Orientační a informační systémy

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od 9001 » 17.2.2014 11:58

Na A je to dáno zabezpečovačem... Na B netuším

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 17.2.2014 10:40

pepa: 100% souhlasím
jendelin.i píše:
willyjeff píše: (Karosák:Množství lidí jimž DVC systém uniká mě stále prekvapuje...)
Hm, mě asi na prvním místě zaráží, kolik lidí vážně čeká s předvolbou dveří až vůz zastaví. Pozoruju to v zrcátku. Mají palec připravený do poslední chvíle až vlak cukne a stojí. Vážně se bojí, že by se jim dveře otevřely za jízdy?
Taky mi to přijde úsměvné. Když chci rychle vystoupit, zmáčknu si poptávku už dávno před stanicí a stojím u dveří (v 15T nebo v metru, kde jsou tlačítka přímo na dveřích) a další cestující mě začnou nervózně odstrkovat, aby TO v zastávce mohli zmáčkonut :-)

Ale ono se tomu není co divit, když to v různých vozidlech hraje různými barvami a chová se to jinak!
.... Ale ouha, když jsem výjimečně jel rekonstruovanou soupravou na A nebo B, tam to nelze zmáčknout libovolně dopředu, po určité době volba "vyprchá", nevydrží ani celý jeden mezistaniční úsek !!!
Sice věřím, že většině to již došlo, ale pro jistotu to tady napíšu "natvrdo":
Příčinou výše podtržených údivů tří zdejších pánů je jistě tučně zvýrazněná skutečnost, uvedená posledním z nich!

Uživatelský avatar
Pepa
Uživatel
Příspěvky: 2152
Registrován: 30.11.2003 9:45
Bydliště: 6004

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Pepa » 17.2.2014 7:45

willyjeff píše:Hm, mě asi na prvním místě zaráží, kolik lidí vážně čeká s předvolbou dveří až vůz zastaví. Pozoruju to v zrcátku. Mají palec připravený do poslední chvíle až vlak cukne a stojí. Vážně se bojí, že by se jim dveře otevřely za jízdy?
A pak jsou lidi, kteří to mačkají ihned po zavření dveří ještě než se tramvaj rozjede, ale u prvních dveří se najdou ještě tací, kteří se umí i omluvit, že to zmáčkli moc brzo :-D

Uživatelský avatar
jendelin.i
Uživatel
Příspěvky: 219
Registrován: 22.9.2008 10:56
Bydliště: 1500m přes kopec k 10 (+17 už teď 2000m)

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od jendelin.i » 16.2.2014 23:08

willyjeff píše:
Karosák píše:Množství lidí jimž DVC systém uniká mě stále prekvapuje...
Hm, mě asi na prvním místě zaráží, kolik lidí vážně čeká s předvolbou dveří až vůz zastaví. Pozoruju to v zrcátku. Mají palec připravený do poslední chvíle až vlak cukne a stojí. Vážně se bojí, že by se jim dveře otevřely za jízdy?
Taky mi to přijde úsměvné. Když chci rychle vystoupit, zmáčknu si poptávku už dávno před stanicí a stojím u dveří (v 15T nebo v metru, kde jsou tlačítka přímo na dveřích) a další cestující mě začnou nervózně odstrkovat, aby TO v zastávce mohli zmáčkonut :-)

Ale ono se tomu není co divit, když to v různých vozidlech hraje různými barvami a chová se to jinak!
Já umím jen tramvaje T3R.P... + kačeny - tam je to nejjednodušší - zelené tlačítko svítí = poptávka zadána, zelené tlačítko zhasnuté = poptávka nezadána. U kačen možno zadat i u protisměrných dveří - to kdybych si na TF dříve nepřečetl, nenapadlo by mě to.
V metru pravidelně jezdím jen C - soupravy Siemens: svítí červeně = bude otevřeno, svítí zeleně = poptávka nezadána, bliká zeleně = poptávka zadána. Funguje libovolně dopředu, jednotlivé strany odděleně: když chci vystupovat na Florenci, můžu zmáčknout už při odjezdu z Vltavské, když chci vystupovat na Hlavním n., můžu zmáčknout už při odjezdu ze Střížkova (!). Tzn., musím vědět, na které straně se budou otevírat dveře (na rozdíl od kačen :-) ). Ale ouha, když jsem výjimečně jel rekonstruovanou soupravou na A nebo B, tam to nelze zmáčknout libovolně dopředu, po určité době volba "vyprchá", nevydrží ani celý jeden mezistaniční úsek !!!

martin8211
Uživatel
Příspěvky: 125
Registrován: 28.8.2013 10:29

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od martin8211 » 16.2.2014 22:04

Zastavování T3SUCS a T3M by nebylo zřejmě nebylo potřeba, kdyby byly vybaveny signalizacemi požadavku STOP jako se rozsvěcí u Karos a Citybusu, ale to je zase u dožívacích vozů zbytečné instalovat. A přecijen, to znamení k řidiči je poměrně vysoko, což ale většinou není problém.
K tomu se váže jedna moje hodně dávná vzpomínka ze začátků 8200 v Praze. Dodnes si pamatuji překvapení při jízdě vozem T3G 8200, kde jsem u zastávky těsně nedošáhl na poptávku, která byla podstatně výše než byla u T6 a dnešních erpéček. Tak mě museli zvednout no... :lol:

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od trainzjohny » 16.2.2014 21:41

Ano, na SORry CITY tlačítko STOP navolí většinou ty nejbližší dveře.

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2235
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Petrpes » 16.2.2014 21:36

Ono kdyby tlačítko "znamení k řidiči" aktivovalo výzvu u konkrétních dveří, také by se prd stalo.
Ostatně nemají to tak NB SORry? Tuším že ano, i "STOP" aktivuje příslušné dveře.
No a že se musí s T3SU a T3M na znamení vždy zastavovat je taky trochu přehnaně blbuvzdorné. Když to u stejného dopravce může fungovat u všech Karos a Citybusů a jinde běžně i TRAM. I když dnes už je asi Praha poslední město v ČR, kde není předvolba všude?
Pardon, Most to teď začal po letech používat na Astrách a pak mají 2ks Vario LF, jinak nic :)

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od willyjeff » 16.2.2014 21:30

Karosák píše:Množství lidí jimž DVC systém uniká mě stále prekvapuje...
Hm, mě asi na prvním místě zaráží, kolik lidí vážně čeká s předvolbou dveří až vůz zastaví. Pozoruju to v zrcátku. Mají palec připravený do poslední chvíle až vlak cukne a stojí. Vážně se bojí, že by se jim dveře otevřely za jízdy?

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Karosák » 16.2.2014 21:04

Množství lidí jimž DVC systém uniká mě stále prekvapuje...

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Fořtík » 16.2.2014 19:49

martin8211 píše:V Praze žádné takové informace nejsou, a nebýt zájemce o tramvaje, automaticky mačkám ZNAMENÍ K ŘIDIČI, protože zastávka je NA ZNAMENÍ a ne NA POPTÁVKU.... :D
Však já jim to taky nezalívám. Ovšem pokud si dá znamení, dveře se nemusí otevřít, pokud si nepoptal - jako se mi stalo dneska v Hloubětíně. Pán si zmáčknul znamení, ale dveře ne. Tak jsem mu tam zastavil a dveře uvolnil. Docela dlouho koukal jak tele, ale protože jsem měl dost času, tak jsem ho nechal, ať na to přijde. :lol:

martin8211
Uživatel
Příspěvky: 125
Registrován: 28.8.2013 10:29

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od martin8211 » 15.2.2014 20:40

Ano, v LBC-JBC se jako znamení používá ZNAMENÍ k řidiči klasicky umístěné na krytu pohonu dveří. Ale zastavují i na obyčejnou poptávku na dveře (všechny vozy vybaveny).
Zastávka na znamení - stiskněte 1x před zastávkou
Výstup s kočárkem - stiskněte 2x před zastávkou

V Praze žádné takové informace nejsou, a nebýt zájemce o tramvaje, automaticky mačkám ZNAMENÍ K ŘIDIČI, protože zastávka je NA ZNAMENÍ a ne NA POPTÁVKU.... :D

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Karosák » 15.2.2014 14:59

Me to prijde prehledny, zadnej maglajs. Kocarkove tlacitko ma u sebe napsano ZNAMENI k ridici, takze bych to od kastana nebral jako velky fail, zvlast, kdyz baba 3x zopakuje, ze je to zastavka na ZNAMENI. Spis bych upravil popisek u oznamovacich tlacitek, treba, ze "Vystup s kocarkem/zast. na znameni-stisknete 2x..." Viz LBC-JBC, tam je to tusim podobne. A jako ridic vim, ze kdyz nekdo macka v takove situaci kocarek, asi bude chtit opravdu ven a ne, ze si omylem zmacknul dvere k Lihovaru uz na Smichaci.

Uživatelský avatar
7080
Uživatel
Příspěvky: 1084
Registrován: 02.12.2005 13:40
Bydliště: V kopci mezi M 135 a M 22

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od 7080 » 15.2.2014 14:53

MF píše:Někteří lidé nevědí jak to znamení dávat. A ani se nedivím. V autobusech je tlačítek a ani sám nevím které je to správné. Už se mi i stalo, že v tramvaji cestující dával znamení "kočárkovým" bzučákem.
To je ze zvyku z autobusů. Tam bylo jedno tlačítko na všechno.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 15.2.2014 14:46

MF píše:.... Už se mi i stalo, že v tramvaji cestující dával znamení "kočárkovým" bzučákem.
tak to se mi již také párkrát stalo = opravdu je v tom pěknej maglajs!

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MF » 15.2.2014 14:40

Někteří lidé nevědí jak to znamení dávat. A ani se nedivím. V autobusech je tlačítek a ani sám nevím které je to správné. Už se mi i stalo, že v tramvaji cestující dával znamení "kočárkovým" bzučákem.

Odpovědět