Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 17.7.2014 14:02

9001: s těmi stěhováky nic neporušíte, když v zákazu stání (potažmo v druhé řadě) zastavíte tak, že pro oba směry jízdy vedle nich zůstane prostor široký 3m, pokud by zůstal menší či dokonce žádný, tak se porušil (již mnou uvedený) §25, odst.3 tzv. silničního zákona.

Ovšem na druhou stranu je tu platný
§ 13, odst.1 tzv. silničního zákona píše:Podél nástupního nebo ochranného ostrůvku se jezdí vpravo; vlevo se smí jet jen tehdy, brání-li jízdě vpravo překážka nebo jestliže je to bezpečnější s ohledem na rozměry vozidla nebo nákladu. Při jízdě podél nástupního nebo ochranného ostrůvku je nutno dbát zvýšené opatrnosti. Podél tramvaje se jezdí vpravo, pokud není dopravní značkou "Objíždění tramvaje" povolena jízda vlevo.
= :
1.) i stojící auto (např. kvůli nakládce/vykládce) může být překážkou -viz:
§ 33, odst.2 píše: Vozidlo stojící za snížené viditelnosti v obci na místě, kde tvoří překážku provozu na pozemních komunikacích, nebo na pozemní komunikaci mimo obec musí mít rozsvícena alespoň na straně přivrácené ke středu pozemní komunikace obrysová nebo parkovací světla, popřípadě musí být osvětleno na straně přivrácené ke středu pozemní komunikace alespoň jedním bílým neoslňujícím světlem viditelným zpředu i zezadu. To neplatí na parkovišti.
§26, odst.3 píše:Řidič motorového vozidla, které je povinně vybaveno přenosným výstražným trojúhelníkem,2) musí tohoto trojúhelníku užít po dobu nouzového stání, například při přerušení jízdy pro závadu na vozidle nebo nákladu, v důsledku dopravní nehody nebo pro náhlou nevolnost, jestliže takové vozidlo tvoří překážku provozu na pozemních komunikacích. Trojúhelník musí umístit na okraj vozovky tak, aby byl pro přijíždějící řidiče včas a zřetelně viditelný, a to ve vzdálenosti nejméně 50 m, na dálnici nejméně 100 m za vozidlem. V obci může být tato vzdálenost, vyžadují-li to okolnosti, kratší. Je-li motorové vozidlo vybaveno výstražným světelným zařízením, musí ho řidič užít nejméně po dobu, než výstražný trojúhelník umístí na vozovce.
2.) možno kvůli nakládce/vykládce zabrat i jediný jízdní pruh vpravo od nástupního ostrůvku, pokud vozidla v daném směru mohou "dočasně" projet/objet podél toho ostrůvku vlevo (= po TT/koleji)!

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 17.7.2014 9:46

Z mé autoškoly si pamatuji, že zastavit znamená po dobu nezbytně nutnou pro výstup/nástup vykládku/nakládku nákladu. Takže pokud mi stěhováci budou stát půl dne v zákazu STÁNÍ a budou pořád něco nosit je to naprosto v pořádku.

V Lazarské se lidé také courají, takže není co řešit, nic se neporušuje... A jak napsal TJ... X tam stojí celou noc...

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od trainzjohny » 17.7.2014 8:46

Například stačí jít hned za roh kde celou noc stojí v zastávce Xko a nevadí ....

FiJi
Uživatel
Příspěvky: 33
Registrován: 29.11.2012 21:19

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od FiJi » 17.7.2014 7:15

MM-Mikulovsky píše:zastávkaje určitě od slova "zastavit" = (viz § 2 - Vymezení základních pojmů, odrážka o) zastavit znamená uvést vozidlo do klidu na dobu nezbytně nutnou k neprodlenému nastoupení nebo vystoupení přepravovaných osob[/b] anebo k neprodlenému naložení nebo složení nákladu, ... pokud by v obou zastávkách stál autoBUS, tak by se nedaly objet = bylo by to v rozporu s (§25, odst.3) ".... při zastavení musí zůstat volný alespoň jeden jízdní pruh široký nejméně 3 m pro oba směry jízdy.")
Máte to trochu pomotané. To, že se něco jmenuje "zastávka", neznamená, že cokoli, co se v ní provádí, je "zastavení" ve smyslu zákona. Pokud vám vadí čekání v zastávce při nočních přestupech, co teprve ještě delší pobyty v manipulačních zastávkách (spíš u autobusů). Navíc v zastávkách hromadné dopravy je zastavení i stání (vez výjimky) zakázáno, takže odbavení cestujících určitě není z pohledu zákona zastavení nebo stání.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 16.7.2014 21:48

MŠ: Já jsem neřekl, že DPP "neví", ale psal jsem, že neseznámil až "neprosazoval" své potřeby u ostatních (důležitějších) složek "MIMO DPP" (= MČ, MAGISTRÁT, TSK, PČR ....)! Budiž DPP omluvou, že uvedené bylo kvůli tomu, aby REKO TT vůbec v místě (a okolí) proběhla.
MF píše:Je to sice né zcela správné, ale tramvaj stojící v zastávce není překážka. Nikde není stanoveno jak dlouho se smí odbavovat. Prostě zde probíhá přestup v zastávce a že je umístěna v jízdním pruhu to tomu nebrání. AKorát je nezvyklé stát v ní pět minut.
1.) zastávkaje určitě od slova "zastavit" = (viz § 2 - Vymezení základních pojmů, odrážka o) zastavit znamená uvést vozidlo do klidu na dobu nezbytně nutnou k neprodlenému nastoupení nebo vystoupení přepravovaných osob anebo k neprodlenému naložení nebo složení nákladu,
2.) a) popravdě asi jsem dosud neviděl (přes X-"prasáren" v DZ v ČR) mimo Prahu jediný případ, kdy zastávky BUSů v jízdních pruzích (= bez tzv. zálivů/u - alespoň v jednom směru) na PK o jednom jízdním pruhu v každém směru byly hned vedle sebe = pokud by v obou zastávkách stál autoBUS, tak by se nedaly objet = bylo by to v rozporu s (§25, odst.3) ".... při zastavení musí zůstat volný alespoň jeden jízdní pruh široký nejméně 3 m pro oba směry jízdy.")
b) sice jízda podél TRAMvaje zleva je obecně zakázaná, ale je dáno, že DZ mohou být vyznačeny výjimky - např. v Olomouci se konec manipulační jednokolejky od vozovny o víkendech+svátcích používá pro obrat obousměrných souprav jedoucích od/na novou konečnou v/u části Nové sady, které po otočení směru jízdy a najetí na začátek již dvoukolejné TT v daném místě manipulačně stojí a vyčkávají odjezdu dle JŘ (viz foto v příloze). Vlastně jsem přesvědčen, že shodné označení by bylo "nejčistější" řešení pro "bezkonfliktnost" manipulačního odstavení TRAM l.13 ve výstupní zastávce NBS v Zámecké ul. (kde já záměrně pouštím tzv. výstražná světla = TRAM označena jako překážka = se zvýšenou opatrností si ji "jakkoliv" objeďte) i např. ve výstupní zastávce Zvonařka (zde zároveň maximálně jen s podélným stáním/parkováním IAD na levém okraji ulice)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Martin Šubrt » 16.7.2014 21:34

MMM: V případě Lazarské byl DPP spíše vděčen, že se po třech letech nějak lidé z městské části, policie a TSK dohodli a vůbec umožnili, že bylo možné rekonstrukci kolejí nějak zahájit. Podobu zastávek DPP nepřijal s nadšením, ale musel ji spíše strpět, protože kdyby do křehké dohody, která se nakonec během stavby stejně ještě změnila, vnesl další své požadavky, stavbu by vůbec nezahájil. Podezírat DPP, že neví, co mu tam jezdí a jak, je trošku divné. Už při reku Spálené by DPP měl představu o zastávkových mysech pro noční linky a také mu to nevyšlo. Svět nefunguje podle přání DPP, většinou DPP plní přání okolí a většinou z toho sám nic moc nemá.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 16.7.2014 19:03

MM-Mikulovsky píše:A ty si fakt 100% přesvědčen, že všechny ty zainteresované složky mimo DPP věděly při schvalování nové/současné podoby Lazarské ul., jak tam DPP v noci organizuje MHD - její garantované centrální přestupy?
I kdyby zapomněli, tak je to jedno, resp. je to jejich problém. Podobu Lazarské orgány schválily. 8-)

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MF » 16.7.2014 18:55

Je to sice né zcela správné, ale tramvaj stojící v zastávce není překážka. Nikde není stanoveno jak dlouho se smí odbavovat. Prostě zde probíhá přestup v zastávce a že je umístěna v jízdním pruhu to tomu nebrání. AKorát je nezvyklé stát v ní pět minut.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 16.7.2014 18:43

von Špilberk píše:
MM-Mikulovsky píše:= které by teď v konečném důsledku měla policie u nočních TRAM v Lazarské ulici pokutovat.
(-X Nezapomeň, že současná podoba Lazarské není vynález DPP. Úpravu musel schválit magistrát, hlavně odbor dopravy, policie se taky určitě musela vyjádřit. Takže hádám, že bez souhlasu policie by to neprošlo.
A ty si fakt 100% přesvědčen, že všechny ty zainteresované složky mimo DPP věděly při schvalování nové/současné podoby Lazarské ul., jak tam DPP v noci organizuje MHD - její garantované centrální přestupy?
Já o tom naprosto pochybuji + samotnému DPP nějaká neprůjezdnost pro IAD byla asi přímo u :zadnice - čili nemělo důvod na tuto skutečnost nějak upozorňovat a teď je přímo šílenost, aby upozorňoval na skutečnost, že jeho řidiči TRAM vlastně kvůli dodržení vnitropodnikových nařízení porušují (silniční) zákon!

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 16.7.2014 17:57

Zkusím to trochu jinak. Když jsem se ptal proč v ulici Na Poříčí není naprosto řešen nájezd a sjezd busu z tramvajového pásu bylo mě řečeno, že tam není takový provoz aby to bylo potřeba řešit.
Proč mě ted napadá to samé napsat o Lazarské...

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 16.7.2014 17:40

MM-Mikulovsky píše:= které by teď v konečném důsledku měla policie u nočních TRAM v Lazarské ulici pokutovat.
(-X Nezapomeň, že současná podoba Lazarské není vynález DPP. Úpravu musel schválit magistrát, hlavně odbor dopravy, policie se taky určitě musela vyjádřit. Takže hádám, že bez souhlasu policie by to neprošlo.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 16.7.2014 16:55

von Š: 100% souhlas se zdejšími posledními 2 tvými příspěvky, tak jako s příspěvkem:
scoffer píše:Dle meho selskeho rozumu me tramvaj nema co zdrzovat prodlouzenym stanicovanim. Me je prece sumak, ze je nejaky interni predpis DP o centralnim prestupnim bodu. Taky s dodavkou nezastavim na kolejich a nezacnu vykladat zbozi. Takze dle selskeho rozumu je v noci zakaz vjezdu osobnich aut nutnost. S tim by ale souviselo zruseni jednosmerky u novomestske radnice a tim padem ubytek parkovacich mist.
scoffer píše:9001: nevim co je na chytractvi, kdyz chci zabranit konfliktum ridicu tramvaji a IAD na miste... tramvaje z toho nevyjdou dobre a proc negativni reklamu i u jednoho procenta IAD za noc. IZS bych neresil, to vyresi nejaky obeznik. Navrh Martina se libi a resi i dalsi problemy. A Zameckou neresim, tam tedka zadny tramky nejezdi a myslim, ze se tam osobaky v ulici U Zvonarky vejdou.
Martin Subrt: dobry reseni a navic dve mouchy jedou ranou :-)
Protože opačné jednání/skutečnost je v rozporu s následujícím obsahem tzv. silničního zákona:
§ 2 - Vymezení základních pojmů, odrážka o) píše:zastavit znamená uvést vozidlo do klidu na dobu nezbytně nutnou k neprodlenému nastoupení nebo vystoupení přepravovaných osob anebo k neprodlenému naložení nebo složení nákladu,
§ 2 - Vymezení základních pojmů, odrážka ee) píše: překážka provozu na pozemních komunikacích je vše, co by mohlo ohrozit bezpečnost nebo plynulost provozu na pozemních komunikacích, například náklad, materiál nebo jiné předměty, vozidlo ponechané na pozemní komunikaci nebo závady ve sjízdnosti pozemní komunikace,
§25, odst.3 píše:Při stání musí zůstat volný alespoň jeden jízdní pruh široký nejméně 3 m pro každý směr jízdy; při zastavení musí zůstat volný alespoň jeden jízdní pruh široký nejméně 3 m pro oba směry jízdy.
= které by teď v konečném důsledku měla policie u nočních TRAM v Lazarské ulici pokutovat.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 16.7.2014 15:54

gab: Tak v případě Zvonařky to není o tom, že se někdo plete tramvaji, tam jsem myslel průjezd auta kolem manipulující tramvaje. Chtěl jsem říct, že v ulici U Zvonařky (https://www.google.cz/maps/@50.070667,1 ... 3JT4Tg!2e0), kde se u jedné strany parkuje, se dá autem projet kolem tramvaje, když jsou auta dobře zaparkovaná. Tedy když to nejde, plete se auto autu, ne tramvaji. :D
Mnohem větší problém bývá se ke Zvonařce vůbec dostat: https://www.google.cz/maps/@50.07107,14 ... SGSwag!2e0 8-)

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od gabuliatko » 16.7.2014 14:21

von Špilberk píše:tak je to kvůli někomu, kdo neumí zaparkovat auto až u obrubníku
Já se přiznám že to taky neumím (od tý doby co parkuju na zahradě a rejd je pod 11m). Ale je fakt že se tramvajím snažím co cesty neplést.
PS: Je naprosto ideální když řidič na přicházejícího omlouvajícího se (cizokrajného) gumokolistu začně zvonit jak na lesy. To velmi uspíší jeho odjezd. (včera Štefánikova).

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 16.7.2014 12:33

Když jste zmínili Zámeckou, tak je dobré připomenout, že je to pro auta jednosměrka od Otakarky na Synkáč, tedy opačně ten zákaz vjezdu je. 8-) O důvod víc, proč se tramvaj stojící na Zámecké bez problémů objede.
Je to riskantní, ale napíšu i k Lazarské: Jsem pro zákaz vjezdu pro auta v noci . Uznávám, že si situace určitě postupně sedne a zbloudilců bude ubývat. Ale je to přesně o tom konfliktu: až si bude nějaký IÁdista stěžovat, že ho zdržují tramvaje, a že není povinen vědět, že je tam nějaký přestupní bod, tak se mu řekne: ty tady nemáš vůbec co dělat, protože jsi vjel do zákazu vjezdu, tak si teď nestěžuj.
IZS taky neřeším, ten si poradí.

Zvonařka: Tam mám osobní zkušenost, že se osobní auto vedle tramvaje vejde. Pokud někdy ne, tak je to kvůli někomu, kdo neumí zaparkovat auto až u obrubníku. V Záhřebské musí auto couvnout, pokud najede za tramvaj, která se chystá taky couvat. Ale na Zvonařku se jezdí málokdy, provoz IAD je slabý. Obě ulice jsou taky jednosměrky, takže nehrozí auto v protisměru.

Odpovědět