Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji
no jo, ale někteří to stále nevědí
Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji
no vždyť už se to takhle dávno dohodlo, že to není třeba.chemik píše:a když jedu výběhem, nebrzdím a netopím, tak ten čudl nemačkám
Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji
a když jedu výběhem, nebrzdím a netopím, tak ten čudl nemačkám
Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji
Jednak neopalujes sekci rekuperaci a druhak ji neopalujes topením.gabuliatko píše:Mohu se zeptat jaký je přesně důvod mačkání vyhýbka 0 u vozu 15T při jízdě přes sekci?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji
Mohu se zeptat jaký je přesně důvod mačkání vyhýbka 0 u vozu 15T při jízdě přes sekci?
Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji
Samozřejmě, že tam je. Stáhni ptg a podívej se.Karosák píše:Nojo, vyhybka, ted tu stojim, cvaknu a zacne funet. Vostry! A to tedy neni u OTZ porcelanka pro vyhybku, ale jen pojistka topeni, ze?
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji
Nojo, vyhybka, ted tu stojim, cvaknu a zacne funet. Vostry! A to tedy neni u OTZ porcelanka pro vyhybku, ale jen pojistka topeni, ze?
Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji
Měniče jsou na střeše a nemají s ventilátory pod schody nic společného. Jsou tam topnice pro nízký článek a soustava čtyř ventilátorů na obou stranách. Jejich úkolem je vhánět horký vzduch do prostoru a ochlazovat topnice. I po vypnutí topení ventilátory ochlazují topnice, asi 4-6 min. Topnice využívá i výhybka a záskoková brzda, tam je čas pro ochlazení (ale to si nejsem jist) ještě o něco delší.Karosák píše:Hele, ona ma wana nejaky automaticky ovladani klapky odpadniho vzduchu od menicu, ci co? Ja ze jak se udela chladno, tak ikdyz nemam pustene topeni, stejne to pod schudkama nekdy funi! Co to je za trik?
Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji
Ty jo, to jsem nikdá nezkoumal. Možná to je napojené nastejné teplotní čidlo jako pískovače. Ty se taky zapínají i samostatně když je pod 5°C tuším...Karosák píše:Hele, ona ma wana nejaky automaticky ovladani klapky odpadniho vzduchu od menicu, ci co? Ja ze jak se udela chladno, tak ikdyz nemam pustene topeni, stejne to pod schudkama nekdy funi! Co to je za trik?
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji
Hele, ona ma wana nejaky automaticky ovladani klapky odpadniho vzduchu od menicu, ci co? Ja ze jak se udela chladno, tak ikdyz nemam pustene topeni, stejne to pod schudkama nekdy funi! Co to je za trik?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji
BINGO =cap píše:No a nestačilo by mít jednu "nosnou" frekvenci pro všechny a na ní digitálně a především "bezpečně" modulovat informaci, kterou potřebuji přenést? Tedy nastavení hlásiče - výhybka by už sama věděla - kam mě má poslat. ....
Nebo-li do napsání mého předchozího příspěvku mne nenapadla možná a žel, jak vidno, reálná "předpotopnost" (= nebezpečnost v lehkosti "nabourání" se do) přenosu signálu mezi TRAM a přijímačem ROV. V dnešní "digitální době" by snad naprosto měl být logický přenos dat na jedné jediné frekvenci digitálně = pomocí jedniček a nul (potažmo teček-čárek = morseovky). S tím, že z důvodu bezpečnosti provozu na TT, by měla být data radiově přenášená (mezi TRAM a ROV) ještě "nějak navíc" zajištěna.MM-Mikulovsky píše:...obdobu "morseovky" (v jedné jediné frekvenci)? ...
Ovšem vidím nesmyslně složité a zbytečné, aby ROV ON-LINE "četla" data ze sítě - "bohatě" stačí, aby při jízdě TRAM po pravidelných trasách (do nichž počítám i všemožné variace výjezdů/zátahů mezi jednotlivými obratišti a vozovnami) nemuseli řidiči cokoliv kontrolovat na displeji palubního počítače - APEXu (= dle dosavadní praxe tzv. příznaky pro ROV, které se občas nezobrazí, tak jak mají, po odhlášení zastávek / či dle právě zkoušeného automatického hlášení zastávek, jestli nedošlo ke ztrátě signálu GPS). Řidiči by měli sledovat jen "přímo před sebou/TRAM" ROV (jejich návěstidla + jazyky) a z toho jednoduše rozpoznávat dva možné druhy závady - když se do správného směru nepostaví více ROV na pravidelné trase (jenž při příjezdu byly odblokované), tak chyba musí být pravděpodobně na TRAM (jejím radiovém vysílači), pokud se opakovaně nepřestavuje do správného směru jedna ROV, tak závada musí být na ní (jejím ovládání).
Povinnost kontrolovat zobrazení na APEXu by řidičům TRAM zůstala jen pro situace, kdy volbu směru další jízdy provedli oni sami = tzv. ručně (při manipulační jízdě, kdy není třeba hlásit zastávky) nebo pomocí tzv. síťového režimu (= výběrem následující zastávky za křížením TT, v případech jízdy s cestujícími po operativní odklonové trase, na níž není zpracován/uložen kód "hlásiče").
PS: Jinak (jak mi včera kolega připomenul) ROV (snad čísla 600 a větší), by měly mít nějaké (nevím jestli kabelem či radiově nebo kombinací obou) ON-LINE spojení s PDT (a bůh ví kým dalším). PDT umí minimálně tyto ROV dálkově zresetovat. (= asi by bylo reálné v případech plánovaných odklonů do jimi "dotčených" ROV příslušné trasové "signály/kódy" zanést na dálku - čili bez nutnosti objíždění jednotlivých dotčených ROV).
EDIT (doplnění textu výše): Povinnost kontrolovat zobrazení na APEXu by řidičům TRAM zůstala jen pro situace, kdy volbu směru další jízdy provedli oni sami = tzv. ručně (při manipulační jízdě, kdy není třeba hlásit zastávky, či při ručním výběru objízdné koleje v obratišti)
Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji
Už jen kdyby těch symbolů bylo třeba 6, tj pouhé 2 navíc, tak by úplně odpadly problémy s nahloučením víc než 2 výhybek za sebou bez zastávky a majáku, když by se ty symboly vhodně přiřadily pro jednotlivé směry. To by se snad nějaké frekvence ještě našly... Víc než 4 výhybky těsně za sebou snad v pražské síti nejsou.
cap, MF: gabuliatko má rozumný názor, že směr jízdy si má určovat tramvaj a ne výhybka.
cap, MF: gabuliatko má rozumný názor, že směr jízdy si má určovat tramvaj a ne výhybka.
Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji
No a nestačilo by mít jednu "nosnou" frekvenci pro všechny a na ní digitálně a především "bezpečně" modulovat informaci, kterou potřebuji přenést? Tedy nastavení hlásiče a orientace a vyhýbka by už sama věděla dle JŘ a další info ze sítě kam mě má poslat. Výhoda by asi byla, že by se to dalo celé operativně měnit v síti, tedy pokud bychom brali jako standard, že je vše vzájemně zasíťované. Pak je pravda, že by odpadl problém s majáky, větvení vícero vyhýbek za sebou a podobně.
Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji
G: tak procesor asi stejně každá má, ale nedokáži si představit jak tramvaj ke každé výhybce vysílá jinou frequenci než současné čtyři (L,R,P a B). Už je to programování. Dneska také musí člověk, který dělá kódy hodně myslet který příznak za jakou zastávkou dát a to jsou čtyři. A aby se přemýšlelo, že např. v Lazarské pro směr doleva má výhybka freq např. 100KHz a na Karláku 100,2 a na Moráni 100,3 atd atd.
Jedinou výhodou by bylo odstranění mezimajáků, který upravují příznaky při dvojitých ROV. tedy např. by freq. 100,1 KHz bylo z Lazarské vlevo na Karlák, 100,2 KHz by hodilo výhybku také vlevo a zároveň by tato freq. házela výhybku u soudu ke Karláku. 100,3 by byla také vlevo a pak vpravo do Myslíkový. 100,4 by byla vpravo k Máji.
Ještě EDIT: Nevím, jestli jsem to správně pochopil co psal 3M, Kdyby si každá výhybka měla pamatovat několik desítek freq. to by asi šlo udělat. Tramvaj by pak od rána do večera vysílala soustavně jednu jedinou freq. a každá výhybka, kterou by tramvaj potkala by se přizpůsobila. Zkrátka například linka 3 by na Palačáku od Výtoně potkala dvojvýhybku a ta by věděla, že na konkrétní freq. musí jazyky postavit vpravo. To samé na karláku, v Lazarský....Potom by stavění bylo zcela nezávislé na hlášení zastávek.
Jedinou výhodou by bylo odstranění mezimajáků, který upravují příznaky při dvojitých ROV. tedy např. by freq. 100,1 KHz bylo z Lazarské vlevo na Karlák, 100,2 KHz by hodilo výhybku také vlevo a zároveň by tato freq. házela výhybku u soudu ke Karláku. 100,3 by byla také vlevo a pak vpravo do Myslíkový. 100,4 by byla vpravo k Máji.
Ještě EDIT: Nevím, jestli jsem to správně pochopil co psal 3M, Kdyby si každá výhybka měla pamatovat několik desítek freq. to by asi šlo udělat. Tramvaj by pak od rána do večera vysílala soustavně jednu jedinou freq. a každá výhybka, kterou by tramvaj potkala by se přizpůsobila. Zkrátka například linka 3 by na Palačáku od Výtoně potkala dvojvýhybku a ta by věděla, že na konkrétní freq. musí jazyky postavit vpravo. To samé na karláku, v Lazarský....Potom by stavění bylo zcela nezávislé na hlášení zastávek.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji
Nekoupily.MM-Mikulovsky píše:Frekvence se koupily jen pro pravidelné linky![/u]
Nastuduj si něco o zabezpečené komunikaci a tyto sny Tě přejdou. Představa že by každá vyhýbka musela mít procesor co zná všechny kódy hlásiče ...MM-Mikulovsky píše: 2.) obdobu "morseovky" (v jedné jediné frekvenci)?
- každé číslice zadaná v hlásiči by vysílala určitý signál = není problém (při opatření ROV dostatečnou kapacitou paměti), aby rozeznaly každý čtyř číselný kód "hlásiče" určený jednotlivým trasám, které přes konkrétní ROV vedou, a to včetně výjezdů/zátahů!
Tudy fakt cesta nevede. Vyhýbka nesmí myslet. Musí pouze plnit jasně a bezpečně rovně/do odbočky. Vše ostatní je na tramvaji.