Preference / antipreference MHD
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3140
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Ty moje 3s jsou hlavně o tom, že v tu dobu už tramvaje i chodci přes magistrálu mají volno a když jedou auta tak už dávno stojí. Nevím proč je tam tak strašně dlouhý čas na projetí křižovatkou, když po magistrále se většinou krokem nejezdí .... takže já vlastně chodím na volno.. jen na sousedním přechodě
K tomu koukání šejdrem to nepochybně nabádá, proto jsem pro ukrajinskou verzi kde jsou odpočty i pro auta.
K tomu koukání šejdrem to nepochybně nabádá, proto jsem pro ukrajinskou verzi kde jsou odpočty i pro auta.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Ovšem pokud jdeš 3 sekundy před volnem, znamená to, že tě to učí lézt do vozovky v době mezičasů, což znamená, že musíme o 3 sekundy na takové křižovatce mezičasy prodloužit a o tyto sekundy ubrat z produktivní doby cyklu, tj. ubrat část volna autům nebo chodcům...
Druhé riziko je skutečně v tom, že odpočítávání používají i tramvajáci. Tím, že je jen napíchnuto na žárovky signálů a není v řadiči, tak při změně programu nebo při výjezdu hasičů i na tom Pavláku odpočítává, ale po odpočtu nemusí následovat ten signál, který všichni čekají. Tj. travaják rozjíždějící se ze zastávky plynule do volna může být velmi překvapen. Třeba v Torontu po instalaci těchto odpočtů vzrostly nehody vozidel na křižovatkách o 50%, protože řidiči jedoucí souběžně s přechody začali koukat na ta čísla a kolikrát už ignorovali i své signály, které končily jindy.
Druhé riziko je skutečně v tom, že odpočítávání používají i tramvajáci. Tím, že je jen napíchnuto na žárovky signálů a není v řadiči, tak při změně programu nebo při výjezdu hasičů i na tom Pavláku odpočítává, ale po odpočtu nemusí následovat ten signál, který všichni čekají. Tj. travaják rozjíždějící se ze zastávky plynule do volna může být velmi překvapen. Třeba v Torontu po instalaci těchto odpočtů vzrostly nehody vozidel na křižovatkách o 50%, protože řidiči jedoucí souběžně s přechody začali koukat na ta čísla a kolikrát už ignorovali i své signály, které končily jindy.
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3140
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Osobně přes ten pavlák chodím minimálně 2x denně a musím říct že je využívám a je to OK. Zaprvé už vím že cca 3s před zelenou už žádné auto nepojede, protože už se rozjíždí tramvaj a auta, takže klidně jdu i na červenou. zadruhé je super že když člověk jde od metra a vidí že to začíná 1 (což je vidět i na dálku) tak že má přidat.
Myslím že obecně velký efekt to má pouze psychologický, stejně se spousta věcí dá odpozorovat na ostatních směrech ale obecně jsem pro takovéhle řešení, ve spoustě zemí světa už panáčky klasické skoro nemají a myjí jen čísla (třeba na Ukrajině mají odpočty i pro auta a to v žlutém světle, což je naprosto libové).
Myslím že obecně velký efekt to má pouze psychologický, stejně se spousta věcí dá odpozorovat na ostatních směrech ale obecně jsem pro takovéhle řešení, ve spoustě zemí světa už panáčky klasické skoro nemají a myjí jen čísla (třeba na Ukrajině mají odpočty i pro auta a to v žlutém světle, což je naprosto libové).
-
- Uživatel
- Příspěvky: 263
- Registrován: 07.1.2007 15:10
Re: Preference / antipreference MHD
A to já zase chápu, je příjemný vědět, co mě čeká, co přijde (to je prostě psychologický fakt). Ale má to smysl jen u těch pevnejch plánů a dopravní inženýrství už je prostě dál, z čehož plyne moje zděšení nad jejich případným rozšiřováním.
Trochu to je to, co jsem psal v předchozím příspěvku. Jenomže: Představ si, že třeba u Bulhara se chodcům odpočítávají poslední vteřiny čekání na zelenou, teď se přiblíží tramvaj, křižovatka na ni počká a chodcům tam přiskočí dalších 10 sekund čekání. A podle mě se najdou tací, co tam stejně vlezou, klidně přímo před tramvaj, prostě protože už počítali s tím, že jim to padne...a klidně třeba jenom z roztržitosti. (Ostatně, myslím, že něco podobnýho se řešilo i po instalaci odpočtů na IPP.) To je ten zásadní rozdíl od odpočítávání v metru.P_V píše:Znovu bych naťukl - proč by nešlo, aby počítadlo občas přeskočilo.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Preference / antipreference MHD
Teda možná hloupej dotaz, ale jsou ty odpočítávadla vůbec k něčemu? Když teda pominu sekundární fkci, že to využívaj tramvajáci. (nicméně od toho - už nějakou dobu - máme stromečky, které stále nefungují stejně). Nějak jsem si nevšiml, že by ti, kterým je to primárně určeno - tedy chodci, to nějak využívali. Třeba na tom Pavláku, kde to funguje dobře, jsem opakovaně viděl, že chodci se maximálně rozhlídnou a jdou, bez ohledu co svítí na SSZ a to i v případě, že zelená padne třeba za 5sec.
Re: Preference / antipreference MHD
Znovu bych naťukl - proč by nešlo, aby počítadlo občas přeskočilo. V každém okamžiku existuje nějaký předpoklad, kdy daná fáze nastane/skončí. Může se vyjít z průměru za několik uplynulých cyklů. Ten předpoklad se občas upraví. A to by počitadlo reflektovalo. Podobně jako přeskakuje odpočet do příjezdu metra.
- willyjeff
- Uživatel
- Příspěvky: 1761
- Registrován: 30.11.2004 16:11
- Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Že stojim v zastávce a ono to na mě čeká? Neznám odborné termíny, takhle tomu říkám. Ještě lépe, když to je Vy3hcaná vyčkávací preference, která jen čeká i přes 20 sekund, aby jsem se rozjel a šup - stůj. Tohle taky moc ráda děláGrossák píše:Co je vyčkávací preference?
Re: Preference / antipreference MHD
Co je vyčkávací preference?
Re: Preference / antipreference MHD
Odpočítadla jsou nekompatibilní počin, nad kterým kroutím hlavou. A jsem zvědavý na další vývoj.
K závadám SSZ na Palachu a na Palackého náměstí: vzdálené kontakty obou SSZ sice tramvaje přihlašují, ale výzvy nikdy nerozsvěcují, především proto, že z kontaktu není jasné, jakým směrem tramvaje pojedou. Výzva se rozsvěcuje až od EOV. Tím samozřejmě závadu nemohu vyloučit. Kontakt na vjezdu do zastávky Palackého náměstí slouží pouze pro zjištění, že tramvaj stanicovala ve druhé pozici, pro rychlejší udělení volna po přihlášení na EOV.
K závadám SSZ na Palachu a na Palackého náměstí: vzdálené kontakty obou SSZ sice tramvaje přihlašují, ale výzvy nikdy nerozsvěcují, především proto, že z kontaktu není jasné, jakým směrem tramvaje pojedou. Výzva se rozsvěcuje až od EOV. Tím samozřejmě závadu nemohu vyloučit. Kontakt na vjezdu do zastávky Palackého náměstí slouží pouze pro zjištění, že tramvaj stanicovala ve druhé pozici, pro rychlejší udělení volna po přihlášení na EOV.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Ano, obnova SSZ Francouzská - Blanická je letos v plánu .
- willyjeff
- Uživatel
- Příspěvky: 1761
- Registrován: 30.11.2004 16:11
- Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Vyčkávající preference na Náměstí Míru z centra, která zablokuje provoz na ulici Rumunské, je sice moc pěkná, ale když se stejně stojí na pevném cyklu Francouzská x Blanická, jaký má pak smysl, ptám se? Předpokládám, že odpověď bude: plánuje se preference i tam, v průběhu několika dní, měsíců až desetiletí
-
- Uživatel
- Příspěvky: 263
- Registrován: 07.1.2007 15:10
Re: Preference / antipreference MHD
Taky zajímavej nápad. Přesto očekávám scénář: Veřejnost miluje (současnou verzi) odpočítávání => Bude se rozšiřovat => Bude přibývat SSZ s pevným programem.Martin Šubrt píše:Mou reakcí na připravované usnesení bylo zadání přípravy jiného druhu odpočítávání.
Samozřejmě, že běžný člověk nemá ani tušení, že existuje dynamika a že ji tím zabíjí. Potom podle mě existuje jediná možnost: Udělat odpočet i na dynamiku (např. odpočet červené podle nejvyšší možné doby, odpočet zelené podle nejkratší) a až když lidi uvidí, že se na ta čísla nedá vůbec spolehnout, třeba se o tom začne mluvit a lidi zjistí, že je to k ničemu.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Mou reakcí na připravované usnesení bylo zadání přípravy jiného druhu odpočítávání. Místo celé zelené a červené na pevných cyklech by to na dynamice odpočítávalo chodcům žlutě pouze vyklizovací čas. Tj. zejména tam, kde je krátká zelená (5-7 sekund) a dlouhý přechod (třeba Palačák přes nábřeží) by to po zhasnutí zelené a rozsvícení červené počítalo např. ještě 12 sekund, které mají chodci na bezpečné dokončení přecházení. Pomohlo by to zkrátit doby volna chodcům v zelené části, ale celkově je opticky z hlediska chodců vlastně prodloužit, za současného zachování preferencí.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 263
- Registrován: 07.1.2007 15:10
Re: Preference / antipreference MHD
K rozšíření odpočítávadel času pro chodce na SSZ:
To je zase zpráva, která mě hned po ránu vytočila. Sice se v materiálu schváleným Radou hl. m. Prahy píše, že
"Použití tohoto zařízení je zejména vhodné při řízení křižovatek nebo samostatných signalizovaných přechodů pomocí pevných signálních plánů. Při použití dynamického řízení, které je z důvodu zajištění plynulejší hromadné i individuální dopravy v hlavním městě Praze zaváděno, bude zařízení odpočítadla použito podle možností technického a dopravního řešení." http://usneseni.praha.eu/ina2010/inaget ... 3142141142
Ale stejně se bojím. Viz Revoluční x Dlouhá, roky čekám, kdy i tam přibude preference a místo toho se tam objevila tahle vyfikundace. A preference předpokládám v nedohlednu...
To je zase zpráva, která mě hned po ránu vytočila. Sice se v materiálu schváleným Radou hl. m. Prahy píše, že
"Použití tohoto zařízení je zejména vhodné při řízení křižovatek nebo samostatných signalizovaných přechodů pomocí pevných signálních plánů. Při použití dynamického řízení, které je z důvodu zajištění plynulejší hromadné i individuální dopravy v hlavním městě Praze zaváděno, bude zařízení odpočítadla použito podle možností technického a dopravního řešení." http://usneseni.praha.eu/ina2010/inaget ... 3142141142
Ale stejně se bojím. Viz Revoluční x Dlouhá, roky čekám, kdy i tam přibude preference a místo toho se tam objevila tahle vyfikundace. A preference předpokládám v nedohlednu...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Grossák: Skutečně většinou neuvádíme, protože si ani nevšimneme, že výzvové návěstidlo tzv. stromeček se rozsvěcí později než by měl (= až na 2. - záložní/směry jízdy rozlišující detekci), to jen mne v pár, již níže uvedených, případech "trklo" po Vašem zdejším upozornění + mém opakovaném "divném čekání" na SSZ, kde by měla být slušná preference.