Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 06.11.2013 9:06

Absolut: A když se nezdaří nějaký plánovaný termín nebo kvalita práce, nebudou ohroženy "evropské prašule" :?:
(http://www.dpp.cz/prehled-projektu-pred ... yzvy-oppk/)

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Absolut » 06.11.2013 8:57

Vytvoření krásna a rekonstrukce SSZ na Průběžné bude vyžadovat pravděpodobně pouze jednu víkendovou výluku, jinak by se to mělo dělat po částech za provozu.

Na Krymské d.c. ve finálním stavu samozřejmě žádná mezera nebude a odvodnění se upraví. Stav na Míráku před úřadem je taky provizorní, byť tam asi bude léta.

Ohledně zatravnění - DP nemá žádný důvod platit zřízení nebo provoz travnatého krytu, který k vykonávání své činnosti nepotřebuje. Tento přístup platí už cca 5 let a městské části ho postupně snad už všechny pochopily, některým to trvá déle, jiným to stačilo říct jednou.

Na Evropské se skutečně vyskytují kratší kolejnice než byly v zadávací dokumentaci a DP vede se zhotovitelem na toto téma diskuse. Není to jediná věc, kterou tam Subterra dělá poměrně nestandardně. Slyšel jsem i názor, že RTT Evropská je ostudou českého stavebnictví. A jsem ochoten se s ním ztotožnit. O poškození nové výhybky jsem neslyšel nic a může to být i fáma.
Ohledně termínu otevření Vokovic bych nespekuloval, šušká se několik variant.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 05.11.2013 18:39

Ještě dotaz celkově k výlukám na Praze 10.

Bude znamenat dělání "krásna" opět přerušení provozu? Předpokládám, že pokud nakonec dojde na trávu V Olšinách, tak asi ano, ale zajímá mě třeba reko SSZ, Kubánské náměstí Průběžná atd.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 05.11.2013 15:12

No hlavně, že se konečně přišlo na to, jak prodloužení výluky zdůvodnit. :prase :zadnice @3657

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 05.11.2013 8:21

vávra píše:
Bobik píše:Donesla se mi informace, že se termín otevření Vokovic posouvá. Důvodem má být dodání špatných kolejnic. Může někdo potvrdit/vyvrátit?
Vypadá to tak...
já jsem zase slyšel zprávy o rozřezané/rozpálené nové výhybce před vozovnou nějakým "šikovným" zahraničním pracovníkem #-o

vávra
Uživatel
Příspěvky: 93
Registrován: 06.11.2008 20:12

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od vávra » 05.11.2013 8:15

Bobik píše:Donesla se mi informace, že se termín otevření Vokovic posouvá. Důvodem má být dodání špatných kolejnic. Může někdo potvrdit/vyvrátit?
Vypadá to tak...

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobik » 05.11.2013 7:31

Donesla se mi informace, že se termín otevření Vokovic posouvá. Důvodem má být dodání špatných kolejnic. Může někdo potvrdit/vyvrátit?

petr91
Uživatel
Příspěvky: 324
Registrován: 31.10.2008 8:25
Bydliště: 7 a 22

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od petr91 » 04.11.2013 21:04

Absolut: ano je to stará vizualizace (rok 2008), ale od té doby nebyla žádná jiná zveřejněná. Ostatně, kdyby se zveřejňovaly výkresy a návrhy v CADu bylo by to fajn.
Jinak děkuji za vysvětlení jak bude provizoriu vypadat. To zas tak strašné nebude a pokud se zbytek dodělá až s okolím a zasadí se ty stromy, tak by se mohlo jednat o velmi příjemné prostranství.

MŠ: Myslel jsem si, že ta mezera mezi Krymskou DC a chodníkem bude kvůli odvodnění. Při finálním stavu tam bude i tak mezera a nebo se posune vpust do kanalizace nad zastávkový mys? Finální stav, kdy je mezera mě napadla po vzoru Náměstí Míru u představeného chodníku přechodu před MČ Prahy 2.

Praha 10 mi na dotaz k zatravnění TT v ulici V Olšinách napsala toto: "Dobrý den. Dopravní podnik hl.m. Prahy provede rekonstrukci pouze ve štěrkovém loži. Přes opakovanou snahu se městské části nepodařilo donutit Dopravní podnik k zatravnění. Z tohoto důvodu zatravnění zrealizuje městská část na své náklady v průběhu příštího roku."

Dnešní postřehy z rekonstrukce: autobusy mají zpoždění a v úseku Kubánské nám. - Průběžná není problém dopoledne vidět stát tři autobusy pěkně v jedné koloně, která je zapříčiněna tím, že se snížil počet pruhů v křižovatce V Olšinách x Průběžná. Zde pár fotek z dnešního dne http://petr91fotky.rajce.idnes.cz/Rekon ... 4.11.2013/

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 03.11.2013 19:40

Martin Šubrt píše:9001: "Pitomec" pravděpodobně potřeboval zajistit odvodnění ulice, neboť vpusť je až v prostoru pod zastávkou a obtékání zastávky přes koleje a přehrada nad ní by asi nepůsobily moc dobře... Šťastné to hlavně v zimě zrovna nebude, ale snad se to přežije.
Ono i ve tmě je to dost o pusu, když k tomu přidám, že brzo ve 4 odpoledne tma...
To opravdu nešlo nějak překrýt?
Ale vlastně Praha má dobrou pojistku od zákona o úklidu sněhu na chodních, takže tam by se to mohlo taky použít.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Martin Šubrt » 03.11.2013 19:21

9001: "Pitomec" pravděpodobně potřeboval zajistit odvodnění ulice, neboť vpusť je až v prostoru pod zastávkou a obtékání zastávky přes koleje a přehrada nad ní by asi nepůsobily moc dobře... Šťastné to hlavně v zimě zrovna nebude, ale snad se to přežije.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Absolut » 03.11.2013 14:01

petr91: Jééé, to je vizoška z doby, kdy ještě měli stromořadí na kabelovodu :D na tu zapomeň, tak to nebude.

Ohledně Tvého dotazu: Teď se udělají jen koleje, to znamená přístřešek i SSZ beze změny. Příští rok v rámci akce Prahy 10 se posune přístřešek, ale vzniknou tam nové stromy. V rámci akce obnovy SSZ se ale pravděpodobně udělá ten sloup s výložníkem.

Čechovo náměstí d.c. se pro tramvaje neudělalo ani provizorně proto, že se v jeho prostoru bude ještě kopat nějaká voda nebo kanalizace.

petr91
Uživatel
Příspěvky: 324
Registrován: 31.10.2008 8:25
Bydliště: 7 a 22

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od petr91 » 03.11.2013 12:49

Díky (MŠ, Absolut) za popis prací v prostoru zastávky Průběžná. Jako přílohu jsem přidal vizualizaci z roku 2008, které ještě nepočítá s TT v přímém směru v zastávce. Mám otázku, když se napřímí trať v prostoru zastávky udělá se něco i s rozhledovými podmínkami na pozemní komunikaci V Olšinách DC mezi křižovatkou V Olšinách x Průběžná a V Olšinách x Pod Rapidem? Problém spočívá v tom, že řidiči IAD často nestačí zareagovat na SSZ a buďto prudkým brzděním těsně stihnou zastavit před přechodem, ale často nestihnou a zastaví v prostoru přechodu (a to i když už svítí pro chodce zelená). Na zastávce Průběžná DC je sice přístřešek JCD bez reklamních ploch (je tedy průhledný), ale i tak snižuje viditelnost na SSZ, zvláště pokud v něm čekají cestující. Problematický je hlavně levý jízdní pruh, kdy někteří se samozřejmě řídí semaforem u pravého jízdního pruhu, ale pokud třeba v pravém zareaguje dodávka tak už poté nevidí změnu a semafor vlevo vidí až po minutí přístřešku. Proto mám otázku zda se napřímením zastávky posune přístřešek blíže k TT i tak se obávám, že tam vznikne trubkové zábradlí a rozhledové podmínky budou tam, kde jsou do teď pro automobily (ano na vizualizaci z roku 2008 je prosklené zábradlí, ale to neočekávám) a nebo se napřímí i pozemní komunikace ulice V Olšinách DC? Při zachování současné podoby komunikace by šlo alespoň použít SSZ s ramenem, aby byl semafor i nad jízdním pruhem.

Petrpes: Na trati do Hostivaře ještě přibudou zastávky Doubečská.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
m@rtin
Uživatel
Příspěvky: 598
Registrován: 02.1.2007 19:29
Bydliště: Praha - Ruzyně

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od m@rtin » 03.11.2013 12:17

Petrpes píše:Čím více zastávek, tím pomalejší MHD.
Stačí to co přibylo teď a plánují se další brzdy tramvají u Otakarky a na Břevnově. Též ******* OC Hostivař ;)
Na Břevnově žádná zastávka navíc nebude, jen se přesune U Kaštanu blíže k poliklinice a přejmenuje se na PB.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 03.11.2013 11:30

Na "zelených" někdo napsal, že nová zastávka Poliklinika Břevnov opravdu bude náhrada za U Kaštanu.
A Čechovo nám. DC myslím vznikne, až se bude příští rok dělat na náměstí krásno.

A Hostivař :?: :-k Tam je ještě nějaká TT :?: 8-)

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2235
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Petrpes » 03.11.2013 11:15

Čím více zastávek, tím pomalejší MHD.
Stačí to co přibylo teď a plánují se další brzdy tramvají u Otakarky a na Břevnově. Též ******* OC Hostivař ;)

Odpovědět