Pracovní, služební a dispečerské vozy

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
DP150
Uživatel
Příspěvky: 75
Registrován: 09.9.2009 8:46

Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy

Příspěvek od DP150 » 25.1.2014 18:54

V tom PKOJF to bylo na podzim 1983 nebo 1984 (negativ teď nemám po ruce, abych ho časově zařadil) a pak jsem viděl fotku jak jedna z nich převážela rozpracovanou skříň (5573?) ze Smíchova do ÚDDP.

Uživatelský avatar
MKzB
Uživatel
Příspěvky: 318
Registrován: 19.1.2007 16:49
Bydliště: Bezkov (u Vídně)
Kontaktovat uživatele:

Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy

Příspěvek od MKzB » 25.1.2014 17:45

Jedna fotka je na PrT, kde je ve smyčce PKaOJF, dnešní Výstaviště.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy

Příspěvek od MF » 25.1.2014 16:31

martin8211 píše:Byly někdy posunovací vozy 5550 a 5551 z ÚDDP za branami dílen?
Ano, ale zcela ojediněle. Na nějakých fotkách jsem je zahlédl. Za poslední léta to ale nepamatuji.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy

Příspěvek od MF » 25.1.2014 16:30

Karosák píše:A 5519 ho nemá vůbec :P
třeba ho dostala po vzoru T3M - DVC :D

martin8211
Uživatel
Příspěvky: 125
Registrován: 28.8.2013 10:29

Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy

Příspěvek od martin8211 » 25.1.2014 15:41

Byly někdy posunovací vozy 5550 a 5551 z ÚDDP za branami dílen?

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy

Příspěvek od Karosák » 11.9.2013 19:23

A 5519 ho nemá vůbec :P

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2235
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy

Příspěvek od Petrpes » 10.9.2013 23:53

To není digitál, ten mají cvičky pouze do salonu ;)

Uživatelský avatar
matyaspilz
Uživatel
Příspěvky: 35
Registrován: 30.4.2013 20:54
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy

Příspěvek od matyaspilz » 10.9.2013 18:52

5519 včera na knížecí, od anděla na smíchovský nádr. Pouze řidič, asi "zkouška" vozu, cvičná jízda aspoň podle digitálu.

Uživatelský avatar
Bald
Uživatel
Příspěvky: 248
Registrován: 09.6.2005 13:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy

Příspěvek od Bald » 18.8.2013 20:36

Není problém že je osmička na místě - nefunguje to tak, že se přepíná mezi odpory a ty ostatní mezitím odpočívají - odpory se přiřazují, takže ty na začátku jsou v práci stále a ty na konci jen někdy, abych to nějak jednoduše... No zkrátka nejde o to aby osmička lítala jak nudle v bandě, ale o to aby netopilo já nevim - 90 odporů, ale jen 20. A proto je pomalá jízda lepší, těch topnic netopí v tý bedně pod nohama tolik :wink:

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy

Příspěvek od Bobik » 18.8.2013 19:12

Trojská je kratší. Navíc pro zrychly je tam ne 25, ale 20-25. Takže se pohybuješ někde v tom rozmezí. A navíc jak píše Bald, čím vyšší rychlost, tím větší teplo a tím dřív to zakuká. Pustit to nahoře 50 a brzdit, upečeš to taky.

Afterman
Uživatel
Příspěvky: 149
Registrován: 14.9.2012 21:43

Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy

Příspěvek od Afterman » 18.8.2013 17:44

Bald píše:Zkusím laicky vysvětlit. Roztáčení motorů je zjevně známo. Brzda včetně přípravy ale využívá odpory v celém rozsahu ZR, protože motory v přímém zkratu by jednoduše shořely. Při nejvyšší rychlosti je zrychlovač vytočený, odpor je velký, se snižujícíma otáčkama klesá vyrobené napětí, odpor se snižuje podle potřeby brzdy, zrychlovač se stáčí k výchozí pozici. Čili čím vyšší otáčky, tím výš je vytočený zrychlovač, tím víc odporů je v obvodu a tím větší vzniká teplo. Pokud rozjedeš T3 z Barranďáku dolů na 45, zrychlovač je do pár desítek vteřin, maximálně do minuty spolehlivě v haj.lu.
Dík za vysvětlení, ale jak to, že z Trojský jedeš asi 600m rychlostí 25. Osmičku zrychlovače máš po celou dobu skoro pořád na jednom místě a nic se mu nestane?

Uživatelský avatar
Bald
Uživatel
Příspěvky: 248
Registrován: 09.6.2005 13:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy

Příspěvek od Bald » 18.8.2013 17:36

Zkusím laicky vysvětlit. Roztáčení motorů je zjevně známo. Brzda včetně přípravy ale využívá odpory v celém rozsahu ZR, protože motory v přímém zkratu by jednoduše shořely. Při nejvyšší rychlosti je zrychlovač vytočený, odpor je velký, se snižujícíma otáčkama klesá vyrobené napětí, odpor se snižuje podle potřeby brzdy, zrychlovač se stáčí k výchozí pozici. Čili čím vyšší otáčky, tím výš je vytočený zrychlovač, tím víc odporů je v obvodu a tím větší vzniká teplo. Pokud rozjedeš T3 z Barranďáku dolů na 45, zrychlovač je do pár desítek vteřin, maximálně do minuty spolehlivě v haj.lu.

Afterman
Uživatel
Příspěvky: 149
Registrován: 14.9.2012 21:43

Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy

Příspěvek od Afterman » 18.8.2013 17:28

XSC píše:
Afterman píše:No alespoň doufám, že to tak je. V rychlosti 30-35 sepne stykač M2 a tím se zrychlovač přemostí a vyřadí z obvodu. To je zhruba na 75 palci. Poté nastává hospodárná jízda. Tím, že mám vyřazený zrychlovač, tak ho nenamáhám, tudíž bych na Hlubočepy měl přijet se studeným zrychlovačem.
Má to tu zásadní chybu, že to platí pro jízdu, ne pro brzdu.
Jo, tak to je chyba, já měl fakt za to, že to platí i pro brzdu.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy

Příspěvek od XSC » 18.8.2013 17:19

Afterman píše:No alespoň doufám, že to tak je. V rychlosti 30-35 sepne stykač M2 a tím se zrychlovač přemostí a vyřadí z obvodu. To je zhruba na 75 palci. Poté nastává hospodárná jízda. Tím, že mám vyřazený zrychlovač, tak ho nenamáhám, tudíž bych na Hlubočepy měl přijet se studeným zrychlovačem.
Má to tu zásadní chybu, že to platí pro jízdu, ne pro brzdu.

Afterman
Uživatel
Příspěvky: 149
Registrován: 14.9.2012 21:43

Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy

Příspěvek od Afterman » 18.8.2013 17:15

Bald píše:
Afterman píše:Úplně ideální by bylo kdyby se se zrychlovačem dal Barandov sjet rychlostí místo 35 třeba 45km/h. Z této rychlosti by se začalo brzdit a hned jak by se rozsvítila kontrolka zrychlovače, tak pedál pustit a nechat jet výběhem.
Tomu nějak nerozumím... Jak to odlehčí zrychlovači? Doporučuju ještě jednou kouknout na schema trakce T3.
No alespoň doufám, že to tak je. V rychlosti 30-35 sepne stykač M2 a tím se zrychlovač přemostí a vyřadí z obvodu. To je zhruba na 75 palci. Poté nastává hospodárná jízda. Tím, že mám vyřazený zrychlovač, tak ho nenamáhám, tudíž bych na Hlubočepy měl přijet se studeným zrychlovačem.

Odpovědět