Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Co se nevešlo. Pokud chcete znát názory jiných i na netramvajová témata, ptejte se zde. Máte něco, o co se chcete podělit s ostatními? Pak pište sem...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět

Kolikrát jste byli v Muzeu MHD ve vozovně Střešovice?

Nebyl
51
14%
Jednou
53
15%
2-3x
72
20%
3-5x
58
16%
Více než 5x/nespočetněkrát
112
31%
Klikací koutek
18
5%
 
Celkem hlasů: 364

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od trainzjohny » 12.1.2014 14:49

Jiné popsanání (mnohem podrobnější) ale souhlasné s Wiki.

ASI BUDE LEPŠÍ VĚŘIT WIKI NEŽ DOHADŮM A POCITŮM PANA MMM....


Edit.: áá, pan von Špilberk byl rychlejší

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od von Špilberk » 12.1.2014 14:47

Zde http://telegrafroad.sweb.cz/legislativa/vyhybky.pdf je to poněkud odbornější. Základní názvosloví je na straně 7 a na konci je seznam použité literatury, takže je to důvěryhodnější.
Ale závěr je, že wiki má pravdu. Opornice je ta část kolejnice, o kterou se opírá jazyk výhybky, přídržnice vede protější kola u srdcovky nebo brání vykolejení. Na wiki je i heslo přídržnice http://cs.wikipedia.org/wiki/P%C5%99%C3%ADdr%C5%BEnice a celkem pěkné fotky.
Naposledy upravil(a) von Špilberk dne 12.1.2014 14:53, celkem upraveno 3 x.

Uživatelský avatar
Jakub
Uživatel
Příspěvky: 480
Registrován: 22.12.2007 23:43
Bydliště: Jedno z posledních nádraží, kde jsou komplet mechanická návěstidla.

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od Jakub » 12.1.2014 13:07

Já se tedy wikipedií neřídil a vycházel jsem z toho, co si pamatuji odjinud.
Pokud vím, tak pojem opornice se používá jen u výhybek, zatímco přídržnice je jak u výhybek, tak běžně na trati.
Dává mi to i významový smysl, protože v oblouku to tam je proto, aby kolo přidržovala (proto přídržnice), zatímco opornice ve výhybce je proto, aby se o ni opřel (aby byla oporou pro) jazyk.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 12.1.2014 13:00

narazil jsem na ukázkový příklad, proč nevěřit Wikipedii
- výstižný a přitom jednoduchý výklad termínu Opornice:
původní píše:''Opornice''' je přídavná kolejnice nebo ocelová deska, která slouží k pomocnému vedení železniční dvojkolí|železničního dvojkolí v místech, kde by případně mohlo dojít k vykolejení. Opornice je především důležitou pevnou součástí výhybek, která se montuje ke kolejnici naproti sdcovka|srdcovce. Protože na srdcovce by se mohlo dvojkolí pohnout i něžádoucím směrem, opornice drží okolek druhého kola dvojkolí ve správném směru. Další využití opornic je na starších železničních přejezdech, kda vymezují mezeru pro projetí okolků dvojkolí. Opornice jsou také předepsanou součástí železničního svršku na mostech, kde představují bezpečnostní prvek proti vykolejení.
dokázali přímo zmrvit na současný totální nesmysl:
aktuální obsah píše:Opornice (oporná kolejnice) je část kolejnice ve výhybce, o kterou se opírá jazyk. Její profil je přizpůsoben tvaru jazyka, tzn. je zkosen ve sklonu 3:1 tak, že spodní hrana hlavy kolejnice je dále od osy koleje než horní. Pata opornice je spojena s kluznými stoličkami, proto se její upevnění rovněž liší do běžného upevnění kolejnice. Délka opornice se pohybuje od 2,5 do 5 m podle poloměru oblouku odbočné větve.

Na tramvajové dráze je opornice ta část hlavy kolejnice, po které se pohybují kola. Druhý pás hlavy kolejnice, oddělený žlábkem, se nazývá přídržnice. Okolek (rozšířená část kola vozidla) zasahuje do žlábku mezi opornicí a přídržnicí.
Dokáže někdo říci co s tím?

Sirka
Uživatel
Příspěvky: 525
Registrován: 11.6.2005 15:55
Bydliště: Praha 13

P+R

Příspěvek od Sirka » 28.12.2013 9:56

Ahoj, chtěl bych se zeptat, jestli je možné nechat na P+R auto 3 dny v kuse? Vim, že je daná otevírací doba a vim, že se platí pokuta za nevyzvednutí vozidla, ale je možné ho tam nechat a pak tu pokutu zaplatit na konci? Případně mohl by někdo poskytnout nějaký odkaz na provozní řád nebo něco kde to bude výslovně napsáno? Není to pro mě a celkem to spěchá. Děkuju.

Gregory
Uživatel
Příspěvky: 75
Registrován: 14.9.2010 21:03

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od Gregory » 26.12.2013 17:24

chemik píše:helejte, zdá se mi to, nebo s instalací těch plašítek na ptáky, umístěných na příčňákách trolejového vedení na mostech, se zvýšil výskyt labutí na Palackého mostě? Každej den je tam minimálně jedna zmatená labuť...
Od té doby, co jsou plašítka instalovaná, tak jsem na Palackého mostě žádnou labuť neviděl... že by si na to zvykly? ...pokud ano, možná by stálo za to zvážit zvětšení plašítek nebo změnit jejich tvar....

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od willyjeff » 26.12.2013 15:18

chemik píše:helejte, zdá se mi to, nebo s instalací těch plašítek na ptáky, umístěných na příčňákách trolejového vedení na mostech, se zvýšil výskyt labutí na Palackého mostě? Každej den je tam minimálně jedna zmatená labuť...
Dnes ráno dokonce hlášen střet TRAM s labutí na Legiích... #-o

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od Karosák » 25.12.2013 22:46

A já jsem zrovna chtěl říct, že mi přijde, že labutí s nedovolenými manévry ubylo.

Uživatelský avatar
chemik
Uživatel
Příspěvky: 1776
Registrován: 29.5.2009 10:02
Bydliště: Tam, kde jezdí třistačtrnda

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od chemik » 25.12.2013 18:54

helejte, zdá se mi to, nebo s instalací těch plašítek na ptáky, umístěných na příčňákách trolejového vedení na mostech, se zvýšil výskyt labutí na Palackého mostě? Každej den je tam minimálně jedna zmatená labuť...

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1074
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od thriller2 » 19.12.2013 19:53

gabuliatko píše:(... snažím se z linkových jízdních řádů za pomoci vyznačených nízkopodlažních spojů udělat vozáky ...)
Na co, smím-li se zeptat?

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 19.12.2013 19:42

gabuliatko píše:Mam dotaz na řidiče, jakou jste měli nejdelší přestávkou dle jízdního řádu na konečné u denní linky (40 minut, 50 minut, ...)?
(... snažím se z linkových jízdních řádů za pomoci vyznačených nízkopodlažních spojů udělat vozáky ...)
odzadu - jsem přesvědčen, že to se ti nemůže podařit, protože pauzy jsou různě dlouhé a různě rozmístěné (= vlaky se při nich předjíždějí + některé linky jsou pásmované, díky čemuž se vlaky také neustále "podjíždějí")
Na maximální délku BP se ani neptej - jednou (cca 3 až 4 roky zpět - při začátku zavádění prodlouženého provozu denních linek v noci z pátku a soboty) jsem přijel s l. 3 na Lehovec a původně jsem myslel, že mám BP cca 25 minut, těsně před uplynutím oné doby jsem se vrátil do TRAM a zjistil, že mám ještě do odjezdu celou hodinu = BP bylo skoro 1,5 hodiny! (nejlepší bylo, že krátce na to jsem navíc končil - max. do Modřan a na PA, ale něco mi říká, že jsem byl na Palačáku střídaný).

Uživatelský avatar
7080
Uživatel
Příspěvky: 1084
Registrován: 02.12.2005 13:40
Bydliště: V kopci mezi M 135 a M 22

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od 7080 » 19.12.2013 19:13

gabuliatko píše:Mam dotaz na řidiče, jakou jste měli nejdelší přestávkou dle jízdního řádu na konečné u denní linky (40 minut, 50 minut, ...)?
(... snažím se z linkových jízdních řádů za pomoci vyznačených nízkopodlažních spojů udělat vozáky ...)
Svého času mívalo jedno pořadí linky 20 přestávku 50 minut na Smíchovském nádraží.

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od gabuliatko » 19.12.2013 18:57

Mam dotaz na řidiče, jakou jste měli nejdelší přestávkou dle jízdního řádu na konečné u denní linky (40 minut, 50 minut, ...)?
(... snažím se z linkových jízdních řádů za pomoci vyznačených nízkopodlažních spojů udělat vozáky ...)

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od MF » 08.12.2013 7:05

Třeba to bude jako u ČD, kdy část vlaku se někde odpojí a pokračuje jinak.. teplá Hela nahlásí (automatický hlásič ze sálu), že zadní vůz pokračuje jako linka XY a na zastávce, kde bude čekat řidič na svou směnu se souprava rozpojí a začne výkon s původním zadním vozem :)

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od 9001 » 08.12.2013 2:35

chemik: Není tohle náhodou běžná liberecká praxe :twisted:

Petrpes: Počkejte až Ropidu poteče do bot, tak si třeba na tohle vzpomene... Třeba taková 14/24, 1 , 18...

Odpovědět