Škoda 14T (Porschetra)

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od gabuliatko » 28.2.2014 13:59

m@rtin píše:
pawel píše:rovinata nerovinata, porad je pesa a 14T propastny rozdil. nerikam, ze chci misto 15T tramvaje s pevnymi podvozky - to vubec. o 15T neeni rec. ale radeji bych mel misto pojizdnych zelezarstvi 14T s mimoradne spatne resenym interierem pesu, kterou muzu bez obav vypravit i na linky typu 9 ci 10 + nebude ostuda, kdyz projede kolem turisty, nedejboze pres krizeni.
Nic proti 15T ale na křížení a v obloucích se ve vztahu k turistům jeví velmi podobně. Turisti se nejvíc diví vevnitř když pilot veme za knipl a oni běží tramvají vzad.

Uživatelský avatar
m@rtin
Uživatel
Příspěvky: 598
Registrován: 02.1.2007 19:29
Bydliště: Praha - Ruzyně

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od m@rtin » 28.2.2014 11:58

pawel píše:rovinata nerovinata, porad je pesa a 14T propastny rozdil. nerikam, ze chci misto 15T tramvaje s pevnymi podvozky - to vubec. o 15T neeni rec. ale radeji bych mel misto pojizdnych zelezarstvi 14T s mimoradne spatne resenym interierem pesu, kterou muzu bez obav vypravit i na linky typu 9 ci 10 + nebude ostuda, kdyz projede kolem turisty, nedejboze pres krizeni.
O 14T není řeč, v tom se shodne snad většina lidí. To byl jeden velký omyl. Na druhou stranu, i PESY si prošly svými začátky.

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od gabuliatko » 28.2.2014 11:13

MM-Mikulovsky píše:Prostě mne nikdo nevymluví logické vysvětlení, že příčinou "odcházení" převodovek je jejich doslova přemáhání/přetěžování častostí průjezdů oblouky o malých poloměrech!
Máš tohle tvrzení něčím podložené?

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 27.2.2014 20:33

pawel píše:... ale radeji bych mel misto pojizdnych zelezarstvi 14T s mimoradne spatne resenym interierem pesu, kterou muzu bez obav vypravit i na linky typu 9 ci 10 + ....
(viz Brno - jeho 13T) mohla mít také 14T lepší/kapacitnější uspořádání interiéru (ať již rovnou z výroby či dodatečně - např. při určitém stupni revize/opravy přebudovaného)
Ale protože, jak známo, nevhodnost uspořádání interiéru není nejpodstatnějším problémem provozu 14T v Praze, tak proč jej řešit, když ty vozy ve zdejším náročném "terénu" se nemají šanci zdaleka dožít délky služby srovnatelné s T3 #-o :?: Prostě mne nikdo nevymluví logické vysvětlení, že příčinou "odcházení" převodovek je jejich doslova přemáhání/přetěžování častostí průjezdů oblouky o malých poloměrech!

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2384
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od pawel » 27.2.2014 20:02

rovinata nerovinata, porad je pesa a 14T propastny rozdil. nerikam, ze chci misto 15T tramvaje s pevnymi podvozky - to vubec. o 15T neeni rec. ale radeji bych mel misto pojizdnych zelezarstvi 14T s mimoradne spatne resenym interierem pesu, kterou muzu bez obav vypravit i na linky typu 9 ci 10 + nebude ostuda, kdyz projede kolem turisty, nedejboze pres krizeni.

Uživatelský avatar
m@rtin
Uživatel
Příspěvky: 598
Registrován: 02.1.2007 19:29
Bydliště: Praha - Ruzyně

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od m@rtin » 27.2.2014 14:53

pawel píše:vsichni vime, jak problematicky vuz skoda 14T je, ale kdyz clovek prijede do varsavy a sveze se tamni pesou swing (http://pl.wikipedia.org/wiki/Pesa_Swing#Warszawa), ktera tvori odhadem 1/3 vozoveho parku, pak je cloveku skoro do breku. tichy a klidny chod (tissi a plynulejsi nez 15T), klimatizace, skvely interier s usporadanim 1+1, o informacnim systemu nemluve. polaci holt umi. wroclaw cries.
Rovinatá Varšava s tratěma jak ulice v New Yorku. To se to srovnává. Faktem ale je, že se mi interér PESY taky líbil ze všech tramvají nejvíc. Pevný podovozky, ale do Prahy nee...

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2384
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od pawel » 27.2.2014 10:58

vsichni vime, jak problematicky vuz skoda 14T je, ale kdyz clovek prijede do varsavy a sveze se tamni pesou swing (http://pl.wikipedia.org/wiki/Pesa_Swing#Warszawa), ktera tvori odhadem 1/3 vozoveho parku, pak je cloveku skoro do breku. tichy a klidny chod (tissi a plynulejsi nez 15T), klimatizace, skvely interier s usporadanim 1+1, o informacnim systemu nemluve. polaci holt umi. wroclaw cries.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Absolut » 26.2.2014 21:41

Barva interieru je to poslední, o co by šlo. Odhaduju první tři články meruňkové, zadní dva bílé.

Uživatelský avatar
DG7021
Uživatel
Příspěvky: 972
Registrován: 08.11.2010 12:07

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od DG7021 » 26.2.2014 14:18

Absolut: lze odhadnout, zda ten výsledný vůz bude mít oranžový interiér z 9112?

Jinak dnes 9149 zkušebka.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

9112 a 9163

Příspěvek od Absolut » 07.2.2014 9:23

Ad 9112 a 9163: Složí se z nich jeden funkční kus pravděpodobně s číslem 9112. Akorát že se čeká na vyřízení pojistné události u jedné z těch nehod, není asi těžké uhodnout u které.

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2601
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od fricoolinek2 » 07.2.2014 3:11

gabuliatko píše:
fricoolinek2 píše:Samozřejmě, otázka by to byla aktuální spíše na dobu před 8 lety (to nám to letí, co?), ale mohla mít 14T v lichých článcích rozložení 1 + 1 se zcela rovnou podlahou jejíž výška by byla totožná s tou, co je kabina řidiče a tedy mezi NP a VP by byly dva malé schůdky? Nebo by to naráželo na problém s tlakem na nápravu? I když si třeba nedělám úplně iluze o lidech na magistrátu, tak si nějak nedovedu představit, že by tam neměl nikdo tolik rozumu, aby nebylo jasné, že jeden schůdek navíc je velmi přijatelná daň za mnohem lepší průchodnost....
Nezlob se, ale uspořádání interiéru je to poslední co mne na 14T trápí.
Nicméně, troufám si říct, pro kaštany je to ten nejpalčivější problém 14T. Mimoto, imaginární interier 1+1 v lichých článcích by působil velmi vzdušně. Žádný 2m chodbičky s měchěm á-la 15T....

Jde mi to, že by zkrátka po těch letech již mohlo být (více) jasno a co byla jen jakási "šoto-legend" u tohoto nejkontroverznějšího typu tramvaje....

koci
Uživatel
Příspěvky: 82
Registrován: 21.4.2010 22:12
Bydliště: Brno

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od koci » 06.2.2014 19:30

Máte někdo přehled kolik má najeto 14T s nejvíce najetými kilometry? Stačí i přibližně. Zajímá mě totiž srovnání s Brnem.

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od gabuliatko » 06.2.2014 16:36

fricoolinek2 píše:Samozřejmě, otázka by to byla aktuální spíše na dobu před 8 lety (to nám to letí, co?), ale mohla mít 14T v lichých článcích rozložení 1 + 1 se zcela rovnou podlahou jejíž výška by byla totožná s tou, co je kabina řidiče a tedy mezi NP a VP by byly dva malé schůdky? Nebo by to naráželo na problém s tlakem na nápravu? I když si třeba nedělám úplně iluze o lidech na magistrátu, tak si nějak nedovedu představit, že by tam neměl nikdo tolik rozumu, aby nebylo jasné, že jeden schůdek navíc je velmi přijatelná daň za mnohem lepší průchodnost....
Nezlob se, ale uspořádání interiéru je to poslední co mne na 14T trápí.

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2601
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od fricoolinek2 » 06.2.2014 15:12

Samozřejmě, otázka by to byla aktuální spíše na dobu před 8 lety (to nám to letí, co?), ale mohla mít 14T v lichých článcích rozložení 1 + 1 se zcela rovnou podlahou jejíž výška by byla totožná s tou, co je kabina řidiče a tedy mezi NP a VP by byly dva malé schůdky? Nebo by to naráželo na problém s tlakem na nápravu? I když si třeba nedělám úplně iluze o lidech na magistrátu, tak si nějak nedovedu představit, že by tam neměl nikdo tolik rozumu, aby nebylo jasné, že jeden schůdek navíc je velmi přijatelná daň za mnohem lepší průchodnost....

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4740
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od MOp » 31.12.2013 13:17

Dekuji panovi co ma rad hry s realnymi vozidly v pocitaci.

Odpovědět