Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Co se nevešlo. Pokud chcete znát názory jiných i na netramvajová témata, ptejte se zde. Máte něco, o co se chcete podělit s ostatními? Pak pište sem...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od P_V » 06.4.2014 23:31

článek o smyčce Kotlářka píše:Cca 100 následujících metrů pokračují 3 koleje přímých úsekem.
Podle mě jen 30 m.


P.S. Tady se nějak rozhodilo menu pro výběr vleček. Z předchozího menu zmizela značka </select> </form> .

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od Bobik » 31.3.2014 19:03

To maj z toho, že neseděj doma na zadku. Doma by jazykový problémy s policií nebyly. :lol:

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od MF » 31.3.2014 15:18

No já se bavil s maďarským tramvajakem anglicky a docela to slo. Ptal se kolik bereme na hodinu a já rekl 8euro. Nechtěl jsem lhát ale myslel jsem ze 1euro je 20Kč. Takže jsem to trochu nad hodnotil. Hbite vlezl do tramvaje, zatocil klikou a byl pryč. Přitom se zadumane mracil.

Uživatelský avatar
Mr.Cross
Uživatel
Příspěvky: 117
Registrován: 05.11.2006 23:22

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od Mr.Cross » 31.3.2014 14:12

Já ti dám hnědku! :-D Cihlička to byla :-P Pojištěný auto bylo takže sem platil litr spoluúčast a zbytek šlo z havarijka.. Spíš to harakiri se domluvit byt horor..
MF píše:
9001 píše:Hezké fotky z Budapešti. =D> .

Jinak tyhle zmrdy co zničí auto bych střílel. Já i po dvou letech nacházím střepy, které zapadly buhví kam... Jinak i PČR mi volala, že mám přijet na služebnu a nafotí to tam. :wink:

Škoda, že nemůžu najít scénu z Pulp Ficton s Travoltou, kde tohle "komentuje"
Asi nemají lidi jako tady na místních oddelenich. Otázkou je proc to hlásit. Stejně nikoho nechytnou
A pochybuji, ze kluci měli hnědku pojistenou na vandalismus.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od MF » 31.3.2014 12:02

9001 píše:Hezké fotky z Budapešti. =D> .

Jinak tyhle zmrdy co zničí auto bych střílel. Já i po dvou letech nacházím střepy, které zapadly buhví kam... Jinak i PČR mi volala, že mám přijet na služebnu a nafotí to tam. :wink:

Škoda, že nemůžu najít scénu z Pulp Ficton s Travoltou, kde tohle "komentuje"
Asi nemají lidi jako tady na místních oddelenich. Otázkou je proc to hlásit. Stejně nikoho nechytnou
A pochybuji, ze kluci měli hnědku pojistenou na vandalismus.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od 9001 » 31.3.2014 10:44

Hezké fotky z Budapešti. =D> .

Jinak tyhle zmrdy co zničí auto bych střílel. Já i po dvou letech nacházím střepy, které zapadly buhví kam... Jinak i PČR mi volala, že mám přijet na služebnu a nafotí to tam. :wink:

Škoda, že nemůžu najít scénu z Pulp Ficton s Travoltou, kde tohle "komentuje"

Uživatelský avatar
chemik
Uživatel
Příspěvky: 1776
Registrován: 29.5.2009 10:02
Bydliště: Tam, kde jezdí třistačtrnda

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od chemik » 31.3.2014 0:38

Chválím admina Petra za pěkný příspěvek v "Na znamení"
:lol: :lol: :lol:

Uživatelský avatar
J*M*B
Uživatel
Příspěvky: 105
Registrován: 02.4.2008 19:18
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od J*M*B » 25.3.2014 11:14

vláčky87 píše:Ještě k problematice skříní T3, ...
V letech tzv totality byly náhradní díly legislativně ošetřeny, kdy výrobce musel zajistit ND po dobu 10 let od ukončení výroby typu jistého výrobku (kde jsou ty časy), to znamená, že vozy typu T2, jejichž výroba skončila v roce 1962, musely být při GO rekonstruovány na T2R v 70. letech. Předpokládám toto i u vozů T1, u kterých výzbroj byla téměř ze stejných komponent jak T2 (nebo jimi nahraditelných). Jednodušší pro Prahu (oplývající dostatečnými finančními zdroji oproti jiným městům), než rekonstrukce shnilé skříně, byl nákup nových skříní T3 s novou výzbrojí Tr 37 posazenými na repasované podvozky díly z typu T3

Uživatelský avatar
ZXS91
Uživatel
Příspěvky: 1019
Registrován: 23.3.2010 19:11
Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
Kontaktovat uživatele:

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od ZXS91 » 24.3.2014 22:59

Přerovnání odkazů na zastávkovém sloupku je účelem, nebo je chyba u mě? :D

Uživatelský avatar
vláčky87
Uživatel
Příspěvky: 171
Registrován: 12.3.2004 9:55
Bydliště: Praha

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od vláčky87 » 03.3.2014 22:39

Ještě k problematice skříní T3, něco z toho, co z té doby pamatuji z pohledu člověka od výrobce.
l. Typ T1 byl z celé řady nejmenší počtem kusů, vyroben celkem v 6. seriích, z nichž prvé čtyři měly řadu nedostatků především v oblasti málo spolehlivé el. výzbroje a proto byla většina později různě upravována na standard serií T2, které Praha neměla. Zde docházelo k nahrazování uzlů přímo díly z rozbíhající se výroby T3.
II. Problém byl i v dodávkách ND, protože především Tatra, v té době /do roku 1966/ ještě vyráběla nákadní i osobní vagony a později i lokomotivy. Došlo sice k delimitaci výroby ND na T1 na různá družstva a fabriky s nulovými zkušenostmi z takové výroby, ale výsledky byly tristní, produkce byla nekvalitní nebo vůbec žádná. Naopak pro Tatru i Trakci bylo přijatelnější vyrobit náhradní skříně, které představovaly kontrolovatelné využití výrobních kapacit, a nemusely problematicky řešit náhodné výkyvy pracností jen některých profesí při výrobě ND.
III. Značnou důležitost měla snaha všech DP na unifikaci vozového parku, která v 60. letech směřovala jednoznačně k typu T3, čemuž byla podřízena i probíhající výstavba opravárenských základen především v Praze a Ostravě a projektanti technologií dílen se těmto požadavkům přizpůsobovali. Tento trend unifikací nakonec probíhá i dnes, kdo dnes vzpomene, že na T3 byly převodovky hypoidni i dvoustupňové, blatníky plechové i plastové, motorgenerátory SS 16 i SMD 16, motory TM 22 nebo TE 022 a mnoho dalších změn, které se při opravách promítaly do předchozích serií.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od MF » 02.3.2014 19:44

P_V píše:Díky za doplnění, tohle (co se z původní T1 zachovalo) jsem v článku hledal a nenašel.
A jaký to tehdy mělo důvod, rekonstruovat formou nové tramvaje? Dnes je to kvůli odlišným předpisům na nové a reko tramvaje, ale proč tehdy?
No jedině a možná proto, aby se nahlas neříkalo, že se vlastně vozy vyhodily po 16ti letech. Rekonstrukce zní přijatelněji. I když internet nebyl a tisk byl pod cenzurou...

Uživatelský avatar
MKzB
Uživatel
Příspěvky: 318
Registrován: 19.1.2007 16:49
Bydliště: Bezkov (u Vídně)
Kontaktovat uživatele:

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od MKzB » 02.3.2014 18:47

P_V:
že_by na konkurenčním fóru píše:Na dotaz na tzv. "rekonstrukce" vozů T1 a T2 na T3 v Praze, Mostě, Bratislavě i Košicích lze odpovědět takto:
Výrobce měl v plánovitém hospodářství ploblém s plněním dodávek náhradních dílů. Bylo pro něj jednodušší dodat soubor náhradních dílů smontovaný do podoby komplení tramvaje. Tu navíc DP zaplatil z peněz na nákup ND a jako bonus mu zůstala starší tramvaj, kterou mohl kanibalizovat k údržbě ostatních vozů či v tichosti sešrotovat po těžší nehodě.
V některých případech byly dodány celé tramvaje vcelku, v jiných případech opravdu jen kompletní kastle bez podvozků (a podvozky třeba o rok/dva později) a v jiných případech byly dodány ND tak, že na jednom vagónu byla kastle na kozách a na druhém vagónu podvozky. Bolševik si rád lhal do kapsy.
Takže Praha dostala 16 nových tramvají T3 za peníze určené na nákup ND a původní T1 posloužily jako zdroj náhradních dílů pro ostatní T1.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od P_V » 02.3.2014 18:34

MF píše:Protože jak je obecně známo s T1 měly tyto vozy společné jen papíry.
Díky za doplnění, tohle (co se z původní T1 zachovalo) jsem v článku hledal a nenašel.
A jaký to tehdy mělo důvod, rekonstruovat formou nové tramvaje? Dnes je to kvůli odlišným předpisům na nové a reko tramvaje, ale proč tehdy?

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od MF » 02.3.2014 18:22

Pěkný článek o T3.
Akorát ten nadpis je takový, že by tam mělo být slovíčko "prý". Tedy: Před lety se prý Prahou proháněly vozy typu T1 se skříní typu T3. Jak to bylo doopravdy?
Je to jako kdybychom tvrdily za 50 let, že se Prahou proháněl vůz T1 se skříní T3 a výzbrojí progress.

Protože jak je obecně známo s T1 měly tyto vozy společné jen papíry. Označení T3.1 je takové zvláštní, ale docela se mi líbí. Jen přirovnání k T6A5.3 bych rozvedl. T6A5.3 totiž používala opravdové podvozky T3, kdežto "T3.1" původní podvozky T1 nepoužívala i když se to občas tvrdí. Dostaly buď funglovky, nebo z jiné T3 repasované klasickým v rámci výměnného systémemu. Možná by se slušelo pro tyto vozy novodobější pojmenování T3R.ZN (R-reko.stále Z-zrychl.N - nová) :)

Polaanek
Uživatel
Příspěvky: 172
Registrován: 26.4.2007 16:16

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od Polaanek » 20.2.2014 19:41

Měl bych drobnější připomínku k dílenskému okénku, konkrétně k:
Novinky v dílnách v období od 13. do 31.1.2014:
Nemělo by tam být od 20.? Neb předchozí je: Novinky v dílnách v období od 13. do 17.1.2014:
A ve stejném vypadl jeden údaj:
v části Stav dílen k 31.1.2014: vypadl vůz 8330, neb v předchozím i následujícím stavu je uveden.

Odpovědět