Orientační a informační systémy

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2234
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Petrpes » 20.2.2014 8:47

Ono negativní číslo při jakémkoli zátahu je v KO už tradice.
Už v časech 14 a 25 které u vozovny KO končili, jezdili kolegové z KO většinou negativně.
To 18 Vozovna Pankrác negativně byla naprostou anomálií...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 20.2.2014 2:32

ještě to tu nikdo neuvedl:
zátahovým kódům l.3 do KO někdo konečně nedávno přeprogramoval zobrazení slova "vozovna" z negativu na pozitiv, žel někteří KO kolegové toto nereflektují a stejně zadávají při zátahu negativní číslo linky, byť zátah se rovná pravidelné trase!

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Absolut » 19.2.2014 8:24

Musím říct, že nemožnost předvolby a tlačítko na každé křídlo dveří zvlášť mě při cestování s kočárkem neskutečně štve. To vymyslel opravdu někdo velice inteligentní.

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od kruťák » 19.2.2014 7:39

Martin Šubrt píše:tlačítko po dobu stanicování v Mnichovicích nenašli
Ono to důchodcovské vstávání půl hodiny předem má něco do sebe :lol: :lol:

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Martin Šubrt » 18.2.2014 23:21

A v těch nových soupravách už to funguje i s předvolbou, že se tlačítko rozsvítí po stisknutí ještě před zastavením a pak už se otevřou celé dveře. Ale je fakt, že dodnes nechápu, kdo dostal úkol dosud toto tlačítko v minulosti před cestujícími skrývat, provést jej co nejmenší, nejnevýraznější a nejpitoměji funkční s tím otevíráním jen půlky dveří po zastavení... Můj brácha s jednou paní při jedné z prvních cest tlačítko po dobu stanicování v Mnichovicích nenašli a pak se vraceli z Mirošovic ;-).

martin8211
Uživatel
Příspěvky: 125
Registrován: 28.8.2013 10:29

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od martin8211 » 18.2.2014 22:34

Ty Ešusy od 076 víš? co mají zároveň tu zvláštní výstrahu při otevírání dveří?

Uživatelský avatar
Láďa
Uživatel
Příspěvky: 954
Registrován: 24.8.2009 22:07

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Láďa » 18.2.2014 21:54

Nejnovější Ešusy už mají 1 tlačítko na obě křídla, navíc mají i světelnou signalizaci zavírání dveří.

martin8211
Uživatel
Příspěvky: 125
Registrován: 28.8.2013 10:29

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od martin8211 » 18.2.2014 21:44

A na železnici se ještě otevírá jen půlka dveří, která se zmáčkne, do toho poptávka funguje jen po zastavení, a ještě se sní dají ty dveře zavřít...

vencavasek
Uživatel
Příspěvky: 263
Registrován: 07.1.2007 15:10

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od vencavasek » 18.2.2014 21:00

jendelin.i píše: Problematiku léta sleduji, a zatím tedy umím tramvaje a C. Budu se muset doškolit na A, B, SORy, Solarisy... Chtělo by to pro cestující zpracovat nějaký přehledný manuálek. :twisted:
A aby toho nebylo málo, do MHD vlastně patří i železnice 8-)
Jó, zlatá lanovka a přívozy :lol:

Uživatelský avatar
jendelin.i
Uživatel
Příspěvky: 219
Registrován: 22.9.2008 10:56
Bydliště: 1500m přes kopec k 10 (+17 už teď 2000m)

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od jendelin.i » 18.2.2014 19:19

Petrpes píše:Na B předvolba drží celý úsek, když zhasne fíra to přepnul na otevírání všeho, nemá význam mačkat...
Pravidelně tak dráždím lidi stojící za mnou na NB. Tam se totiž z 90% otevírá všechno.
Tak to teda zlatý C.
Když si člověk zapamatuje, že svítící zelená v C znamená totéž co zhasnutá zelená v tramvaji a teprve blikající zelená znamená to co v tramvaji svítící #-o , už jen stačí, aby přijal za své, že poněkud nelogická svítící červená (STŮJ!) :shock: znamená jisté otevření (slepcem nebo fírou). Jak jednoduché :idea: .
(A zhasnutí červené znamená, že už se jako opravdu dveře otvírají - ale to teprve lidi zuřivě mačkají :roll: )
Edit: Tak to vynucené otvírání je přesně naopak, tlačítko je zhasnuté a v momentě otevření se rozsvítí červeně. Tak ani to C jsem pořádně neuměl. Budu se muset školit důkladněji :oops:

Problematiku léta sleduji, a zatím tedy umím tramvaje a C. Budu se muset doškolit na A, B, SORy, Solarisy... Chtělo by to pro cestující zpracovat nějaký přehledný manuálek. :twisted:
Naposledy upravil(a) jendelin.i dne 20.2.2014 21:01, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
jendelin.i
Uživatel
Příspěvky: 219
Registrován: 22.9.2008 10:56
Bydliště: 1500m přes kopec k 10 (+17 už teď 2000m)

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od jendelin.i » 18.2.2014 19:09

jendelin.i píše: Já umím jen tramvaje T3R.P... + kačeny - tam je to nejjednodušší - zelené tlačítko svítí = poptávka zadána, zelené tlačítko zhasnuté = poptávka nezadána. U kačen možno zadat i u protisměrných dveří - to kdybych si na TF dříve nepřečetl, nenapadlo by mě to.
Jen doplním, zaměřil jsem se na 15T, tam je princip naštěstí [-o< stejný jako v ostatních tramvajích (zelené tlačítko svítí = poptávka zadána, zelené tlačítko zhasnuté = poptávka nezadána), rozdíl je jen v tom, že jsou tlačítka přímo na dveřích, a není to jedna prosvětlovací žárovka, ale několik diod, což mě varuje před nějakou čertovinou :devilsmokin jako ta různá blikátka v metru a v SORech.

Uživatelský avatar
Jirka
Uživatel
Příspěvky: 107
Registrován: 07.9.2004 17:53
Bydliště: JZM

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Jirka » 18.2.2014 15:36

johndj píše:
Jirka píše:Ovšem sranda je, když střídající fíra zapomene přepnut na centrál, uvolní dveře a vyndá čipovou kartu. To pak kdo nezmáčkl předem, má smůlu. Nebo když si přepne už předem na JI, ale až po uvolnění.
Když si přepne už na JI, tak se snad na NB dveře otevřou normálně, ne?
Na NB jistě, ale na JI ne.

johndj
Uživatel
Příspěvky: 185
Registrován: 05.4.2009 21:17
Bydliště: Zličín
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od johndj » 18.2.2014 11:05

Jirka píše:
Petrpes píše:Na B předvolba drží celý úsek, když zhasne fíra to přepnul na otevírání všeho, nemá význam mačkat...
Pravidelně tak dráždím lidi stojící za mnou na NB. Tam se totiž z 90% otevírá všechno.
Ovšem sranda je, když střídající fíra zapomene přepnut na centrál, uvolní dveře a vyndá čipovou kartu. To pak kdo nezmáčkl předem, má smůlu. Nebo když si přepne už předem na JI, ale až po uvolnění.
Když si přepne už na JI, tak se snad na NB dveře otevřou normálně, ne?

Uživatelský avatar
Jirka
Uživatel
Příspěvky: 107
Registrován: 07.9.2004 17:53
Bydliště: JZM

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Jirka » 17.2.2014 16:59

Petrpes píše:Na B předvolba drží celý úsek, když zhasne fíra to přepnul na otevírání všeho, nemá význam mačkat...
Pravidelně tak dráždím lidi stojící za mnou na NB. Tam se totiž z 90% otevírá všechno.
Ovšem sranda je, když střídající fíra zapomene přepnut na centrál, uvolní dveře a vyndá čipovou kartu. To pak kdo nezmáčkl předem, má smůlu. Nebo když si přepne už předem na JI, ale až po uvolnění.

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2234
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Petrpes » 17.2.2014 12:14

Na B předvolba drží celý úsek, když zhasne fíra to přepnul na otevírání všeho, nemá význam mačkat...
Pravidelně tak dráždím lidi stojící za mnou na NB. Tam se totiž z 90% otevírá všechno.

Odpovědět