Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 04.8.2014 21:04

No když byl o rozšiřování odpocitavadel článek na idnesi, bylo tam poznamenáno, že rušit preferenci není součástí balení a že se chytré odpocitavadlo přizpůsobí aktuální délce fáze. Takže se modlím a věřím v zachování preference s tím, že si někdo odpocitavadlo vyložil jako dobré společenské téma, nebo holt drobnost na přilepšení Eltodu.

Dneska se kluci hrabali na Újezdě -nechtěl by to tam někdo poléčit ala Výtoň? To volno pro 22 co se ti jen vysměje do ksichtu po odstanicovani mi přijde fakt zbytečné.

Lidická je fakt demence -zbytečně spousta volna pro kolizní směr, i když ie všude mrtvo.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Martin Šubrt » 04.8.2014 17:38

Další způsob deaktivace preference je odpočítávání pro chodce. Jinak jaksi nechápu instalaci na Sázavskou, Kladskou a oba konce Čechova mostu. Ono to totiž v dynamice umí jen odečíst 5-7 sekund délky té zelené, která se sice vkládá v jiném okamžiku, ale jelikož je stejně dlouhá, tak jí to odpočítá. A červenou to u Čechova mostu (na obou stranách) a na Kladský "umí" odpočítávat, jen když se vypne preference a dá se tam pevný program. Jinak to je úplně k ničemu, i těch 5 sekund zelené odpočítávat je hovadina, to akorát vede k tomu, že lidi pošlou stížnosti, že 5 sekund je málo. Takže jaký je důvod instalace? Napadají mě jen dva. Někdo z toho má osobní prospěch finanční, nebo někdo touží za "bohulibým" účelem počítání sekund pro chudáky chodce vypínat preferenci. Ani jeden důvod se mi nepáčí... Na Sázavské to prý umí v dynamice i odpočítat ve zvláštním signálním plánu i poslední 4 sekundy červené, bo je to přechod, ale ještě se to nepustilo. Takže jen tam by mohla při takové odpočítávací šaškárně dynamika zůstat.

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od willyjeff » 04.8.2014 16:43

Bobik píše: - křižovatka Kbelská - přijde mi, že tam v noci běhá pevnej cyklus? Proč?
Ten pevný cyklus tam běží už nějakou delší dobu i přes den. Dle mého pozorování tak 14 dní. Vývoj situace zatím podle mého předpokladu: povolíme odbočení z Poděbradské vlevo na Kbelskou a aby se neřeklo, uděláme i preferenci TRAM. Jenže ouha, odbočující auta blokují průjezd tramvají a ta stojící tramvaj, kdyžuž konečně může pokračovat, dávno již jede Kbelská a ta tramvaj blokuje průjezd IAD. Tak co uděláme? Vypneme preferenci :-) Výsledek je přesně tam, kde ho celou dobu chtěli mít. Konečně je povolené odbočení vlevo tam, kde je zbytečné a kontraproduktivní, ale NĚKDO ho nutně potřeboval.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 04.8.2014 6:15

- K tý Podkovářský - Ano, funguje tam model "Vinohradský hřbitovy", volno ZC padá krásně do jízdy, ovšem má to háček. Nevím jak přes den, ale v noci určitě tam ještě k tomu funguje model "trvalé volno po hlavní, pokud se přihlásí něco zboku, volno ukončí a pustí ho to". Samozřejmě bez ohledu na to, co a jak daleko na tý hlavní se nachází. No a protože ZC doleva za ten roh není moc dobře vidět a navíc SSZ reaguje velmi pružně, dochází tam k překvapivým situacím, kdy to tramvaj v padesáti zazdí akorát v obtížně ubrzditelný vzdálenosti. A protože z tý vedlejší vyjíždí něco akorát vesměs v úterý a v dubnu, je překvapení o to větší. Nečekanější.

- křižovatka Kbelská - přijde mi, že tam v noci běhá pevnej cyklus? Proč?

- Zborovská DC - proč tam v noci nefunguje vkládání mezifází? Chápu, že přes den je potřeba uvolnit zastávku od aut, aby se do ní tramvaj vůbec dostala a pak nemá cenu cenu zdržovat ostatní a držet volno než nastoupí lidi. To chápu. Ale nechápu, proč v noci mi padne volno jen co se přiblížím ke sloupku, než nastoupí 2 (slovy dva) lidi tak zase uteče a čekám celej cyklus. Byť nejspíš kratší než přes den, ale stejně, proč? Jako např. dnes, pěkně jsem si počkal a za celou dobu samozřejmě neprojelo ani kolo.

- Vjezd do smyčky Královka - proč tam proboha ty světla běžej celou noc? Na co? Fakt mě nebaví trávit kus pauzy čekáním na čočky a čučením na prázdnou silnici.

- Koh-i-noor - koukám stará známá písnička, jedna větev křižovatky je uzavřená, takže tam světla necháme raději svítit celou noc. To že to za normálního stavu v noci bliká a teď to nějak "nejde", poněkud nechápu. Sice to díky tomu, že všecko jezdí rovně vpodstatě nezdržuje, ale stejně, logika mi uniká.

Stross - nešlo by prosím posunout zapnutí křižovatky na 5:05? Sice má 51 ZC odjezd v 4:59, nicméně stejně musí čekat na 54 DC (4:57) a dobíhající přestupující, která jezdí buď ťipťop, nebo spíše zpožděná (mimoto je před ní 53 se stejnym časem odjezdu a odblokování vexlí taky chvíli trvá). Takže moc príma, když už se chce člověk rozjet, že ho akorát zazdí zrovna naskočivší SSZ (navíc touhle dobou už jezdí dost lidí a 51 má JŘ poměrně napnutý, takže je dost co dělat, aby se na Šárce bylo s alespoň rozumným zpožděním a každá minuta dobrá). Krom toho v tuhle dobu tam beztak chcíp pes, takže kdyby se to zapnulo až na šestou (a vyplo klidně v devět), vůbec nic by se nestalo (vlastně stalo - všichni řidiči by dotyčného velebili :D).

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 04.8.2014 1:09

Tak výjezd ze Špejcharu měl dneska svůj den, ze 4 kol jsem tam stál ZC 2x, nikde samozřejmě ani myš :smt021
Jinak se opět objevila již několikrát odstraňovaná závada na Spartě DC a sice nepřihlašování vzdáleným kontaktem. Předvěst stále na stůj, stromeček se rozsvítí až při průjezdu kolem ní a někdy to holt padne před čumák. Potvrzeno jsem měl až při zatahování, takže na relaci jsem se už nezmohl. Jinak brnknu.
BTW co to běhá na Podkovářské? Takhle to tam bude provizorně nafurt až do doby, než bude třeba napojit ten slepý vrchol? Přijde mi, že teď je na tom celá Poděbradská fakt slušně :wink:
Trvalá zelená pro chodce je netradiční řešení, ale padá to tam dostatečně rychle. Rovněž mi přijde, že bylo urychleno přidělování volna na přechodech Poštovka ZC a Hotel Golf obousměrně, fajne =D> Šlo by to prosím ještě zařídit na Vinohradské hřbitovy DC a Želivského přechod ZC? [-o<

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 23.7.2014 18:19

parrot píše: Jinak to tam dost často tramvajím i IAD padá na stůj i chybnou detekcí na výjezdu z obratiště autobusů, kdy je registrován nikoliv vyjíždějící bus z obratiště směrem na Hradčanskou, ale naopak bus jedoucí směrem od Hradčanské do obratiště a to díky najetí pod příslušnou detekci.
Aha, tak to bude asi ono. Taky mě to tam párkrát slušně zazdilo směrem od Letné a ať jsem koukal jak jsem koukal, nikde jsem neviděl ani kolo, ani nohu.

parrot
Uživatel
Příspěvky: 243
Registrován: 25.9.2013 16:26

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od parrot » 23.7.2014 17:59

Grossák píše:Baumax jsem nahlásil. Doporučuji tyto věci hlásit na PDT, už to mohlo být vyřešené. Díky.
Díky @3644 , já ten den hlásil jen ten Pavlák. Příště napravím.

parrot
Uživatel
Příspěvky: 243
Registrován: 25.9.2013 16:26

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od parrot » 23.7.2014 17:56

Grossák píše:Tramvaj od Hradčaské se přihlašuje na odhlašováku Badeniho. Pokud se přihlásila před namáčknutím tlačítka a byla to současně první TRAM (neprodlužovalo se předtím pro žádnou jinou), tak to na ni mělo počkat. Pokud ne, znamenalo by to, že něco třeba nefunguje... Zkusím na to někdy podívat.
jo o tom místě jsem tady někdy dřív psal, i když konkrétně o opačném směru. Snad by stačilo posunout přihlašovák blíž k Letné. Dávám tomu místu skromnou přezdívku "100% preference cyklistů" :D Hází to tam kuličky na stůj právě okamžitě po přihlášení cyklisty a těsně před čumákem. Jinak to tam dost často tramvajím i IAD padá na stůj i chybnou detekcí na výjezdu z obratiště autobusů, kdy je registrován nikoliv vyjíždějící bus z obratiště směrem na Hradčanskou, ale naopak bus jedoucí směrem od Hradčanské do obratiště a to díky najetí pod příslušnou detekci.
Naposledy upravil(a) parrot dne 23.7.2014 18:11, celkem upraveno 2 x.

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 23.7.2014 15:25

Baumax jsem nahlásil. Doporučuji tyto věci hlásit na PDT, už to mohlo být vyřešené. Díky.

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 23.7.2014 15:24

Tramvaj od Hradčaské se přihlašuje na odhlašováku Badeniho. Pokud se přihlásila před namáčknutím tlačítka a byla to současně první TRAM (neprodlužovalo se předtím pro žádnou jinou), tak to na ni mělo počkat. Pokud ne, znamenalo by to, že něco třeba nefunguje... Zkusím na to někdy podívat.

Uživatelský avatar
Neo_Moucha
Uživatel
Příspěvky: 71
Registrován: 28.4.2007 13:29

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Neo_Moucha » 23.7.2014 13:54

Takový postřeh - včera jsem se docela styděl, když jsem jako cyklista po zmačknutí čudlíku na křižovatce na Letné (viz. obrázek) zastavil od Hradčanské jedoucí TRAM č. 1, která dostala stůj... Tato křižovatka nemá preferenci, nebo má, ale technicky nezvládnutou, aby byla dostatečně daleko?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

OKN81
Uživatel
Příspěvky: 142
Registrován: 28.10.2010 20:25
Bydliště: Praha - Čakovice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od OKN81 » 23.7.2014 8:57

willyjeff píše:
Karosák píše:...přijde mi to jako šikana od SSZ :twisted:
Jako dobrá šikana a trolling mě osobně přijde také cyklus na Proseku u metra (na té velké křižovatce tzv. U billy). Jel jsem teď několikrát s 513 a v jednu ráno je díky všem semaforům po cestě mezi Nádr. Vysočany a Prosekem (SSZ Nám. OSN, SSZ Vysočanská x Ke Klíčovu a téhle velké křižovatky) i třeba 7 minut. To je prostě šílený. Právě na té velké křižovatce je to o to vtipnější, že je ulice Prosecká směrem k Palmovce uzavřena a tedy ta křižovatka ztratila celý jeden směr, ale zelenou to drží pro neexistující auta třeba i 100 vteřin. V noci je to napřesdržku.
Na Proseku je tohle již nekolik let, bohužel treba i 511, tam stojí, když jede směr Letňany. Nevím jaký to může mít důvod, natož smysl...

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od willyjeff » 22.7.2014 18:56

Karosák píše:...přijde mi to jako šikana od SSZ :twisted:
Jako dobrá šikana a trolling mě osobně přijde také cyklus na Proseku u metra (na té velké křižovatce tzv. U billy). Jel jsem teď několikrát s 513 a v jednu ráno je díky všem semaforům po cestě mezi Nádr. Vysočany a Prosekem (SSZ Nám. OSN, SSZ Vysočanská x Ke Klíčovu a téhle velké křižovatky) i třeba 7 minut. To je prostě šílený. Právě na té velké křižovatce je to o to vtipnější, že je ulice Prosecká směrem k Palmovce uzavřena a tedy ta křižovatka ztratila celý jeden směr, ale zelenou to drží pro neexistující auta třeba i 100 vteřin. V noci je to napřesdržku.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 22.7.2014 14:19

Královskou louku bys hlásil? Mě to připadá jako pevný cyklus, ale občas to padne dobře, přitom výzvy nesvítí všechny, ale jen ta přímo a v noci se to podle Bobika chová dynamicky...to už jim může rovnou brnknout Milan :? Nevím, ale pro tohle myslím na PD fakt pochopení není...ale rád jim to budu volat, když budu vědět, že to má smysl Z:idea:
Já bych měl k Floře-je to dlouhodobá záležitost, ale volno pro 5 DC padá strašně brzy a odbavování cestujících tam pro jejich četnost bývá rozhodně delší, než na Vinohradských hřbitovech, přitom doba přidělení volna je zhruba stejná. Po celou dobu odbavování to usilovně prodlužuje, ale po zavření dveří typický smolík, stíhám to tak 50:50, o druhý pokus se někdy musí škemrat s kličkou a i když ne, tak se na něj čeká brutálně dlouho a v zrcátku už vidím ty hromadící se 11 a 16 :( Je to škoda, jinak to tam šlape celkem hezky, šlo by to trošku zkrotit?
A jentak mimo soutěž. Hustý jsou světla pod Želvou pro IAD ZC. Velmi často odjíždím ze Želvy dolů a IAD směrem ke Strašnicím má červenou. Snad od úpravy jsem se snažil přijít na to proč. Není tam kolize ani s chodci, ani s vyjíždějícími vozidly od hotelu, když má přece tram volno...přijde mi to jako šikana od SSZ :twisted:

parrot
Uživatel
Příspěvky: 243
Registrován: 25.9.2013 16:26

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od parrot » 22.7.2014 8:59

Grossák píše:Královská louka: výkop v okolí může být důvod nějaké úpravy SSZ. Nedokážu bez podrobností říct. Divné chování doporučuji hlásit.
SSZ u Mezi hřbitovy a Baumax stále nefungují? Baumax od TRAM aspoň vkládá fáze (když už neumí pořádně prodlužovat), což pro TRAM zc je docela klíčové, aby je to úplně nevypeklo.
Díky.
Mezi hřbitovy je již opraveno. Díky. Přihlašování probíhá v pořádku z obou stran. Ten Baumax ZC nerozsvěcel stromeček a tram to měla na čekačku, až proběhnou volna pro IAD ze všech stran. Může prosím opravu někdo kdo má 11 nebo 56 potvrdit? Já se tam teď bohužel do konce týdne nedostanu...

Odpovědět