Preference / antipreference MHD
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Preference / antipreference MHD
Grossák Nojo, neuvádíme. Problém je v tom, že mnohdy ani nevíme, jestli to tak má fungovat, nebo jestli je to špatně (chyba).
Občas si myslím, že to nevědí ani autoři řešení.
Občas si myslím, že to nevědí ani autoři řešení.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Dnes jsem měl podezření na nefunkčnost první detekce v zastávce (na jejím začátku) Palackého nám. od Moráně - nahlášeno PDT a měl jsem při poslední jízdě pocit, že již opraveno.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
dnes (vlastně již včera) odpoledne jsem přišel s l.17 na 2 vadné "předsazené/předsunuté" trolejové kontakty do SSZ, které pouštěly TRAM jen díky dalším kontaktům "u výhybek" těsně před nimi:Grossák píše:V posledním týdnu bylo zaregistrováno dost velké množství závad detekce TRAM, vlastně žádné z nich ani neuvádíte. Dle dráteníků je nyní značný vliv počasí. Postupně se tím nějak musíme probrat. Prosím o hlášení na PDT. .....
1.) Podolská vodárna ZC - "brnkačka" vedle plotu porodnice měla urvaný drátek, ale po nahlášení PDT bylo kupodivu ještě za světla přímo bleskurychle opraveno
2.) Staroměstská od Právnické fakulty za výjezdem z ul. Na Rejdišti - vedle Rudolfina je "pružinový" kontakt na němž pohledově ze země jsem závadu nedokázal identifikovat, ale přihlášení do SSZ - dle rozsvěcení "stromečku" funguje výše uvedeným způsobem - PDT oznámeno, ale za následující tmy určitě neopraveno = prosím hledejte a odstraňte závadu co nejdříve, ať DC l.17 není nesmyslně podjížděna l.18, velmi děkuji
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2235
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Z 5 kol na 11 Bělehradská X Rumunská od Nuslí, mě to 2x dalo dost na poslední chvíli na STŮJ.
Přitom tam to bylo vyladěný celkem pěkně, buď to po navolení hned uteklo, ale než se odstanicovalo a dojelo k SSZ včas padalo na volno, nebo to čekalo...
Vyklízečka je tam sice několik sec., možná fakt spočítaná na 50 u TRAM. Ale co je člověk za 15 let naučenej na vyklízečky 0!!! Viz. Karlák-Lazarská, Výtoň-Albertov a dříve právě i tahle křižovatka, nebo horní Mírák, kde se brzdilo už "na panáčka". Tak člověk zkrátka hnedka začne brzdit, tak že jednou jsem zatarasil přechod
I když při současném stavu bych asi bezpečně projel.
Nicméně lidi nám chodí jak chtěj, nebo když padne autům červená, to je tipické u Muzea.
A ono ejhle, světla vloží fázi pro tram.
Jinak což už patří trochu jinam, líbí se mě polonoční potkávání 11 u Muzea. Ideálně v XX:X7, včera jsem tam 2x projel bez zastavení
Ale z pavláku je třeba jeti včas v X6.
Přitom tam to bylo vyladěný celkem pěkně, buď to po navolení hned uteklo, ale než se odstanicovalo a dojelo k SSZ včas padalo na volno, nebo to čekalo...
Vyklízečka je tam sice několik sec., možná fakt spočítaná na 50 u TRAM. Ale co je člověk za 15 let naučenej na vyklízečky 0!!! Viz. Karlák-Lazarská, Výtoň-Albertov a dříve právě i tahle křižovatka, nebo horní Mírák, kde se brzdilo už "na panáčka". Tak člověk zkrátka hnedka začne brzdit, tak že jednou jsem zatarasil přechod
I když při současném stavu bych asi bezpečně projel.
Nicméně lidi nám chodí jak chtěj, nebo když padne autům červená, to je tipické u Muzea.
A ono ejhle, světla vloží fázi pro tram.
Jinak což už patří trochu jinam, líbí se mě polonoční potkávání 11 u Muzea. Ideálně v XX:X7, včera jsem tam 2x projel bez zastavení
Ale z pavláku je třeba jeti včas v X6.
Re: Preference / antipreference MHD
Prašný most DC dneska děs běs. Od vozovny jsem jel na čas, z Hradčanské o 4 pozdě. Pustilo to od Dejvic i přijíždějící 20. Dvakrát to hodilo volno doleva i když jsem byl navolen rovně.
- Fořtík
- Uživatel
- Příspěvky: 2418
- Registrován: 13.11.2003 22:51
- Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Ten Prašňák je hrůza hrůza, děs děs. Včera jsem si máznul P<20 u Střešovické vozovny a Z<4 byl výsledek na Hradčanské. 3x jsem se mohl kochat šošonama vlevo, pak se na výjezdu z Podbaby přihlásila 8, tak to na ní počkalo... Hrůza, děs!
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Na Dlabačově zjevně pevný cyklus, svítí výzvy všemi směry :-S Trvá od minulého týdne, to podle mě nemá smysl volat. Ve směru m22 mírné zhoršení, pro noční příjezd od Hládkova možná spása.
Interspar od Groše padá krásně před čumák, ještěže je to do svahu, ale teď mě čeká Tour de 22, čili jestli mě to bude krmit, asi jim cinknu. Co Bruselská? Něco nového? Dlouho jsem tam nejel
Veletržní potvrzuji OK, občas se to nechytne, ale to je zanedbatelné %, funguje v normě
Interspar od Groše padá krásně před čumák, ještěže je to do svahu, ale teď mě čeká Tour de 22, čili jestli mě to bude krmit, asi jim cinknu. Co Bruselská? Něco nového? Dlouho jsem tam nejel
Veletržní potvrzuji OK, občas se to nechytne, ale to je zanedbatelné %, funguje v normě
Re: Preference / antipreference MHD
SSZ Veletržní - DH je OK. Včera jsem se tam díval. Pružinové kontakty byly vzácně bez poškození. Předpokládám, že se někdo obtěžoval to nahlásit a vše se opravilo. Preference funguje korektně.
SSZ Prašný most. Je pravda, že vjezd od Vozovny Střešovice je nejhorší ze všech vjezdů MHD v křižovatce, a to hlavně pro TRAM přímo. Nevýhodou je výběr volna podstatě jen v jedné poloze v cyklu, přičemž preference funguje pouze prodlužováním vlastního volna, nebo předvýběrem kolizní fáze. Navíc se jedná o kombinovaný vjezd s autobusy. Určité vylepšení se chystá, ale není to hned. A není to zdaleka jen na Eltodu. Nejprve projektant musí získat a prostudovat podklady, jako jsou třeba výpisy z detektorů, a také sesumírovat poznatky. Vlastní úpravu pak musí vymyslet a naprojektovat, v tomto případě ještě navíc krátce technicky projednat. Pak se předá projekt investorovi, který jej předá na Magistrát. Ten žádá o vyjádření PČR, oba mohou mít připomínky, čímž se vše vrací částečně na začátek. Když se úprava schválí, putuje k naprogramování. Pak se program musí tzv. odladit, tedy vyzkoušet na zkušebním řadiči, zda funguje. Mezitím je třeba ještě na místě provést úpravu polohy kontaktu a pak se upravený software odveze na křižovatku a nasadí. Prašný most není vyloženě drobná úprava. Mimo jiné řeší rozlišení BUS a TRAM na vjezdu od Vozovny Střešovice, doladí se data pro jízdu MHD od Vozovny Střešovice (tak, aby fáze na TRAM spíše počkala), lehce se upravují délky jednotlivých fází (trochu by se měl zkrátit cyklus). Vjezd od Vozovny zůstane nejhorší. Je třeba si uvědomit, že se 120 TRAM + 18 BUS na kolejích = 138 MHD / hod se jedná o jednu z nejvíce zatížených křižovatek provozem TRAM v Praze. Navíc je tu hodně aut se silným levým odbočením od Vozovny, které je kolizní s většinou TRAM. Toto odbočení se v budoucnu přelije na výjezd z tunelu, čímž vznikne na SSZ další fáze. Z toho plyne, že to není dispozičně úplně šťastná křižovatka, ale myslím, že výsledek je velmi slušný a ještě malý posun lze očekávat.
K Evropské tuším jen lehce k Nádraží, že snad na jaře by se mohlo jít do definitiva a preference by chybět neměla.
SSZ Prašný most. Je pravda, že vjezd od Vozovny Střešovice je nejhorší ze všech vjezdů MHD v křižovatce, a to hlavně pro TRAM přímo. Nevýhodou je výběr volna podstatě jen v jedné poloze v cyklu, přičemž preference funguje pouze prodlužováním vlastního volna, nebo předvýběrem kolizní fáze. Navíc se jedná o kombinovaný vjezd s autobusy. Určité vylepšení se chystá, ale není to hned. A není to zdaleka jen na Eltodu. Nejprve projektant musí získat a prostudovat podklady, jako jsou třeba výpisy z detektorů, a také sesumírovat poznatky. Vlastní úpravu pak musí vymyslet a naprojektovat, v tomto případě ještě navíc krátce technicky projednat. Pak se předá projekt investorovi, který jej předá na Magistrát. Ten žádá o vyjádření PČR, oba mohou mít připomínky, čímž se vše vrací částečně na začátek. Když se úprava schválí, putuje k naprogramování. Pak se program musí tzv. odladit, tedy vyzkoušet na zkušebním řadiči, zda funguje. Mezitím je třeba ještě na místě provést úpravu polohy kontaktu a pak se upravený software odveze na křižovatku a nasadí. Prašný most není vyloženě drobná úprava. Mimo jiné řeší rozlišení BUS a TRAM na vjezdu od Vozovny Střešovice, doladí se data pro jízdu MHD od Vozovny Střešovice (tak, aby fáze na TRAM spíše počkala), lehce se upravují délky jednotlivých fází (trochu by se měl zkrátit cyklus). Vjezd od Vozovny zůstane nejhorší. Je třeba si uvědomit, že se 120 TRAM + 18 BUS na kolejích = 138 MHD / hod se jedná o jednu z nejvíce zatížených křižovatek provozem TRAM v Praze. Navíc je tu hodně aut se silným levým odbočením od Vozovny, které je kolizní s většinou TRAM. Toto odbočení se v budoucnu přelije na výjezd z tunelu, čímž vznikne na SSZ další fáze. Z toho plyne, že to není dispozičně úplně šťastná křižovatka, ale myslím, že výsledek je velmi slušný a ještě malý posun lze očekávat.
K Evropské tuším jen lehce k Nádraží, že snad na jaře by se mohlo jít do definitiva a preference by chybět neměla.
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Neříkám z toho hned dělat pěší zónu, ale když už ten prostor uspořádali takhle a lidé špacírují všude, tak je tam mezi těmi davy korzujících SSZ platné jak stěrač na ponorce a těch 20 tam beztak dost často jezdím/e. Bo třeba člověk dojíždí něco před sebou, nebo se šourá k odblokování ROV, nebo musí zrovna přibrzdit kvůli množině chodců, kteří přirozeně nerespektují SSZ. Pro okamžité odstranění SSZ jsem všema deseti a pokud by na oplátku měla být zavedena 20, tak myslím, že je to i tak menší opruz a riziko, než tohle. Ta signalizace dělá z přirozeného chaosu řízeně nepředvídatelný chaos
- willyjeff
- Uživatel
- Příspěvky: 1761
- Registrován: 30.11.2004 16:11
- Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
To je přece pěší zóna a abych byl upřímný, pokud by dali SSZ úplně pryč, vůbec by mi tahle rychlost nevadilaPetrpes píše:OR 20 je zbytečně málo
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
OR 20 je návrh inspirovaný uvedeným místem v Olomouci, které je uspořádáním a pohybem chodců velmi podobné Hradčanské.Petrpes píše:OR 20 je zbytečně málo
G: Právě pro tebou uvedený důvod "v a okolo zastávek" = přes zadlážděný úsek v jinak zatravněné TT.
Ovšem o možnosti - respektive nemožnosti vylepšení preference ze zastávek, kde se velmi střídá na BP tu již padlo několik diskuzí. Nejsou mezi řidiči ojedinělé případy, kdy se najde nějaký "váhavec", kterému opakovaně "uteče volno" mezi čímž chce pustit další cestující = nabere nejen pro sebe, ale i hromadu následujících TRAM "sekeru" několik minut!
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Preference / antipreference MHD
Já bych se spokojil s vylepšením preference. Je fakt že po zadláždění ovce přecházejí kde je napadne.MM-Mikulovsky píše:Nechystá se konečně nějaké řešení Hradčanské?
Např. zrušení SSZ na obou přechodech za současného zavedení obousměrně v a okolo zastávek OR20 = což by bylo jako v Olomouci před hlavním nádražím?
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2235
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
OR 20 je zbytečně málo
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Nechystá se konečně nějaké řešení Hradčanské?
Např. zrušení SSZ na obou přechodech za současného zavedení obousměrně v a okolo zastávek OR20 = což by bylo jako v Olomouci před hlavním nádražím?
Např. zrušení SSZ na obou přechodech za současného zavedení obousměrně v a okolo zastávek OR20 = což by bylo jako v Olomouci před hlavním nádražím?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Preference / antipreference MHD
Pardón, já zapomněl, že za 3 týdny (ani za více než 1 rok) se v Praze nic nevyřeší.Martin Šubrt píše:Debata viz předchozí stránka tohoto tématu . Je to na cestě k řešení, ale cesty páně a SSZ jsou v Praze dlouhé a nevyzpitatelné