Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 02.12.2013 22:59

Slalom cestujících mezi kopečky rozžhaveného asfaltu na zastávce Červený vrch na nově otevřené tramvajové trati po "dokončené" rekonstrukci...
http://www.metro.cz/me-hlidac.aspx?idc=13120222618
http://www.metro.cz/me-hlidac.aspx?idc=13120122617

Likas
Uživatel
Příspěvky: 3
Registrován: 21.11.2013 11:14

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Likas » 02.12.2013 21:34

gabuliatko píše:
Likas píše:Evropská je třikrát podbitá. Přesně podle projektu.
Kolikrát se z toho podbíjely koleje správné délky? :D
Jak kde, ale podbíjí se pražce.
Vlivem provozu si koleje sedají, proto se na železnici dělá třetí podbití až po půl roce provozu. Na tramvaji není taková zátěž, navíc díky zakrytí svršku nejsou následné úpravy možné, takže se obvykle niveleta nadsadí o něco nad projekt (třeba 5mm).

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Martin Šubrt » 02.12.2013 21:25

9001 píše:To by mě zajímalo, kde třeba stojí, když dělají Krejcárek, Pobřežní cestu...

A představ si jak to musí vypadat, když dělají v Brně třeba Líšen a nebo Bystrc. 8-)
No ale právě proto není zrovna lákavé, když takových míst přibývá. Ono se to nezdá, ale doba a náklady na výměnu čehokoliv pak strašlivě rostou. A věř, že jsem si zkusil měnit jízdní řády jak v autě, tak dokonce v tramvaji. Při výměnách celých "šestkáčů", tedy celé kapsy na jízdní řády najednou. Ale také jsem jezdil od zastávky k zastávce s jedním jízdním řádem a taková linka 26 mi zabrala celý den ;-).

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od mart337 » 02.12.2013 21:11

9001 píše:To by mě zajímalo, kde třeba stojí, když dělají Krejcárek, Pobřežní cestu...

A představ si jak to musí vypadat, když dělají v Brně třeba Líšen a nebo Bystrc. 8-)
Na Krejcárku máš záliv autobusové zastávky a navíc se tam dá dostat i pod estakádou. Pobřežní cesta zase záliv autobusové zastávky. Tak to obdobně platí i dál do Modřan.

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od gabuliatko » 02.12.2013 21:06

Likas píše:Evropská je třikrát podbitá. Přesně podle projektu.
Kolikrát se z toho podbíjely koleje správné délky? :D

vencavasek
Uživatel
Příspěvky: 263
Registrován: 07.1.2007 15:10

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od vencavasek » 02.12.2013 21:00

Za sebe musím říct, že mi ten půlasfalt/půltráva zas tak ošklivý nepřišel. Jinak jsem sem chtěl napsat postřehy z Evropské, ale asi bych jen opakoval to, co už napsali jiní. Tak jen stručně ala twitter:
"Už dlouho jsem nestál na něčem tak nerovném jako je nástupiště zastávky Nad Džbánem DC."

DPmPET
Uživatel
Příspěvky: 385
Registrován: 01.2.2007 20:24
Bydliště: Praha 6,Petřiny

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od DPmPET » 02.12.2013 20:59

Karosák píše:Děkuju pane Likas. Problém je u mě v tom, že o technologii podbíjení nevím vůbec nic. Třeba jsem pochopil, že na koridorech se podbíjí vícekrát a upravuje se GPK i v záběhu provozu. A že ještě není hotovo se často pozná podle toho, že řetězovka není na definitivních "řetízcích", ale jen takových drátcích, aby se pak mohla výška troleje zafixovat podle již usazené koleje. Ale na TT to bude asi jinačí...zatím mi strejda G moc neporadil.

To vše záleží jak máš udělaný podklad(kufr),když je to optimální,tak se podbijí 2x či 3x do zadané hodnoty podle projektu a daných vykružovacích bodů.Podbíjecí stroj má maximální zdvih kolejového pole při podbíjení,aby to bylo podle projektu,tak se může podbíjet vícekrát.Každá nová tratˇ by se měla za nějakou dobu jěště několikrát přetáhnout,má tehdenci si sednout.
DPmPET 8-)

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 02.12.2013 20:58

To by mě zajímalo, kde třeba stojí, když dělají Krejcárek, Pobřežní cestu...

A představ si jak to musí vypadat, když dělají v Brně třeba Líšen a nebo Bystrc. 8-)

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Martin Šubrt » 02.12.2013 20:52

9001 píše:MŠ: Tak od toho přece mají pánové toho svého transita jako vánoční stromeček. A co jim brání to dělat večer, kdy je provoz minimální
Jenže ono se tam kolikrát musí při různých mimořádkách ve špičkách. Dvoje prázdniny jsem to dělal, tak si dokážu představit, jak blbý je někde zastavit a pak oběhnout oba sloupky, přičemž pak člověk zoufale hledá auto, kam bylo provozem odváto ;-).

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Karosák » 02.12.2013 20:47

Děkuju pane Likas. Problém je u mě v tom, že o technologii podbíjení nevím vůbec nic. Třeba jsem pochopil, že na koridorech se podbíjí vícekrát a upravuje se GPK i v záběhu provozu. A že ještě není hotovo se často pozná podle toho, že řetězovka není na definitivních "řetízcích", ale jen takových drátcích, aby se pak mohla výška troleje zafixovat podle již usazené koleje. Ale na TT to bude asi jinačí...zatím mi strejda G moc neporadil.

Likas
Uživatel
Příspěvky: 3
Registrován: 21.11.2013 11:14

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Likas » 02.12.2013 19:58

Evropská je třikrát podbitá. Přesně podle projektu.

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Fořtík » 02.12.2013 19:19

Balabenka - Harfa se taky jezdilo bez substrátu. 8-)
Edit: Jsem blesk, o Českomoravský se tu píše... :lol:

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1542
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Radek » 02.12.2013 19:11

Bylo jedno období, kdy se třetí podbití dělalo. Panu Alzheimerovi se vybavuje Brusnice - Dlabačov a Koněvka. Ale bez záruky. Taky Českomoravská se zajížděla bez lidí.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Karosák » 02.12.2013 19:00

Jak je to tedy s tou konsolidací stěrkového lože TT? Musí se 3x podbíjet, nebo se jedná např. o nižší třídu zatížení, takže opakované podbíjení netřeba? Třeba já za sebe mohu říci, že co se v posledních 15 letech udělalo klasickou metodou, nepamatuji si u nich žádnou následující výluku, při které by se znovu podbíjelo. Často je svršek zakryt a hotovo. Třeba Karmelitská, to když jsem omylem dělal přijímačky na gympl na Hellichvou-jezdila tam tehdy Wendelova podbíječka, zadlážděno, hotovo a dodnes OK. Co Olšanská? Nebo zadní Sokolovská? Bílá Hora.... Vždyť i Poděbradská byla ihned zatravněna, včetně zákrytů zastávek a přejezdů. Zkusím pogooglit, ale když se vyjádří někdo od fochu, bude to fajn. Co na to třeba pan DPmPET? :wink:

Jinak jsem projel Evropskou a pronikl na dvůr vozovny VO a jsem rozpačitý.
Vozovna-Rekonstrukce dvora a budování objízdné je patrně jiná akce, než výměna kozlíků, že? Proč je tedy uděláno jen pár vexlí kolem výpravny a zbytek dvora je naprosto nepolíben? Kus objízdné je z BKV, tam co asi býval venkovní myčák a geometrie není zrovna svěží. To se udělá najednou? I s tím dvorem? Nedělám si iluze, ale čekal jsem víc. Vždyť si vemte tu sestupnou tendenci: PA-all inclusive i s automatickým dvorem, HL-hezký dvůr, leč bez automatiky, KO-už jen železo, ani na povrch nezbylo, VO-jen trochu železa. Co nás čeká?
RTT-Bezpečnost práce jak noha. Pocity mám smíšené, v úrovni začátku ostrůvku Sídl. Č. vrch ZC je trochu podivná geometrie, jakoby se úplně nepovedlo napojit ty dvě stavby. Hopánek jako na Sokolovské, když se jede od Polikliniky ke Gongu. Snad jen pocit. Čemu mám věřit? Jestli se to dodělá a bude to fungovat, oko přivykne, ale nerozsype se nám za chvíli ta práce kvapná? Asi nezbude, než se nechat překvapit.
Jo a na trianglu u VO jsem si všiml krabiček pro příjem rádia, takže patrně se pak Učka předělají Z:idea:

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 02.12.2013 15:14

MŠ: Tak od toho přece mají pánové toho svého transita jako vánoční stromeček. A co jim brání to dělat večer, kdy je provoz minimální

Odpovědět