Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2235
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji
Já tomu radši nerozumim, ale třeba bylo potřeba nechat více nažrat nějakou firmu...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji
To jako platit jízdné bez vytištění jízdenky? Hmmm to jsem tedy zvědav.MM-Mikulovsky píše:9001: nové označovače jízdenek při plné funkčnosti = potištění papírové jízdenky + čtení čipové/elektronické peněženky + k ní potřebný dotykový display mají smysl při plně funkční čipové kartě s elektronickou peněženkou a možností s ní platit jízdné ve všech vozidlech systému/přepravce - jako např. HK a Pardubice
Nic proti ale když se na OC nepodařilo spojit kupón a el. peněženka a reálně se chystá návrat k papírovým kupónům tak je tohle vyloženě potřeba.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji
9001: nové označovače jízdenek při plné funkčnosti = potištění papírové jízdenky + čtení čipové/elektronické peněženky + k ní potřebný dotykový display mají smysl při plně funkční čipové kartě s elektronickou peněženkou a možností s ní platit jízdné ve všech vozidlech systému/přepravce - jako např. HK a Pardubice
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji
Smím se zeptat k čemu jsou ty nové označovače? Původní funkci naprosto perfektně plní. Pokud by se všude daly ty s hodinami, tak nevidím naprosto problém. Stejně v SORech jsou televize s pásmem a časem viditelné odevšad...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji
Zkrátka "pořadovka". Číslo vozovny + pořadí na lince. A to číslo je i na tom boku, kde dveře jsou.
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2235
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji
To samé co má třeba T3 za oknem :×)
Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji
Já mám asi trochu přiblblý dotaz, ale co znamená číslo, které je oranžově z boční strany 15T, kde nejsou dveře? Jako příklad je tam např. číslo 702, tak se chci zeptat, co to je?
Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji
S koženkou nebyl problém v hořlavosti, ale v prodyšnosti. Protože pro drážní vozidla je tento parametr nařízen.
(někde jsem četl, z vlastní hlavy to nemám...)
(někde jsem četl, z vlastní hlavy to nemám...)
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3140
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji
Podle mě nebude problém nebude v hořlavosti, ale v papíru. Každá součást drážního vozidla bude muset mít certifikát že jde použít na dráze, což u autobusu nebude. A takový papír bude stát ranec a ten prostě výrobce koženky nechce dát.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji
fricoolinek2: Ono to celkově postrádá logiku... Pokud by už začaly hořet sedačky, tak ten vůz bude v takových plamenech, že všichni lidé budou dávno pryč a zrovna ve velkém městě, kde jezdí tram, tam už dorazí hasiči...
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2601
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji
Můžu se zeptat, jak je to s tím zákazem koženkového čalounění v tramvajích? Proč by mělo být hořlavější než třeba textil. A vůbec, něco jako nehořlavá koženka neexistuje? Navíc logika, tam samozřejmě zcela chybí, když v busech, jenž zahoří v Praze tak v počtu 1 ks / rok, ničemu koženka nevadí.
Píšu to z toho důvodu, že Stery s koženkou by myslím v 15T byly naprosto cajk (nakonec by to sedělo i barvou). Hygieně i pohodlí by bylo učiněno zadost.
Píšu to z toho důvodu, že Stery s koženkou by myslím v 15T byly naprosto cajk (nakonec by to sedělo i barvou). Hygieně i pohodlí by bylo učiněno zadost.
Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji
Když nebrzdis tak není co vypinat. Takto se to dávno dohodlo. V kurzu se to učí kvůli rutine pro zimní obdobiJakub píše:Nedávno jsem se bavil s někým ze školního a mám pocit, že nové kurzy se teď učí mačkat tlačítko "Výhybka 0" pod každou sekcí. Hlavním důvodem má být to, že to v D1/2 je takto nařízeno.
Když najdu pasáž, která je tam u značky sekce (té klasické):
Návěst "Úsekový dělič" označuje místo, kterým musí vlak projet všemi sběrači v pracovní poloze bez odběru trakčního proudu a s vypnutou rekuperací, je-li vybaven jejím vypínačem.
Protože je tam ta spojka a, tak zcela předpisově evidentně nestačí projet sekci bez nášlapu.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji
No to je proto, protože 15T furt žere elektriku (pořád tam něco běží), tak aby se to neopalovalo. A než to složitě rozlišovat, co, kdy, kde, za jakejch podmínek, je samozřejmě jednodušší napsat to rovnou takhle.
- Jakub
- Uživatel
- Příspěvky: 480
- Registrován: 22.12.2007 23:43
- Bydliště: Jedno z posledních nádraží, kde jsou komplet mechanická návěstidla.
Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji
Nedávno jsem se bavil s někým ze školního a mám pocit, že nové kurzy se teď učí mačkat tlačítko "Výhybka 0" pod každou sekcí. Hlavním důvodem má být to, že to v D1/2 je takto nařízeno.
Když najdu pasáž, která je tam u značky sekce (té klasické):
Návěst "Úsekový dělič" označuje místo, kterým musí vlak projet všemi sběrači v pracovní poloze bez odběru trakčního proudu a s vypnutou rekuperací, je-li vybaven jejím vypínačem.
Protože je tam ta spojka a, tak zcela předpisově evidentně nestačí projet sekci bez nášlapu.
Když najdu pasáž, která je tam u značky sekce (té klasické):
Návěst "Úsekový dělič" označuje místo, kterým musí vlak projet všemi sběrači v pracovní poloze bez odběru trakčního proudu a s vypnutou rekuperací, je-li vybaven jejím vypínačem.
Protože je tam ta spojka a, tak zcela předpisově evidentně nestačí projet sekci bez nášlapu.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji
No, ale na druhou stranu u 15T mas mit topení/chlazení salónu zapnuto na automatiku = pořád by tam mel být odber = pořád mačkat "0".chemik píše:no jo, ale někteří to stále nevědí
Ovšem netvrdim, že to sám dodržuji.