Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Moderátor: TRAM-FÓRUM
-
- Uživatel
- Příspěvky: 263
- Registrován: 07.1.2007 15:10
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Za sebe musím říct, že mi ten půlasfalt/půltráva zas tak ošklivý nepřišel. Jinak jsem sem chtěl napsat postřehy z Evropské, ale asi bych jen opakoval to, co už napsali jiní. Tak jen stručně ala twitter:
"Už dlouho jsem nestál na něčem tak nerovném jako je nástupiště zastávky Nad Džbánem DC."
"Už dlouho jsem nestál na něčem tak nerovném jako je nástupiště zastávky Nad Džbánem DC."
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Karosák píše:Děkuju pane Likas. Problém je u mě v tom, že o technologii podbíjení nevím vůbec nic. Třeba jsem pochopil, že na koridorech se podbíjí vícekrát a upravuje se GPK i v záběhu provozu. A že ještě není hotovo se často pozná podle toho, že řetězovka není na definitivních "řetízcích", ale jen takových drátcích, aby se pak mohla výška troleje zafixovat podle již usazené koleje. Ale na TT to bude asi jinačí...zatím mi strejda G moc neporadil.
To vše záleží jak máš udělaný podklad(kufr),když je to optimální,tak se podbijí 2x či 3x do zadané hodnoty podle projektu a daných vykružovacích bodů.Podbíjecí stroj má maximální zdvih kolejového pole při podbíjení,aby to bylo podle projektu,tak se může podbíjet vícekrát.Každá nová tratˇ by se měla za nějakou dobu jěště několikrát přetáhnout,má tehdenci si sednout.
DPmPET
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10211
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
To by mě zajímalo, kde třeba stojí, když dělají Krejcárek, Pobřežní cestu...
A představ si jak to musí vypadat, když dělají v Brně třeba Líšen a nebo Bystrc.
A představ si jak to musí vypadat, když dělají v Brně třeba Líšen a nebo Bystrc.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Jenže ono se tam kolikrát musí při různých mimořádkách ve špičkách. Dvoje prázdniny jsem to dělal, tak si dokážu představit, jak blbý je někde zastavit a pak oběhnout oba sloupky, přičemž pak člověk zoufale hledá auto, kam bylo provozem odváto .9001 píše:MŠ: Tak od toho přece mají pánové toho svého transita jako vánoční stromeček. A co jim brání to dělat večer, kdy je provoz minimální
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3858
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Děkuju pane Likas. Problém je u mě v tom, že o technologii podbíjení nevím vůbec nic. Třeba jsem pochopil, že na koridorech se podbíjí vícekrát a upravuje se GPK i v záběhu provozu. A že ještě není hotovo se často pozná podle toho, že řetězovka není na definitivních "řetízcích", ale jen takových drátcích, aby se pak mohla výška troleje zafixovat podle již usazené koleje. Ale na TT to bude asi jinačí...zatím mi strejda G moc neporadil.
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Evropská je třikrát podbitá. Přesně podle projektu.
- Fořtík
- Uživatel
- Příspěvky: 2418
- Registrován: 13.11.2003 22:51
- Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Balabenka - Harfa se taky jezdilo bez substrátu.
Edit: Jsem blesk, o Českomoravský se tu píše...
Edit: Jsem blesk, o Českomoravský se tu píše...
- Radek
- Uživatel
- Příspěvky: 1542
- Registrován: 19.7.2004 10:00
- Bydliště: Tento vlak tam končí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Bylo jedno období, kdy se třetí podbití dělalo. Panu Alzheimerovi se vybavuje Brusnice - Dlabačov a Koněvka. Ale bez záruky. Taky Českomoravská se zajížděla bez lidí.
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3858
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Jak je to tedy s tou konsolidací stěrkového lože TT? Musí se 3x podbíjet, nebo se jedná např. o nižší třídu zatížení, takže opakované podbíjení netřeba? Třeba já za sebe mohu říci, že co se v posledních 15 letech udělalo klasickou metodou, nepamatuji si u nich žádnou následující výluku, při které by se znovu podbíjelo. Často je svršek zakryt a hotovo. Třeba Karmelitská, to když jsem omylem dělal přijímačky na gympl na Hellichvou-jezdila tam tehdy Wendelova podbíječka, zadlážděno, hotovo a dodnes OK. Co Olšanská? Nebo zadní Sokolovská? Bílá Hora.... Vždyť i Poděbradská byla ihned zatravněna, včetně zákrytů zastávek a přejezdů. Zkusím pogooglit, ale když se vyjádří někdo od fochu, bude to fajn. Co na to třeba pan DPmPET?
Jinak jsem projel Evropskou a pronikl na dvůr vozovny VO a jsem rozpačitý.
Vozovna-Rekonstrukce dvora a budování objízdné je patrně jiná akce, než výměna kozlíků, že? Proč je tedy uděláno jen pár vexlí kolem výpravny a zbytek dvora je naprosto nepolíben? Kus objízdné je z BKV, tam co asi býval venkovní myčák a geometrie není zrovna svěží. To se udělá najednou? I s tím dvorem? Nedělám si iluze, ale čekal jsem víc. Vždyť si vemte tu sestupnou tendenci: PA-all inclusive i s automatickým dvorem, HL-hezký dvůr, leč bez automatiky, KO-už jen železo, ani na povrch nezbylo, VO-jen trochu železa. Co nás čeká?
RTT-Bezpečnost práce jak noha. Pocity mám smíšené, v úrovni začátku ostrůvku Sídl. Č. vrch ZC je trochu podivná geometrie, jakoby se úplně nepovedlo napojit ty dvě stavby. Hopánek jako na Sokolovské, když se jede od Polikliniky ke Gongu. Snad jen pocit. Čemu mám věřit? Jestli se to dodělá a bude to fungovat, oko přivykne, ale nerozsype se nám za chvíli ta práce kvapná? Asi nezbude, než se nechat překvapit.
Jo a na trianglu u VO jsem si všiml krabiček pro příjem rádia, takže patrně se pak Učka předělají
Jinak jsem projel Evropskou a pronikl na dvůr vozovny VO a jsem rozpačitý.
Vozovna-Rekonstrukce dvora a budování objízdné je patrně jiná akce, než výměna kozlíků, že? Proč je tedy uděláno jen pár vexlí kolem výpravny a zbytek dvora je naprosto nepolíben? Kus objízdné je z BKV, tam co asi býval venkovní myčák a geometrie není zrovna svěží. To se udělá najednou? I s tím dvorem? Nedělám si iluze, ale čekal jsem víc. Vždyť si vemte tu sestupnou tendenci: PA-all inclusive i s automatickým dvorem, HL-hezký dvůr, leč bez automatiky, KO-už jen železo, ani na povrch nezbylo, VO-jen trochu železa. Co nás čeká?
RTT-Bezpečnost práce jak noha. Pocity mám smíšené, v úrovni začátku ostrůvku Sídl. Č. vrch ZC je trochu podivná geometrie, jakoby se úplně nepovedlo napojit ty dvě stavby. Hopánek jako na Sokolovské, když se jede od Polikliniky ke Gongu. Snad jen pocit. Čemu mám věřit? Jestli se to dodělá a bude to fungovat, oko přivykne, ale nerozsype se nám za chvíli ta práce kvapná? Asi nezbude, než se nechat překvapit.
Jo a na trianglu u VO jsem si všiml krabiček pro příjem rádia, takže patrně se pak Učka předělají
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10211
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
MŠ: Tak od toho přece mají pánové toho svého transita jako vánoční stromeček. A co jim brání to dělat večer, kdy je provoz minimální
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Já píši jak to dělají, ne jak je to jednodušší. Zastávek v OKS či na samostatném tělese máme v síti dost takže tyhle argumenty moc neobstojí. Pro MŠ: obávám se, že tramvaj nebude čekat, než čočkař sleze ze štaflí a popojede, takže tento argument taky neberu. V tomto duchu mne baví, jak se ke každému SSZ děká parkovací stání pro údržbu, k vybraným tramvajovým tratím se dělají trvalé sloupky náhradní dopravy. Tak holt ještě uděláme ke každému sloupku extra parkovací stání pro čočkaře a extra parkovací stání pro pány s jízdními řády, co kdyby se sešli náhodou oba u jednoho sloupku.Hhoonnzzaa píše:A co je praktičtější? Házet něco přes zábradlí nebo si najet na místo a nemít překážku?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Taky nezapomínejme na zastávkovou službu. Kolikrát na ulicích typu Evropské není kde zastavit a parkovat někde v boční ulici nebo na chodníku vedle zastávky výměny jízdních řádů i "čoček", případně opravy slouků dost protahuje.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 209
- Registrován: 09.5.2009 18:15
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
A co je praktičtější? Házet něco přes zábradlí nebo si najet na místo a nemít překážku?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Ta háže sůl ze silnice.Hhoonnzzaa píše:Já si myslím, že hlavní přínos asfaltu v úrovni zastávky je snadný přístup zimní údržby s možností najet k zastávce vozidlem.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 209
- Registrován: 09.5.2009 18:15
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Já si myslím, že hlavní přínos asfaltu v úrovni zastávky je snadný přístup zimní údržby s možností najet k zastávce vozidlem.