Orientační a informační systémy

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Martin Šubrt » 09.7.2014 11:04

Dávaly se jen tam, kde měla stavba TT nebo RTT co do činění s fondy EU, tuším Konkurenceschopnost, tak se to do toho rozpočtu vešlo. Pokud je reko pouze v rukách DPP, tak na to prostě DPP nemá, a proto to tam není. V Lazarské jsme dokonce šli ještě o krok zpět a skříňky nemáme ani doplněné světlem nad nimi. Ale zato máme skříňky hned tři ;-). Fakt by to chtělo výběrko na nové sloupky v řadě variant, pořádnou soutěž s vizualizacemi a možností lidí to ovlivnit a pak průběžné doplňování všude, kde se dělají reka. Jenže to by chtělo zvláštní položku rozpočtu pro DP od města. Zatím to ale asi nikoho netrápí.

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2385
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od pawel » 09.7.2014 10:50

dotaz:
proc (uz) nejsou pri kompletnich rekonstrukcich typu lazarska na zastavky umistovany panely s aktualnimi informacemi o odjezdu?
a jak to bude v hostivari, na belohorske a karlove namesti?
zrovna v pripade lazarske zustava rozum stat, protoze se jedna o jeden z nejdulezitejsich uzlu.
diky za odpoved.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3858
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Karosák » 09.7.2014 10:28

Jak jsou na tom ceny e-ink (případně LED) displayů? Jsem si teď říkal v 15Tčku, jestli je potřeba propalovat tam ty LCDčka? Nebo myslíte, že je lepší/levnější současná verze s vidinou toho, že to bude umět zobrazovat víc? Ono víc umí i ty jednořádkové BUSE, ale realitu známe....

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Petrpes » 08.7.2014 19:26

Pěkný proklad je o víkendu z Jiráskáče do Myslíkovy: 12-2-0-1 :)
I Holešovice z okleštěnou 1424 stojí za to, řetězená sólolinka jede 3 minuty před dvojicí, apod.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Martin Šubrt » 07.7.2014 13:25

Nicméně datum a čas obnovení provozu se celkem povedly ;-) Skoro, jako by si to někdo vybral na svatbu ;-).

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Petrpes » 07.7.2014 12:48

24 jezdila 2,5 měsíce přes Fakultu, tak že bude těžké se to odnaučit... :(

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4465
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od von Špilberk » 07.7.2014 10:06

http://www.dpp.cz/mimoradne-udalosti/1407070653/
Datum a čas vzniku: 07.07.2014 06:53
Úsek: Právnická fakulta - Čechův most
Typ dotčených linek:
Tram
Dotčené linky: 17, 24
Typ události:
dopravní nehoda
Čas obnovení provozu: 07.07.2014 07:07

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Martin Šubrt » 07.7.2014 9:40

Je přece důležité PŘESNĚ vědět, z které zastávky to opravdu, ale opravdu nejede ;-). Horší je, že řada lidí běžně nečte odjezdy a ke štěstí jim stačí mrknout, zda na sloupku je jízdní řád dotčené linky. Pokud jde o turisty, ty ignorujeme zcela nepokrytě. Mapy výluk - česky, info na JŘ že linka nejede - česky, hlášení o výlukách - česky. Jen je občas někde u toho veškerého českého textu napsáno diversion - a teď si turisto poraď. Jediná delší výjimka je na plechových tabulích u výluk, kde je krátký odstaveček anglicky. A na letišti a v infocentrech se pravděpodobně stále rozdávají trvalé stavy - včera jsem viděl skládačky asi u čtyřech skupin turistů... Tak nevím...

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4465
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od von Špilberk » 07.7.2014 8:41

DG7021 píše: Ale co mě aktuálně dost vytáčí, že v nejvyšším patře sloupků jsou jř linek typu 4 a 6 (či obdobně třeba 11 a 13 na prostředním patře na Olšanských hřbitovech a Strojimportu) s informací, že nejedou, zatímco jízdní řády linek, které jsou v provozu, jsou kdesi
Mě na těch nejedoucích JŘ dostala ještě jedna věc: Já jsem se ve své naivitě původně domníval, že JŘ nejedoucích linek je univerzální pro všechny zastávky, ale ne. Zastávky pěkně ubíhají, takže JŘ je originál pro každou zastávku stejně jako u linek jedoucích. Jsem holt trouba. #-o :roll: :D

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10211
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od 9001 » 06.7.2014 22:59

DG7021 píše:Bordel ve značení linek a odklonů již beru jako určitý folklor a vlastně bych se spíš divil, kdyby nic takového najednou nebylo. Ale co mě aktuálně dost vytáčí, že v nejvyšším patře sloupků jsou jř linek typu 4 a 6 (či obdobně třeba 11 a 13 na prostředním patře na Olšanských hřbitovech a Strojimportu) s informací, že nejedou, zatímco jízdní řády linek, které jsou v provozu, jsou kdesi pod tím ve výši očí vietnamských kojenců... Jako by škrtnutí té linky nahoře nestačilo.
Otázka je co s tím? Poštvat na DPP ROPID, že kazí kvalitu MHD a nedodržuje kvalitu infomací? Možná by se to mělo zkusit.

Uživatelský avatar
DG7021
Uživatel
Příspěvky: 972
Registrován: 08.11.2010 12:07

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od DG7021 » 06.7.2014 22:37

Bordel ve značení linek a odklonů již beru jako určitý folklor a vlastně bych se spíš divil, kdyby nic takového najednou nebylo. Ale co mě aktuálně dost vytáčí, že v nejvyšším patře sloupků jsou jř linek typu 4 a 6 (či obdobně třeba 11 a 13 na prostředním patře na Olšanských hřbitovech a Strojimportu) s informací, že nejedou, zatímco jízdní řády linek, které jsou v provozu, jsou kdesi pod tím ve výši očí vietnamských kojenců... Jako by škrtnutí té linky nahoře nestačilo.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Martin Šubrt » 06.7.2014 12:56

von Špilberk: No to bych si nedovolil, aby mě měl DP poslouchat. Já budu rád poslouchat DP, ostatně takový je princip objednávání práce, jen né v jednoznačných nesmyslech a ve věcech, které jsou proti zájmům cestujících. V takovém okamžiku je pro mě cestující víc než objednatel.

Mimochodem, též jsem zíral na Karláku. Tak jako DP nemá peníze a na Karlák vytiskne relativně OK čočky jen s linkami 4 a 6, které asi někdo někomu zapomněl říct, že nejedou. OK, tak to provizorně spraví přelepkou těch linek 4 a 6. Je to tam na 3 týdny, proč ne... Je to sice divné, když tam nejsou přeškrtlé 3, 14 a 24 a noční, ale zase chápu, že si někdo řekl, že těch škrtanců by bylo moc, tak proč to tam dávat. Taky OK. Ale teď přichází to moje divení se. Někdo jde, a přestože peněz málo, tak ty čočky vytiskne znovu, stále s těmi 4 a 6, jen je už v počítači přeškrtne. Tj. dá tam vlastně totéž, co tam bylo, jen to stojí víc peněz. 6 by tam přece při výluce rovně stejně nejezdila a byla odkloněna, tak proč tam je škrtlá a čím si to zasloužila ta 4? A proč tam mají ten jízdní řád, který se musí taky tisknout. Proč tam tedy není jízdní řád trojky s popisem, že po dobu tu a tu jede jinudy? Tohle mi prostě uniká. Žádný systém, ale očekávám, že zobrazení 2a 4 a 6 a 13 někdo nařídil, někdo nesouhlasil, ale musel vykonat...

Jsem si tyhle postupy vybavil včera ve sběrném dvoře na Praze 2, kam jsem se vypravil pěšky s poněkud objemnějším odpadem. Seběhnu kopec a ve dvoře pootevřené dveře a spící pán. Zaťukám. "Dobrý den, že mi poradíte, kam s tím?" - "Zavřeno, státní svátek."

Tak se ptám, jak to, že na stránkách o tom nic nepíšou. Pán neví. Ptám se, proč nemohu starý počítač a video odložit do příslušného koše, který vidím pět metrů od sebe? Odpověď je logicky neprůstřelná. Je zavřeno a oni tu mají kamery ;-). Hmm, přemýšlím, jak při vyhrát. "OK, tak já to nechám před vraty." Pán hodnotí své šance, který průšvih je větší. Jestli dovolit dát věci tam, kam patří, nebo dodržet pokyn "neprojdou" a muset to pak od vrat uklízet. "Tak to tam teda dejte." - "Děkuju, moc." Pán byl vyloženě vyděšenej, že dovolí porušení příkazu. Já byl ale vyděšenější, že to budu rvát na Vinohrady zpátky, takže jsem uspěl ;-).

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10211
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od 9001 » 06.7.2014 9:44

von Špilberk: Ono ani to moc nepomůže, protože DPP si začal tak trochu dělat co chce a i vedení se objevil "Hujer"...

Jinak po odpovězení dotazů na FB "Hnutí pro Prahu" mě přesvědčilo, že se jedná o další recyklát a tlučhuby jakou jsou ostatní... Takže pro pražskou dopravu žádná dobrá volba...

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4465
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od von Špilberk » 06.7.2014 8:19

9001 píše:Tady bych spíš viděl komplexnější problém. Kdyby jsme měly olomoucké infopanely, tak tam dispečink pustí hlášku, že 3 nejede a hotovo...
Napište na DP. Jak je vidět DP nechce poslouchat pana MŠ, tak je jediná možnost: na systém informování si musí začít stěžovat cestující, protože dnešní filosofie je, že dokud nejsou stížnosti od cestujících, je všechno OK.

Mimochodem viděl jsem pár opravených lamin na zastávkách. Např: na Národní třídě přibyla l.23, ale zůstala jedoucí l.6. A někdy v týdnu jsem jel přes Bílou labuť, kde zmizela zdvojená l.14, ale l. 55 zůstala. Zdá se, že naše zastávková služba se prostě odvážně vydala vlastní cestou.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10211
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od 9001 » 05.7.2014 11:57

MM: Když všechno tak perfektně dodržuješ, tak by si snad neměl mít problém jezdit s DK za pozadím celé směny ne?

Tady bych spíš viděl komplexnější problém. Kdyby jsme měly olomoucké infopanely, tak tam dispečink pustí hlášku, že 3 nejede a hotovo...

Odpovědět