Nové tramvajové tratě

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od P_V » 06.5.2014 21:09

Bohnice mají problém s tím, že jsou tam dvě trasy. Co s tím, když tam budou tramvaje. To znamená minimálně dvě linky, které se ale nemohou doplňovat, protože v každé větvi bude jen jedna. Takže intervaly budou děsné. A co s 177...

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Bobik » 06.5.2014 19:23

Neral píše: O víkendu a večer, když jsou intervaly delší, tak by zase takové riziko zpoždění být nemělo.
Jenže ono je. A je to docela často. Přesně z těch důvodů co tu popsal Willyjef. Stačí jedna bába o berlích, dvoje uteklý světla a už jsi vedle jak ta jedle a s ořezanými JŘ to prostě nedoženeš. Spíš jsi rád, pokud se ti povede nenabírat další minuty.
A při int kolem 20min a fůrou přestupů naprosto chápu, že se to cestujícím nelibí. A z těmito zkušenostmí a s vědomím, že je to rok od roku spíše horší než lepší, se naprosto nedivím, že nové TT spíše nechtějí. Protože hrozí, že na tom prodělají a pohorší si.

jeffer
Uživatel
Příspěvky: 149
Registrován: 07.5.2009 11:55

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od jeffer » 06.5.2014 18:26

Niekedy sa nedá spoľahnúť ani na linky DC. Meškanie ZC je tak veľké, že sa nestíhajú obraty. Nie je to tram, ale stačí trochu zasekaná Jižní spojka a skúste na Smíchově čakať na 125.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od 9001 » 06.5.2014 18:04

Neral: Jenže zrovna Bohnice, kde to jezdí naprosto pravidelně a zvlášt na 200 prostě přijdeš a jedeš to bude velký problém. Souhlasím s W. Pokud budou linky Řepy - Anděl - Barrandov. Např. u Bohnic bych viděl i linku Bohnice - Kobylisy - Palmovka.

Uživatelský avatar
Neral
Uživatel
Příspěvky: 312
Registrován: 19.11.2003 22:46
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Neral » 06.5.2014 17:55

No já bych v tom zpožďování zase neviděl tak zásadní problém, který by měl rozhodovat o stavbě nové tramvajové trati. Rozhodně mi to nikdy nepřišlo jako zásadní problém, a to používám tramvajové spojení mezi Dejvicemi a centrem docela často.
Předpokládám, že nejspíš ke zpožďování může docházet ve špičce, ale to stejně většina Pražáků stejně nejde na konkrétní spoj, ale prostě přijdou na zastávku a čekají, co jim přijede – hlavně právě při přestupu z metra na tramvaj při cestě z centra, kde nejspíš může ke zpoždění docházet. O víkendu a večer, když jsou intervaly delší, tak by zase takové riziko zpoždění být nemělo.

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od willyjeff » 06.5.2014 15:28

Dokud se nenaučí město vytvářet linky, které nepojedou za každou cenu centrem, ale budou jen pendlovat mezi metrem a sídlištěm (v diskuzi k tomu používáte název "napaječ"), tak musím souhlasit s 9001. Dneska opět na lince 17 bordýlek, linka 3 skvěle ukončena v Braníku, tedy na Modřany velké díry a nepravidelnosti. Až budou linky Řepy - Modřany, Řepy - Barrandov, Šárka - (Podbaba) Suchdol, Lehovec - Kobylisy (co by za linku, na kterou se dá spolehnout dali obyvatelé Vysočan, jistě vzpomínají na 15 s 19) tak začnu věřit, že bych zkousnul i tramvaj do Bohnic, Suchdola i k jinam.

Zůstane-li dnešní stav myšlení v linkovém vedení či v preferenci MHD (zde mám na mysli hlavně stále nové a nové nesmyslné SSZ svítící 24 hodin na stůj) a nebál bych se do tohohle seznamu umístit i styl jízdních řádů (jízdní doby, linky na KB ve stejný čas, ono vyjet l. 17 i bez lidí a bez aut je taky něco), stále budu chápat obavy a odmítavý postoj k novým tramvajovým tratím od potenciálních uživatelů TT.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od 9001 » 06.5.2014 13:00

P_V: Musí to být i průchozí. :lol:

MM: Nevím. Suchdol má 6000 obyvatel a nevím jestli se to vyrovná návozu na ČZU.
P+R upřímně nevím. Jak se koukám na mapu, tak mi přijde osídlenost dost slabá a z Kralup je výhodnější jet po D8 - Letnany - centrum. Asi by se někdo našel kdo by to používal, ale nejsem si až tak jistý.

Další problém u studenstva je, že už jezdí i večer a pokud škola bude bobtnat tak i večer bude potřeba navážet a budou se mlátit právě s obyvately.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 06.5.2014 12:47

9001 píše:MM: Ok. Reálně by šlo linku z Evropské předat na Suchdol, ale stejně si stojím za tím, že Suchdol díky povaze dopravy není vhodný na tramvaj. Kapacitně a podle nějakých papírů to vyjde, ale...
....
vyjde to výrazně lépe než u většiny současných konečných, protože ráno se veze ZC studenstvo a DC obyvatelé + dojíždějící lidé z IAD, jimž by se v/u Suchdola dalo postavit P+R a odpoledne přesně naopak = v obou špičkách PD by TRAM byly značně vytížené v obou směrech, což je pro Prahu unikátní!

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od P_V » 06.5.2014 12:40

9001 píše:Nejlevnější řešení Suchdola je vybetonovat TT v Partyzánech a nechat busy lítat po kolejích.
Vygumovat parkovací místa a namalovat buspruh, to je nejlevnější.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od 9001 » 06.5.2014 12:33

MM: Ok. Reálně by šlo linku z Evropské předat na Suchdol, ale stejně si stojím za tím, že Suchdol díky povaze dopravy není vhodný na tramvaj. Kapacitně a podle nějakých papírů to vyjde, ale...
Tramvaj nedokáže fungovat tak operativně. Není vhodné místo pro obracení čistě návozových spojů do ČZU a vzníkají zbytečné km. Když vezmu tvé dvě linky po 8 minutách nikdy nenahradí počet busů co tam lítá.

Nejlevnější řešení Suchdola je vybetonovat TT v Partyzánech a nechat busy lítat po kolejích.

I samotná Dědina může být hodně kontraproduktivní zavedením tramvaje, které opět povede ke zhoršení dopravní obslužnosti.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 06.5.2014 11:34

P_V píše:
9001 píše: Ale stavět čisté napaječe, které se nenaplní za stanicí metra je opravdu k ničemu. Ano může se vytýkat Barrandov, ale tam dost lidí jezdí i za SN a hlavně na Andělu se spoje znovu naplní.
Ta linka by se za Kulaťákem zas nenaplnila, kdyby vedla někam dál?
PV: BINGO - uhodil hřebíček přímo na hlavičku - zejména ve spojení se včerejším názorem samotného 9001 ve vedlejším vlákně "Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí":
9001 píše:...Co vidím jako hodně reálné je Kámeova jedna tram linka na Evropské v klasickém intervalu.
= dnes mezi Hráčou a Kulaťákem jezdí 4 TRAM linky (20 + 26 k/od DŠ a 5 + 8 k/od Podbaby), které v daném úseku (i více do centra) snad určitě nejsou prázdné "vzduchovoziče"!
Navíc ještě ve směru DC snad viditelně dochází na současné nástupní zastávce TRAM Podbaba DC k přestupu z BUS od Suchdola na TRAM DC + TAM bude (snad již od letošního prosince) přestup z/na Eska =
při protažení TT do Suchdola = zrušení tamních BUS linek se do Suchdola hravě uživí v PD 2 linky + 1 linka do Podbaby (pro "pobrání" místních + návoz na/od Esek) = chce-li 9001 na Evropské nechat po zprovoznění V.A jen jednu TRAM linku, tak to jde (ovšem při protažení TT na Dědinu/letiště = s obnovou l.2 od této konečné do obratiště Červený vrch, jako posilovou napaječovou linkou na =M= na Veleslavíně), ale na Evropské zrušená linka od Hráče stejně musí dojet na Kulaťák a další využití se pro ní najde směrem do Suchdola (protože 20 i 26 jezdí CT) v soupravě = mimo PD a večer v PD by mohla dostačovat v úseku Podbaba - Suchdol samotná a druhá "Suchdolská" linka - 8 (v PD by sóla na l.5 do Suchdola nestačily - ovšem měly by být vhodný kapacitní a směrový doplněk pro místní na Jupa + cestující Esek) by byla v tuto dobu zkrácena jen do konečné Podbaba)!

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Karosák » 06.5.2014 11:06

Bobik: A to je prave ten vecny boj bláznů a politiku. Uz je to tu dost dlouho na to, abychom to nemohli vyloucit :-D Vzdyt i toho Gerstnera odvolali. Asi je podle toho treba i tridit diskusi. Jedni s cistymi umysly a sny. Druzi, zijici a myslici vice v realite a s nazory a argumenty, jez se snazi podridit aktualni situaci. Oboje tu ma sve misto ;-)

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od 9001 » 06.5.2014 11:01

scoffer píše:Napajec Bohnice? Staci se dneska podivat jak je trojka na Kobylisich obsazena...
Ano. Oproti metru je to minimum...

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od P_V » 06.5.2014 10:57

Bobik píše:... se mi taková TT na Suchdol - tedy "kamsi do polí kde nic není" s tunelem ve skále jeví jako naprosto neprůchodné. Drahé, těžko obhájitelné (samý pole, druhý Letňany) a co kdyby nedejbože začli řvát přátelé zeleného bioekoúdolí, že by mohlo tím tunelem dojít k narušení přirozenýho biotopu kamenožrouta zelenýho?...
Pane, tunel byl úlet. Aktuální předpoklad je zabrání jednoho pásu Podbabské, ze které tím pádem bude zas jen dvoupruh.

scoffer
Uživatel
Příspěvky: 73
Registrován: 30.8.2005 9:54

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od scoffer » 06.5.2014 10:11

Napajec Bohnice? Staci se dneska podivat jak je trojka na Kobylisich obsazena...

Odpovědět