Orientační a informační systémy
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Na A je to dáno zabezpečovačem... Na B netuším
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
pepa: 100% souhlasím
Příčinou výše podtržených údivů tří zdejších pánů je jistě tučně zvýrazněná skutečnost, uvedená posledním z nich!
Sice věřím, že většině to již došlo, ale pro jistotu to tady napíšu "natvrdo":jendelin.i píše:Taky mi to přijde úsměvné. Když chci rychle vystoupit, zmáčknu si poptávku už dávno před stanicí a stojím u dveří (v 15T nebo v metru, kde jsou tlačítka přímo na dveřích) a další cestující mě začnou nervózně odstrkovat, aby TO v zastávce mohli zmáčkonutwillyjeff píše: (Karosák:Množství lidí jimž DVC systém uniká mě stále prekvapuje...)
Hm, mě asi na prvním místě zaráží, kolik lidí vážně čeká s předvolbou dveří až vůz zastaví. Pozoruju to v zrcátku. Mají palec připravený do poslední chvíle až vlak cukne a stojí. Vážně se bojí, že by se jim dveře otevřely za jízdy?
Ale ono se tomu není co divit, když to v různých vozidlech hraje různými barvami a chová se to jinak!
.... Ale ouha, když jsem výjimečně jel rekonstruovanou soupravou na A nebo B, tam to nelze zmáčknout libovolně dopředu, po určité době volba "vyprchá", nevydrží ani celý jeden mezistaniční úsek !!!
Příčinou výše podtržených údivů tří zdejších pánů je jistě tučně zvýrazněná skutečnost, uvedená posledním z nich!
Re: Orientační a informační systémy
A pak jsou lidi, kteří to mačkají ihned po zavření dveří ještě než se tramvaj rozjede, ale u prvních dveří se najdou ještě tací, kteří se umí i omluvit, že to zmáčkli moc brzowillyjeff píše:Hm, mě asi na prvním místě zaráží, kolik lidí vážně čeká s předvolbou dveří až vůz zastaví. Pozoruju to v zrcátku. Mají palec připravený do poslední chvíle až vlak cukne a stojí. Vážně se bojí, že by se jim dveře otevřely za jízdy?
- jendelin.i
- Uživatel
- Příspěvky: 219
- Registrován: 22.9.2008 10:56
- Bydliště: 1500m přes kopec k 10 (+17 už teď 2000m)
Re: Orientační a informační systémy
Taky mi to přijde úsměvné. Když chci rychle vystoupit, zmáčknu si poptávku už dávno před stanicí a stojím u dveří (v 15T nebo v metru, kde jsou tlačítka přímo na dveřích) a další cestující mě začnou nervózně odstrkovat, aby TO v zastávce mohli zmáčkonutwillyjeff píše:Hm, mě asi na prvním místě zaráží, kolik lidí vážně čeká s předvolbou dveří až vůz zastaví. Pozoruju to v zrcátku. Mají palec připravený do poslední chvíle až vlak cukne a stojí. Vážně se bojí, že by se jim dveře otevřely za jízdy?Karosák píše:Množství lidí jimž DVC systém uniká mě stále prekvapuje...
Ale ono se tomu není co divit, když to v různých vozidlech hraje různými barvami a chová se to jinak!
Já umím jen tramvaje T3R.P... + kačeny - tam je to nejjednodušší - zelené tlačítko svítí = poptávka zadána, zelené tlačítko zhasnuté = poptávka nezadána. U kačen možno zadat i u protisměrných dveří - to kdybych si na TF dříve nepřečetl, nenapadlo by mě to.
V metru pravidelně jezdím jen C - soupravy Siemens: svítí červeně = bude otevřeno, svítí zeleně = poptávka nezadána, bliká zeleně = poptávka zadána. Funguje libovolně dopředu, jednotlivé strany odděleně: když chci vystupovat na Florenci, můžu zmáčknout už při odjezdu z Vltavské, když chci vystupovat na Hlavním n., můžu zmáčknout už při odjezdu ze Střížkova (!). Tzn., musím vědět, na které straně se budou otevírat dveře (na rozdíl od kačen ). Ale ouha, když jsem výjimečně jel rekonstruovanou soupravou na A nebo B, tam to nelze zmáčknout libovolně dopředu, po určité době volba "vyprchá", nevydrží ani celý jeden mezistaniční úsek !!!
-
- Uživatel
- Příspěvky: 125
- Registrován: 28.8.2013 10:29
Re: Orientační a informační systémy
Zastavování T3SUCS a T3M by nebylo zřejmě nebylo potřeba, kdyby byly vybaveny signalizacemi požadavku STOP jako se rozsvěcí u Karos a Citybusu, ale to je zase u dožívacích vozů zbytečné instalovat. A přecijen, to znamení k řidiči je poměrně vysoko, což ale většinou není problém.
K tomu se váže jedna moje hodně dávná vzpomínka ze začátků 8200 v Praze. Dodnes si pamatuji překvapení při jízdě vozem T3G 8200, kde jsem u zastávky těsně nedošáhl na poptávku, která byla podstatně výše než byla u T6 a dnešních erpéček. Tak mě museli zvednout no...
K tomu se váže jedna moje hodně dávná vzpomínka ze začátků 8200 v Praze. Dodnes si pamatuji překvapení při jízdě vozem T3G 8200, kde jsem u zastávky těsně nedošáhl na poptávku, která byla podstatně výše než byla u T6 a dnešních erpéček. Tak mě museli zvednout no...
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3140
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Ano, na SORry CITY tlačítko STOP navolí většinou ty nejbližší dveře.
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2235
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Ono kdyby tlačítko "znamení k řidiči" aktivovalo výzvu u konkrétních dveří, také by se prd stalo.
Ostatně nemají to tak NB SORry? Tuším že ano, i "STOP" aktivuje příslušné dveře.
No a že se musí s T3SU a T3M na znamení vždy zastavovat je taky trochu přehnaně blbuvzdorné. Když to u stejného dopravce může fungovat u všech Karos a Citybusů a jinde běžně i TRAM. I když dnes už je asi Praha poslední město v ČR, kde není předvolba všude?
Pardon, Most to teď začal po letech používat na Astrách a pak mají 2ks Vario LF, jinak nic
Ostatně nemají to tak NB SORry? Tuším že ano, i "STOP" aktivuje příslušné dveře.
No a že se musí s T3SU a T3M na znamení vždy zastavovat je taky trochu přehnaně blbuvzdorné. Když to u stejného dopravce může fungovat u všech Karos a Citybusů a jinde běžně i TRAM. I když dnes už je asi Praha poslední město v ČR, kde není předvolba všude?
Pardon, Most to teď začal po letech používat na Astrách a pak mají 2ks Vario LF, jinak nic
- willyjeff
- Uživatel
- Příspěvky: 1761
- Registrován: 30.11.2004 16:11
- Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Hm, mě asi na prvním místě zaráží, kolik lidí vážně čeká s předvolbou dveří až vůz zastaví. Pozoruju to v zrcátku. Mají palec připravený do poslední chvíle až vlak cukne a stojí. Vážně se bojí, že by se jim dveře otevřely za jízdy?Karosák píše:Množství lidí jimž DVC systém uniká mě stále prekvapuje...
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Množství lidí jimž DVC systém uniká mě stále prekvapuje...
- Fořtík
- Uživatel
- Příspěvky: 2418
- Registrován: 13.11.2003 22:51
- Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Však já jim to taky nezalívám. Ovšem pokud si dá znamení, dveře se nemusí otevřít, pokud si nepoptal - jako se mi stalo dneska v Hloubětíně. Pán si zmáčknul znamení, ale dveře ne. Tak jsem mu tam zastavil a dveře uvolnil. Docela dlouho koukal jak tele, ale protože jsem měl dost času, tak jsem ho nechal, ať na to přijde.martin8211 píše:V Praze žádné takové informace nejsou, a nebýt zájemce o tramvaje, automaticky mačkám ZNAMENÍ K ŘIDIČI, protože zastávka je NA ZNAMENÍ a ne NA POPTÁVKU....
-
- Uživatel
- Příspěvky: 125
- Registrován: 28.8.2013 10:29
Re: Orientační a informační systémy
Ano, v LBC-JBC se jako znamení používá ZNAMENÍ k řidiči klasicky umístěné na krytu pohonu dveří. Ale zastavují i na obyčejnou poptávku na dveře (všechny vozy vybaveny).
Zastávka na znamení - stiskněte 1x před zastávkou
Výstup s kočárkem - stiskněte 2x před zastávkou
V Praze žádné takové informace nejsou, a nebýt zájemce o tramvaje, automaticky mačkám ZNAMENÍ K ŘIDIČI, protože zastávka je NA ZNAMENÍ a ne NA POPTÁVKU....
Zastávka na znamení - stiskněte 1x před zastávkou
Výstup s kočárkem - stiskněte 2x před zastávkou
V Praze žádné takové informace nejsou, a nebýt zájemce o tramvaje, automaticky mačkám ZNAMENÍ K ŘIDIČI, protože zastávka je NA ZNAMENÍ a ne NA POPTÁVKU....
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Me to prijde prehledny, zadnej maglajs. Kocarkove tlacitko ma u sebe napsano ZNAMENI k ridici, takze bych to od kastana nebral jako velky fail, zvlast, kdyz baba 3x zopakuje, ze je to zastavka na ZNAMENI. Spis bych upravil popisek u oznamovacich tlacitek, treba, ze "Vystup s kocarkem/zast. na znameni-stisknete 2x..." Viz LBC-JBC, tam je to tusim podobne. A jako ridic vim, ze kdyz nekdo macka v takove situaci kocarek, asi bude chtit opravdu ven a ne, ze si omylem zmacknul dvere k Lihovaru uz na Smichaci.
Re: Orientační a informační systémy
To je ze zvyku z autobusů. Tam bylo jedno tlačítko na všechno.MF píše:Někteří lidé nevědí jak to znamení dávat. A ani se nedivím. V autobusech je tlačítek a ani sám nevím které je to správné. Už se mi i stalo, že v tramvaji cestující dával znamení "kočárkovým" bzučákem.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
tak to se mi již také párkrát stalo = opravdu je v tom pěknej maglajs!MF píše:.... Už se mi i stalo, že v tramvaji cestující dával znamení "kočárkovým" bzučákem.
Re: Orientační a informační systémy
Někteří lidé nevědí jak to znamení dávat. A ani se nedivím. V autobusech je tlačítek a ani sám nevím které je to správné. Už se mi i stalo, že v tramvaji cestující dával znamení "kočárkovým" bzučákem.