Orientační a informační systémy

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 04.7.2014 23:45

chemik píše:.... Koneckonců - relace jsou nahrávaný, takže pokud jdeš si jist, že jsi nic neporušil a naopak dispečer s tebou jednal nevhodně, tak si na něj stěžuj. Ale to ty si nebudeš stěžovat, viď? Protože se to nestalo úplně tak jak jsi říkal, že?
:lol: :lol: :lol: a "za dělat si" tím na opakovanou kontrolu DK, byť by se záznamem hovoru s PDT potvrdilo, že jsem byl v právu - to fakt nemám potřebu.

PS: Co se "mého dosavadního největšího konfliktu s PDT" týče = můj požadavek na zásah MP (či PČR) a mé odmítnutí pokračování v jízdě do jejich příjezdu (respektive výjezdu z obratiště ÚDDP), tak:
1.) PDT překročil své pravomoce - tzv. sálový dispečer nesmí rozhodnou o tzv. sundáním řidiče z vozu (proto mi tehdy byla směna proplacena v plné výši :lol: )
2.) když řidič (jako já tehdy v/u ÚDDP) z nějakého reálného, případně i nereálně znějícího, důvodu (v relaci PDT nahlášeného) nechce pokračovat v jízdě, tak PDT ho k tomu nesmí nutit (v mém případě v/u ÚDDP konal PDT přesný opak a to mne
ještě více vytočilo - toto byl důvod, proč DPP následně na popud OO příslušný záznam relace stáhl ze školení, čímž DPP potvrdilo špatný postup vedení relace ze strany nadřízeného = PDT).
EDIT: (O nereálně znějícím hlášení PDT jsem slyšel opakovaně historku: Kdysi nějaký koktající kolega hlásil z Rámusáku, že vidí koně beznohou s vozem - PDT si asi oprávněně myslel, že je ožralý a poslal na místo dispečery, ti tam však zjistili, že situace je reálná, protože se splašil kůň s "bryčkou" a po vběhnutí na Rámusák mu nohy propadly mezi pražci = dispečeři na místě nedali dotyčnému řidiči dýchat, protože sami viděli, že si naprosto nic nevymysle, jen to ne zcela správně dokázal popsat.)

chemik: Píši tam, kde je původní příspěvek, na nějž reaguji!
Naposledy upravil(a) MM-Mikulovsky dne 04.7.2014 23:56, celkem upraveno 2 x.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 04.7.2014 23:26

petr03 píše:.... Ale puvodni myslenka, informovat neinformovane, je dobra. A zpusob podani, to uz je zas jiny pribeh. U vseho se musi myslet.
no ona je otázka co je lepší - neříct nic či takovou formou, že to naprostá většina potřebných nemá šanci slyšet (jednou jsem se tak náhodou ocitl v civilu na Andělu v nádražní DC, kdy některé tamní běžné linky jeli DC ze zastávky v ul. Plzeňské - u označníku sice stál dispečer, ale potřebnou informaci řekl ve skutečnosti jen mizivému procentu lidí co za ním přišli = ostatní nesmyslně postávali/vyčkávali odkloněných linek po celé délce zastávky) - ať již řidič, či dispečer nebo jiný informátor cestujících by měl mít příslušné technické vybavení pro možnost účinného a "estetického" informování cestujících stojících na (i přes 60metrů dlouhých) zastávkách o mimořádné aktuální změně v dopravě = možnost hlášení reproduktorem na pravém boku vozidla MHD (stejně tam ten reprák je - pro informování nevidomých o číslu linky a směru/konečné její jízdy) či přenosným/ručním "tlampačem" (jenž by určitě uvezlo každé dispečerské vozidlo).
V opačném případě (= v současném provedení/vybavení) je velká pravděpodobnost, že pro hluk v okolí zastávky (případně i v, zastávce stojícím, vozidle MHD) nebude dotčenými cestujícími čekajícími na zastávce ani (minimálně "napoprvé") postřehnuto, že proběhlo nějaké podání informace/upozornění o/na dočasnou aktuální mimořádnou změnu v provozu MHD! Jsem zastáncem, že raději informaci podat nedokonalou/špatnou formou, ale s vědomím její účinnosti = všichni postřehnou podání informace a kdo jí neslyšel/nerozuměl/nepochopil, ten se zeptá přímo informaci podávajícího (někdy stačí, že se mu jen přiblíží - pochytí její zbytek či opakování) či někoho v okolí.

PS: Sice na formu mého podání informace došly opakovaně oficiální stížnosti cestujících (možná 1 za rok), ale ve skutečnosti, je to:
1.) výrazně menšinový zlomek situací mého podávání informací cestujícím na zastávce (případně v kloubovém cca 30m dlouhém voze, kde mi nešlo spustit hlášení mikrofonem do salónu)
2.) v několika násobku situací mi na místě někdo z dotčených cestujících poděkoval, že jsem jim informaci předal/sdělil!

Uživatelský avatar
petr03
Uživatel
Příspěvky: 415
Registrován: 10.3.2010 11:16
Bydliště: Praha

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od petr03 » 04.7.2014 12:53

Jo u Milana to chapu, a video ci audio jsem zaregistroval. Ale puvodni myslenka, informovat neinformovane, je dobra. A zpusob podani, to uz je zas jiny pribeh. U vseho se musi myslet.

Uživatelský avatar
chemik
Uživatel
Příspěvky: 1776
Registrován: 29.5.2009 10:02
Bydliště: Tam, kde jezdí třistačtrnda

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od chemik » 04.7.2014 9:42

MOp píše: No ono pokud bys MMM slysel ci videl informovat, zmenil bys nazor a naopak bys onoho dispecera pochvalil. Videt Milana informovat na Jindrisske mi jednou stacilo...
No, jak píše MOp - ono taky záleží na způsobu komunikace, včetně komunikace s dispečinkem, žejo. Bejt na dispečinku někdo by na mě po vysílačce řval (tak jak to umíš jenom ty, Milane): "Krucináááál, proč nejezdí trojka a kdy pojede další", tak bych ho asi taky poslal k šípku.
Koneckonců - relace jsou nahrávaný, takže pokud jdeš si jist, že jsi nic neporušil a naopak dispečer s tebou jednal nevhodně, tak si na něj stěžuj. Ale to ty si nebudeš stěžovat, viď? Proože se to nestalo uplně tak jak jsi říkal, že?

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4740
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MOp » 04.7.2014 7:23

petr03 píše:Za to te chvalim a pdt bych hnal klacky.
No ono pokud bys MMM slysel ci videl informovat, zmenil bys nazor a naopak bys onoho dispecera pochvalil. Videt Milana informovat na Jindrisske mi jednou stacilo...

Uživatelský avatar
petr03
Uživatel
Příspěvky: 415
Registrován: 10.3.2010 11:16
Bydliště: Praha

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od petr03 » 04.7.2014 7:03

Za to te chvalim a pdt bych hnal klacky. Toto by melo byt automaticky, kdyz neco nekam nejede, a v okoli jsou jeste jine linky, tak aby ridici predavali info na danych stanicich, ze neco nejede, a lidi se mohli prizpusobit. Nejlevnejsi zpusob predavani info. A lidi pak nejsou nasr… . A dokazou se prizpusobit. Uz se vidim, jak tam nekde stojim, porad jezdi 17, 3 ani jedna, bez infa, s nadavky. No nastesti z teto trate jsem to vzdy resil tak, ze jsem jel prvni, co prijela, a jel s ni na palacak. A tam dle situace.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 03.7.2014 23:54

kasme píše:MŠ: je to smutný příběh :(
....
A žel opravdu z velmi převážné většiny pravdivý.
Naštěstí občas někdo (žel zatím velmi světlá výjimka) i na vedoucích pozicích myslí
- zrovna nedávno jsem (1 až 2 týdny zpět) slyšel od PDT generálně hlášené odklony kvůli nějaké neprůjezdnosti TT a hlášení končilo cca slovy "prosím ostatní řidiče projíždějících vlaků úsekem o informování cestujících na zastávkách"
= přesný opak asi 1,5 měsíce staré události v odpoledních hodinách, kdy cca na 20 až 30 minut vypadly plánované spoje l3 v úseku Braník - Modřany/Levského a (hlavně) zpět, protože ty byly pro velké zpoždění (způsobené zdržením nějakou MU) na příkaz PDT obraceny na Nádraží Braník. V inkriminované době jsem vyjížděl s l17 z Levského DC = měl jsem na PDT dotaz, za jak dlouho za mnou pojede nejbližší spoj předčasně obracené l3 - hádejte co následovalo:
1.) dotaz PDT, proč to chci vědět
2.) moje odpověď, že z důvodu, aby mi na zastávkách nesmyslně před Pobřežní cestou DC nezůstávali vyčkávající cestující na l.3, jenž výjimečně jede stále jen z Braníka
3.) zákaz od PDT, informovat uvedené cestující na dočasný výpadek l.3 (tento jsem samozřejmě ignoroval)

kasme
Uživatel
Příspěvky: 1183
Registrován: 28.8.2007 9:37
Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od kasme » 03.7.2014 15:30

MŠ: je to smutný příběh :(
pawel píše:jake vyroby jsou nove automaty na jizdenky na narodni tride?
pokud vím, tak "potapěč" je jen modernizace od výrobce (mikroelektonika) :)

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Martin Šubrt » 03.7.2014 15:18

Já si ale myslím, že v DP, včetně sekce informací, pracuje většina schopných lidí, kteří se vždy snaží. Akorát to nějak nefunguje z hlediska toho, že každá věc navíc je pořád systémově spíš po zásluze potrestána. Když někdo udělá věc navíc, může si být jistý, že mu to buď bude vytknuto, nebo jí bez ohledu na ohodnocení bude nucen dělat i výhledově ve svém volném čase. Takže je volbou si buď udělat svoje a jít domů, nebo být otrokem a řešit věci i ve svém volnu, čímž se hradí absence lidí tam, kde by být měli, zatímco kousek vedle je jich zase moc, kde by být nemuseli. Když k tomu přidáme osekané peníze a nutnost improvizace, tragický stav komunikace mezi provozem a informacemi (zejména na počátku plánování změn, kdy se dá spousta věcí lidem ulehčit (jak u DP z hlediska logiky práce, tak cestujícím), obecně preferování samotného provozu před tím, aby v těch vozech někdo jel a ještě hrozné LV od Ropidu, které omezuje možnosti výlukově přijatelných řešení - tak z toho plyne ten výsledek. Podle mě je zakopaný pes stále na vedoucích pozicích v DP, heslo je nevyčnívat - navíc uvnitř v těchto úrovních probíhají permanentní boje a "transformace", takže čas změnit základní filozofii podniku, aby se tam nejprve příjemně pracovalo, to není. A z té příjemné práce pak hned bývají vidět i výsledky navenek, které brzo pozná i cestující. Ale na to není v DP čas, to je pořád hon, aby bylo, co má být, protože by byl problém, kdyby to nebylo, a proto nemůže být, co by být mohlo ;-).

Já obecně nechápu, jak je možné, že může někdy nějaký podnik vůbec fungovat takovým způsobem. Řekněme příklad toho informátora ve Vodičkově. Všichni ví, že u zastávky Vodičkova vytrhají první den výluky v sobotu dopoledne koleje a zbourají zastávky. Takže již v 10 dopoledne je tam informátor, který stojí DP prostě peníze, k ničemu. Sám jsem ho tam v poledne v sobotu střídal na půl hodiny a měl jsem za tu dobu 3 dotazy - Kde je Muzeum? Kde je hospoda U Fleků? A kde je poliklinika ve Spálené? Kdokoliv chtěl tramvají, šel automaticky do Lazarské nebo na Václavák. Takže efektivita pracovníka - 0. Já ho tam prostě nemůžu nechat stát, protože je mi to trapný, že za to bere peníze. Tak prostě dostal pokyn chodit vždy na půl hodinu do Lazarské a pomáhat kolegovi a pak se na čtvrt hodiny vracet zpět.

Jenže v DP to funguje jinak. Někdo nařídil, že tam ve Vodičkově musí někdo stát pořád. Někdo se toho někoho bojí, a tak to je potřeba splnit. Je tam městský úřad a budou volby. Je jedno, že v sobotu úřad neúřaduje, co kdyby tam náhodou někdo vykoukl z okna. Což teprve o dva dny později v pondělí. Je to příkaz a ten se musí dodržet, i kdyby tam pracovník umřel nudou. A tohle je přesně ten přístup, který mě štve. Kdyby vedoucí v DP fungovali, musí se nesmyslu vzepřít už někdo na této úrovni. To prostě až k realizaci nesmí dojít. Pak jsou spousty pracovníků, kteří konají kravinu, protože to prostě k nim jako výsledek propadlo. A štve je to a neudělají nic navíc, jen to vytrpí a myslí si svoje.

Když ale iniciativně chtějí pomoci víc, bude se to vyšetřovat. Kdo si dovolil? Jak mohl? Kontrola si neodškrtla fajfku, jak to? Máme průšvih? Jdeme se zodpovídat. Oni nám to příště spočítají. Vedoucí je naštvaný a odnesou to jiní vedoucí či podřízení - dusno. Já chápu, že v DP je třeba poslouchat, ale tohle není D1/2, to je čistě logická záležitost, jak informovat lidi. Nejsem a nikdy nebudu na téhle vlně myšlení. Já poslechnu cokoliv a vždy, ale ne kravinu, která je mi tlumočena tím, jo, my víme, že to je blbost, ale ONI nařídili. To je prostě jako by někdo říkal, ONI řekli, že máme skočit z okna, tak my teda skočíme. Nikdo nakonec neví, kdo to nařídil, jen se člověk dozví, že byl průšvih - a to vždycky zní napříč celým DP jako nějaká ozvěna - bacha, už si to nikdy nikdo nedovolte přešlápnout byť jen o kousíček. ONI jsou jako paní Colombová, nikdo neví, kdo to je, ale musí se to dodržet. Já bych se i tomu politikovi/řediteli/vedoucímu klidně zodpovídal, ale to nejde, Hugo Fantozzi nemůže k nejvyššímu, nejvyšší může vydávat potrhlé příkazy, ale musí být odfiltrována zpětná vazba. A pak ten výsledek prostě tak vypadá.
Naposledy upravil(a) Martin Šubrt dne 03.7.2014 15:42, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od kruťák » 03.7.2014 13:16

Martin Šubrt píše:jsem svévolně posílal informátory na více vytížená místa (např. místo vytrhaných kolejí u zastávky Vodičkova do Lazarské)
No teda, to vypadá, jako bys u tý práce snad dokonce přemejšlel. Něco takového se tady netrpí :!: :!: :!:

Ach jo, teď to čtu a mrazí mě z toho, kam to směřuje :( Je nějaká naděje, že se tohle změní? Můžem tomu nějak napomoct, nebo dokud tam budou sedět ty lidi, co teď, tak budem mít správně označen jeden sloupek ze třiceti, podivné nepřehledné plánky a dezinformátory - a pak si v DP-Kontaktu přečteme, jak jsou to náročné práce a jak je přesto pracovníci perfektně zvládají??? :cry:

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2384
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od pawel » 03.7.2014 2:32

jake vyroby jsou nove automaty na jizdenky na narodni tride?

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Martin Šubrt » 29.6.2014 12:15

Já bych 23 a 33 vůbec nezaváděl. Nechal bych 22 páteřní - pořád jede i na Národku a ne jen po nábřeží. Palačák řízení s dispečerským dohledem, kdyby vznikl problém. 3 standardní interval v soupravách. A do toho 19.7. linka 4 v sóle z Nádraží Braník přes Botanickou jen na Čechovo nám případně jen Zvonařku. Ječná by byla vlastně spíš posílena, u Botanické by nejezdily soupravy zbytečně, na Václaváku, v Karlíně a na Zenklově by toho taky nebylo na prázdniny zbytečně moc.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od von Špilberk » 29.6.2014 11:54

Martin Šubrt píše:Žádnej ředitel informací ;-). Měl jsem na starost jen externí informátory
Já vím, to byl pokus o vtip. :wink: Jen nevím, kam ten náš Ústav vlastně směřuje :?: :-k
Ale doufám, že budete dál produkovat mapy pro PrTky, jako řediteli tramvaje se mi dost hodí. 8-)

A pod čarou: Musím nesouhlasit s myšlenkou vypínat o víkendu l.23 a 33. Zmatení cestujících by bylo ještě větší.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Martin Šubrt » 29.6.2014 10:22

Žádnej ředitel informací ;-). Měl jsem na starost jen externí informátory postupně v počtu až 45 lidí. Jelikož si letos DP zajistil své lidi cca na půlku míst (výluka metra A a Vodičkovy), nebyl jsem už schopný garantovat souhrnnou vysokou kvalitu služby. Současně jsem zlobil orgány DP tím, že jsem vytvářel aktuální mapy provozu a dokonce si dovolil je v určité míře distribuovat mezi lidi - včetně omezeného výlepu na zastávkách, kde byli mí lidé. Současně z distribuce těchto map měli problémy i někteří informátoři...

Dále jsem svévolně posílal informátory na více vytížená místa (např. místo vytrhaných kolejí u zastávky Vodičkova do Lazarské), což mi bylo též vytýkáno. Při výluce Vodičkovy se sešlo tragické označení zastávek s tragickým působením informátorů DP, což vyvrcholilo chybným posíláním lidí, což pak odnášeli mí lidé o pozice vedle. A tam člověk narazí na hranice, které už řešit neumí - když za kolegy od DP neodpovídá.

Nebo na důležitých místech typu Masarykovo nádr. dlouho (i hodinu a půl nikdo nebyl), což se mi dařilo kontrolovat a pokrývat vlastními zdroji jen v omezené míře. Usoudil jsem, že z takové práce, kdy se s kolegy ještě snažíme, ale jakákoli snaha je terčem výtek ze strany DP, nemůžu mít radost. A pro radost jsem to vždycky dělal. Nabyl jsem dojmu, že DP má přítomnost obtěžuje a kromě toho se ty starosti a konflikty výrazně podepisovaly na mém zdraví. Od dubna má DP klid a mně je líp. Externí informátory má na starost stále můj kolega, ale už budou v činnosti asi jen při výlukách metra v říjnu a listopadu. Aktuální informace při výlukách jsou již zcela v režii DP.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od von Špilberk » 29.6.2014 7:27

Kdo nečte zelené, tentokrát by měl: http://www.k-report.net/presmerovani/?prispevek=3123342
Pan MŠ nám rezignoval na funkci ředitele informací. :shock:

Odpovědět