na ÚRM, která by to měla koordinovat ve významu, který je zde poptáván. Cíl zřízení chápu a dokonce za některé poslední aktivity velmi chválím, ale obecně to moc nepomohlo. Reálně vznikl další kohout na smetišti, který opět vkládá další požadavky. Ostatní organizace novému kohoutovi mají naslouchat, nicméně nový kohout v okamžiku, kdy věc spadne od architektonického záměru k projektování konkrétního místa dává od koordinace ruce pryč a nechává to opět na změti projektantů, ať se s tím nějak poperou. A někdy nový kohout projektanty též už do jistých věcí tlačí. Tj. zatím je výsledek o stupeň vyšší rozmělnění odpovědnosti.

Chybí skutečně zodpovědný a osvícený manegement na straně města, který úkol vede od počátku až do konce včetně technických detailů. Ale jsme na začátku situace, kdy si to začínáme uvědomovat a možná k tom relativně brzo dospějeme.

Pokud jde o model Karláku, tam nejde o přípravu modelu 2 roky. Model i mikrosimulace jsou věcí měsíce i se čtyřmi iteracemi. Nicméně ten prostor, když se uchopí komplexně, má spoustu ale. Probírá se každý přechod, jeho délky, řízení, neřízení, koordinace, rozhled, polohy zastávek, vhodnost místa pro přecházení, zda je dostatečný rozhled za tramvají, zda stačí řadící pruh, zda se někde dá udělat bezbariérové řešení, nebo by bylo o ústa jako na Jiráskově náměstí, zda zastávka nepřeleze do směrového oblouku, zda už nebude potřeba zrcadlo, zda se nějaký vjezd tramvají nezdrží moc, opakují se kapacitní posouzení, hledá se nejvhodnější cyklus, přemalovává se poloha sloupů VO a přemýšlí se jak na ně integrovat i sloupy trolejového vedení, zda půjdou převěsy či výložníky, jak se bude řídit křižovatka zjednodušeně, aby se zkrátily vyklizovací časy, je třeba odvrátit řadu námětů na další zastávky třeba ve směru do Ječné...a skoro každý bod projednat s někým separátně, pak hromadně, je třeba zajistit investiční akci na světla a RTT, k tomu vypsat novou, aby se dodělaly meziúseky z hlediska návaznosti obrub atd. Řada věcí nevychází ideálně, takže nespíte a furt si to přehazujete v hlavě, jak to udělat lépe a vyhovět tomu či onomu požadavku a zároveň dopravě neuškodit....

Odpovědět